history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2014-08-12    (Dz.U.2014.1073 tekst jednolity)

§ 38. [Koszty niezaliczane do kosztów kwalifikowanych operacji ] Do kosztów kwalifikowanych operacji nie zalicza się kosztów:

1) zakupu używanych maszyn, urządzeń lub innego sprzętu, jeżeli:

a) zostały zakupione z udziałem środków publicznych w okresie 5 lat poprzedzających rok ich nabycia,

b) ich wartość rynkowa przewyższa wartość nowych maszyn, urządzeń lub innego sprzętu tego samego typu,

c) nie spełniają wymagań technicznych dla tych maszyn, urządzeń lub sprzętu;

2) nabycia gruntu, budynku, budowli lub prawa do dysponowania nimi:

a) jeżeli ich nabycie nie miało bezpośredniego związku z realizacją operacji,

b) jeżeli ich wartość przewyższa wartość rynkową lub odtworzeniową ustaloną w drodze wyceny nieruchomości w operacie szacunkowym sporządzonym zgodnie z przepisami o gospodarce nieruchomościami,

c) jeżeli podmiot zbywający nieruchomość w okresie 5 lat poprzedzających jej zbycie beneficjentowi otrzymał pomoc na jej zakup ze środków publicznych,

d) powyżej 10% wartości wszystkich kwalifikujących się wydatków na daną operację;

3) nakładów rzeczowych niemających bezpośredniego związku z realizacją operacji;

4) amortyzacji środków trwałych, jeżeli beneficjent nie przedstawił pisemnego oświadczenia, że dokonał odpisów amortyzacyjnych środków trwałych;

5) pracy własnej wykonywanej przez beneficjenta będącego osobą fizyczną i pracy wolontariuszy;

6) kosztów ogólnych realizacji operacji, w tym kosztów połączeń telefonicznych, opłat za zużytą wodę, energię elektryczną i nośniki energii, składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne beneficjenta i osób przez niego zatrudnionych:

a) powyżej 10% wartości netto operacji,

b) które nie miały bezpośredniego związku z realizacją operacji,

c) które zostały naliczone i wykazane niezgodnie ze sposobem określonym w umowie o dofinansowanie;

7) zakupu materiału obsadowego na potrzeby pierwszego cyklu hodowlanego, powyżej ilości tego materiału niezbędnej do uruchomienia tego cyklu;

8) budowy, rozbudowy, przebudowy lub remontu pomieszczeń administracyjnych, w tym biurowych, stanowiących integralną część obiektów podstawowych, powyżej 10% wartości kosztów kwalifikowalnych;

9) w przypadku umowy leasingu, w której brak postanowień przenoszących na beneficjenta własność rzeczy będących przedmiotem leasingu;

10) odsetek, opłat ubezpieczeniowych, marży finansującego, kosztów ogólnych związanych z umową leasingu, w tym również podatku od towarów i usług (VAT);

11) nakładu rzeczowego wniesionego w formie gruntu, budynku lub budowli lub prawa do dysponowania nimi powyżej 10% wartości kosztów kwalifikowalnych.

Wersja obowiązująca od 2014-08-12    (Dz.U.2014.1073 tekst jednolity)

§ 38. [Koszty niezaliczane do kosztów kwalifikowanych operacji ] Do kosztów kwalifikowanych operacji nie zalicza się kosztów:

1) zakupu używanych maszyn, urządzeń lub innego sprzętu, jeżeli:

a) zostały zakupione z udziałem środków publicznych w okresie 5 lat poprzedzających rok ich nabycia,

b) ich wartość rynkowa przewyższa wartość nowych maszyn, urządzeń lub innego sprzętu tego samego typu,

c) nie spełniają wymagań technicznych dla tych maszyn, urządzeń lub sprzętu;

2) nabycia gruntu, budynku, budowli lub prawa do dysponowania nimi:

a) jeżeli ich nabycie nie miało bezpośredniego związku z realizacją operacji,

b) jeżeli ich wartość przewyższa wartość rynkową lub odtworzeniową ustaloną w drodze wyceny nieruchomości w operacie szacunkowym sporządzonym zgodnie z przepisami o gospodarce nieruchomościami,

c) jeżeli podmiot zbywający nieruchomość w okresie 5 lat poprzedzających jej zbycie beneficjentowi otrzymał pomoc na jej zakup ze środków publicznych,

d) powyżej 10% wartości wszystkich kwalifikujących się wydatków na daną operację;

3) nakładów rzeczowych niemających bezpośredniego związku z realizacją operacji;

4) amortyzacji środków trwałych, jeżeli beneficjent nie przedstawił pisemnego oświadczenia, że dokonał odpisów amortyzacyjnych środków trwałych;

5) pracy własnej wykonywanej przez beneficjenta będącego osobą fizyczną i pracy wolontariuszy;

6) kosztów ogólnych realizacji operacji, w tym kosztów połączeń telefonicznych, opłat za zużytą wodę, energię elektryczną i nośniki energii, składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne beneficjenta i osób przez niego zatrudnionych:

a) powyżej 10% wartości netto operacji,

b) które nie miały bezpośredniego związku z realizacją operacji,

c) które zostały naliczone i wykazane niezgodnie ze sposobem określonym w umowie o dofinansowanie;

7) zakupu materiału obsadowego na potrzeby pierwszego cyklu hodowlanego, powyżej ilości tego materiału niezbędnej do uruchomienia tego cyklu;

8) budowy, rozbudowy, przebudowy lub remontu pomieszczeń administracyjnych, w tym biurowych, stanowiących integralną część obiektów podstawowych, powyżej 10% wartości kosztów kwalifikowalnych;

9) w przypadku umowy leasingu, w której brak postanowień przenoszących na beneficjenta własność rzeczy będących przedmiotem leasingu;

10) odsetek, opłat ubezpieczeniowych, marży finansującego, kosztów ogólnych związanych z umową leasingu, w tym również podatku od towarów i usług (VAT);

11) nakładu rzeczowego wniesionego w formie gruntu, budynku lub budowli lub prawa do dysponowania nimi powyżej 10% wartości kosztów kwalifikowalnych.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2013-06-28 do 2014-08-11    (Dz.U.2013.745 tekst jednolity)

[Koszty niezaliczane do kosztów kwalifikowanych operacji ] Do kosztów kwalifikowanych operacji nie zalicza się kosztów:

1) zakupu używanych maszyn, urządzeń lub innego sprzętu, jeżeli:

a) zostały zakupione z udziałem środków publicznych w okresie 5 lat poprzedzających rok ich nabycia,

b) ich wartość rynkowa przewyższa wartość nowych maszyn, urządzeń lub innego sprzętu tego samego typu,

c) nie spełniają wymagań technicznych dla tych maszyn, urządzeń lub sprzętu;

2) nabycia gruntu, budynku, budowli lub prawa do dysponowania nimi:

a) jeżeli ich nabycie nie miało bezpośredniego związku z realizacją operacji,

b) jeżeli ich wartość przewyższa wartość rynkową lub odtworzeniową ustaloną w drodze wyceny nieruchomości w operacie szacunkowym sporządzonym zgodnie z przepisami o gospodarce nieruchomościami,

c) jeżeli podmiot zbywający nieruchomość w okresie 5 lat poprzedzających jej zbycie beneficjentowi otrzymał pomoc na jej zakup ze środków publicznych,

d) powyżej 10% wartości wszystkich kwalifikujących się wydatków na daną operację;

3) nakładów rzeczowych niemających bezpośredniego związku z realizacją operacji;

4) amortyzacji środków trwałych, jeżeli beneficjent nie przedstawił pisemnego oświadczenia, że dokonał odpisów amortyzacyjnych środków trwałych;

5) pracy własnej wykonywanej przez beneficjenta będącego osobą fizyczną i pracy wolontariuszy;

6) kosztów ogólnych realizacji operacji, w tym kosztów połączeń telefonicznych, opłat za zużytą wodę, energię elektryczną i nośniki energii, składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne beneficjenta i osób przez niego zatrudnionych:

a) powyżej 10% wartości netto operacji,

b) które nie miały bezpośredniego związku z realizacją operacji,

c) które zostały naliczone i wykazane niezgodnie ze sposobem określonym w umowie o dofinansowanie;

7) zakupu materiału obsadowego na potrzeby pierwszego cyklu hodowlanego, powyżej ilości tego materiału niezbędnej do uruchomienia tego cyklu;

8) budowy, rozbudowy, przebudowy lub remontu pomieszczeń administracyjnych, w tym biurowych, stanowiących integralną część obiektów podstawowych, powyżej 10% wartości kosztów kwalifikowalnych;

9) w przypadku umowy leasingu, w której brak postanowień przenoszących na beneficjenta własność rzeczy będących przedmiotem leasingu;

10) odsetek, opłat ubezpieczeniowych, marży finansującego, kosztów ogólnych związanych z umową leasingu, w tym również podatku od towarów i usług (VAT);

11) nakładu rzeczowego wniesionego w formie gruntu, budynku lub budowli lub prawa do dysponowania nimi powyżej 10% wartości kosztów kwalifikowalnych.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2010-05-25 do 2013-06-27

Do kosztów kwalifikowanych operacji nie zalicza się kosztów:

1) zakupu używanych maszyn, urządzeń lub innego sprzętu, jeżeli:

a) zostały zakupione z udziałem środków publicznych w okresie 5 lat poprzedzających rok ich nabycia,

b) ich wartość rynkowa przewyższa wartość nowych maszyn, urządzeń lub innego sprzętu tego samego typu,

c) nie spełniają wymagań technicznych dla tych maszyn, urządzeń lub sprzętu;

2) nabycia gruntu, budynku, budowli lub prawa do dysponowania nimi:

a) jeżeli ich nabycie nie miało bezpośredniego związku z realizacją operacji,

b) jeżeli ich wartość przewyższa wartość rynkową lub odtworzeniową ustaloną w drodze wyceny nieruchomości w operacie szacunkowym sporządzonym zgodnie z przepisami o gospodarce nieruchomościami,

c) jeżeli podmiot zbywający nieruchomość w okresie 5 lat poprzedzających jej zbycie beneficjentowi otrzymał pomoc na jej zakup ze środków publicznych,

d) powyżej 10 % wartości wszystkich kwalifikujących się wydatków na daną operację;

3) nakładów rzeczowych niemających bezpośredniego związku z realizacją operacji;

4) amortyzacji środków trwałych, jeżeli beneficjent nie przedstawił pisemnego oświadczenia, że dokonał odpisów amortyzacyjnych środków trwałych;

5) pracy własnej wykonywanej przez beneficjenta będącego osobą fizyczną i pracy wolontariuszy;

6) kosztów ogólnych realizacji operacji, w tym kosztów połączeń telefonicznych, opłat za zużytą wodę, energię elektryczną i nośniki energii, składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne beneficjenta i osób przez niego zatrudnionych:

a) powyżej 10 % wartości netto operacji,

b) które nie miały bezpośredniego związku z realizacją operacji,

c) które zostały naliczone i wykazane niezgodnie ze sposobem określonym w umowie o dofinansowanie;

7) zakupu materiału obsadowego na potrzeby pierwszego cyklu hodowlanego, powyżej ilości tego materiału niezbędnej do uruchomienia tego cyklu;

8) [17] budowy, rozbudowy, przebudowy lub remontu pomieszczeń administracyjnych, w tym biurowych, stanowiących integralną część obiektów podstawowych, powyżej 10 % wartości kosztów kwalifikowalnych;

9) [18] w przypadku umowy leasingu, w której brak postanowień przenoszących na beneficjenta własność rzeczy będących przedmiotem leasingu;

10) [19] odsetek, opłat ubezpieczeniowych, marży finansującego, kosztów ogólnych związanych z umową leasingu, w tym również podatku od towarów i usług (VAT);

11) [20] nakładu rzeczowego wniesionego w formie gruntu, budynku lub budowli lub prawa do dysponowania nimi powyżej 10 % wartości kosztów kwalifikowalnych.

[17] § 38 pkt 8 dodany przez § 1 pkt 12 rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 24 maja 2010 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania, wypłaty i zwracania pomocy finansowej na realizację środków objętych osią priorytetową 2 – Akwakultura, rybołówstwo śródlądowe, przetwórstwo i obrót produktami rybołówstwa i akwakultury, zawartą w programie operacyjnym „Zrównoważony rozwój sektora rybołówstwa i nadbrzeżnych obszarów rybackich 2007–2013” (Dz.U. Nr 89, poz. 584). Zmiana weszła w życie 25 maja 2010 r.

[18] § 38 pkt 9 dodany przez § 1 pkt 12 rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 24 maja 2010 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania, wypłaty i zwracania pomocy finansowej na realizację środków objętych osią priorytetową 2 – Akwakultura, rybołówstwo śródlądowe, przetwórstwo i obrót produktami rybołówstwa i akwakultury, zawartą w programie operacyjnym „Zrównoważony rozwój sektora rybołówstwa i nadbrzeżnych obszarów rybackich 2007–2013” (Dz.U. Nr 89, poz. 584). Zmiana weszła w życie 25 maja 2010 r.

[19] § 38 pkt 10 dodany przez § 1 pkt 12 rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 24 maja 2010 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania, wypłaty i zwracania pomocy finansowej na realizację środków objętych osią priorytetową 2 – Akwakultura, rybołówstwo śródlądowe, przetwórstwo i obrót produktami rybołówstwa i akwakultury, zawartą w programie operacyjnym „Zrównoważony rozwój sektora rybołówstwa i nadbrzeżnych obszarów rybackich 2007–2013” (Dz.U. Nr 89, poz. 584). Zmiana weszła w życie 25 maja 2010 r.

[20] § 38 pkt 11 dodany przez § 1 pkt 12 rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 24 maja 2010 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania, wypłaty i zwracania pomocy finansowej na realizację środków objętych osią priorytetową 2 – Akwakultura, rybołówstwo śródlądowe, przetwórstwo i obrót produktami rybołówstwa i akwakultury, zawartą w programie operacyjnym „Zrównoważony rozwój sektora rybołówstwa i nadbrzeżnych obszarów rybackich 2007–2013” (Dz.U. Nr 89, poz. 584). Zmiana weszła w życie 25 maja 2010 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2009-09-11 do 2010-05-24

Do kosztów kwalifikowanych operacji nie zalicza się kosztów:

1) zakupu używanych maszyn, urządzeń lub innego sprzętu, jeżeli:

a) zostały zakupione z udziałem środków publicznych w okresie 5 lat poprzedzających rok ich nabycia,

b) ich wartość rynkowa przewyższa wartość nowych maszyn, urządzeń lub innego sprzętu tego samego typu,

c) nie spełniają wymagań technicznych dla tych maszyn, urządzeń lub sprzętu;

2) nabycia gruntu, budynku, budowli lub prawa do dysponowania nimi:

a) jeżeli ich nabycie nie miało bezpośredniego związku z realizacją operacji,

b) jeżeli ich wartość przewyższa wartość rynkową lub odtworzeniową ustaloną w drodze wyceny nieruchomości w operacie szacunkowym sporządzonym zgodnie z przepisami o gospodarce nieruchomościami,

c) jeżeli podmiot zbywający nieruchomość w okresie 5 lat poprzedzających jej zbycie beneficjentowi otrzymał pomoc na jej zakup ze środków publicznych,

d) powyżej 10 % wartości wszystkich kwalifikujących się wydatków na daną operację;

3) nakładów rzeczowych niemających bezpośredniego związku z realizacją operacji;

4) amortyzacji środków trwałych, jeżeli beneficjent nie przedstawił pisemnego oświadczenia, że dokonał odpisów amortyzacyjnych środków trwałych;

5) pracy własnej wykonywanej przez beneficjenta będącego osobą fizyczną i pracy wolontariuszy;

6) kosztów ogólnych realizacji operacji, w tym kosztów połączeń telefonicznych, opłat za zużytą wodę, energię elektryczną i nośniki energii, składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne beneficjenta i osób przez niego zatrudnionych:

a) powyżej 10 % wartości netto operacji,

b) które nie miały bezpośredniego związku z realizacją operacji,

c) które zostały naliczone i wykazane niezgodnie ze sposobem określonym w umowie o dofinansowanie;

7) zakupu materiału obsadowego na potrzeby pierwszego cyklu hodowlanego, powyżej ilości tego materiału niezbędnej do uruchomienia tego cyklu.