Wersja obowiązująca od 2014-08-12 (Dz.U.2014.1073 tekst jednolity)
[Wypłata pomocy na podstawie wniosku o płatność ] 1. Wypłaty pomocy w ramach środka, o którym mowa w § 1 pkt 1 i 3–5, Agencja dokonuje na podstawie wniosku o płatność.
2. Wniosek o płatność składa się na formularzu opracowanym i udostępnionym przez Agencję, osobiście albo przez upoważnioną osobę, bezpośrednio w oddziale regionalnym Agencji właściwym ze względu na miejsce realizacji operacji.
3. Wniosek o płatność może dotyczyć płatności pośredniej. Wniosek składa się po zrealizowaniu danego etapu operacji, określonego w umowie o dofinansowanie.
4. Do wniosku o płatność dołącza się dokumenty określone w załączniku nr 3 do rozporządzenia.
5. Jeżeli wniosek o płatność nie został złożony w terminie określonym w umowie o dofinansowanie, Agencja wzywa beneficjenta, w formie pisemnej, do złożenia wniosku o płatność, w terminie nie krótszym niż 14 dni od dnia doręczenia wezwania.
6. Jeżeli wniosek o płatność nie został złożony w terminie, o którym mowa w ust. 5, Agencja nie wypłaca pomocy.
7. Jeżeli wniosek o płatność nie został prawidłowo wypełniony lub nie dołączono do niego co najmniej jednego z dokumentów, o których mowa w ust. 4, Agencja wzywa beneficjenta do usunięcia braków lub złożenia wyjaśnień, w terminie 14 dni od dnia doręczenia wezwania.
8. Jeżeli beneficjent, pomimo wezwania, o którym mowa w ust. 7, nie usunął braków lub nie złożył wyjaśnień w wyznaczonym terminie, Agencja ponownie wzywa beneficjenta do usunięcia braków lub złożenia wyjaśnień, w terminie 14 dni od dnia doręczenia wezwania.
9. Jeżeli beneficjent, pomimo ponownego wezwania, o którym mowa w ust. 8, nie usunął braków lub nie złożył wyjaśnień w wyznaczonym terminie, Agencja:
1) rozpatruje wniosek o płatność w zakresie, w jakim został prawidłowo wypełniony i udokumentowany, albo
2) nie wypłaca pomocy, jeżeli wniosek o płatność nie może zostać rozpatrzony w zakresie poniesionych kosztów.
10. Do rozpatrywania wniosku o płatność przepis § 41 ust. 4 stosuje się odpowiednio.
Wersja obowiązująca od 2014-08-12 (Dz.U.2014.1073 tekst jednolity)
[Wypłata pomocy na podstawie wniosku o płatność ] 1. Wypłaty pomocy w ramach środka, o którym mowa w § 1 pkt 1 i 3–5, Agencja dokonuje na podstawie wniosku o płatność.
2. Wniosek o płatność składa się na formularzu opracowanym i udostępnionym przez Agencję, osobiście albo przez upoważnioną osobę, bezpośrednio w oddziale regionalnym Agencji właściwym ze względu na miejsce realizacji operacji.
3. Wniosek o płatność może dotyczyć płatności pośredniej. Wniosek składa się po zrealizowaniu danego etapu operacji, określonego w umowie o dofinansowanie.
4. Do wniosku o płatność dołącza się dokumenty określone w załączniku nr 3 do rozporządzenia.
5. Jeżeli wniosek o płatność nie został złożony w terminie określonym w umowie o dofinansowanie, Agencja wzywa beneficjenta, w formie pisemnej, do złożenia wniosku o płatność, w terminie nie krótszym niż 14 dni od dnia doręczenia wezwania.
6. Jeżeli wniosek o płatność nie został złożony w terminie, o którym mowa w ust. 5, Agencja nie wypłaca pomocy.
7. Jeżeli wniosek o płatność nie został prawidłowo wypełniony lub nie dołączono do niego co najmniej jednego z dokumentów, o których mowa w ust. 4, Agencja wzywa beneficjenta do usunięcia braków lub złożenia wyjaśnień, w terminie 14 dni od dnia doręczenia wezwania.
8. Jeżeli beneficjent, pomimo wezwania, o którym mowa w ust. 7, nie usunął braków lub nie złożył wyjaśnień w wyznaczonym terminie, Agencja ponownie wzywa beneficjenta do usunięcia braków lub złożenia wyjaśnień, w terminie 14 dni od dnia doręczenia wezwania.
9. Jeżeli beneficjent, pomimo ponownego wezwania, o którym mowa w ust. 8, nie usunął braków lub nie złożył wyjaśnień w wyznaczonym terminie, Agencja:
1) rozpatruje wniosek o płatność w zakresie, w jakim został prawidłowo wypełniony i udokumentowany, albo
2) nie wypłaca pomocy, jeżeli wniosek o płatność nie może zostać rozpatrzony w zakresie poniesionych kosztów.
10. Do rozpatrywania wniosku o płatność przepis § 41 ust. 4 stosuje się odpowiednio.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2013-06-28 do 2014-08-11 (Dz.U.2013.745 tekst jednolity)
[Wypłata pomocy na podstawie wniosku o płatność ] 1. Wypłaty pomocy w ramach środka, o którym mowa w § 1 pkt 1 i 3–5, Agencja dokonuje na podstawie wniosku o płatność.
2. Wniosek o płatność składa się na formularzu opracowanym i udostępnionym przez Agencję, osobiście albo przez upoważnioną osobę, bezpośrednio w oddziale regionalnym Agencji właściwym ze względu na miejsce realizacji operacji.
3. Wniosek o płatność może dotyczyć płatności pośredniej. Wniosek składa się po zrealizowaniu danego etapu operacji, określonego w umowie o dofinansowanie.
4. Do wniosku o płatność dołącza się dokumenty określone w załączniku nr 3 do rozporządzenia.
5. Jeżeli wniosek o płatność nie został złożony w terminie określonym w umowie o dofinansowanie, Agencja wzywa beneficjenta, w formie pisemnej, do złożenia wniosku o płatność, w terminie nie krótszym niż 14 dni od dnia doręczenia wezwania.
6. Jeżeli wniosek o płatność nie został złożony w terminie, o którym mowa w ust. 5, Agencja nie wypłaca pomocy.
7. Jeżeli wniosek o płatność nie został prawidłowo wypełniony lub nie dołączono do niego co najmniej jednego z dokumentów, o których mowa w ust. 4, Agencja wzywa beneficjenta do usunięcia braków lub złożenia wyjaśnień, w terminie 14 dni od dnia doręczenia wezwania.
8. Jeżeli beneficjent, pomimo wezwania, o którym mowa w ust. 7, nie usunął braków lub nie złożył wyjaśnień w wyznaczonym terminie, Agencja ponownie wzywa beneficjenta do usunięcia braków lub złożenia wyjaśnień, w terminie 14 dni od dnia doręczenia wezwania.
9. Jeżeli beneficjent, pomimo ponownego wezwania, o którym mowa w ust. 8, nie usunął braków lub nie złożył wyjaśnień w wyznaczonym terminie, Agencja:
1) rozpatruje wniosek o płatność w zakresie, w jakim został prawidłowo wypełniony i udokumentowany, albo
2) nie wypłaca pomocy, jeżeli wniosek o płatność nie może zostać rozpatrzony w zakresie poniesionych kosztów.
10. Do rozpatrywania wniosku o płatność przepis § 41 ust. 4 stosuje się odpowiednio.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2012-07-04 do 2013-06-27
1. [17] Wypłaty pomocy w ramach środka, o którym mowa w § 1 pkt 1 i 3–5, Agencja dokonuje na podstawie wniosku o płatność.
2. Wniosek o płatność składa się na formularzu opracowanym i udostępnionym przez Agencję, osobiście albo przez upoważnioną osobę, bezpośrednio w oddziale regionalnym Agencji właściwym ze względu na miejsce realizacji operacji.
3. Wniosek o płatność może dotyczyć płatności pośredniej. Wniosek składa się po zrealizowaniu danego etapu operacji, określonego w umowie o dofinansowanie.
4. Do wniosku o płatność dołącza się dokumenty określone w załączniku nr 3 do rozporządzenia.
5. Jeżeli wniosek o płatność nie został złożony w terminie określonym w umowie o dofinansowanie, Agencja wzywa beneficjenta, w formie pisemnej, do złożenia wniosku o płatność, w terminie nie krótszym niż 14 dni od dnia doręczenia wezwania.
6. Jeżeli wniosek o płatność nie został złożony w terminie, o którym mowa w ust. 5, Agencja nie wypłaca pomocy.
7. Jeżeli wniosek o płatność nie został prawidłowo wypełniony lub nie dołączono do niego co najmniej jednego z dokumentów, o których mowa w ust. 4, Agencja wzywa beneficjenta do usunięcia braków lub złożenia wyjaśnień, w terminie 14 dni od dnia doręczenia wezwania.
8. Jeżeli beneficjent, pomimo wezwania, o którym mowa w ust. 7, nie usunął braków lub nie złożył wyjaśnień w wyznaczonym terminie, Agencja ponownie wzywa beneficjenta do usunięcia braków lub złożenia wyjaśnień, w terminie 14 dni od dnia doręczenia wezwania.
9. Jeżeli beneficjent, pomimo ponownego wezwania, o którym mowa w ust. 8, nie usunął braków lub nie złożył wyjaśnień w wyznaczonym terminie, Agencja:
1) rozpatruje wniosek o płatność w zakresie, w jakim został prawidłowo wypełniony i udokumentowany, albo
2) nie wypłaca pomocy, jeżeli wniosek o płatność nie może zostać rozpatrzony w zakresie poniesionych kosztów.
10. Do rozpatrywania wniosku o płatność przepis § 41 ust. 4 stosuje się odpowiednio.
[17] § 49 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 13 rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 28 czerwca 2012 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania, wypłaty i zwracania pomocy finansowej na realizację środków objętych osią priorytetową 2 – Akwakultura, rybołówstwo śródlądowe, przetwórstwo i obrót produktami rybołówstwa i akwakultury, zawartą w programie operacyjnym „Zrównoważony rozwój sektora rybołówstwa i nadbrzeżnych obszarów rybackich 2007–2013” (Dz.U. poz. 751). Zmiana weszła w życie 4 lipca 2012 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2010-05-25 do 2012-07-03
1. Wypłaty pomocy w ramach środków, o których mowa w § 1, Agencja dokonuje na podstawie wniosku o płatność.
2. Wniosek o płatność składa się na formularzu opracowanym i udostępnionym przez Agencję, osobiście albo przez upoważnioną osobę, bezpośrednio w oddziale regionalnym Agencji właściwym ze względu na miejsce realizacji operacji.
3. Wniosek o płatność może dotyczyć płatności pośredniej. Wniosek składa się po zrealizowaniu danego etapu operacji, określonego w umowie o dofinansowanie.
4. Do wniosku o płatność dołącza się dokumenty określone w załączniku nr 3 [26] do rozporządzenia.
5. Jeżeli wniosek o płatność nie został złożony w terminie określonym w umowie o dofinansowanie, Agencja wzywa beneficjenta, w formie pisemnej, do złożenia wniosku o płatność, w terminie nie krótszym niż 14 dni od dnia doręczenia wezwania.
6. Jeżeli wniosek o płatność nie został złożony w terminie, o którym mowa w ust. 5, Agencja nie wypłaca pomocy.
7. Jeżeli wniosek o płatność nie został prawidłowo wypełniony lub nie dołączono do niego co najmniej jednego z dokumentów, o których mowa w ust. 4, Agencja wzywa beneficjenta do usunięcia braków lub złożenia wyjaśnień, w terminie 14 dni od dnia doręczenia wezwania.
8. Jeżeli beneficjent, pomimo wezwania, o którym mowa w ust. 7, nie usunął braków lub nie złożył wyjaśnień w wyznaczonym terminie, Agencja ponownie wzywa beneficjenta do usunięcia braków lub złożenia wyjaśnień, w terminie 14 dni od dnia doręczenia wezwania.
9. Jeżeli beneficjent, pomimo ponownego wezwania, o którym mowa w ust. 8, nie usunął braków lub nie złożył wyjaśnień w wyznaczonym terminie, Agencja:
1) rozpatruje wniosek o płatność w zakresie, w jakim został prawidłowo wypełniony i udokumentowany, albo
2) nie wypłaca pomocy, jeżeli wniosek o płatność nie może zostać rozpatrzony w zakresie poniesionych kosztów.
10. Do rozpatrywania wniosku o płatność przepis § 41 ust. 4 stosuje się odpowiednio.
[26] Załącznik nr 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 22 rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 24 maja 2010 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania, wypłaty i zwracania pomocy finansowej na realizację środków objętych osią priorytetową 2 – Akwakultura, rybołówstwo śródlądowe, przetwórstwo i obrót produktami rybołówstwa i akwakultury, zawartą w programie operacyjnym „Zrównoważony rozwój sektora rybołówstwa i nadbrzeżnych obszarów rybackich 2007–2013” (Dz.U. Nr 89, poz. 584). Zmiana weszła w życie 25 maja 2010 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2009-09-11 do 2010-05-24
1. Wypłaty pomocy w ramach środków, o których mowa w § 1, Agencja dokonuje na podstawie wniosku o płatność.
2. Wniosek o płatność składa się na formularzu opracowanym i udostępnionym przez Agencję, osobiście albo przez upoważnioną osobę, bezpośrednio w oddziale regionalnym Agencji właściwym ze względu na miejsce realizacji operacji.
3. Wniosek o płatność może dotyczyć płatności pośredniej. Wniosek składa się po zrealizowaniu danego etapu operacji, określonego w umowie o dofinansowanie.
4. Do wniosku o płatność dołącza się dokumenty określone w załączniku nr 3 do rozporządzenia.
5. Jeżeli wniosek o płatność nie został złożony w terminie określonym w umowie o dofinansowanie, Agencja wzywa beneficjenta, w formie pisemnej, do złożenia wniosku o płatność, w terminie nie krótszym niż 14 dni od dnia doręczenia wezwania.
6. Jeżeli wniosek o płatność nie został złożony w terminie, o którym mowa w ust. 5, Agencja nie wypłaca pomocy.
7. Jeżeli wniosek o płatność nie został prawidłowo wypełniony lub nie dołączono do niego co najmniej jednego z dokumentów, o których mowa w ust. 4, Agencja wzywa beneficjenta do usunięcia braków lub złożenia wyjaśnień, w terminie 14 dni od dnia doręczenia wezwania.
8. Jeżeli beneficjent, pomimo wezwania, o którym mowa w ust. 7, nie usunął braków lub nie złożył wyjaśnień w wyznaczonym terminie, Agencja ponownie wzywa beneficjenta do usunięcia braków lub złożenia wyjaśnień, w terminie 14 dni od dnia doręczenia wezwania.
9. Jeżeli beneficjent, pomimo ponownego wezwania, o którym mowa w ust. 8, nie usunął braków lub nie złożył wyjaśnień w wyznaczonym terminie, Agencja:
1) rozpatruje wniosek o płatność w zakresie, w jakim został prawidłowo wypełniony i udokumentowany, albo
2) nie wypłaca pomocy, jeżeli wniosek o płatność nie może zostać rozpatrzony w zakresie poniesionych kosztów.
10. Do rozpatrywania wniosku o płatność przepis § 41 ust. 4 stosuje się odpowiednio.