Wersja obowiązująca od 2023-11-29
[Zamknięcie toru stacyjnego] 1. Tor stacyjny nienadający się do ruchu należy zamknąć.
2. Zamkniecie toru stacyjnego wymaga wykonania następujących czynności:
1) zawiadomienia o tym zainteresowanych pracowników;
2) osygnalizowania zamkniętego toru zgodnie z obowiązującymi zasadami sygnalizacji;
3) zwarcia obu toków szyn zamkniętego toru, jeżeli jest on izolowany;
4) przestawienia zwrotnic prowadzących na zamknięty tor w kierunku innego toru i w tym położeniu unieruchomienia ich za pomocą zamknięć pomocniczych, o ile nie spowoduje to wyłączenia innych przebiegów niesprzecznych;
5) [44] wprowadzenia informacji o zamknięciu toru do urządzeń zdalnego prowadzenia ruchu oraz przekazania tej informacji na pulpit pokładowy systemu ERTMS/ETCS, o ile odcinek linii kolejowej i poruszające się po nim pojazdy są wyposażone w takie urządzenia oraz w system ERTMS/ETCS.
3. Jeżeli zamknięty tor jest torem wjazdowym, stosuje się ponadto środki pomocnicze stosowne w danym typie urządzeń sterowania ruchem kolejowym.
4. Jeżeli część zamkniętego toru będzie użytkowana, należy ją zakończyć prowizorycznym kozłem oporowym, a miejsce, do którego wolno dojechać, odpowiednio osygnalizować.
5. Otwarcie zamkniętego toru stacyjnego może nastąpić na polecenie dyżurnego ruchu, po otrzymaniu zawiadomienia o usunięciu przeszkód do ruchu na tym torze.
6. Zamknięcie i otwarcie toru stacyjnego powinno być odnotowane w dokumentacji techniczno-ruchowej.
[44] § 45 ust. 2 pkt 5 dodany przez § 1 pkt 20 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 20 października 2023 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie ogólnych warunków prowadzenia ruchu kolejowego i sygnalizacji (Dz.U. poz. 2474). Zmiana weszła w życie 29 listopada 2023 r.
Wersja obowiązująca od 2023-11-29
[Zamknięcie toru stacyjnego] 1. Tor stacyjny nienadający się do ruchu należy zamknąć.
2. Zamkniecie toru stacyjnego wymaga wykonania następujących czynności:
1) zawiadomienia o tym zainteresowanych pracowników;
2) osygnalizowania zamkniętego toru zgodnie z obowiązującymi zasadami sygnalizacji;
3) zwarcia obu toków szyn zamkniętego toru, jeżeli jest on izolowany;
4) przestawienia zwrotnic prowadzących na zamknięty tor w kierunku innego toru i w tym położeniu unieruchomienia ich za pomocą zamknięć pomocniczych, o ile nie spowoduje to wyłączenia innych przebiegów niesprzecznych;
5) [44] wprowadzenia informacji o zamknięciu toru do urządzeń zdalnego prowadzenia ruchu oraz przekazania tej informacji na pulpit pokładowy systemu ERTMS/ETCS, o ile odcinek linii kolejowej i poruszające się po nim pojazdy są wyposażone w takie urządzenia oraz w system ERTMS/ETCS.
3. Jeżeli zamknięty tor jest torem wjazdowym, stosuje się ponadto środki pomocnicze stosowne w danym typie urządzeń sterowania ruchem kolejowym.
4. Jeżeli część zamkniętego toru będzie użytkowana, należy ją zakończyć prowizorycznym kozłem oporowym, a miejsce, do którego wolno dojechać, odpowiednio osygnalizować.
5. Otwarcie zamkniętego toru stacyjnego może nastąpić na polecenie dyżurnego ruchu, po otrzymaniu zawiadomienia o usunięciu przeszkód do ruchu na tym torze.
6. Zamknięcie i otwarcie toru stacyjnego powinno być odnotowane w dokumentacji techniczno-ruchowej.
[44] § 45 ust. 2 pkt 5 dodany przez § 1 pkt 20 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 20 października 2023 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie ogólnych warunków prowadzenia ruchu kolejowego i sygnalizacji (Dz.U. poz. 2474). Zmiana weszła w życie 29 listopada 2023 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2015-03-16 do 2023-11-28 (Dz.U.2015.360 tekst jednolity)
[Zamknięcie toru stacyjnego] 1. Tor stacyjny nienadający się do ruchu należy zamknąć.
2. Zamkniecie toru stacyjnego wymaga wykonania następujących czynności:
1) zawiadomienia o tym zainteresowanych pracowników;
2) osygnalizowania zamkniętego toru zgodnie z obowiązującymi zasadami sygnalizacji;
3) zwarcia obu toków szyn zamkniętego toru, jeżeli jest on izolowany;
4) przestawienia zwrotnic prowadzących na zamknięty tor w kierunku innego toru i w tym położeniu unieruchomienia ich za pomocą zamknięć pomocniczych, o ile nie spowoduje to wyłączenia innych przebiegów niesprzecznych.
3. Jeżeli zamknięty tor jest torem wjazdowym, stosuje się ponadto środki pomocnicze stosowne w danym typie urządzeń sterowania ruchem kolejowym.
4. Jeżeli część zamkniętego toru będzie użytkowana, należy ją zakończyć prowizorycznym kozłem oporowym, a miejsce, do którego wolno dojechać, odpowiednio osygnalizować.
5. Otwarcie zamkniętego toru stacyjnego może nastąpić na polecenie dyżurnego ruchu, po otrzymaniu zawiadomienia o usunięciu przeszkód do ruchu na tym torze.
6. Zamknięcie i otwarcie toru stacyjnego powinno być odnotowane w dokumentacji techniczno-ruchowej.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2005-09-24 do 2015-03-15
1. Tor stacyjny nienadający się do ruchu należy zamknąć.
2. Zamkniecie toru stacyjnego wymaga wykonania następujących czynności:
1) zawiadomienia o tym zainteresowanych pracowników;
2) osygnalizowania zamkniętego toru zgodnie z obowiązującymi zasadami sygnalizacji;
3) zwarcia obu toków szyn zamkniętego toru, jeżeli jest on izolowany;
4) przestawienia zwrotnic prowadzących na zamknięty tor w kierunku innego toru i w tym położeniu unieruchomienia ich za pomocą zamknięć pomocniczych, o ile nie spowoduje to wyłączenia innych przebiegów niesprzecznych.
3. Jeżeli zamknięty tor jest torem wjazdowym, stosuje się ponadto środki pomocnicze stosowne w danym typie urządzeń sterowania ruchem kolejowym.
4. Jeżeli część zamkniętego toru będzie użytkowana, należy ją zakończyć prowizorycznym kozłem oporowym, a miejsce, do którego wolno dojechać, odpowiednio osygnalizować.
5. Otwarcie zamkniętego toru stacyjnego może nastąpić na polecenie dyżurnego ruchu, po otrzymaniu zawiadomienia o usunięciu przeszkód do ruchu na tym torze.
6. Zamknięcie i otwarcie toru stacyjnego powinno być odnotowane w dokumentacji techniczno-ruchowej.