Wersja obowiązująca od 2020-06-05
[Sygnały nadawane przez tarczę ostrzegawczą przejazdową] Tarcza ostrzegawcza przejazdowa nadaje następujące sygnały:
1) [15] sygnał Osp 1 „Urządzenia sygnalizacji na przejeździe kolejowo-drogowym lub przejściu, do którego się tarcza odnosi, są niesprawne, jazda przez przejazd kolejowo-drogowy lub przejście z prędkością 20 km/h”: dwa światła pomarańczowe ciągłe w linii poziomej (rys. 45);
2) [16] sygnał Osp 2 „Urządzenia sygnalizacji na przejeździe kolejowo-drogowym lub przejściu, do którego się tarcza odnosi, są sprawne, jazda przez przejazd kolejowo-drogowy lub przejście z największą dozwoloną prędkością”: dwa światła białe ciągłe w linii pionowej (rys. 46).
[15] § 79 pkt 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 27 listopada 2019 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie ogólnych warunków prowadzenia ruchu kolejowego i sygnalizacji (Dz.U. poz. 2352). Zmiana weszła w życie 5 czerwca 2020 r.
[16] § 79 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 27 listopada 2019 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie ogólnych warunków prowadzenia ruchu kolejowego i sygnalizacji (Dz.U. poz. 2352). Zmiana weszła w życie 5 czerwca 2020 r.
Wersja obowiązująca od 2020-06-05
[Sygnały nadawane przez tarczę ostrzegawczą przejazdową] Tarcza ostrzegawcza przejazdowa nadaje następujące sygnały:
1) [15] sygnał Osp 1 „Urządzenia sygnalizacji na przejeździe kolejowo-drogowym lub przejściu, do którego się tarcza odnosi, są niesprawne, jazda przez przejazd kolejowo-drogowy lub przejście z prędkością 20 km/h”: dwa światła pomarańczowe ciągłe w linii poziomej (rys. 45);
2) [16] sygnał Osp 2 „Urządzenia sygnalizacji na przejeździe kolejowo-drogowym lub przejściu, do którego się tarcza odnosi, są sprawne, jazda przez przejazd kolejowo-drogowy lub przejście z największą dozwoloną prędkością”: dwa światła białe ciągłe w linii pionowej (rys. 46).
[15] § 79 pkt 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 27 listopada 2019 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie ogólnych warunków prowadzenia ruchu kolejowego i sygnalizacji (Dz.U. poz. 2352). Zmiana weszła w życie 5 czerwca 2020 r.
[16] § 79 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 27 listopada 2019 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie ogólnych warunków prowadzenia ruchu kolejowego i sygnalizacji (Dz.U. poz. 2352). Zmiana weszła w życie 5 czerwca 2020 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2015-03-16 do 2020-06-04 (Dz.U.2015.360 tekst jednolity)
[Sygnały nadawane przez tarczę ostrzegawczą przejazdową ] Tarcza ostrzegawcza przejazdowa nadaje następujące sygnały:
1) sygnał Osp 1 „Urządzenia sygnalizacji na przejeździe, do którego się tarcza odnosi, są niesprawne, jazda przez przejazd z prędkością 20 km/h”: dwa światła pomarańczowe ciągłe w linii poziomej (rys. 45);
2) sygnał Osp 2 „Urządzenia sygnalizacji na przejeździe, do którego się tarcza odnosi, są sprawne, jazda przez przejazd z największą dozwoloną prędkością”: dwa światła białe ciągłe w linii pionowej (rys. 46).
Wersja archiwalna obowiązująca od 2005-09-24 do 2015-03-15
Tarcza ostrzegawcza przejazdowa nadaje następujące sygnały:
1) sygnał Osp 1 „Urządzenia sygnalizacji na przejeździe, do którego się tarcza odnosi, są niesprawne, jazda przez przejazd z prędkością 20 km/h”: dwa światła pomarańczowe ciągłe w linii poziomej (rys. 45);
2) sygnał Osp 2 „Urządzenia sygnalizacji na przejeździe, do którego się tarcza odnosi, są sprawne, jazda przez przejazd z największą dozwoloną prędkością”: dwa światła białe ciągłe w linii pionowej (rys. 46).