Wersja obowiązująca od 2014-10-16 do 2019-07-02 (Dz.U.2014.1403 tekst jednolity)
[Aktualizacja danych w ewidencji] 1. Dane zawarte w ewidencji aktualizuje się w terminie 14 dni od dnia otrzymania dokumentu stanowiącego podstawę do zmiany wpisu, wykazując zaistniałe zwiększenie lub zmniejszenie stanu ilościowego wód, urządzeń oraz zmeliorowanych gruntów, podlegających ewidencjonowaniu.
2. Podstawę do wpisu stanowią:
1) w zakresie zwiększenia stanu ewidencyjnego – dane wynikające z:
a) dokumentacji powykonawczych robót zrealizowanych na koszt Skarbu Państwa,
b) dokumentacji powykonawczych robót zrealizowanych przez właścicieli gruntów we własnym zakresie oraz pozwoleń wodnoprawnych, przekazanych jednostce prowadzącej ewidencję na zasadach ustalonych w drodze porozumienia zawartego między tą jednostką i organem właściwym do wydania pozwolenia wodnoprawnego na wykonywanie urządzeń,
c) zmian w wykazie wód, określonym zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 17 grudnia 2002 r. w sprawie śródlądowych wód powierzchniowych lub ich części stanowiących własność publiczną (Dz. U. z 2003 r. Nr 16, poz. 149),
d) protokołów przejęcia od innych użytkowników urządzeń melioracji wodnych wraz z dokumentacją powykonawczą tych urządzeń lub decyzji właściwego organu o wygaśnięciu, cofnięciu lub ograniczeniu pozwolenia wodnoprawnego,
e) protokołów z aktualizacji pomiaru inwentaryzacyjnego wód i urządzeń, spisanych przez jednostkę prowadzącą ewidencję, zawierających wykazy tych wód i urządzeń oraz ich lokalizację,
f) operatów pomiarowych, sporządzonych dla celów wymiaru opłat melioracyjnych,
g) protokołów z aktualizacji powierzchni zmeliorowanych gruntów, sporządzonych przez jednostkę prowadzącą ewidencję, z udziałem właścicieli tych gruntów,
h) dokumentacji określających obszar zmeliorowanych gruntów, sporządzonych na zlecenie:
– jednostki prowadzącej ewidencję – jeżeli na obszarze tym znajdują się urządzenia melioracji wodnych szczegółowych wpisane do ewidencji,
– zainteresowanych właścicieli gruntów lub spółki wodnej – jeżeli na obszarze tym znajdują się urządzenia melioracji wodnych szczegółowych niewpisane do ewidencji;
2) w zakresie zmniejszenia stanu ewidencyjnego – dane wynikające z:
a) decyzji właściwego organu o wygaśnięciu, cofnięciu lub ograniczeniu pozwolenia wodnoprawnego oraz o rozbiórce urządzeń,
b) protokołów dotyczących uzasadnionego technicznie wyłączenia urządzeń i zmeliorowanych gruntów w wyniku zmian dotychczasowego sposobu wykorzystywania gruntów, dokonanych zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego albo decyzją o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, a w razie ich braku – zgodnie ze studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy, spisanych przez jednostkę prowadzącą ewidencję,
c) protokołów zużycia lub zniszczenia urządzeń melioracji wodnych podstawowych, spisanych przez jednostkę prowadzącą ewidencję i odpowiedzialną za ich utrzymanie, zatwierdzonych przez marszałka województwa w uzgodnieniu z wojewodą właściwym ze względu na miejsce położenia tych urządzeń,
d) protokołów zużycia lub zniszczenia urządzeń melioracji wodnych szczegółowych, wykonanych przy udziale środków publicznych, spisanych przez jednostkę prowadzącą ewidencję przy udziale właściwego starosty, zatwierdzonych przez marszałka województwa w uzgodnieniu z wojewodą właściwym ze względu na miejsce położenia urządzeń,
e) dokumentów wymienionych w pkt 1 lit. c, e–h,
f) protokołów zużycia lub zniszczenia urządzeń melioracji wodnych szczegółowych, wykonanych bez udziału środków publicznych, spisanych przez jednostkę prowadzącą ewidencję przy udziale starosty właściwego ze względu na miejsce położenia tych urządzeń.
3. Protokoły, o których mowa w ust. 2 pkt 2 lit. c, d i f, powinny zawierać:
1) informację o wnioskodawcy;
2) udokumentowane terminy wykonania urządzeń;
3) przyczyny zużycia lub zniszczenia urządzeń;
4) szczegółowe uzasadnienie braku celowości przywrócenia sprawności urządzeń.
4. Dokumenty, o których mowa w ust. 2, powinny być przechowywane oddzielnie w przeznaczonych do tego celu teczkach; w przypadku dokumentów, o których mowa w ust. 2 pkt 1 lit. a, b i f, wystarczające jest zamieszczenie w teczce informacji o miejscu ich przechowywania.
Wersja obowiązująca od 2014-10-16 do 2019-07-02 (Dz.U.2014.1403 tekst jednolity)
[Aktualizacja danych w ewidencji] 1. Dane zawarte w ewidencji aktualizuje się w terminie 14 dni od dnia otrzymania dokumentu stanowiącego podstawę do zmiany wpisu, wykazując zaistniałe zwiększenie lub zmniejszenie stanu ilościowego wód, urządzeń oraz zmeliorowanych gruntów, podlegających ewidencjonowaniu.
2. Podstawę do wpisu stanowią:
1) w zakresie zwiększenia stanu ewidencyjnego – dane wynikające z:
a) dokumentacji powykonawczych robót zrealizowanych na koszt Skarbu Państwa,
b) dokumentacji powykonawczych robót zrealizowanych przez właścicieli gruntów we własnym zakresie oraz pozwoleń wodnoprawnych, przekazanych jednostce prowadzącej ewidencję na zasadach ustalonych w drodze porozumienia zawartego między tą jednostką i organem właściwym do wydania pozwolenia wodnoprawnego na wykonywanie urządzeń,
c) zmian w wykazie wód, określonym zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 17 grudnia 2002 r. w sprawie śródlądowych wód powierzchniowych lub ich części stanowiących własność publiczną (Dz. U. z 2003 r. Nr 16, poz. 149),
d) protokołów przejęcia od innych użytkowników urządzeń melioracji wodnych wraz z dokumentacją powykonawczą tych urządzeń lub decyzji właściwego organu o wygaśnięciu, cofnięciu lub ograniczeniu pozwolenia wodnoprawnego,
e) protokołów z aktualizacji pomiaru inwentaryzacyjnego wód i urządzeń, spisanych przez jednostkę prowadzącą ewidencję, zawierających wykazy tych wód i urządzeń oraz ich lokalizację,
f) operatów pomiarowych, sporządzonych dla celów wymiaru opłat melioracyjnych,
g) protokołów z aktualizacji powierzchni zmeliorowanych gruntów, sporządzonych przez jednostkę prowadzącą ewidencję, z udziałem właścicieli tych gruntów,
h) dokumentacji określających obszar zmeliorowanych gruntów, sporządzonych na zlecenie:
– jednostki prowadzącej ewidencję – jeżeli na obszarze tym znajdują się urządzenia melioracji wodnych szczegółowych wpisane do ewidencji,
– zainteresowanych właścicieli gruntów lub spółki wodnej – jeżeli na obszarze tym znajdują się urządzenia melioracji wodnych szczegółowych niewpisane do ewidencji;
2) w zakresie zmniejszenia stanu ewidencyjnego – dane wynikające z:
a) decyzji właściwego organu o wygaśnięciu, cofnięciu lub ograniczeniu pozwolenia wodnoprawnego oraz o rozbiórce urządzeń,
b) protokołów dotyczących uzasadnionego technicznie wyłączenia urządzeń i zmeliorowanych gruntów w wyniku zmian dotychczasowego sposobu wykorzystywania gruntów, dokonanych zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego albo decyzją o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, a w razie ich braku – zgodnie ze studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy, spisanych przez jednostkę prowadzącą ewidencję,
c) protokołów zużycia lub zniszczenia urządzeń melioracji wodnych podstawowych, spisanych przez jednostkę prowadzącą ewidencję i odpowiedzialną za ich utrzymanie, zatwierdzonych przez marszałka województwa w uzgodnieniu z wojewodą właściwym ze względu na miejsce położenia tych urządzeń,
d) protokołów zużycia lub zniszczenia urządzeń melioracji wodnych szczegółowych, wykonanych przy udziale środków publicznych, spisanych przez jednostkę prowadzącą ewidencję przy udziale właściwego starosty, zatwierdzonych przez marszałka województwa w uzgodnieniu z wojewodą właściwym ze względu na miejsce położenia urządzeń,
e) dokumentów wymienionych w pkt 1 lit. c, e–h,
f) protokołów zużycia lub zniszczenia urządzeń melioracji wodnych szczegółowych, wykonanych bez udziału środków publicznych, spisanych przez jednostkę prowadzącą ewidencję przy udziale starosty właściwego ze względu na miejsce położenia tych urządzeń.
3. Protokoły, o których mowa w ust. 2 pkt 2 lit. c, d i f, powinny zawierać:
1) informację o wnioskodawcy;
2) udokumentowane terminy wykonania urządzeń;
3) przyczyny zużycia lub zniszczenia urządzeń;
4) szczegółowe uzasadnienie braku celowości przywrócenia sprawności urządzeń.
4. Dokumenty, o których mowa w ust. 2, powinny być przechowywane oddzielnie w przeznaczonych do tego celu teczkach; w przypadku dokumentów, o których mowa w ust. 2 pkt 1 lit. a, b i f, wystarczające jest zamieszczenie w teczce informacji o miejscu ich przechowywania.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2013-07-26 do 2014-10-15
[Aktualizacja danych w ewidencji] 1. Dane zawarte w ewidencji aktualizuje się w terminie 14 dni od dnia otrzymania dokumentu stanowiącego podstawę do zmiany wpisu, wykazując zaistniałe zwiększenie lub zmniejszenie stanu ilościowego wód, urządzeń oraz zmeliorowanych gruntów, podlegających ewidencjonowaniu.
2. Podstawę do wpisu stanowią:
1) w zakresie zwiększenia stanu ewidencyjnego – dane wynikające z:
a) dokumentacji powykonawczych robót zrealizowanych na koszt Skarbu Państwa,
b) dokumentacji powykonawczych robót zrealizowanych przez właścicieli gruntów we własnym zakresie oraz pozwoleń wodnoprawnych, przekazanych jednostce prowadzącej ewidencję na zasadach ustalonych w drodze porozumienia zawartego między tą jednostką i organem właściwym do wydania pozwolenia wodnoprawnego na wykonywanie urządzeń,
c) zmian w wykazie wód, określonym zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 17 grudnia 2002 r. w sprawie śródlądowych wód powierzchniowych lub ich części stanowiących własność publiczną (Dz. U. z 2003 r. Nr 16, poz. 149),
d) protokołów przejęcia od innych użytkowników urządzeń melioracji wodnych wraz z dokumentacją powykonawczą tych urządzeń lub decyzji właściwego organu o wygaśnięciu, cofnięciu lub ograniczeniu pozwolenia wodnoprawnego,
e) protokołów z aktualizacji pomiaru inwentaryzacyjnego wód i urządzeń, spisanych przez jednostkę prowadzącą ewidencję, zawierających wykazy tych wód i urządzeń oraz ich lokalizację,
f) operatów pomiarowych, sporządzonych dla celów wymiaru opłat melioracyjnych,
g) protokołów z aktualizacji powierzchni zmeliorowanych gruntów, sporządzonych przez jednostkę prowadzącą ewidencję, z udziałem właścicieli tych gruntów,
h) [1] dokumentacji określających obszar zmeliorowanych gruntów, sporządzonych na zlecenie:
– jednostki prowadzącej ewidencję – jeżeli na obszarze tym znajdują się urządzenia melioracji wodnych szczegółowych wpisane do ewidencji,
– zainteresowanych właścicieli gruntów lub spółki wodnej – jeżeli na obszarze tym znajdują się urządzenia melioracji wodnych szczegółowych niewpisane do ewidencji;
2) w zakresie zmniejszenia stanu ewidencyjnego – dane wynikające z:
a) decyzji właściwego organu o wygaśnięciu, cofnięciu lub ograniczeniu pozwolenia wodnoprawnego oraz o rozbiórce urządzeń,
b) [2] protokołów dotyczących uzasadnionego technicznie wyłączenia urządzeń i zmeliorowanych gruntów w wyniku zmian dotychczasowego sposobu wykorzystywania gruntów, dokonanych zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego albo decyzją o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, a w razie ich braku – zgodnie ze studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy, spisanych przez jednostkę prowadzącą ewidencję,
c) protokołów zużycia lub zniszczenia urządzeń melioracji wodnych podstawowych, spisanych przez jednostkę prowadzącą ewidencję i odpowiedzialną za ich utrzymanie, zatwierdzonych przez marszałka województwa w uzgodnieniu z wojewodą właściwym ze względu na miejsce położenia tych urządzeń,
d) protokołów zużycia lub zniszczenia urządzeń melioracji wodnych szczegółowych, wykonanych przy udziale środków publicznych, spisanych przez jednostkę prowadzącą ewidencję przy udziale właściwego starosty, zatwierdzonych przez marszałka województwa w uzgodnieniu z wojewodą właściwym ze względu na miejsce położenia urządzeń,
e) [3] dokumentów wymienionych w pkt 1 lit. c, e–h,
f) [4] protokołów zużycia lub zniszczenia urządzeń melioracji wodnych szczegółowych, wykonanych bez udziału środków publicznych, spisanych przez jednostkę prowadzącą ewidencję przy udziale starosty właściwego ze względu na miejsce położenia tych urządzeń.
3. Protokoły, o których mowa w ust. 2 pkt 2 lit. c, d i f, powinny zawierać: [5]
1) informację o wnioskodawcy;
2) udokumentowane terminy wykonania urządzeń;
3) przyczyny zużycia lub zniszczenia urządzeń;
4) szczegółowe uzasadnienie braku celowości przywrócenia sprawności urządzeń.
4. Dokumenty, o których mowa w ust. 2, powinny być przechowywane oddzielnie w przeznaczonych do tego celu teczkach; w przypadku dokumentów, o których mowa w ust. 2 pkt 1 lit. a, b i f, wystarczające jest zamieszczenie w teczce informacji o miejscu ich przechowywania.
[1] § 6 ust. 2 pkt 1 lit. h) dodana przez § 1 pkt 1 lit. a) rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 18 czerwca 2013 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie sposobu prowadzenia ewidencji wód, urządzeń melioracji wodnych oraz zmeliorowanych gruntów (Dz.U. poz. 803). Zmiana weszła w życie 26 lipca 2013 r.
[2] § 6 ust. 2 pkt 2 lit. b) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 lit. a) rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 18 czerwca 2013 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie sposobu prowadzenia ewidencji wód, urządzeń melioracji wodnych oraz zmeliorowanych gruntów (Dz.U. poz. 803). Zmiana weszła w życie 26 lipca 2013 r.
[3] § 6 ust. 2 pkt 2 lit. e) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 lit. a) rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 18 czerwca 2013 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie sposobu prowadzenia ewidencji wód, urządzeń melioracji wodnych oraz zmeliorowanych gruntów (Dz.U. poz. 803). Zmiana weszła w życie 26 lipca 2013 r.
[4] § 6 ust. 2 pkt 2 lit. f) dodana przez § 1 pkt 1 lit. a) rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 18 czerwca 2013 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie sposobu prowadzenia ewidencji wód, urządzeń melioracji wodnych oraz zmeliorowanych gruntów (Dz.U. poz. 803). Zmiana weszła w życie 26 lipca 2013 r.
[5] § 6 ust. 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 lit. b) rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 18 czerwca 2013 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie sposobu prowadzenia ewidencji wód, urządzeń melioracji wodnych oraz zmeliorowanych gruntów (Dz.U. poz. 803). Zmiana weszła w życie 26 lipca 2013 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2005-01-28 do 2013-07-25
[Aktualizacja danych w ewidencji] 1. Dane zawarte w ewidencji aktualizuje się w terminie 14 dni od dnia otrzymania dokumentu stanowiącego podstawę do zmiany wpisu, wykazując zaistniałe zwiększenie lub zmniejszenie stanu ilościowego wód, urządzeń oraz zmeliorowanych gruntów, podlegających ewidencjonowaniu.
2. Podstawę do wpisu stanowią:
1) w zakresie zwiększenia stanu ewidencyjnego – dane wynikające z:
a) dokumentacji powykonawczych robót zrealizowanych na koszt Skarbu Państwa,
b) dokumentacji powykonawczych robót zrealizowanych przez właścicieli gruntów we własnym zakresie oraz pozwoleń wodnoprawnych, przekazanych jednostce prowadzącej ewidencję na zasadach ustalonych w drodze porozumienia zawartego między tą jednostką i organem właściwym do wydania pozwolenia wodnoprawnego na wykonywanie urządzeń,
c) zmian w wykazie wód, określonym zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 17 grudnia 2002 r. w sprawie śródlądowych wód powierzchniowych lub ich części stanowiących własność publiczną (Dz. U. z 2003 r. Nr 16, poz. 149),
d) protokołów przejęcia od innych użytkowników urządzeń melioracji wodnych wraz z dokumentacją powykonawczą tych urządzeń lub decyzji właściwego organu o wygaśnięciu, cofnięciu lub ograniczeniu pozwolenia wodnoprawnego,
e) protokołów z aktualizacji pomiaru inwentaryzacyjnego wód i urządzeń, spisanych przez jednostkę prowadzącą ewidencję, zawierających wykazy tych wód i urządzeń oraz ich lokalizację,
f) operatów pomiarowych, sporządzonych dla celów wymiaru opłat melioracyjnych,
g) protokołów z aktualizacji powierzchni zmeliorowanych gruntów, sporządzonych przez jednostkę prowadzącą ewidencję, z udziałem właścicieli tych gruntów;
2) w zakresie zmniejszenia stanu ewidencyjnego – dane wynikające z:
a) decyzji właściwego organu o wygaśnięciu, cofnięciu lub ograniczeniu pozwolenia wodnoprawnego oraz o rozbiórce urządzeń,
b) protokołów dotyczących uzasadnionego technicznie wyłączenia urządzeń w wyniku zmian dotychczasowego sposobu wykorzystywania gruntów, dokonanych zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego lub decyzją o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, spisanych przez organ prowadzący ewidencję,
c) protokołów zużycia lub zniszczenia urządzeń melioracji wodnych podstawowych, spisanych przez jednostkę prowadzącą ewidencję i odpowiedzialną za ich utrzymanie, zatwierdzonych przez marszałka województwa w uzgodnieniu z wojewodą właściwym ze względu na miejsce położenia tych urządzeń,
d) protokołów zużycia lub zniszczenia urządzeń melioracji wodnych szczegółowych, wykonanych przy udziale środków publicznych, spisanych przez jednostkę prowadzącą ewidencję przy udziale właściwego starosty, zatwierdzonych przez marszałka województwa w uzgodnieniu z wojewodą właściwym ze względu na miejsce położenia urządzeń,
e) dokumentów wymienionych w pkt 1 lit. c, e–g.
3. Protokoły, o których mowa w ust. 2 pkt 2 lit. c i d, powinny zawierać:
1) informację o wnioskodawcy;
2) udokumentowane terminy wykonania urządzeń;
3) przyczyny zużycia lub zniszczenia urządzeń;
4) szczegółowe uzasadnienie braku celowości przywrócenia sprawności urządzeń.
4. Dokumenty, o których mowa w ust. 2, powinny być przechowywane oddzielnie w przeznaczonych do tego celu teczkach; w przypadku dokumentów, o których mowa w ust. 2 pkt 1 lit. a, b i f, wystarczające jest zamieszczenie w teczce informacji o miejscu ich przechowywania.