Wersja obowiązująca od 2020-01-04
[Sygnał ostrzegawczy] Sygnał ostrzegawczy: sygnał Rp 1 „Baczność”, jeden długi ton (rys. 30); sygnał Rp 1 „Baczność” podawany przez prowadzącego pojazdy kolejowe za pomocą dźwiękowego urządzenia ostrzegającego pojazdu metra stosuje się w następujących przypadkach:
1) [1] (uchylony)
2) przed odjazdem pociągu pasażerskiego zatrzymanego między stacjami;
3) przed ruszeniem pojazdu metra w elektrowozowni lub hali;
4) w celu ostrzeżenia osób znajdujących się na torach lub zbyt blisko torów;
5) w innych przypadkach, gdy zachodzi potrzeba zwrócenia uwagi osób na szlaku lub na stacji.
[1] § 171 pkt 1 uchylony przez § 1 pkt 11 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 27 listopada 2019 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie ogólnych warunków prowadzenia ruchu kolejowego i sygnalizacji (Dz.U. poz. 2352). Zmiana weszła w życie 4 stycznia 2020 r.
Wersja obowiązująca od 2020-01-04
[Sygnał ostrzegawczy] Sygnał ostrzegawczy: sygnał Rp 1 „Baczność”, jeden długi ton (rys. 30); sygnał Rp 1 „Baczność” podawany przez prowadzącego pojazdy kolejowe za pomocą dźwiękowego urządzenia ostrzegającego pojazdu metra stosuje się w następujących przypadkach:
1) [1] (uchylony)
2) przed odjazdem pociągu pasażerskiego zatrzymanego między stacjami;
3) przed ruszeniem pojazdu metra w elektrowozowni lub hali;
4) w celu ostrzeżenia osób znajdujących się na torach lub zbyt blisko torów;
5) w innych przypadkach, gdy zachodzi potrzeba zwrócenia uwagi osób na szlaku lub na stacji.
[1] § 171 pkt 1 uchylony przez § 1 pkt 11 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 27 listopada 2019 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie ogólnych warunków prowadzenia ruchu kolejowego i sygnalizacji (Dz.U. poz. 2352). Zmiana weszła w życie 4 stycznia 2020 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2019-11-23 do 2020-01-03
[Sygnał ostrzegawczy] Sygnał ostrzegawczy: sygnał Rp 1 „Baczność”, jeden długi ton (rys. 30); sygnał Rp 1 „Baczność” podawany przez prowadzącego pojazdy kolejowe [69] za pomocą dźwiękowego urządzenia ostrzegającego pojazdu metra stosuje się w następujących przypadkach:
1) na terenie otwartym po zatrzymaniu pociągu przed semaforem wjazdowym wskazującym sygnał „Stój” lub sygnał wątpliwy;
2) przed odjazdem pociągu pasażerskiego zatrzymanego między stacjami;
3) przed ruszeniem pojazdu metra w elektrowozowni lub hali;
4) w celu ostrzeżenia osób znajdujących się na torach lub zbyt blisko torów;
5) w innych przypadkach, gdy zachodzi potrzeba zwrócenia uwagi osób na szlaku lub na stacji.
[69] § 171 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 23 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 26 kwietnia 2019 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie ogólnych warunków prowadzenia ruchu kolejowego i sygnalizacji (Dz.U. poz. 964). Zmiana weszła w życie 23 listopada 2019 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2015-03-16 do 2019-11-22 (Dz.U.2015.360 tekst jednolity)
[Sygnał ostrzegawczy] Sygnał ostrzegawczy: sygnał Rp 1 „Baczność”, jeden długi ton (rys. 30); sygnał Rp 1 „Baczność” podawany przez maszynistę za pomocą dźwiękowego urządzenia ostrzegającego pojazdu metra stosuje się w następujących przypadkach:
1) na terenie otwartym po zatrzymaniu pociągu przed semaforem wjazdowym wskazującym sygnał „Stój” lub sygnał wątpliwy;
2) przed odjazdem pociągu pasażerskiego zatrzymanego między stacjami;
3) przed ruszeniem pojazdu metra w elektrowozowni lub hali;
4) w celu ostrzeżenia osób znajdujących się na torach lub zbyt blisko torów;
5) w innych przypadkach, gdy zachodzi potrzeba zwrócenia uwagi osób na szlaku lub na stacji.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2011-04-08 do 2015-03-15
[Sygnał ostrzegawczy] Sygnał ostrzegawczy: sygnał Rp 1 „Baczność", jeden długi ton (rys. 30); sygnał Rp 1 „Baczność" podawany przez maszynistę za pomocą dźwiękowego urządzenia ostrzegającego pojazdu metra [69] stosuje się w następujących przypadkach:
1) na terenie otwartym po zatrzymaniu pociągu przed semaforem wjazdowym wskazującym sygnał „Stój" lub sygnał wątpliwy;
2) przed odjazdem pociągu pasażerskiego zatrzymanego między stacjami;
3) przed ruszeniem pojazdu metra w elektrowozowni lub hali;
4) w celu ostrzeżenia osób znajdujących się na torach lub zbyt blisko torów;
5) w innych przypadkach, gdy zachodzi potrzeba zwrócenia uwagi osób na szlaku lub na stacji.
[69] § 171 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 33 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 18 lutego 2011 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie ogólnych warunków prowadzenia ruchu kolejowego i sygnalizacji (Dz.U. Nr 63, poz. 325). Zmiana weszła w życie 8 kwietnia 2011 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2005-09-24 do 2011-04-07
Sygnał ostrzegawczy: sygnał Rp 1 „Baczność", jeden długi ton (rys. 30); sygnał Rp 1 „Baczność" podawany przez maszynistę za pomocą gwiz-dawki pojazdu metra stosuje się w następujących przypadkach:
1) na terenie otwartym po zatrzymaniu pociągu przed semaforem wjazdowym wskazującym sygnał „Stój" lub sygnał wątpliwy;
2) przed odjazdem pociągu pasażerskiego zatrzymanego między stacjami;
3) przed ruszeniem pojazdu metra w elektrowozowni lub hali;
4) w celu ostrzeżenia osób znajdujących się na torach lub zbyt blisko torów;
5) w innych przypadkach, gdy zachodzi potrzeba zwrócenia uwagi osób na szlaku lub na stacji.