history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2014-11-07    (Dz.U.2014.1540 tekst jednolity)

[Składanie wniosku] 1. Wniosek o płatność składa się:

1) na formularzu opracowanym i udostępnionym przez instytucję zarządzającą;

2) osobiście lub przez upoważnioną osobę, bezpośrednio w urzędzie marszałkowskim albo samorządowej jednostce tego samorządu województwa, z którym została zawarta umowa o dofinansowanie.

2. Wniosek o płatność może dotyczyć płatności pośredniej. Wniosek składa się po zrealizowaniu danego etapu operacji, określonego w umowie o dofinansowanie.

3. Do wniosku o płatność dołącza się dokumenty potwierdzające poniesienie kosztów kwalifikowanych, które są określone w załączniku nr 2 do rozporządzenia.

4. Jeżeli wniosek o płatność nie został złożony w terminie określonym w umowie o dofinansowanie, właściwy organ samorządu województwa wzywa beneficjenta, w formie pisemnej, do złożenia wniosku o płatność, w terminie nie krótszym niż 14 dni od dnia doręczenia wezwania.

5. Jeżeli wniosek o płatność nie został złożony w terminie, o którym mowa w ust. 4, pomocy nie wypłaca się.

6. Jeżeli wniosek o płatność nie został prawidłowo wypełniony lub nie dołączono do niego co najmniej jednego z dokumentów, o których mowa w ust. 3, właściwy organ samorządu województwa wzywa beneficjenta do usunięcia braków lub złożenia wyjaśnień, w terminie 14 dni od dnia doręczenia wezwania.

7. Jeżeli beneficjent, pomimo wezwania, o którym mowa w ust. 6, nie usunął braków lub nie złożył wyjaśnień w wyznaczonym terminie, właściwy organ samorządu województwa ponownie wzywa beneficjenta do usunięcia braków lub złożenia wyjaśnień, w terminie 14 dni od dnia doręczenia wezwania.

8. Jeżeli beneficjent, pomimo ponownego wezwania, o którym mowa w ust. 7, nie usunął braków lub nie złożył wyjaśnień w wyznaczonym terminie:

1) właściwy organ samorządu województwa rozpatruje wniosek o płatność w zakresie, w jakim został prawidłowo wypełniony i udokumentowany, albo

2) pomocy nie wypłaca się, jeżeli wniosek o płatność nie może zostać rozpatrzony w zakresie poniesionych kosztów.

8a. Właściwy organ samorządu województwa rozpatruje wniosek o płatność w terminie 60 dni od dnia złożenia wniosku przez beneficjenta.

8b. W przypadku nierozpatrzenia wniosku w terminie, o którym mowa w ust. 8a, właściwy organ samorządu województwa zawiadamia wnioskodawcę o przyczynach zwłoki, określając nowy termin rozpatrzenia wniosku, nie dłuższy jednak niż 14 dni.

9. Do rozpatrywania wniosku o płatność przepisy § 30 ust. 3, § 34 i 35 stosuje się odpowiednio.

Wersja obowiązująca od 2014-11-07    (Dz.U.2014.1540 tekst jednolity)

[Składanie wniosku] 1. Wniosek o płatność składa się:

1) na formularzu opracowanym i udostępnionym przez instytucję zarządzającą;

2) osobiście lub przez upoważnioną osobę, bezpośrednio w urzędzie marszałkowskim albo samorządowej jednostce tego samorządu województwa, z którym została zawarta umowa o dofinansowanie.

2. Wniosek o płatność może dotyczyć płatności pośredniej. Wniosek składa się po zrealizowaniu danego etapu operacji, określonego w umowie o dofinansowanie.

3. Do wniosku o płatność dołącza się dokumenty potwierdzające poniesienie kosztów kwalifikowanych, które są określone w załączniku nr 2 do rozporządzenia.

4. Jeżeli wniosek o płatność nie został złożony w terminie określonym w umowie o dofinansowanie, właściwy organ samorządu województwa wzywa beneficjenta, w formie pisemnej, do złożenia wniosku o płatność, w terminie nie krótszym niż 14 dni od dnia doręczenia wezwania.

5. Jeżeli wniosek o płatność nie został złożony w terminie, o którym mowa w ust. 4, pomocy nie wypłaca się.

6. Jeżeli wniosek o płatność nie został prawidłowo wypełniony lub nie dołączono do niego co najmniej jednego z dokumentów, o których mowa w ust. 3, właściwy organ samorządu województwa wzywa beneficjenta do usunięcia braków lub złożenia wyjaśnień, w terminie 14 dni od dnia doręczenia wezwania.

7. Jeżeli beneficjent, pomimo wezwania, o którym mowa w ust. 6, nie usunął braków lub nie złożył wyjaśnień w wyznaczonym terminie, właściwy organ samorządu województwa ponownie wzywa beneficjenta do usunięcia braków lub złożenia wyjaśnień, w terminie 14 dni od dnia doręczenia wezwania.

8. Jeżeli beneficjent, pomimo ponownego wezwania, o którym mowa w ust. 7, nie usunął braków lub nie złożył wyjaśnień w wyznaczonym terminie:

1) właściwy organ samorządu województwa rozpatruje wniosek o płatność w zakresie, w jakim został prawidłowo wypełniony i udokumentowany, albo

2) pomocy nie wypłaca się, jeżeli wniosek o płatność nie może zostać rozpatrzony w zakresie poniesionych kosztów.

8a. Właściwy organ samorządu województwa rozpatruje wniosek o płatność w terminie 60 dni od dnia złożenia wniosku przez beneficjenta.

8b. W przypadku nierozpatrzenia wniosku w terminie, o którym mowa w ust. 8a, właściwy organ samorządu województwa zawiadamia wnioskodawcę o przyczynach zwłoki, określając nowy termin rozpatrzenia wniosku, nie dłuższy jednak niż 14 dni.

9. Do rozpatrywania wniosku o płatność przepisy § 30 ust. 3, § 34 i 35 stosuje się odpowiednio.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2011-12-02 do 2014-11-06

1. Wniosek o płatność składa się:

1) na formularzu opracowanym i udostępnionym przez instytucję zarządzającą;

2) osobiście lub przez upoważnioną osobę, bezpośrednio w urzędzie marszałkowskim albo samorządowej jednostce tego samorządu województwa, z którym została zawarta umowa o dofinansowanie.

2. Wniosek o płatność może dotyczyć płatności pośredniej. Wniosek składa się po zrealizowaniu danego etapu operacji, określonego w umowie o dofinansowanie.

3. Do wniosku o płatność dołącza się dokumenty potwierdzające poniesienie kosztów kwalifikowanych, które są określone w załączniku nr 2 do rozporządzenia.

4. Jeżeli wniosek o płatność nie został złożony w terminie określonym w umowie o dofinansowanie, właściwy organ samorządu województwa wzywa beneficjenta, w formie pisemnej, do złożenia wniosku o płatność, w terminie nie krótszym niż 14 dni od dnia doręczenia wezwania.

5. Jeżeli wniosek o płatność nie został złożony w terminie, o którym mowa w ust. 4, pomocy nie wypłaca się.

6. Jeżeli wniosek o płatność nie został prawidłowo wypełniony lub nie dołączono do niego co najmniej jednego z dokumentów, o których mowa w ust. 3, właściwy organ samorządu województwa wzywa beneficjenta do usunięcia braków lub złożenia wyjaśnień, w terminie 14 dni od dnia doręczenia wezwania.

7. Jeżeli beneficjent, pomimo wezwania, o którym mowa w ust. 6, nie usunął braków lub nie złożył wyjaśnień w wyznaczonym terminie, właściwy organ samorządu województwa ponownie wzywa beneficjenta do usunięcia braków lub złożenia wyjaśnień, w terminie 14 dni od dnia doręczenia wezwania.

8. Jeżeli beneficjent, pomimo ponownego wezwania, o którym mowa w ust. 7, nie usunął braków lub nie złożył wyjaśnień w wyznaczonym terminie:

1) właściwy organ samorządu województwa rozpatruje wniosek o płatność w zakresie, w jakim został prawidłowo wypełniony i udokumentowany, albo

2) pomocy nie wypłaca się, jeżeli wniosek o płatność nie może zostać rozpatrzony w zakresie poniesionych kosztów.

8a. [74] Właściwy organ samorządu województwa rozpatruje wniosek o płatność w terminie 60 dni od dnia złożenia wniosku przez beneficjenta.

8b. [75] W przypadku nierozpatrzenia wniosku w terminie, o którym mowa w ust. 8a, właściwy organ samorządu województwa zawiadamia wnioskodawcę o przyczynach zwłoki, określając nowy termin rozpatrzenia wniosku, nie dłuższy jednak niż 14 dni.

9. [76] Do rozpatrywania wniosku o płatność przepisy § 30 ust. 3, § 34 i 35 stosuje się odpowiednio.

[74] § 42 ust. 8a dodany przez § 1 pkt 22 lit. a) rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 23 listopada 2011 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania, wypłaty i zwracania pomocy finansowej na realizację środków objętych osią priorytetową 4 – Zrównoważony rozwój obszarów zależnych od rybactwa, zawartą w programie operacyjnym „Zrównoważony rozwój sektora rybołówstwa i nadbrzeżnych obszarów rybackich 2007–2013” (Dz.U. Nr 261, poz. 1563). Zmiana weszła w życie 2 grudnia 2011 r.

[75] § 42 ust. 8b dodany przez § 1 pkt 22 lit. a) rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 23 listopada 2011 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania, wypłaty i zwracania pomocy finansowej na realizację środków objętych osią priorytetową 4 – Zrównoważony rozwój obszarów zależnych od rybactwa, zawartą w programie operacyjnym „Zrównoważony rozwój sektora rybołówstwa i nadbrzeżnych obszarów rybackich 2007–2013” (Dz.U. Nr 261, poz. 1563). Zmiana weszła w życie 2 grudnia 2011 r.

[76] § 42 ust. 9 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 22 lit. b) rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 23 listopada 2011 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania, wypłaty i zwracania pomocy finansowej na realizację środków objętych osią priorytetową 4 – Zrównoważony rozwój obszarów zależnych od rybactwa, zawartą w programie operacyjnym „Zrównoważony rozwój sektora rybołówstwa i nadbrzeżnych obszarów rybackich 2007–2013” (Dz.U. Nr 261, poz. 1563). Zmiana weszła w życie 2 grudnia 2011 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2009-10-23 do 2011-12-01

1. Wniosek o płatność składa się:

1) na formularzu opracowanym i udostępnionym przez instytucję zarządzającą;

2) osobiście lub przez upoważnioną osobę, bezpośrednio w urzędzie marszałkowskim albo samorządowej jednostce tego samorządu województwa, z którym została zawarta umowa o dofinansowanie.

2. Wniosek o płatność może dotyczyć płatności pośredniej. Wniosek składa się po zrealizowaniu danego etapu operacji, określonego w umowie o dofinansowanie.

3. Do wniosku o płatność dołącza się dokumenty potwierdzające poniesienie kosztów kwalifikowanych, które są określone w załączniku nr 2 do rozporządzenia.

4. Jeżeli wniosek o płatność nie został złożony w terminie określonym w umowie o dofinansowanie, właściwy organ samorządu województwa wzywa beneficjenta, w formie pisemnej, do złożenia wniosku o płatność, w terminie nie krótszym niż 14 dni od dnia doręczenia wezwania.

5. Jeżeli wniosek o płatność nie został złożony w terminie, o którym mowa w ust. 4, pomocy nie wypłaca się.

6. Jeżeli wniosek o płatność nie został prawidłowo wypełniony lub nie dołączono do niego co najmniej jednego z dokumentów, o których mowa w ust. 3, właściwy organ samorządu województwa wzywa beneficjenta do usunięcia braków lub złożenia wyjaśnień, w terminie 14 dni od dnia doręczenia wezwania.

7. Jeżeli beneficjent, pomimo wezwania, o którym mowa w ust. 6, nie usunął braków lub nie złożył wyjaśnień w wyznaczonym terminie, właściwy organ samorządu województwa ponownie wzywa beneficjenta do usunięcia braków lub złożenia wyjaśnień, w terminie 14 dni od dnia doręczenia wezwania.

8. Jeżeli beneficjent, pomimo ponownego wezwania, o którym mowa w ust. 7, nie usunął braków lub nie złożył wyjaśnień w wyznaczonym terminie:

1) właściwy organ samorządu województwa rozpatruje wniosek o płatność w zakresie, w jakim został prawidłowo wypełniony i udokumentowany, albo

2) pomocy nie wypłaca się, jeżeli wniosek o płatność nie może zostać rozpatrzony w zakresie poniesionych kosztów.

9. Do rozpatrywania wniosku o płatność przepis § 30 ust. 3 stosuje się odpowiednio.