Wersja obowiązująca od 2019-11-23
[Pociąg pogotowia] 1. Pociąg pogotowia jest to pociąg uruchamiany w następujących przypadkach:
1) w celu prowadzenia akcji ratunkowej;
2) jeżeli pojazd po zatrzymaniu się nie może poruszać się dalej z wykorzystaniem własnego napędu;
3) jeżeli prowadzący pojazdy kolejowe [64] jest niezdolny do dalszej jazdy, a w kabinie nie ma innej osoby z kwalifikacjami maszynisty i dyspozytor ruchu nie może wykorzystać urządzeń app.
2. Pociągiem pogotowia może być pociąg pasażerski.
3. Dyspozytor ruchu decyduje o wezwaniu pociągu pogotowia lub wyznacza, który pociąg pasażerski będzie pociągiem pogotowia.
[64] § 156 ust. 1 pkt 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 23 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 26 kwietnia 2019 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie ogólnych warunków prowadzenia ruchu kolejowego i sygnalizacji (Dz.U. poz. 964). Zmiana weszła w życie 23 listopada 2019 r.
Wersja obowiązująca od 2019-11-23
[Pociąg pogotowia] 1. Pociąg pogotowia jest to pociąg uruchamiany w następujących przypadkach:
1) w celu prowadzenia akcji ratunkowej;
2) jeżeli pojazd po zatrzymaniu się nie może poruszać się dalej z wykorzystaniem własnego napędu;
3) jeżeli prowadzący pojazdy kolejowe [64] jest niezdolny do dalszej jazdy, a w kabinie nie ma innej osoby z kwalifikacjami maszynisty i dyspozytor ruchu nie może wykorzystać urządzeń app.
2. Pociągiem pogotowia może być pociąg pasażerski.
3. Dyspozytor ruchu decyduje o wezwaniu pociągu pogotowia lub wyznacza, który pociąg pasażerski będzie pociągiem pogotowia.
[64] § 156 ust. 1 pkt 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 23 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 26 kwietnia 2019 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie ogólnych warunków prowadzenia ruchu kolejowego i sygnalizacji (Dz.U. poz. 964). Zmiana weszła w życie 23 listopada 2019 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2015-03-16 do 2019-11-22 (Dz.U.2015.360 tekst jednolity)
[Pociąg pogotowia] 1. Pociąg pogotowia jest to pociąg uruchamiany w następujących przypadkach:
1) w celu prowadzenia akcji ratunkowej;
2) jeżeli pojazd po zatrzymaniu się nie może poruszać się dalej z wykorzystaniem własnego napędu;
3) jeżeli maszynista jest niezdolny do dalszej jazdy, a w kabinie nie ma innej osoby z kwalifikacjami maszynisty i dyspozytor ruchu nie może wykorzystać urządzeń app.
2. Pociągiem pogotowia może być pociąg pasażerski.
3. Dyspozytor ruchu decyduje o wezwaniu pociągu pogotowia lub wyznacza, który pociąg pasażerski będzie pociągiem pogotowia.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2014-04-04 do 2015-03-15
[Pociąg pogotowia] 1. Pociąg pogotowia jest to pociąg uruchamiany w następujących przypadkach:
1) w celu prowadzenia akcji ratunkowej;
2) jeżeli pojazd po zatrzymaniu się nie może poruszać się dalej z wykorzystaniem własnego napędu;
3) [18] jeżeli maszynista jest niezdolny do dalszej jazdy, a w kabinie nie ma innej osoby z kwalifikacjami maszynisty i dyspozytor ruchu nie może wykorzystać urządzeń app.
2. Pociągiem pogotowia może być pociąg pasażerski.
3. Dyspozytor ruchu decyduje o wezwaniu pociągu pogotowia lub wyznacza, który pociąg pasażerski będzie pociągiem pogotowia.
[18] § 156 ust. 1 pkt 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 14 rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 28 lutego 2014 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie ogólnych warunków prowadzenia ruchu kolejowego i sygnalizacji (Dz.U. poz. 357). Zmiana weszła w życie 4 kwietnia 2014 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2005-09-24 do 2014-04-03
1. Pociąg pogotowia jest to pociąg uruchamiany w następujących przypadkach:
1) w celu prowadzenia akcji ratunkowej;
2) jeżeli pojazd po zatrzymaniu się nie może poruszać się dalej z wykorzystaniem własnego napędu;
3) jeżeli maszynista jest niezdolny do dalszej jazdy, a w kabinie nie ma drugiej osoby z kwalifikacjami maszynisty.
2. Pociągiem pogotowia może być pociąg pasażerski.
3. Dyspozytor ruchu decyduje o wezwaniu pociągu pogotowia lub wyznacza, który pociąg pasażerski będzie pociągiem pogotowia.