Wersja obowiązująca od 2023-11-29
[Sytuacja awaryjna na posterunkach odcinka zdalnego prowadzenia ruchu ] [28] Przez sytuację awaryjną na posterunkach odcinka zdalnego prowadzenia ruchu rozumie się wystąpienie nagłego i niespodziewanego stanu niesprawności technicznej systemów, elementów i podzespołów prowadzenia ruchu, skutkujących wstrzymaniem ruchu lub ograniczeniami przepustowości odcinka i opóźnieniami pociągów. Sytuacja awaryjna dotyczy niesprawności na odcinku zdalnego prowadzenia ruchu polegającej na całkowitej utracie możliwości:
1) sterowania posterunkami odcinka zdalnego prowadzenia ruchu;
2) przestawiania zwrotnic lub braku kontroli położenia zwrotnic na posterunkach odcinka zdalnego prowadzenia ruchu.
[28] Rozdział 4a w dziale II dodany przez § 1 pkt 16 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 20 października 2023 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie ogólnych warunków prowadzenia ruchu kolejowego i sygnalizacji (Dz.U. poz. 2474). Zmiana weszła w życie 29 listopada 2023 r.
Wersja obowiązująca od 2023-11-29
[Sytuacja awaryjna na posterunkach odcinka zdalnego prowadzenia ruchu ] [28] Przez sytuację awaryjną na posterunkach odcinka zdalnego prowadzenia ruchu rozumie się wystąpienie nagłego i niespodziewanego stanu niesprawności technicznej systemów, elementów i podzespołów prowadzenia ruchu, skutkujących wstrzymaniem ruchu lub ograniczeniami przepustowości odcinka i opóźnieniami pociągów. Sytuacja awaryjna dotyczy niesprawności na odcinku zdalnego prowadzenia ruchu polegającej na całkowitej utracie możliwości:
1) sterowania posterunkami odcinka zdalnego prowadzenia ruchu;
2) przestawiania zwrotnic lub braku kontroli położenia zwrotnic na posterunkach odcinka zdalnego prowadzenia ruchu.
[28] Rozdział 4a w dziale II dodany przez § 1 pkt 16 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 20 października 2023 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie ogólnych warunków prowadzenia ruchu kolejowego i sygnalizacji (Dz.U. poz. 2474). Zmiana weszła w życie 29 listopada 2023 r.