Wersja obowiązująca od 2014-10-30 (Dz.U.2014.1486 tekst jednolity)
[Rejestr gmin] 1. Rejestr gmin prowadzony jest w formie elektronicznej.
2. Rejestr gmin składa się z:
1) Rejestru gmin, na obszarze których używane są dodatkowe nazwy ulic;
2) Rejestru gmin, na obszarze których używane są dodatkowe nazwy miejscowości i obiektów fizjograficznych.
3. Każdej gminie wpisywanej do Rejestru gmin przypisuje się kolejny numer w Rejestrze, rozpoczynający się od symbolu odpowiednio: „NU/nn” dla gmin wpisywanych do Rejestru, o którym mowa w ust. 2 pkt 1, oraz „NM/nn” dla gmin wpisywanych do Rejestru, o którym mowa w ust. 2 pkt 2, gdzie „nn” oznacza kolejny numer pozycji w danym Rejestrze.
4. W Rejestrze, o którym mowa w ust. 2 pkt 1, informacje są wprowadzane odrębnie dla każdej gminy i obejmują:
1) numer pozycji, pod jaką wpisywana jest gmina;
2) nazwę województwa, na którego obszarze znajduje się gmina;
3) nazwę powiatu, na którego obszarze znajduje się gmina;
4) nazwę gminy;
5) ogólną liczbę mieszkańców gminy;
6) ustaloną na podstawie wyników ostatniego spisu powszechnego liczbę mieszkańców gminy należących do mniejszości narodowej lub etnicznej, w języku której są proponowane dodatkowe nazwy, albo liczbę mieszkańców gminy posługujących się językiem regionalnym;
7) datę podjęcia oraz numer uchwały rady gminy w sprawie nadania dodatkowych nazw ulic;
8) datę podjęcia oraz numer uchwały rady gminy w sprawie złożenia wniosku o wpisanie gminy do Rejestru gmin, na obszarze których używane są dodatkowe nazwy;
9) datę wpisania gminy do Rejestru gmin.
5. W Rejestrze, o którym mowa w ust. 2 pkt 2, informacje są wprowadzane odrębnie dla każdej dodatkowej nazwy miejscowości lub obiektu fizjograficznego. Każdej dodatkowej nazwie przypisuje się numer składający się z numeru gminy, o którym mowa w ust. 3, oraz numeru pozycji, wynikającej z kolejności ustalania dodatkowych nazw w danej gminie.
6. Zakres informacji wprowadzanych do Rejestru, o którym mowa w ust. 2 pkt 2, obejmuje:
1) numer przypisany dodatkowej nazwie miejscowości lub obiektu fizjograficznego;
1a) identyfikator Państwowego Rejestru Nazw Geograficznych;
2) nazwę województwa, na którego obszarze znajduje się gmina;
3) nazwę powiatu, na którego obszarze znajduje się gmina;
4) nazwę gminy;
5) datę podjęcia oraz numer uchwały rady gminy w sprawie złożenia wniosku o wpisanie gminy do Rejestru gmin, na obszarze których używane są dodatkowe nazwy;
6) oznaczenie rodzaju nazwy (nazwa miejscowości, nazwa obiektu fizjograficznego);
7) ogólną liczbę mieszkańców gminy;
8) ustaloną na podstawie wyników ostatniego spisu powszechnego liczbę mieszkańców gminy należących do mniejszości narodowej lub etnicznej, w języku której są proponowane dodatkowe nazwy, albo liczbę mieszkańców gminy posługujących się językiem regionalnym;
9) w przypadku miejscowości zamieszkanej – liczbę mieszkańców tej miejscowości biorących udział w konsultacjach oraz liczbę mieszkańców miejscowości biorących udział w konsultacjach, którzy opowiedzieli się za wprowadzeniem dodatkowej nazwy miejscowości;
10) urzędową nazwę miejscowości lub obiektu fizjograficznego;
11) dodatkową nazwę miejscowości lub obiektu fizjograficznego, zapisaną w języku mniejszości;
11a) język, w którym została ustalona dodatkowa nazwa;
12) adnotacje dotyczące opinii:
a) zarządów województw, na których terenie znajduje się obiekt fizjograficzny, dla którego ustalana jest dodatkowa nazwa w języku mniejszości lub w języku regionalnym,
b) wojewody,
c) Komisji Nazw Miejscowości i Obiektów Fizjograficznych;
13) datę wpisu dodatkowej nazwy miejscowości lub obiektu fizjograficznego do Rejestru gmin;
14) datę wykreślenia dodatkowej nazwy miejscowości lub obiektu fizjograficznego z Rejestru gmin.
Wersja obowiązująca od 2014-10-30 (Dz.U.2014.1486 tekst jednolity)
[Rejestr gmin] 1. Rejestr gmin prowadzony jest w formie elektronicznej.
2. Rejestr gmin składa się z:
1) Rejestru gmin, na obszarze których używane są dodatkowe nazwy ulic;
2) Rejestru gmin, na obszarze których używane są dodatkowe nazwy miejscowości i obiektów fizjograficznych.
3. Każdej gminie wpisywanej do Rejestru gmin przypisuje się kolejny numer w Rejestrze, rozpoczynający się od symbolu odpowiednio: „NU/nn” dla gmin wpisywanych do Rejestru, o którym mowa w ust. 2 pkt 1, oraz „NM/nn” dla gmin wpisywanych do Rejestru, o którym mowa w ust. 2 pkt 2, gdzie „nn” oznacza kolejny numer pozycji w danym Rejestrze.
4. W Rejestrze, o którym mowa w ust. 2 pkt 1, informacje są wprowadzane odrębnie dla każdej gminy i obejmują:
1) numer pozycji, pod jaką wpisywana jest gmina;
2) nazwę województwa, na którego obszarze znajduje się gmina;
3) nazwę powiatu, na którego obszarze znajduje się gmina;
4) nazwę gminy;
5) ogólną liczbę mieszkańców gminy;
6) ustaloną na podstawie wyników ostatniego spisu powszechnego liczbę mieszkańców gminy należących do mniejszości narodowej lub etnicznej, w języku której są proponowane dodatkowe nazwy, albo liczbę mieszkańców gminy posługujących się językiem regionalnym;
7) datę podjęcia oraz numer uchwały rady gminy w sprawie nadania dodatkowych nazw ulic;
8) datę podjęcia oraz numer uchwały rady gminy w sprawie złożenia wniosku o wpisanie gminy do Rejestru gmin, na obszarze których używane są dodatkowe nazwy;
9) datę wpisania gminy do Rejestru gmin.
5. W Rejestrze, o którym mowa w ust. 2 pkt 2, informacje są wprowadzane odrębnie dla każdej dodatkowej nazwy miejscowości lub obiektu fizjograficznego. Każdej dodatkowej nazwie przypisuje się numer składający się z numeru gminy, o którym mowa w ust. 3, oraz numeru pozycji, wynikającej z kolejności ustalania dodatkowych nazw w danej gminie.
6. Zakres informacji wprowadzanych do Rejestru, o którym mowa w ust. 2 pkt 2, obejmuje:
1) numer przypisany dodatkowej nazwie miejscowości lub obiektu fizjograficznego;
1a) identyfikator Państwowego Rejestru Nazw Geograficznych;
2) nazwę województwa, na którego obszarze znajduje się gmina;
3) nazwę powiatu, na którego obszarze znajduje się gmina;
4) nazwę gminy;
5) datę podjęcia oraz numer uchwały rady gminy w sprawie złożenia wniosku o wpisanie gminy do Rejestru gmin, na obszarze których używane są dodatkowe nazwy;
6) oznaczenie rodzaju nazwy (nazwa miejscowości, nazwa obiektu fizjograficznego);
7) ogólną liczbę mieszkańców gminy;
8) ustaloną na podstawie wyników ostatniego spisu powszechnego liczbę mieszkańców gminy należących do mniejszości narodowej lub etnicznej, w języku której są proponowane dodatkowe nazwy, albo liczbę mieszkańców gminy posługujących się językiem regionalnym;
9) w przypadku miejscowości zamieszkanej – liczbę mieszkańców tej miejscowości biorących udział w konsultacjach oraz liczbę mieszkańców miejscowości biorących udział w konsultacjach, którzy opowiedzieli się za wprowadzeniem dodatkowej nazwy miejscowości;
10) urzędową nazwę miejscowości lub obiektu fizjograficznego;
11) dodatkową nazwę miejscowości lub obiektu fizjograficznego, zapisaną w języku mniejszości;
11a) język, w którym została ustalona dodatkowa nazwa;
12) adnotacje dotyczące opinii:
a) zarządów województw, na których terenie znajduje się obiekt fizjograficzny, dla którego ustalana jest dodatkowa nazwa w języku mniejszości lub w języku regionalnym,
b) wojewody,
c) Komisji Nazw Miejscowości i Obiektów Fizjograficznych;
13) datę wpisu dodatkowej nazwy miejscowości lub obiektu fizjograficznego do Rejestru gmin;
14) datę wykreślenia dodatkowej nazwy miejscowości lub obiektu fizjograficznego z Rejestru gmin.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2013-08-07 do 2014-10-29
[Rejestr gmin] 1. Rejestr gmin prowadzony jest w formie elektronicznej.
2. Rejestr gmin składa się z:
1) Rejestru gmin, na obszarze których używane są dodatkowe nazwy ulic;
2) Rejestru gmin, na obszarze których używane są dodatkowe nazwy miejscowości i obiektów fizjograficznych.
3. Każdej gminie wpisywanej do Rejestru gmin przypisuje się kolejny numer w Rejestrze, rozpoczynający się od symbolu odpowiednio: „NU/nn” dla gmin wpisywanych do Rejestru, o którym mowa w ust. 2 pkt 1, oraz „NM/nn” dla gmin wpisywanych do Rejestru, o którym mowa w ust. 2 pkt 2, gdzie „nn” oznacza kolejny numer pozycji w danym Rejestrze.
4. W Rejestrze, o którym mowa w ust. 2 pkt 1, informacje są wprowadzane odrębnie dla każdej gminy i obejmują:
1) numer pozycji, pod jaką wpisywana jest gmina;
2) nazwę województwa, na którego obszarze znajduje się gmina;
3) nazwę powiatu, na którego obszarze znajduje się gmina;
4) nazwę gminy;
5) ogólną liczbę mieszkańców gminy;
6) ustaloną na podstawie wyników ostatniego spisu powszechnego liczbę mieszkańców gminy należących do mniejszości narodowej lub etnicznej, w języku której są proponowane dodatkowe nazwy, albo liczbę mieszkańców gminy posługujących się językiem regionalnym;
7) datę podjęcia oraz numer uchwały rady gminy w sprawie nadania dodatkowych nazw ulic;
8) datę podjęcia oraz numer uchwały rady gminy w sprawie złożenia wniosku o wpisanie gminy do Rejestru gmin, na obszarze których używane są dodatkowe nazwy;
9) datę wpisania gminy do Rejestru gmin.
5. W Rejestrze, o którym mowa w ust. 2 pkt 2, informacje są wprowadzane odrębnie dla każdej dodatkowej nazwy miejscowości lub obiektu fizjograficznego. Każdej dodatkowej nazwie przypisuje się numer składający się z numeru gminy, o którym mowa w ust. 3, oraz numeru pozycji, wynikającej z kolejności ustalania dodatkowych nazw w danej gminie.
6. Zakres informacji wprowadzanych do Rejestru, o którym mowa w ust. 2 pkt 2, obejmuje:
1) numer przypisany dodatkowej nazwie miejscowości lub obiektu fizjograficznego;
1a) [1] identyfikator Państwowego Rejestru Nazw Geograficznych;
2) nazwę województwa, na którego obszarze znajduje się gmina;
3) nazwę powiatu, na którego obszarze znajduje się gmina;
4) nazwę gminy;
5) datę podjęcia oraz numer uchwały rady gminy w sprawie złożenia wniosku o wpisanie gminy do Rejestru gmin, na obszarze których używane są dodatkowe nazwy;
6) oznaczenie rodzaju nazwy (nazwa miejscowości, nazwa obiektu fizjograficznego);
7) ogólną liczbę mieszkańców gminy;
8) ustaloną na podstawie wyników ostatniego spisu powszechnego liczbę mieszkańców gminy należących do mniejszości narodowej lub etnicznej, w języku której są proponowane dodatkowe nazwy, albo liczbę mieszkańców gminy posługujących się językiem regionalnym;
9) w przypadku miejscowości zamieszkanej – liczbę mieszkańców tej miejscowości biorących udział w konsultacjach oraz liczbę mieszkańców miejscowości biorących udział w konsultacjach, którzy opowiedzieli się za wprowadzeniem dodatkowej nazwy miejscowości;
10) urzędową nazwę miejscowości lub obiektu fizjograficznego;
11) dodatkową nazwę miejscowości lub obiektu fizjograficznego, zapisaną w języku mniejszości;
11a) [2] język, w którym została ustalona dodatkowa nazwa;
12) adnotacje dotyczące opinii:
a) zarządów województw, na których terenie znajduje się obiekt fizjograficzny, dla którego ustalana jest dodatkowa nazwa w języku mniejszości lub w języku regionalnym,
b) wojewody,
c) Komisji Nazw Miejscowości i Obiektów Fizjograficznych;
13) datę wpisu dodatkowej nazwy miejscowości lub obiektu fizjograficznego do Rejestru gmin;
14) datę wykreślenia dodatkowej nazwy miejscowości lub obiektu fizjograficznego z Rejestru gmin.
[1] § 2 ust. 6 pkt 1a dodany przez § 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 3 lipca 2013 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie Rejestru gmin, na których obszarze są używane nazwy w języku mniejszości, wzorów wniosków o wpisanie do tego Rejestru oraz o ustalenie dodatkowej nazwy miejscowości lub obiektu fizjograficznego w języku mniejszości narodowej lub etnicznej albo w języku regionalnym (Dz.U. poz. 831). Zmiana weszła w życie 7 sierpnia 2013 r.
[2] § 2 ust. 6 pkt 11a dodany przez § 1 pkt 2 rozporządzenia Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 3 lipca 2013 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie Rejestru gmin, na których obszarze są używane nazwy w języku mniejszości, wzorów wniosków o wpisanie do tego Rejestru oraz o ustalenie dodatkowej nazwy miejscowości lub obiektu fizjograficznego w języku mniejszości narodowej lub etnicznej albo w języku regionalnym (Dz.U. poz. 831). Zmiana weszła w życie 7 sierpnia 2013 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2005-06-25 do 2013-08-06
[Rejestr gmin] 1. Rejestr gmin prowadzony jest w formie elektronicznej.
2. Rejestr gmin składa się z:
1) Rejestru gmin, na obszarze których używane są dodatkowe nazwy ulic;
2) Rejestru gmin, na obszarze których używane są dodatkowe nazwy miejscowości i obiektów fizjograficznych.
3. Każdej gminie wpisywanej do Rejestru gmin przypisuje się kolejny numer w Rejestrze, rozpoczynający się od symbolu odpowiednio: „NU/nn” dla gmin wpisywanych do Rejestru, o którym mowa w ust. 2 pkt 1, oraz „NM/nn” dla gmin wpisywanych do Rejestru, o którym mowa w ust. 2 pkt 2, gdzie „nn” oznacza kolejny numer pozycji w danym Rejestrze.
4. W Rejestrze, o którym mowa w ust. 2 pkt 1, informacje są wprowadzane odrębnie dla każdej gminy i obejmują:
1) numer pozycji, pod jaką wpisywana jest gmina;
2) nazwę województwa, na którego obszarze znajduje się gmina;
3) nazwę powiatu, na którego obszarze znajduje się gmina;
4) nazwę gminy;
5) ogólną liczbę mieszkańców gminy;
6) ustaloną na podstawie wyników ostatniego spisu powszechnego liczbę mieszkańców gminy należących do mniejszości narodowej lub etnicznej, w języku której są proponowane dodatkowe nazwy, albo liczbę mieszkańców gminy posługujących się językiem regionalnym;
7) datę podjęcia oraz numer uchwały rady gminy w sprawie nadania dodatkowych nazw ulic;
8) datę podjęcia oraz numer uchwały rady gminy w sprawie złożenia wniosku o wpisanie gminy do Rejestru gmin, na obszarze których używane są dodatkowe nazwy;
9) datę wpisania gminy do Rejestru gmin.
5. W Rejestrze, o którym mowa w ust. 2 pkt 2, informacje są wprowadzane odrębnie dla każdej dodatkowej nazwy miejscowości lub obiektu fizjograficznego. Każdej dodatkowej nazwie przypisuje się numer składający się z numeru gminy, o którym mowa w ust. 3, oraz numeru pozycji, wynikającej z kolejności ustalania dodatkowych nazw w danej gminie.
6. Zakres informacji wprowadzanych do Rejestru, o którym mowa w ust. 2 pkt 2, obejmuje:
1) numer przypisany dodatkowej nazwie miejscowości lub obiektu fizjograficznego;
2) nazwę województwa, na którego obszarze znajduje się gmina;
3) nazwę powiatu, na którego obszarze znajduje się gmina;
4) nazwę gminy;
5) datę podjęcia oraz numer uchwały rady gminy w sprawie złożenia wniosku o wpisanie gminy do Rejestru gmin, na obszarze których używane są dodatkowe nazwy;
6) oznaczenie rodzaju nazwy (nazwa miejscowości, nazwa obiektu fizjograficznego);
7) ogólną liczbę mieszkańców gminy;
8) ustaloną na podstawie wyników ostatniego spisu powszechnego liczbę mieszkańców gminy należących do mniejszości narodowej lub etnicznej, w języku której są proponowane dodatkowe nazwy, albo liczbę mieszkańców gminy posługujących się językiem regionalnym;
9) w przypadku miejscowości zamieszkanej – liczbę mieszkańców tej miejscowości biorących udział w konsultacjach oraz liczbę mieszkańców miejscowości biorących udział w konsultacjach, którzy opowiedzieli się za wprowadzeniem dodatkowej nazwy miejscowości;
10) urzędową nazwę miejscowości lub obiektu fizjograficznego;
11) dodatkową nazwę miejscowości lub obiektu fizjograficznego, zapisaną w języku mniejszości;
12) adnotacje dotyczące opinii:
a) zarządów województw, na których terenie znajduje się obiekt fizjograficzny, dla którego ustalana jest dodatkowa nazwa w języku mniejszości lub w języku regionalnym,
b) wojewody,
c) Komisji Nazw Miejscowości i Obiektów Fizjograficznych;
13) datę wpisu dodatkowej nazwy miejscowości lub obiektu fizjograficznego do Rejestru gmin;
14) datę wykreślenia dodatkowej nazwy miejscowości lub obiektu fizjograficznego z Rejestru gmin.