Wersja obowiązująca od 2015.01.09     (Dz.U.2015.34 tekst jednolity)

§ 40. [Układy uniemożliwiające napełnianie zbiorników cystern drogowych i cystern kolejowych ] Urządzenie NO powinno być wyposażone w układy uniemożliwiające napełnianie zbiorników cystern drogowych i cystern kolejowych w przypadkach:

1) braku odpowiedniego sygnału informującego o ciągłości uziemienia i podłączeniu czujników maksymalnego napełnienia;

2) przekroczenia maksymalnego napełnienia komór zbiornika cysterny lub utraty ciągłości uziemienia pomiędzy urządzeniem NO a cysterną.

Wersja obowiązująca od 2015.01.09     (Dz.U.2015.34 tekst jednolity)

§ 40. [Układy uniemożliwiające napełnianie zbiorników cystern drogowych i cystern kolejowych ] Urządzenie NO powinno być wyposażone w układy uniemożliwiające napełnianie zbiorników cystern drogowych i cystern kolejowych w przypadkach:

1) braku odpowiedniego sygnału informującego o ciągłości uziemienia i podłączeniu czujników maksymalnego napełnienia;

2) przekroczenia maksymalnego napełnienia komór zbiornika cysterny lub utraty ciągłości uziemienia pomiędzy urządzeniem NO a cysterną.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2014.09.05 do 2015.01.08

[20] Urządzenie NO powinno być wyposażone w układy uniemożliwiające napełnianie zbiorników cystern drogowych i cystern kolejowych w przypadkach:

1) braku odpowiedniego sygnału informującego o ciągłości uziemienia i podłączeniu czujników maksymalnego napełnienia;

2) przekroczenia maksymalnego napełnienia komór zbiornika cysterny lub utraty ciągłości uziemienia pomiędzy urządzeniem NO a cysterną.

[20] § 40 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 13 rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 5 sierpnia 2014 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie warunków technicznych dozoru technicznego, jakim powinny odpowiadać urządzenia do napełniania i opróżniania zbiorników transportowych (Dz.U. poz. 1105). Zmiana weszła w życie 5 września 2014 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2006.10.21 do 2014.09.04

Urządzenie NO powinno być wyposażone w układy uniemożliwiające napełnianie zbiorników, w przypadkach:

1) braku odpowiedniego sygnału informującego o ciągłości uziemienia i podłączeniu czujników maksymalnego napełnienia;

2) przekroczenia maksymalnego napełnienia komór zbiornika pojazdu cysterny lub utraty ciągłości uziemienia pomiędzy urządzeniem NO a pojazdem cysterną.