history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2016-11-05 do 2022-04-23

§ 22. [Wniosek o mianowanie oficera młodszego na wyższy stopień wojskowy] 1. W przypadku planowanej zmiany zaszeregowania oficera młodszego, w ramach limitu awansowego, o którym mowa w art. 42a ustawy, organ właściwy do wyznaczenia na to stanowisko przesyła drogą służbową dyrektorowi departamentu Ministerstwa Obrony Narodowej właściwego do spraw kadr wniosek o mianowanie oficera młodszego na wyższy stopień wojskowy.

2. Dyrektor departamentu Ministerstwa Obrony Narodowej właściwego do spraw kadr, rozpatrując wniosek, o którym mowa w ust. 1, bierze pod uwagę:

1) wyniki opiniowania służbowego;

2) staż służby w posiadanym stopniu wojskowym;

3) informację o karalności oraz czy przeciwko żołnierzowi zawodowemu jest prowadzone postępowanie przygotowawcze.

3. Przepisy § 14 ust. 3 oraz § 15 i 16 stosuje się odpowiednio.

4. Przed mianowaniem żołnierza zawodowego na wyższy stopień wojskowy w ramach zmiany zaszeregowania nie przeprowadza się indywidualnej rozmowy, o której mowa w § 18 ust. 1.

5. W decyzji o mianowaniu żołnierza zawodowego na wyższy stopień wojskowy, do którego ma być zaszeregowany w ramach zajmowanego stanowiska służbowego, określa się dzień mianowania.

6. W decyzji o zmianie zaszeregowania oficera młodszego w służbie stałej określa się datę rozpoczęcia i zakończenia kadencji na tym stanowisku. Okresy kadencji powinny się kończyć z ostatnim dniem kwartału kalendarzowego.

7. W przypadku mianowania podoficera lub szeregowego na wyższy stopień wojskowy w związku z planowaną zmianą zaszeregowania podoficera lub szeregowego, w ramach limitu awansowego, o którym mowa w art. 42a ustawy, przepisy ust. 2, § 14 ust. 3 oraz § 15 i 16 stosuje się odpowiednio. Czynności określone w tych przepisach przewidziane do realizacji przez dyrektora departamentu Ministerstwa Obrony Narodowej właściwego do spraw kadr realizują organy właściwe do wyznaczenia podoficera lub szeregowego na stanowisko służbowe.

8. [4] Przepisów ust. 1–7 nie stosuje się do oficerów młodszych na stanowiskach sędziów w sądach wojskowych, dla których tryb postępowania przy wyznaczaniu i odwoływaniu z tych stanowisk określają przepisy ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. – Prawo o ustroju sądów wojskowych, oraz żołnierzy zawodowych na stanowiskach służbowych w instytucjach cywilnych, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy.

[4] § 22 ust. 8 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 rozporządzenia Ministra Obrony Narodowej z dnia 6 października 2016 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie trybu wyznaczania żołnierzy zawodowych na stanowiska służbowe i zwalniania z tych stanowisk (Dz.U. poz. 1740). Zmiana weszła w życie 5 listopada 2016 r.

Wersja obowiązująca od 2016-11-05 do 2022-04-23

§ 22. [Wniosek o mianowanie oficera młodszego na wyższy stopień wojskowy] 1. W przypadku planowanej zmiany zaszeregowania oficera młodszego, w ramach limitu awansowego, o którym mowa w art. 42a ustawy, organ właściwy do wyznaczenia na to stanowisko przesyła drogą służbową dyrektorowi departamentu Ministerstwa Obrony Narodowej właściwego do spraw kadr wniosek o mianowanie oficera młodszego na wyższy stopień wojskowy.

2. Dyrektor departamentu Ministerstwa Obrony Narodowej właściwego do spraw kadr, rozpatrując wniosek, o którym mowa w ust. 1, bierze pod uwagę:

1) wyniki opiniowania służbowego;

2) staż służby w posiadanym stopniu wojskowym;

3) informację o karalności oraz czy przeciwko żołnierzowi zawodowemu jest prowadzone postępowanie przygotowawcze.

3. Przepisy § 14 ust. 3 oraz § 15 i 16 stosuje się odpowiednio.

4. Przed mianowaniem żołnierza zawodowego na wyższy stopień wojskowy w ramach zmiany zaszeregowania nie przeprowadza się indywidualnej rozmowy, o której mowa w § 18 ust. 1.

5. W decyzji o mianowaniu żołnierza zawodowego na wyższy stopień wojskowy, do którego ma być zaszeregowany w ramach zajmowanego stanowiska służbowego, określa się dzień mianowania.

6. W decyzji o zmianie zaszeregowania oficera młodszego w służbie stałej określa się datę rozpoczęcia i zakończenia kadencji na tym stanowisku. Okresy kadencji powinny się kończyć z ostatnim dniem kwartału kalendarzowego.

7. W przypadku mianowania podoficera lub szeregowego na wyższy stopień wojskowy w związku z planowaną zmianą zaszeregowania podoficera lub szeregowego, w ramach limitu awansowego, o którym mowa w art. 42a ustawy, przepisy ust. 2, § 14 ust. 3 oraz § 15 i 16 stosuje się odpowiednio. Czynności określone w tych przepisach przewidziane do realizacji przez dyrektora departamentu Ministerstwa Obrony Narodowej właściwego do spraw kadr realizują organy właściwe do wyznaczenia podoficera lub szeregowego na stanowisko służbowe.

8. [4] Przepisów ust. 1–7 nie stosuje się do oficerów młodszych na stanowiskach sędziów w sądach wojskowych, dla których tryb postępowania przy wyznaczaniu i odwoływaniu z tych stanowisk określają przepisy ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. – Prawo o ustroju sądów wojskowych, oraz żołnierzy zawodowych na stanowiskach służbowych w instytucjach cywilnych, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy.

[4] § 22 ust. 8 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 rozporządzenia Ministra Obrony Narodowej z dnia 6 października 2016 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie trybu wyznaczania żołnierzy zawodowych na stanowiska służbowe i zwalniania z tych stanowisk (Dz.U. poz. 1740). Zmiana weszła w życie 5 listopada 2016 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2014-10-11 do 2016-11-04

§ 22. [Wniosek o mianowanie oficera młodszego na wyższy stopień wojskowy] 1. W przypadku planowanej zmiany zaszeregowania oficera młodszego, w ramach limitu awansowego, o którym mowa w art. 42a ustawy, organ właściwy do wyznaczenia na to stanowisko przesyła drogą służbową dyrektorowi departamentu Ministerstwa Obrony Narodowej właściwego do spraw kadr wniosek o mianowanie oficera młodszego na wyższy stopień wojskowy.

2. Dyrektor departamentu Ministerstwa Obrony Narodowej właściwego do spraw kadr, rozpatrując wniosek, o którym mowa w ust. 1, bierze pod uwagę:

1) wyniki opiniowania służbowego;

2) staż służby w posiadanym stopniu wojskowym;

3) informację o karalności oraz czy przeciwko żołnierzowi zawodowemu jest prowadzone postępowanie przygotowawcze.

3. Przepisy § 14 ust. 3 oraz § 15 i 16 stosuje się odpowiednio.

4. Przed mianowaniem żołnierza zawodowego na wyższy stopień wojskowy w ramach zmiany zaszeregowania nie przeprowadza się indywidualnej rozmowy, o której mowa w § 18 ust. 1.

5. W decyzji o mianowaniu żołnierza zawodowego na wyższy stopień wojskowy, do którego ma być zaszeregowany w ramach zajmowanego stanowiska służbowego, określa się dzień mianowania.

6. W decyzji o zmianie zaszeregowania oficera młodszego w służbie stałej określa się datę rozpoczęcia i zakończenia kadencji na tym stanowisku. Okresy kadencji powinny się kończyć z ostatnim dniem kwartału kalendarzowego.

7. W przypadku mianowania podoficera lub szeregowego na wyższy stopień wojskowy w związku z planowaną zmianą zaszeregowania podoficera lub szeregowego, w ramach limitu awansowego, o którym mowa w art. 42a ustawy, przepisy ust. 2, § 14 ust. 3 oraz § 15 i 16 stosuje się odpowiednio. Czynności określone w tych przepisach przewidziane do realizacji przez dyrektora departamentu Ministerstwa Obrony Narodowej właściwego do spraw kadr realizują organy właściwe do wyznaczenia podoficera lub szeregowego na stanowisko służbowe.

8. Przepisów ust. 1–7 nie stosuje się do oficerów młodszych na stanowiskach sędziów w sądach wojskowych oraz asesorów i prokuratorów w wojskowych jednostkach organizacyjnych prokuratury, dla których tryb postępowania przy wyznaczaniu i odwoływaniu z tych stanowisk określają przepisy ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. – Prawo o ustroju sądów wojskowych i ustawy z dnia 20 czerwca 1985 r. o prokuraturze, oraz żołnierzy zawodowych na stanowiskach służbowych w instytucjach cywilnych, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy.