Wersja obowiązująca od 2021-07-01
[46] (uchylony)
[46] Oddział 9 w rozdziale 4 uchylony przez § 1 pkt 27 rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 24 czerwca 2021 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego sposobu prowadzenia rejestrów wchodzących w skład Krajowego Rejestru Sądowego oraz szczegółowej treści wpisów w tych rejestrach (Dz.U. poz. 1174). Zmiana weszła w życie 1 lipca 2021 r.
Wersja obowiązująca od 2021-07-01
[46] (uchylony)
[46] Oddział 9 w rozdziale 4 uchylony przez § 1 pkt 27 rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 24 czerwca 2021 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego sposobu prowadzenia rejestrów wchodzących w skład Krajowego Rejestru Sądowego oraz szczegółowej treści wpisów w tych rejestrach (Dz.U. poz. 1174). Zmiana weszła w życie 1 lipca 2021 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2017-07-01 do 2021-06-30
[Dział 6 rejestru przedsiębiorców dla przedsiębiorstwa zagranicznego ] W dziale 6 rejestru przedsiębiorców dla przedsiębiorstwa zagranicznego wpisuje się:
1) w rubryce pierwszej – informacje o likwidacji:
a) w polu pierwszym – informacje o otwarciu likwidacji:
– w przypadku otwarcia likwidacji orzeczeniem sądu – nazwę sądu prowadzącego postępowanie, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,
– w przypadku otwarcia likwidacji uchwałą – organ podejmujący uchwałę, datę podjęcia uchwały, numer uchwały, a jeżeli uchwała została podjęta w formie aktu notarialnego – datę jego sporządzenia, oznaczenie notariusza i numer repertorium,
b) w polu drugim – informacje o zakończeniu likwidacji, co obejmuje datę zakończenia likwidacji oraz informację o sposobie jej zakończenia,
c) w polu trzecim – sposób reprezentacji przedsiębiorcy przez likwidatorów,
d) w podrubryce pierwszej – dane likwidatorów:
– w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,
– w polu drugim – imiona,
– w polu trzecim – numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON,
– w polu czwartym – numer KRS;
2) w rubryce drugiej – informacje o postępowaniu upadłościowym:
a) w polu pierwszym – informacje o ogłoszeniu upadłości, co obejmuje: nazwę sądu prowadzącego postępowanie, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,
b) w polu drugim – informacje o zakończeniu postępowania upadłościowego, co obejmuje sposób zakończenia i datę zakończenia postępowania,
c) w polu trzecim – określenie sposobu prowadzenia postępowania upadłościowego, co obejmuje informacje o prowadzeniu upadłości z możliwością zawarcia układu lub upadłości obejmującej likwidację majątku dłużnika, a w przypadku ogłoszenia upadłości na podstawie Prawa upadłościowego w brzmieniu obowiązującym od dnia 1 stycznia 2016 r. – „upadłość”,
d) w polu czwartym – informacje o uchyleniu układu zawartego w postępowaniu upadłościowym z możliwością zawarcia układu albo w postępowaniu upadłościowym, co obejmuje: nazwę sądu, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy i rodzaj postępowania,
e) w podrubryce pierwszej – dane syndyka:
– w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,
– w polu drugim – imiona,
– w polu trzecim – numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON,
– w polu czwartym – numer KRS,
f) w podrubryce drugiej – dane osoby powołanej w toku postępowania upadłościowego:
– w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,
– w polu drugim – imiona,
– w polu trzecim – numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON,
– w polu czwartym – numer KRS,
– w polu piątym – określenie osoby, co obejmuje jedną z następujących funkcji: „zarządca przymusowy”, „nadzorca sądowy”, „zarządca”, „zarządca zagraniczny”, „osoba powołana w toku postępowania upadłościowego do reprezentowania upadłego”;
3) w rubryce trzeciej – informacje o postępowaniu układowym prowadzonym na podstawie rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej z dnia 24 października 1934 r. – Prawo o postępowaniu układowym:
a) w polu pierwszym – informacje o otwarciu postępowania układowego, co obejmuje: nazwę sądu prowadzącego postępowanie, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,
b) w polu drugim – informacje o zakończeniu postępowania układowego, co obejmuje sposób zakończenia i datę zakończenia postępowania,
c) w polu trzecim – informacje o uchyleniu układu, co obejmuje: nazwę sądu, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy;
4) w rubryce czwartej – informacje o postępowaniach restrukturyzacyjnych lub o postępowaniu naprawczym:
a) w polu pierwszym – informacje o otwarciu postępowania restrukturyzacyjnego albo wszczęciu postępowania naprawczego, co obejmuje: nazwę sądu, datę, sygnaturę sprawy i rodzaj postępowania,
b) w polu drugim – informacje o ukończeniu postępowania restrukturyzacyjnego albo naprawczego, co obejmuje sposób ukończenia i datę ukończenia postępowania,
c) w polu trzecim – informacje o uchyleniu układu, co obejmuje: nazwę sądu, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,
d) w podrubryce pierwszej – dane nadzorcy sądowego, zarządcy, nadzorcy układu wykonującego uprawnienia nadzorcy sądowego oraz osoby powołanej w toku postępowania restrukturyzacyjnego do reprezentowania dłużnika:
– w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,
– w polu drugim – imiona,
– w polu trzecim – numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON,
– w polu czwartym – numer KRS,
– w polu piątym – funkcję;
5) w rubryce piątej – informację o zawieszeniu albo wznowieniu wykonywania działalności gospodarczej:
a) w polu pierwszym – datę rozpoczęcia zawieszenia wykonywania działalności,
b) w polu drugim – datę wznowienia wykonywania działalności;
6) [8] w rubryce szóstej – informacje o rozwiązaniu podmiotu:
a) w polu pierwszym – określenie okoliczności, o której mowa w art. 44 ust. 1 pkt 3 ustawy, co obejmuje rozwiązanie bez przeprowadzania likwidacji,
b) w polu drugim – informacje o rozwiązaniu podmiotu na podstawie art. 25d ustawy, co obejmuje: wskazanie przyczyny rozwiązania, wskazanie, że rozwiązanie nastąpiło orzeczeniem sądu, nazwę sądu prowadzącego postępowanie, datę wydania postanowienia, sygnaturę sprawy.
[8] § 115 pkt 6 dodany przez § 1 pkt 8 rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 19 grudnia 2016 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego sposobu prowadzenia rejestrów wchodzących w skład Krajowego Rejestru Sądowego oraz szczegółowej treści wpisów w tych rejestrach (Dz.U. poz. 2226). Zmiana weszła w życie 1 lipca 2017 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2016-01-01 do 2017-06-30
[Dział 6 rejestru przedsiębiorców dla przedsiębiorstwa zagranicznego ] W dziale 6 rejestru przedsiębiorców dla przedsiębiorstwa zagranicznego wpisuje się:
1) w rubryce pierwszej – informacje o likwidacji:
a) w polu pierwszym – informacje o otwarciu likwidacji:
– w przypadku otwarcia likwidacji orzeczeniem sądu – nazwę sądu prowadzącego postępowanie, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,
– w przypadku otwarcia likwidacji uchwałą – organ podejmujący uchwałę, datę podjęcia uchwały, numer uchwały, a jeżeli uchwała została podjęta w formie aktu notarialnego – datę jego sporządzenia, oznaczenie notariusza i numer repertorium,
b) w polu drugim – informacje o zakończeniu likwidacji, co obejmuje datę zakończenia likwidacji oraz informację o sposobie jej zakończenia,
c) w polu trzecim – sposób reprezentacji przedsiębiorcy przez likwidatorów,
d) w podrubryce pierwszej – dane likwidatorów:
– w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,
– w polu drugim – imiona,
– w polu trzecim – numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON,
– w polu czwartym – numer KRS;
2) w rubryce drugiej – informacje o postępowaniu upadłościowym:
a) w polu pierwszym – informacje o ogłoszeniu upadłości, co obejmuje: nazwę sądu prowadzącego postępowanie, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,
b) w polu drugim – informacje o zakończeniu postępowania upadłościowego, co obejmuje sposób zakończenia i datę zakończenia postępowania,
c) [23] w polu trzecim – określenie sposobu prowadzenia postępowania upadłościowego, co obejmuje informacje o prowadzeniu upadłości z możliwością zawarcia układu lub upadłości obejmującej likwidację majątku dłużnika, a w przypadku ogłoszenia upadłości na podstawie Prawa upadłościowego w brzmieniu obowiązującym od dnia 1 stycznia 2016 r. – „upadłość”,
d) [24] w polu czwartym – informacje o uchyleniu układu zawartego w postępowaniu upadłościowym z możliwością zawarcia układu albo w postępowaniu upadłościowym, co obejmuje: nazwę sądu, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy i rodzaj postępowania,
e) w podrubryce pierwszej – dane syndyka:
– w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,
– w polu drugim – imiona,
– w polu trzecim – numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON,
– w polu czwartym – numer KRS,
f) w podrubryce drugiej – dane osoby powołanej w toku postępowania upadłościowego:
– w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,
– w polu drugim – imiona,
– w polu trzecim – numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON,
– w polu czwartym – numer KRS,
– w polu piątym – określenie osoby, co obejmuje jedną z następujących funkcji: „zarządca przymusowy”, „nadzorca sądowy”, „zarządca”, „zarządca zagraniczny”, „osoba powołana w toku postępowania upadłościowego do reprezentowania upadłego”;
3) w rubryce trzeciej – informacje o postępowaniu układowym prowadzonym na podstawie rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej z dnia 24 października 1934 r. – Prawo o postępowaniu układowym:
a) w polu pierwszym – informacje o otwarciu postępowania układowego, co obejmuje: nazwę sądu prowadzącego postępowanie, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,
b) w polu drugim – informacje o zakończeniu postępowania układowego, co obejmuje sposób zakończenia i datę zakończenia postępowania,
c) w polu trzecim – informacje o uchyleniu układu, co obejmuje: nazwę sądu, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy;
4) [25] w rubryce czwartej – informacje o postępowaniach restrukturyzacyjnych lub o postępowaniu naprawczym:
a) w polu pierwszym – informacje o otwarciu postępowania restrukturyzacyjnego albo wszczęciu postępowania naprawczego, co obejmuje: nazwę sądu, datę, sygnaturę sprawy i rodzaj postępowania,
b) w polu drugim – informacje o ukończeniu postępowania restrukturyzacyjnego albo naprawczego, co obejmuje sposób ukończenia i datę ukończenia postępowania,
c) w polu trzecim – informacje o uchyleniu układu, co obejmuje: nazwę sądu, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,
d) w podrubryce pierwszej – dane nadzorcy sądowego, zarządcy, nadzorcy układu wykonującego uprawnienia nadzorcy sądowego oraz osoby powołanej w toku postępowania restrukturyzacyjnego do reprezentowania dłużnika:
– w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,
– w polu drugim – imiona,
– w polu trzecim – numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON,
– w polu czwartym – numer KRS,
– w polu piątym – funkcję;
5) w rubryce piątej – informację o zawieszeniu albo wznowieniu wykonywania działalności gospodarczej:
a) w polu pierwszym – datę rozpoczęcia zawieszenia wykonywania działalności,
b) w polu drugim – datę wznowienia wykonywania działalności.
[23] § 115 pkt 2 lit. c) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 9 lit. a) rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 17 grudnia 2015 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego sposobu prowadzenia rejestrów wchodzących w skład Krajowego Rejestru Sądowego oraz szczegółowej treści wpisów w tych rejestrach (Dz.U. poz. 2223). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2016 r.
[24] § 115 pkt 2 lit. d) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 9 lit. a) rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 17 grudnia 2015 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego sposobu prowadzenia rejestrów wchodzących w skład Krajowego Rejestru Sądowego oraz szczegółowej treści wpisów w tych rejestrach (Dz.U. poz. 2223). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2016 r.
[25] § 115 pkt 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 9 lit. b) rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 17 grudnia 2015 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego sposobu prowadzenia rejestrów wchodzących w skład Krajowego Rejestru Sądowego oraz szczegółowej treści wpisów w tych rejestrach (Dz.U. poz. 2223). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2016 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2014-12-01 do 2015-12-31
[Dział 6 rejestru przedsiębiorców dla przedsiębiorstwa zagranicznego ] W dziale 6 rejestru przedsiębiorców dla przedsiębiorstwa zagranicznego wpisuje się:
1) w rubryce pierwszej – informacje o likwidacji:
a) w polu pierwszym – informacje o otwarciu likwidacji:
– w przypadku otwarcia likwidacji orzeczeniem sądu – nazwę sądu prowadzącego postępowanie, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,
– w przypadku otwarcia likwidacji uchwałą – organ podejmujący uchwałę, datę podjęcia uchwały, numer uchwały, a jeżeli uchwała została podjęta w formie aktu notarialnego – datę jego sporządzenia, oznaczenie notariusza i numer repertorium,
b) w polu drugim – informacje o zakończeniu likwidacji, co obejmuje datę zakończenia likwidacji oraz informację o sposobie jej zakończenia,
c) w polu trzecim – sposób reprezentacji przedsiębiorcy przez likwidatorów,
d) w podrubryce pierwszej – dane likwidatorów:
– w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,
– w polu drugim – imiona,
– w polu trzecim – numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON,
– w polu czwartym – numer KRS;
2) w rubryce drugiej – informacje o postępowaniu upadłościowym:
a) w polu pierwszym – informacje o ogłoszeniu upadłości, co obejmuje: nazwę sądu prowadzącego postępowanie, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,
b) w polu drugim – informacje o zakończeniu postępowania upadłościowego, co obejmuje sposób zakończenia i datę zakończenia postępowania,
c) w polu trzecim – określenie sposobu prowadzenia postępowania upadłościowego, co obejmuje informacje o prowadzeniu upadłości z możliwością zawarcia układu lub upadłości obejmującej likwidację majątku dłużnika,
d) w polu czwartym – informacje o uchyleniu układu zawartego w postępowaniu upadłościowym z możliwością zawarcia układu, co obejmuje: nazwę sądu, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,
e) w podrubryce pierwszej – dane syndyka:
– w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,
– w polu drugim – imiona,
– w polu trzecim – numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON,
– w polu czwartym – numer KRS,
f) w podrubryce drugiej – dane osoby powołanej w toku postępowania upadłościowego:
– w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,
– w polu drugim – imiona,
– w polu trzecim – numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON,
– w polu czwartym – numer KRS,
– w polu piątym – określenie osoby, co obejmuje jedną z następujących funkcji: „zarządca przymusowy”, „nadzorca sądowy”, „zarządca”, „zarządca zagraniczny”, „osoba powołana w toku postępowania upadłościowego do reprezentowania upadłego”;
3) w rubryce trzeciej – informacje o postępowaniu układowym prowadzonym na podstawie rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej z dnia 24 października 1934 r. – Prawo o postępowaniu układowym:
a) w polu pierwszym – informacje o otwarciu postępowania układowego, co obejmuje: nazwę sądu prowadzącego postępowanie, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,
b) w polu drugim – informacje o zakończeniu postępowania układowego, co obejmuje sposób zakończenia i datę zakończenia postępowania,
c) w polu trzecim – informacje o uchyleniu układu, co obejmuje: nazwę sądu, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy;
4) w rubryce czwartej – informacje o postępowaniu naprawczym:
a) w polu pierwszym – informacje o wszczęciu postępowania naprawczego, co obejmuje: nazwę sądu prowadzącego postępowanie naprawcze, datę wszczęcia postępowania naprawczego, sygnaturę sprawy,
b) w polu drugim – informacje o zakończeniu postępowania naprawczego, co obejmuje sposób zakończenia i datę zakończenia postępowania,
c) w polu trzecim – informacje o uchyleniu układu, co obejmuje: nazwę sądu, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,
d) w podrubryce pierwszej – dane nadzorcy sądowego:
– w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,
– w polu drugim – imiona,
– w polu trzecim – numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON,
– w polu czwartym – numer KRS;
5) w rubryce piątej – informację o zawieszeniu albo wznowieniu wykonywania działalności gospodarczej:
a) w polu pierwszym – datę rozpoczęcia zawieszenia wykonywania działalności,
b) w polu drugim – datę wznowienia wykonywania działalności.