history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2014-07-31 do 2015-06-11    (Dz.U.2014.1017 tekst jednolity)

[Infrastruktura zapewniająca dostęp do Portów Świnoujście i Szczecin ] W skład infrastruktury zapewniającej dostęp do Portów Świnoujście i Szczecin wchodzą:

1) następujące tory wodne wraz ze związanymi z ich funkcjonowaniem obiektami, urządzeniami i instalacjami:

a) podejściowy tor wodny do Świnoujścia o długości 60,8 km, którego oś przebiega od linii łączącej głowice falochronów centralnego i zachodniego do punktu o współrzędnych podanych w układzie „WGS-84” φ = 54°14'40,9"N, λ = 014°11'00,8"E i dalej do punktu φ = 54°16'58,2"N, λ = 014°05'13,1"E i dalej do punktu φ = 54°26'26,9"N, λ = 014°05'43,3"E, o szerokościach w dnie: 200 m – od km 0 do km 26,8; 220 m – od km 26,8 do km 35,6, 240 m – od km 35,6 do km 60,8 i głębokości technicznej 14,5 m,

b) wejściowy tor wodny do Portu Zewnętrznego w Świnoujściu, na odcinku od połączenia z podejściowym torem wodnym do Świnoujścia do obrotnicy w Porcie Zewnętrznym. Szerokość toru w dnie 200 m, głębokość techniczna 14,50 m, długość toru 1,47 km, licząc od punktu połączenia z torem podejściowym o współrzędnych w układzie „WGS-84”: φ = 53°56'32"N; λ = 14°16'22"E do przecięcia z północną krawędzią obrotnicy w punkcie o współrzędnych w układzie „WGS-84”: φ = 53°55'32"N; λ = 14°16'22"E,

c) akwen o powierzchni 0,12 km2 pomiędzy wschodnią krawędzią podejściowego toru wodnego do Świnoujścia i zachodnią krawędzią wejściowego toru wodnego do Portu Zewnętrznego w Świnoujściu, ograniczony od południa ostrogą osłaniającą wejście do Portu Zewnętrznego w Świnoujściu,

d) akwen podejścia do nabrzeża niskiego przy falochronie wschodnim, o powierzchni 0,23 km2, usytuowany pomiędzy północno-wschodnią krawędzią wejściowego toru wodnego do Portu Zewnętrznego w Świnoujściu oraz północno-wschodnią krawędzią obrotnicy a falochronem wschodnim, ograniczony od strony południowej odcinkiem wyznaczonym przez punkty o współrzędnych w układzie „WGS-84”: φ = 53°55'38"N; λ = 14°18'02"E i φ = 53°55'48"N; λ = 14°17'43"E,

e) tor wodny Świnoujście – Szczecin o długości 67,7 km (licząc od główek falochronu w kierunku południowym) z odpowiednimi poszerzeniami na łukach toru oraz następujących szerokościach na odcinkach prostych: od 180 m do 160 m – od km 0 do km 1,8; od 160 m do 130 m – od km 1,8 do km 2,1; od 130 m do 110 m – od km 2,1 do km 2,7; od 110 m do 90 m – od km 2,7 do km 5,5; 90 m – od km 5,5 do km 67,7 i głębokościach technicznych: 14,3 m – od km 0 do km 3,1; 13,0 m – od km 3,1 do km 5,28; 10,5 m – od km 5,28 do km 67,7,

f) Kanał Grabowski o długości 0,45 km (pomiędzy obrotnicami przy Przesmyku Orlim i na wysokości Kanału Dębickiego), szerokości 90 m i głębokości technicznej 10,5 m,

g) Odra Zachodnia o długości 1,993 km (licząc od południowego końca Kanału Grabowskiego do południowego krańca Wyspy Grodzkiej), o szerokościach na odcinkach: 80 m – od km 0 toru do km 0,329; od 80 m do 100 m – od km 0,329 do km 0,702; od 100 m do 150 m – od km 0,702 do km 0,778; 80 m – od km 0,778 do km 1,993 oraz głębokościach technicznych: 9,7 m – od km 0 do km 0,778; 7,0 m – od km 0,778 do km 1,993,

h) tor wodny w Kanale Polickim (Wąski Nurt) o długości 5,32 km, o szerokościach na odcinkach: 70 m – od km 0 toru do km 5,03; od 160 m do 130 m – od km 5,03 do km 5,15; od 130 m do 140 m – od km 5,15 do km 5,32 oraz głębokościach: 4,5 m – od km 0 do km 5,03 i głębokości 10,5 m – od km 5,03 do km 5,32,

i) tor wodny w Kanale Wietlina (Ciasny Nurt) o długości 3,15 km, szerokości 70 m i głębokości 4,5 m;

2) falochrony w Porcie Świnoujście:

a) falochron wschodni o długości 2974,3 m z nabrzeżem niskim o długości 111 m i głębokości technicznej 12,5 m,

b) falochron centralny o długości 1490 m,

c) ostroga osłaniająca wejście do Portu Zewnętrznego w Świnoujściu o długości 255,8 m, z nabrzeżem niskim o długości 42 m i głębokości technicznej 14,5 m, połączona z falochronem centralnym,

d) falochron zachodni o długości 500 m;

3) stałe znaki nawigacyjne na redzie Portów Świnoujście i Szczecin:

a) stawy na wodzie – 2 szt.,

b) stawy na lądzie – 5 szt. (w tym 2 stawy nabieżnikowe);

4) pływające oznakowania nawigacyjne:

a) pławy świetlne – 27 szt.,

b) pławy nieświecące – 3 szt.,

c) pławy świetlne zimowe – 15 szt.,

d) pławy nieświecące zimowe – 9 szt.;

5) latarnie morskie Świnoujście, Kikut, Niechorze, Kołobrzeg, Gąski, Darłowo;

6) radiolatarnie morskie Świnoujście i Dziwnów;

7) kotwicowiska na redzie Portów Świnoujście i Szczecin:

a) kotwicowisko nr 1A o powierzchni 4,87 km2 i głębokości od 9,7 m do 10,8 m,

b) kotwicowisko nr 1B o powierzchni 12,96 km2 i głębokości od 8,8 m do 11,7 m,

c) kotwicowisko nr 2A o powierzchni 11,21 km2 i głębokości od 12,0 m do 13,7 m,

d) kotwicowisko nr 2B o powierzchni 6,83 km2 i głębokości od 13,0 m do 14,1 m,

e) kotwicowisko kwarantannowe o powierzchni 4,82 km2 i głębokości od 13,4 m do 13,8 m,

f) kotwicowisko nr 3 o powierzchni 12,12 km2 i głębokości od 16,2 m do 18 m,

g) awaryjny akwen manewrowy o powierzchni 1,84 km2 i głębokości od 14,3 m do 15,3 m;

8) stałe znaki nawigacyjne na podejściowym torze wodnym Świnoujście–Szczecin:

a) stawy na lądzie – 52 szt. (w tym 24 stawy nabieżnikowe),

b) stawy na wodzie – 15 szt. (w tym 8 staw Bram Torowych, 4 stawy nabieżnikowe i 3 stałe znaki),

c) dalby świetlne – 43 szt.,

d) dalby nieświecące – 1 szt.,

e) światła sektorowe na lądzie – 4 szt.,

f) światła sektorowe na wodzie – 1 szt.;

9) pływające oznakowanie nawigacyjne:

a) pławy świetlne – 26 szt.,

b) pławy nieświecące – 31 szt.,

c) pławy świetlne zimowe – 12 szt.,

d) pławy nieświecące zimowe – 5 szt.;

9a) oznakowanie nawigacyjne na torach w kanale Polickim, Wietlina i Skolwińskim – pławy nieświecące – 15 szt.;

10) punkt kontroli ruchu statków – 1 obiekt (punkt obserwacyjny Świnoujście);

11) stacja nautyczna Karsibór;

12) umocnienia brzegowe:

a) Kanał Mieliński od km 5,4 do km 8,6:

– brzeg wschodni o długości 3200 m,

– brzeg zachodni o długości 2100 m,

b) umocnienia brzegowe północnego cypla Wyspy Mielin o długości 90 m wraz z nabrzeżem,

c) ostroga palisadowa na połączeniu Starej Świny z Kanałem Piastowskim o długości 300 m,

d) Kanał Piastowski od km 9,5 do km 16,7:

– brzeg wschodni o długości 7200 m,

– brzeg zachodni o długości 7200 m,

e) Wyspa Chełminek:

– ostroga północna o długości 48,4 m,

– umocnienia brzegowe o długości 620 m,

– ostroga południowa o długości 72 m;

13) kotwicowiska:

a) kotwicowisko przy II Bramie Torowej o powierzchni 0,59 km2 i głębokości od 5,9 m do 6,2 m,

b) kotwicowisko „Chełminek” o powierzchni 1,08 km2 i głębokości od 4,8 m do 8,8 m,

c) kotwicowisko „Raduń” o powierzchni 0,10 km2 i głębokości od 8,8 m do 11,8 m,

d) kotwicowisko „Inoujście” o powierzchni 0,10 km2 i głębokości od 2,0 m do 13,5 m;

14) pola refulacyjne przy podejściowym torze wodnym Świnoujście–Szczecin:

a) pole „A” – na km 8,77 o powierzchni 23 ha, wraz z przystanią refulacyjną składającą się z 5 stalowych dalb cumowniczo-odbojowych,

b) pole „D” – na km 15,24 o powierzchni 127 ha, wraz z przystanią składającą się z 6 stalowych dalb cumowniczo-odbojowych, stalowej estakady i kładek komunikacyjnych,

c) pole „Chełminek” – na km 35,85 o powierzchni 19,5 ha, wraz z przystanią składającą się z 4 stalowych dalb cumowniczo-odbojowych,

d) pole „Mańków” – na km 44,0 o powierzchni 141 ha, wraz z przystanią składającą się z 4 stalowych dalb cumowniczo-odbojowych, stalowej estakady i kładek komunikacyjnych,

e) (uchylona),

f) pole „Dębina” – od km 59,3 do km 60,4 o powierzchni 31 ha;

15) obrotnice:

a) w Porcie Świnoujście – na km 1,8 (obrotnica północna o średnicy 350 m i głębokości 11,0 m),

b) w Porcie Świnoujście – na km 3,5 (obrotnica południowa o średnicy 250 m i głębokości 13,0 m),

c) w Porcie Świnoujście – na km 5,05 (obrotnica Mielińska w kształcie elipsy o osi krótszej o długości 420 m oraz osi dłuższej o długości 525 m i głębokości 13,0 m),

d) na wysokości Polic – na km 49,95 (obrotnica w kształcie elipsy o osi krótszej o długości 400 m i osi dłuższej o długości 850 m i głębokości 10,5 m),

e) przy Przesmyku Orlim na Przekopie Mieleńskim u wejścia do Kanału Grabowskiego – o średnicy 280 m i głębokości 10,5 m,

f) na Przekopie Mieleńskim z rzeką Parnicą o średnicy 300 m i głębokości 10,5 m;

16) „DGPS-RTK”;

17) zintegrowany system nadzoru i kontroli ruchu statków „Vessel Traffic Service”;

18)system radiowy monitorowania stałych i pływających znaków nawigacyjnych;

19)system zasilania energetycznego świateł nawigacyjnych wraz z liniami kablowymi i stacjami transformatorowymi;

20) system synchronizacji świateł nawigacyjnych;

21) system radionawigacyjny „SYLEDIS”;

22) system nawigacyjny „FALCON”;

23) system oświetlenia brzegowego (6 świateł – falochron wschodni Portu Świnoujście i 92 światła – Kanał Mieliński i Kanał Piastowski);

24) zintegrowany system trałowo-hydrograficzny „Simrad EM 3000”;

25) zestaw laserowy „POLARTRACK”;

26) geodezyjny zestaw pomiarowy „TOTAL STATION”.

Wersja obowiązująca od 2014-07-31 do 2015-06-11    (Dz.U.2014.1017 tekst jednolity)

[Infrastruktura zapewniająca dostęp do Portów Świnoujście i Szczecin ] W skład infrastruktury zapewniającej dostęp do Portów Świnoujście i Szczecin wchodzą:

1) następujące tory wodne wraz ze związanymi z ich funkcjonowaniem obiektami, urządzeniami i instalacjami:

a) podejściowy tor wodny do Świnoujścia o długości 60,8 km, którego oś przebiega od linii łączącej głowice falochronów centralnego i zachodniego do punktu o współrzędnych podanych w układzie „WGS-84” φ = 54°14'40,9"N, λ = 014°11'00,8"E i dalej do punktu φ = 54°16'58,2"N, λ = 014°05'13,1"E i dalej do punktu φ = 54°26'26,9"N, λ = 014°05'43,3"E, o szerokościach w dnie: 200 m – od km 0 do km 26,8; 220 m – od km 26,8 do km 35,6, 240 m – od km 35,6 do km 60,8 i głębokości technicznej 14,5 m,

b) wejściowy tor wodny do Portu Zewnętrznego w Świnoujściu, na odcinku od połączenia z podejściowym torem wodnym do Świnoujścia do obrotnicy w Porcie Zewnętrznym. Szerokość toru w dnie 200 m, głębokość techniczna 14,50 m, długość toru 1,47 km, licząc od punktu połączenia z torem podejściowym o współrzędnych w układzie „WGS-84”: φ = 53°56'32"N; λ = 14°16'22"E do przecięcia z północną krawędzią obrotnicy w punkcie o współrzędnych w układzie „WGS-84”: φ = 53°55'32"N; λ = 14°16'22"E,

c) akwen o powierzchni 0,12 km2 pomiędzy wschodnią krawędzią podejściowego toru wodnego do Świnoujścia i zachodnią krawędzią wejściowego toru wodnego do Portu Zewnętrznego w Świnoujściu, ograniczony od południa ostrogą osłaniającą wejście do Portu Zewnętrznego w Świnoujściu,

d) akwen podejścia do nabrzeża niskiego przy falochronie wschodnim, o powierzchni 0,23 km2, usytuowany pomiędzy północno-wschodnią krawędzią wejściowego toru wodnego do Portu Zewnętrznego w Świnoujściu oraz północno-wschodnią krawędzią obrotnicy a falochronem wschodnim, ograniczony od strony południowej odcinkiem wyznaczonym przez punkty o współrzędnych w układzie „WGS-84”: φ = 53°55'38"N; λ = 14°18'02"E i φ = 53°55'48"N; λ = 14°17'43"E,

e) tor wodny Świnoujście – Szczecin o długości 67,7 km (licząc od główek falochronu w kierunku południowym) z odpowiednimi poszerzeniami na łukach toru oraz następujących szerokościach na odcinkach prostych: od 180 m do 160 m – od km 0 do km 1,8; od 160 m do 130 m – od km 1,8 do km 2,1; od 130 m do 110 m – od km 2,1 do km 2,7; od 110 m do 90 m – od km 2,7 do km 5,5; 90 m – od km 5,5 do km 67,7 i głębokościach technicznych: 14,3 m – od km 0 do km 3,1; 13,0 m – od km 3,1 do km 5,28; 10,5 m – od km 5,28 do km 67,7,

f) Kanał Grabowski o długości 0,45 km (pomiędzy obrotnicami przy Przesmyku Orlim i na wysokości Kanału Dębickiego), szerokości 90 m i głębokości technicznej 10,5 m,

g) Odra Zachodnia o długości 1,993 km (licząc od południowego końca Kanału Grabowskiego do południowego krańca Wyspy Grodzkiej), o szerokościach na odcinkach: 80 m – od km 0 toru do km 0,329; od 80 m do 100 m – od km 0,329 do km 0,702; od 100 m do 150 m – od km 0,702 do km 0,778; 80 m – od km 0,778 do km 1,993 oraz głębokościach technicznych: 9,7 m – od km 0 do km 0,778; 7,0 m – od km 0,778 do km 1,993,

h) tor wodny w Kanale Polickim (Wąski Nurt) o długości 5,32 km, o szerokościach na odcinkach: 70 m – od km 0 toru do km 5,03; od 160 m do 130 m – od km 5,03 do km 5,15; od 130 m do 140 m – od km 5,15 do km 5,32 oraz głębokościach: 4,5 m – od km 0 do km 5,03 i głębokości 10,5 m – od km 5,03 do km 5,32,

i) tor wodny w Kanale Wietlina (Ciasny Nurt) o długości 3,15 km, szerokości 70 m i głębokości 4,5 m;

2) falochrony w Porcie Świnoujście:

a) falochron wschodni o długości 2974,3 m z nabrzeżem niskim o długości 111 m i głębokości technicznej 12,5 m,

b) falochron centralny o długości 1490 m,

c) ostroga osłaniająca wejście do Portu Zewnętrznego w Świnoujściu o długości 255,8 m, z nabrzeżem niskim o długości 42 m i głębokości technicznej 14,5 m, połączona z falochronem centralnym,

d) falochron zachodni o długości 500 m;

3) stałe znaki nawigacyjne na redzie Portów Świnoujście i Szczecin:

a) stawy na wodzie – 2 szt.,

b) stawy na lądzie – 5 szt. (w tym 2 stawy nabieżnikowe);

4) pływające oznakowania nawigacyjne:

a) pławy świetlne – 27 szt.,

b) pławy nieświecące – 3 szt.,

c) pławy świetlne zimowe – 15 szt.,

d) pławy nieświecące zimowe – 9 szt.;

5) latarnie morskie Świnoujście, Kikut, Niechorze, Kołobrzeg, Gąski, Darłowo;

6) radiolatarnie morskie Świnoujście i Dziwnów;

7) kotwicowiska na redzie Portów Świnoujście i Szczecin:

a) kotwicowisko nr 1A o powierzchni 4,87 km2 i głębokości od 9,7 m do 10,8 m,

b) kotwicowisko nr 1B o powierzchni 12,96 km2 i głębokości od 8,8 m do 11,7 m,

c) kotwicowisko nr 2A o powierzchni 11,21 km2 i głębokości od 12,0 m do 13,7 m,

d) kotwicowisko nr 2B o powierzchni 6,83 km2 i głębokości od 13,0 m do 14,1 m,

e) kotwicowisko kwarantannowe o powierzchni 4,82 km2 i głębokości od 13,4 m do 13,8 m,

f) kotwicowisko nr 3 o powierzchni 12,12 km2 i głębokości od 16,2 m do 18 m,

g) awaryjny akwen manewrowy o powierzchni 1,84 km2 i głębokości od 14,3 m do 15,3 m;

8) stałe znaki nawigacyjne na podejściowym torze wodnym Świnoujście–Szczecin:

a) stawy na lądzie – 52 szt. (w tym 24 stawy nabieżnikowe),

b) stawy na wodzie – 15 szt. (w tym 8 staw Bram Torowych, 4 stawy nabieżnikowe i 3 stałe znaki),

c) dalby świetlne – 43 szt.,

d) dalby nieświecące – 1 szt.,

e) światła sektorowe na lądzie – 4 szt.,

f) światła sektorowe na wodzie – 1 szt.;

9) pływające oznakowanie nawigacyjne:

a) pławy świetlne – 26 szt.,

b) pławy nieświecące – 31 szt.,

c) pławy świetlne zimowe – 12 szt.,

d) pławy nieświecące zimowe – 5 szt.;

9a) oznakowanie nawigacyjne na torach w kanale Polickim, Wietlina i Skolwińskim – pławy nieświecące – 15 szt.;

10) punkt kontroli ruchu statków – 1 obiekt (punkt obserwacyjny Świnoujście);

11) stacja nautyczna Karsibór;

12) umocnienia brzegowe:

a) Kanał Mieliński od km 5,4 do km 8,6:

– brzeg wschodni o długości 3200 m,

– brzeg zachodni o długości 2100 m,

b) umocnienia brzegowe północnego cypla Wyspy Mielin o długości 90 m wraz z nabrzeżem,

c) ostroga palisadowa na połączeniu Starej Świny z Kanałem Piastowskim o długości 300 m,

d) Kanał Piastowski od km 9,5 do km 16,7:

– brzeg wschodni o długości 7200 m,

– brzeg zachodni o długości 7200 m,

e) Wyspa Chełminek:

– ostroga północna o długości 48,4 m,

– umocnienia brzegowe o długości 620 m,

– ostroga południowa o długości 72 m;

13) kotwicowiska:

a) kotwicowisko przy II Bramie Torowej o powierzchni 0,59 km2 i głębokości od 5,9 m do 6,2 m,

b) kotwicowisko „Chełminek” o powierzchni 1,08 km2 i głębokości od 4,8 m do 8,8 m,

c) kotwicowisko „Raduń” o powierzchni 0,10 km2 i głębokości od 8,8 m do 11,8 m,

d) kotwicowisko „Inoujście” o powierzchni 0,10 km2 i głębokości od 2,0 m do 13,5 m;

14) pola refulacyjne przy podejściowym torze wodnym Świnoujście–Szczecin:

a) pole „A” – na km 8,77 o powierzchni 23 ha, wraz z przystanią refulacyjną składającą się z 5 stalowych dalb cumowniczo-odbojowych,

b) pole „D” – na km 15,24 o powierzchni 127 ha, wraz z przystanią składającą się z 6 stalowych dalb cumowniczo-odbojowych, stalowej estakady i kładek komunikacyjnych,

c) pole „Chełminek” – na km 35,85 o powierzchni 19,5 ha, wraz z przystanią składającą się z 4 stalowych dalb cumowniczo-odbojowych,

d) pole „Mańków” – na km 44,0 o powierzchni 141 ha, wraz z przystanią składającą się z 4 stalowych dalb cumowniczo-odbojowych, stalowej estakady i kładek komunikacyjnych,

e) (uchylona),

f) pole „Dębina” – od km 59,3 do km 60,4 o powierzchni 31 ha;

15) obrotnice:

a) w Porcie Świnoujście – na km 1,8 (obrotnica północna o średnicy 350 m i głębokości 11,0 m),

b) w Porcie Świnoujście – na km 3,5 (obrotnica południowa o średnicy 250 m i głębokości 13,0 m),

c) w Porcie Świnoujście – na km 5,05 (obrotnica Mielińska w kształcie elipsy o osi krótszej o długości 420 m oraz osi dłuższej o długości 525 m i głębokości 13,0 m),

d) na wysokości Polic – na km 49,95 (obrotnica w kształcie elipsy o osi krótszej o długości 400 m i osi dłuższej o długości 850 m i głębokości 10,5 m),

e) przy Przesmyku Orlim na Przekopie Mieleńskim u wejścia do Kanału Grabowskiego – o średnicy 280 m i głębokości 10,5 m,

f) na Przekopie Mieleńskim z rzeką Parnicą o średnicy 300 m i głębokości 10,5 m;

16) „DGPS-RTK”;

17) zintegrowany system nadzoru i kontroli ruchu statków „Vessel Traffic Service”;

18)system radiowy monitorowania stałych i pływających znaków nawigacyjnych;

19)system zasilania energetycznego świateł nawigacyjnych wraz z liniami kablowymi i stacjami transformatorowymi;

20) system synchronizacji świateł nawigacyjnych;

21) system radionawigacyjny „SYLEDIS”;

22) system nawigacyjny „FALCON”;

23) system oświetlenia brzegowego (6 świateł – falochron wschodni Portu Świnoujście i 92 światła – Kanał Mieliński i Kanał Piastowski);

24) zintegrowany system trałowo-hydrograficzny „Simrad EM 3000”;

25) zestaw laserowy „POLARTRACK”;

26) geodezyjny zestaw pomiarowy „TOTAL STATION”.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2013-05-24 do 2014-07-30

[Infrastruktura zapewniająca dostęp do Portów Świnoujście i Szczecin] W skład infrastruktury zapewniającej dostęp do Portów Świnoujście i Szczecin wchodzą:

1) [1] następujące tory wodne wraz ze związanymi z ich funkcjonowaniem obiektami, urządzeniami i instalacjami:

a) podejściowy tor wodny do Świnoujścia o długości 60,8 km, którego oś przebiega od linii łączącej głowice falochronów centralnego i zachodniego do punktu o współrzędnych podanych w układzie „WGS-84” φ = 54°14'40,9"N, λ = 014°11'00,8"E i dalej do punktu φ = 54°16'58,2"N, λ = 014°05'13,1"E i dalej do punktu φ = 54°26'26,9"N, λ = 014°05'43,3"E, o szerokościach w dnie: 200 m – od km 0 do km 26,8; 220 m – od km 26,8 do km 35,6, 240 m – od km 35,6 do km 60,8 i głębokości technicznej 14,5 m,

b) wejściowy tor wodny do Portu Zewnętrznego w Świnoujściu, na odcinku od połączenia z podejściowym torem wodnym do Świnoujścia do obrotnicy w Porcie Zewnętrznym. Szerokość toru w dnie 200 m, głębokość techniczna 14,50 m, długość toru 1,47 km, licząc od punktu połączenia z torem podejściowym o współrzędnych w układzie „WGS-84”: φ = 53°56'32"N; λ = 14°16'22"E do przecięcia z północną krawędzią obrotnicy w punkcie o współrzędnych w układzie „WGS-84”: φ = 53°55'32"N; λ = 14°16'22"E,

c) akwen o powierzchni 0,12 km2 pomiędzy wschodnią krawędzią podejściowego toru wodnego do Świnoujścia i zachodnią krawędzią wejściowego toru wodnego do Portu Zewnętrznego w Świnoujściu, ograniczony od południa ostrogą osłaniającą wejście do Portu Zewnętrznego w Świnoujściu,

d) akwen podejścia do nabrzeża niskiego przy falochronie wschodnim, o powierzchni 0,23 km2, usytuowany pomiędzy północno-wschodnią krawędzią wejściowego toru wodnego do Portu Zewnętrznego w Świnoujściu oraz północno-wschodnią krawędzią obrotnicy a falochronem wschodnim, ograniczony od strony południowej odcinkiem wyznaczonym przez punkty o współrzędnych w układzie „WGS-84”: φ = 53°55'38"N; λ = 14°18'02"E i φ = 53°55'48"N; λ = 14°17'43"E,

e) tor wodny Świnoujście – Szczecin o długości 67,7 km (licząc od główek falochronu w kierunku południowym) z odpowiednimi poszerzeniami na łukach toru oraz następujących szerokościach na odcinkach prostych: od 180 m do 160 m – od km 0 do km 1,8; od 160 m do 130 m – od km 1,8 do km 2,1; od 130 m do 110 m – od km 2,1 do km 2,7; od 110 m do 90 m – od km 2,7 do km 5,5; 90 m – od km 5,5 do km 67,7 i głębokościach technicznych: 14,3 m – od km 0 do km 3,1; 13,0 m – od km 3,1 do km 5,28; 10,5 m – od km 5,28 do km 67,7,

f) Kanał Grabowski o długości 0,45 km (pomiędzy obrotnicami przy Przesmyku Orlim i na wysokości Kanału Dębickiego), szerokości 90 m i głębokości technicznej 10,5 m,

g) Odra Zachodnia o długości 1,993 km (licząc od południowego końca Kanału Grabowskiego do południowego krańca Wyspy Grodzkiej), o szerokościach na odcinkach: 80 m – od km 0 toru do km 0,329; od 80 m do 100 m – od km 0,329 do km 0,702; od 100 m do 150 m – od km 0,702 do km 0,778; 80 m – od km 0,778 do km 1,993 oraz głębokościach technicznych: 9,7 m – od km 0 do km 0,778; 7,0 m – od km 0,778 do km 1,993,

h) tor wodny w Kanale Polickim (Wąski Nurt) o długości 5,32 km, o szerokościach na odcinkach: 70 m – od km 0 toru do km 5,03; od 160 m do 130 m – od km 5,03 do km 5,15; od 130 m do 140 m – od km 5,15 do km 5,32 oraz głębokościach: 4,5 m – od km 0 do km 5,03 i głębokości 10,5 m – od km 5,03 do km 5,32,

i) tor wodny w Kanale Wietlina (Ciasny Nurt) o długości 3,15 km, szerokości 70 m i głębokości 4,5 m;

2) [2] falochrony w Porcie Świnoujście:

a) falochron wschodni o długości 2.974,3 m z nabrzeżem niskim o długości 111 m i głębokości technicznej 12,5 m,

b) falochron centralny o długości 1.490 m,

c) ostroga osłaniająca wejście do Portu Zewnętrznego w Świnoujściu o długości 255,8 m, z nabrzeżem niskim o długości 42 m i głębokości technicznej 14,5 m, połączona z falochronem centralnym,

d) falochron zachodni o długości 500 m;

3) [3] stałe znaki nawigacyjne na redzie Portów Świnoujście i Szczecin:

a) stawy na wodzie – 2 szt.,

b) stawy na lądzie – 5 szt. (w tym 2 stawy nabieżnikowe);

4) [4] pływające oznakowania nawigacyjne:

a) pławy świetlne – 27 szt.,

b) pławy nieświecące – 3 szt.,

c) pławy świetlne zimowe – 15 szt.,

d) pławy nieświecące zimowe – 9 szt.;

5) latarnie morskie Świnoujście, Kikut, Niechorze, Kołobrzeg, Gąski, Darłowo;

6) radiolatarnie morskie Świnoujście i Dziwnów;

7) kotwicowiska na redzie Portów Świnoujście i Szczecin:

a) [5] kotwicowisko nr 1A o powierzchni 4,87 km2 i głębokości od 9,7 m do 10,8 m,

b) [6] kotwicowisko nr 1B o powierzchni 12,96 km2 i głębokości od 8,8 m do 11,7 m,

c) [7] kotwicowisko nr 2A o powierzchni 11,21 km2 i głębokości od 12,0 m do 13,7 m,

d) [8] kotwicowisko nr 2B o powierzchni 6,83 km2 i głębokości od 13,0 m do 14,1 m,

e) kotwicowisko kwarantannowe o powierzchni 4,82 km2 i głębokości od 13,4 m do 13,8 m,

f) kotwicowisko nr 3 o powierzchni 12,12 km2 i głębokości od 16,2 m do 18 m,

g) [9] awaryjny akwen manewrowy o powierzchni 1,84 km2 i głębokości od 14,3 m do 15,3 m;

8) stałe znaki nawigacyjne na podejściowym torze wodnym Świnoujście–Szczecin:

a) stawy na lądzie – 52 szt. (w tym 24 stawy nabieżnikowe),

b) stawy na wodzie – 15 szt. (w tym 8 staw Bram Torowych, 4 stawy nabieżnikowe i 3 stałe znaki),

c) dalby świetlne – 43 szt.,

d) dalby nieświecące – 1 szt.,

e) światła sektorowe na lądzie – 4 szt.,

f) światła sektorowe na wodzie – 1 szt.;

9) pływające oznakowanie nawigacyjne:

a) pławy świetlne – 26 szt.,

b) pławy nieświecące – 31 szt.,

c) pławy świetlne zimowe – 12 szt.,

d) pławy nieświecące zimowe – 5 szt.;

9a) oznakowanie nawigacyjne na torach w kanale Polickim, Wietlina i Skolwińskim – pławy nieświecące – 15 szt.;

10) [10] punkt kontroli ruchu statków – 1 obiekt (punkt obserwacyjny Świnoujście);

11) [11] stacja nautyczna Karsibór;

12) umocnienia brzegowe:

a) Kanał Mieliński od km 5,4 do km 8,6:

– brzeg wschodni o długości 3 200 m,

– brzeg zachodni o długości 2 100 m,

b) umocnienia brzegowe północnego cypla Wyspy Mielin o długości 90 m wraz z nabrzeżem,

c) ostroga palisadowa na połączeniu Starej Świny z Kanałem Piastowskim o długości 300 m,

d) Kanał Piastowski od km 9,5 do km 16,7:

– brzeg wschodni o długości 7 200 m,

– brzeg zachodni o długości 7 200 m,

e) Wyspa Chełminek:

– ostroga północna o długości 48,4 m,

– umocnienia brzegowe o długości 620 m,

– ostroga południowa o długości 72 m;

13) kotwicowiska:

a) [12] kotwicowisko przy II Bramie Torowej o powierzchni 0,59 km2 i głębokości od 5,9 m do 6,2 m,

b) kotwicowisko „Chełminek” o powierzchni 1,08 km2 i głębokości od 4,8 m do 8,8 m,

c) kotwicowisko „Raduń” o powierzchni 0,10 km2 i głębokości od 8,8 m do 11,8 m,

d) kotwicowisko „Inoujście” o powierzchni 0,10 km2 i głębokości od 2,0 m do 13,5 m;

14) pola refulacyjne przy podejściowym torze wodnym Świnoujście–Szczecin:

a) pole „A” – na km 8,77 o powierzchni 23 ha, wraz z przystanią refulacyjną składającą się z 5 stalowych dalb cumowniczo-odbojowych,

b) pole „D” – na km 15,24 o powierzchni 127 ha, wraz z przystanią składającą się z 6 stalowych dalb cumowniczo-odbojowych, stalowej estakady i kładek komunikacyjnych,

c) pole „Chełminek” – na km 35,85 o powierzchni 19,5 ha, wraz z przystanią składającą się z 4 stalowych dalb cumowniczo-odbojowych,

d) pole „Mańków” – na km 44,0 o powierzchni 141 ha, wraz z przystanią składającą się z 4 stalowych dalb cumowniczo-odbojowych, stalowej estakady i kładek komunikacyjnych,

e) (uchylona),

f) pole „Dębina” – od km 59,3 do km 60,4 o powierzchni 31 ha;

15) obrotnice:

a) w Porcie Świnoujście – na km 1,8 (obrotnica północna o średnicy 350 m i głębokości 11,0 m),

b) w Porcie Świnoujście – na km 3,5 (obrotnica południowa o średnicy 250 m i głębokości 13,0 m),

c) w Porcie Świnoujście – na km 5,05 (obrotnica Mielińska w kształcie elipsy o osi krótszej o długości 420 m oraz osi dłuższej o długości 525 m i głębokości 13,0 m),

d) na wysokości Polic – na km 49,95 (obrotnica w kształcie elipsy o osi krótszej o długości 400 m i osi dłuższej o długości 850 m i głębokości 10,5 m),

e) przy Przesmyku Orlim na Przekopie Mieleńskim u wejścia do Kanału Grabowskiego – o średnicy 280 m i głębokości 10,5 m,

f) na Przekopie Mieleńskim z rzeką Parnicą o średnicy 300 m i głębokości 10,5 m;

16) „DGPS-RTK”;

17) zintegrowany system nadzoru i kontroli ruchu statków „Vessel Traffic Service;

18) system radiowy monitorowania stałych i pływających znaków nawigacyjnych;

19) system zasilania energetycznego świateł nawigacyjnych wraz z liniami kablowymi i stacjami transformatorowymi;

20) system synchronizacji świateł nawigacyjnych;

21) system radionawigacyjny „SYLEDIS”

22) system nawigacyjny „FALCON”

23) system oświetlenia brzegowego (6 świateł – falochron wschodni Portu Świnoujście i 92 światła – Kanał Mieliński i Kanał Piastowski);

24) zintegrowany system trałowo-hydrograficzny „Simrad EM 3 000”

25) zestaw laserowy „POLARTRACK”

26) geodezyjny zestaw pomiarowy „TOTAL STATION”.

[1] § 3 pkt 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 10 maja 2013 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie określenia obiektów, urządzeń i instalacji wchodzących w skład infrastruktury zapewniającej dostęp do portu o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej (Dz.U. poz. 597). Zmiana weszła w życie 24 maja 2013 r.

[2] § 3 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 10 maja 2013 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie określenia obiektów, urządzeń i instalacji wchodzących w skład infrastruktury zapewniającej dostęp do portu o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej (Dz.U. poz. 597). Zmiana weszła w życie 24 maja 2013 r.

[3] § 3 pkt 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 10 maja 2013 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie określenia obiektów, urządzeń i instalacji wchodzących w skład infrastruktury zapewniającej dostęp do portu o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej (Dz.U. poz. 597). Zmiana weszła w życie 24 maja 2013 r.

[4] § 3 pkt 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 10 maja 2013 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie określenia obiektów, urządzeń i instalacji wchodzących w skład infrastruktury zapewniającej dostęp do portu o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej (Dz.U. poz. 597). Zmiana weszła w życie 24 maja 2013 r.

[5] § 3 pkt 7 lit. a) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. a) rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 10 maja 2013 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie określenia obiektów, urządzeń i instalacji wchodzących w skład infrastruktury zapewniającej dostęp do portu o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej (Dz.U. poz. 597). Zmiana weszła w życie 24 maja 2013 r.

[6] § 3 pkt 7 lit. b) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. a) rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 10 maja 2013 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie określenia obiektów, urządzeń i instalacji wchodzących w skład infrastruktury zapewniającej dostęp do portu o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej (Dz.U. poz. 597). Zmiana weszła w życie 24 maja 2013 r.

[7] § 3 pkt 7 lit. c) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. a) rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 10 maja 2013 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie określenia obiektów, urządzeń i instalacji wchodzących w skład infrastruktury zapewniającej dostęp do portu o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej (Dz.U. poz. 597). Zmiana weszła w życie 24 maja 2013 r.

[8] § 3 pkt 7 lit. d) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. a) rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 10 maja 2013 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie określenia obiektów, urządzeń i instalacji wchodzących w skład infrastruktury zapewniającej dostęp do portu o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej (Dz.U. poz. 597). Zmiana weszła w życie 24 maja 2013 r.

[9] § 3 pkt 7 lit. g) dodana przez § 1 pkt 2 lit. b) rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 10 maja 2013 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie określenia obiektów, urządzeń i instalacji wchodzących w skład infrastruktury zapewniającej dostęp do portu o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej (Dz.U. poz. 597). Zmiana weszła w życie 24 maja 2013 r.

[10] § 3 pkt 10 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 10 maja 2013 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie określenia obiektów, urządzeń i instalacji wchodzących w skład infrastruktury zapewniającej dostęp do portu o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej (Dz.U. poz. 597). Zmiana weszła w życie 24 maja 2013 r.

[11] § 3 pkt 11 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 10 maja 2013 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie określenia obiektów, urządzeń i instalacji wchodzących w skład infrastruktury zapewniającej dostęp do portu o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej (Dz.U. poz. 597). Zmiana weszła w życie 24 maja 2013 r.

[12] § 3 pkt 13 lit. a) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 10 maja 2013 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie określenia obiektów, urządzeń i instalacji wchodzących w skład infrastruktury zapewniającej dostęp do portu o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej (Dz.U. poz. 597). Zmiana weszła w życie 24 maja 2013 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2009-02-17 do 2013-05-23

[Infrastruktura zapewniająca dostęp do Portów Świnoujście i Szczecin] W skład infrastruktury zapewniającej dostęp do Portów Świnoujście i Szczecin wchodzą:

1) następujące tory wodne wraz ze związanymi z ich funkcjonowaniem obiektami, urządzeniami i instalacjami:

a) tor podejściowy do Świnoujścia, którego oś przebiega pomiędzy punktami podanymi w układzie „WGS-84” od punktu: j = 54°26'26,9” N, l = 014°05'43,3” E, do punktu: j = 54°16'58,2” N, l = 014°05'13,1” E i dalej do punktu j = 54°14'40,9” N, l = 014°11'00,8” E o długości 25,2 km, szerokości w dnie 240 m i głębokości technicznej 14,5 m,

b) tor podejściowy północny do Świnoujścia na Zatoce Pomorskiej o długości 35,6 km (licząc od główek falochronu do punktu o współrzędnych podanych w układzie „WGS-84” j = 54°14'40,9” N, l = 014°11'00,8” E), o szerokościach w dnie: 180 m – od km 0,00 do km 16,3; 200 m – od km 16,3 do km 26,8, 220 m – od km 26,8 do km 35,6 i głębokości technicznej 14,3 m,

c) [27] podejściowy tor wodny Świnoujście – Szczecin o długości 67,7 km (licząc od główek falochronu w kierunku południowym) z odpowiednimi poszerzeniami na łukach toru oraz o następujących szerokościach na odcinkach prostych: od 180 m do 160 m – od km 0 do km 1,8; od 160 m do 130 m – od km 1,8 do km 2,1; od 130 m do 110 m – od km 2,1 do km 2,7; od 110 m do 90 m – od km 2,7 do km 5,5; 90 m – od km 5,5 do km 67,7 i głębokościach technicznych: 14,3 m – od km 0 do km 3,1; 13,0 m – od km 3,1 do km 5,28; 10,5 m – od km 5,28 do km 67,7,

d) Kanał Grabowski o długości 0,45 km (pomiędzy obrotnicami przy Przesmyku Orlim i na wysokości Kanału Dębickiego), szerokości 90 m i głębokości technicznej 10,5 m,

e) [28] Odra Zachodnia o długości 1,993 km (licząc od południowego końca Kanału Grabowskiego do południowego krańca Wyspy Grodzkiej), o szerokościach na odcinkach: 80 m – od km 0 toru do km 0,329; od 80 m do 100 m – od km 0,329 do km 0,702; od 100 m do 150 m – od km 0,702 do km 0,778; 80 m – od km 0,778 do km 1,993 oraz głębokościach technicznych: 9,7 m – od km 0 do km 0,778; 7,0 m – od km 0,778 do km 1,993,

f) [29] tor wodny w Kanale Polickim (Wąski Nurt) o długości 5,32 km, o szerokościach na odcinkach: 70 m – od km 0 toru do km 5,03; od 160 m do 130 m – od km 5,03 do km 5,15; od 130 m do 140 m – od km 5,15 do km 5,32 oraz głębokościach: 4,5 m – od km 0 do km 5,03 i głębokości 10,5 m – od km 5,03 do km 5,32,

g) [30] tor wodny w Kanale Wietlina (Ciasny Nurt) o długości 3,15 km, szerokości 70 m i głębokości 4,5 m;

2) falochrony zewnętrzne w Porcie Świnujście:

a) falochron wschodni o długości 1490 m,

b) falochron zachodni o długości 500 m;

3) stałe znaki nawigacyjne na redzie Portów Świnoujście i Szczecin – stawy na lądzie – 3 szt. (w tym 2 stawy nabieżnikowe);

4) pływające oznakowania nawigacyjne:

a) pławy świetlne – 17 szt.,

b) pławy nieświecące – 1 szt.,

c) pławy świetlne zimowe – 4 szt.,

d) pławy nieświecące zimowe – 7 szt.;

5) latarnie morskie Świnoujście, Kikut, Niechorze, Kołobrzeg, Gąski, Darłowo;

6) radiolatarnie morskie Świnoujście i Dziwnów;

7) kotwicowiska na redzie Portów Świnoujście i Szczecin:

a) kotwicowisko nr 1A o powierzchni 7,37 km2 i głębokości od 10,0 m do 10,8 m,

b) kotwicowisko nr 1B o powierzchni 18,83 km2 i głębokości od 9,0 m do 11,8 m,

c) kotwicowisko nr 2A o powierzchni 14,59 km2 i głębokości od 12,0 m do 13,4 m,

d) kotwicowisko nr 2B o powierzchni 8,55 km2 i głębokości od 12,6 m do 13,9 m,

e) kotwicowisko kwarantannowe o powierzchni 4,82 km2 i głębokości od 13,4 m do 13,8 m,

f) kotwicowisko nr 3 o powierzchni 12,12 km2 i głębokości od 16,2 m do 18 m;

8) stałe znaki nawigacyjne na podejściowym torze wodnym Świnoujście–Szczecin:

a) stawy na lądzie – 52 szt. (w tym 24 stawy nabieżnikowe),

b) stawy na wodzie – 15 szt. (w tym 8 staw Bram Torowych, 4 stawy nabieżnikowe i 3 stałe znaki),

c) dalby świetlne – 43 szt.,

d) dalby nieświecące – 1 szt.,

e) światła sektorowe na lądzie – 4 szt.,

f) światła sektorowe na wodzie – 1 szt.;

9) pływające oznakowanie nawigacyjne:

a) pławy świetlne – 26 szt.,

b) pławy nieświecące – 31 szt.,

c) pławy świetlne zimowe – 12 szt.,

d) pławy nieświecące zimowe – 5 szt.;

9a) [31] oznakowanie nawigacyjne na torach w kanale Polickim, Wietlina i Skolwińskim – pławy nieświecące – 15 szt.;

10) punkty kontroli ruchu statków – 3 obiekty (punkt obserwacyjny Świnoujście, punkt obserwacyjny Police i punkt obserwacyjny Karsibórz);

11) stacje nautyczne – 6 obiektów;

12) [32] umocnienia brzegowe:

a) Kanał Mieliński od km 5,4 do km 8,6:

– brzeg wschodni o długości 3 200 m,

– brzeg zachodni o długości 2 100 m,

b) umocnienia brzegowe północnego cypla Wyspy Mielin o długości 90 m wraz z nabrzeżem,

c) ostroga palisadowa na połączeniu Starej Świny z Kanałem Piastowskim o długości 300 m,

d) Kanał Piastowski od km 9,5 do km 16,7:

– brzeg wschodni o długości 7 200 m,

– brzeg zachodni o długości 7 200 m,

e) Wyspa Chełminek:

– ostroga północna o długości 48,4 m,

– umocnienia brzegowe o długości 620 m,

– ostroga południowa o długości 72 m;

13) [33] kotwicowiska:

a) kotwicowisko przy II Bramie Torowej o powierzchni 0,63 km2 i głębokości od 5,9 m do 6,2 m,

b) kotwicowisko „Chełminek” o powierzchni 1,08 km2 i głębokości od 4,8 m do 8,8 m,

c) kotwicowisko „Raduń” o powierzchni 0,10 km2 i głębokości od 8,8 m do 11,8 m,

d) kotwicowisko „Inoujście” o powierzchni 0,10 km2 i głębokości od 2,0 m do 13,5 m;

14) pola refulacyjne przy podejściowym torze wodnym Świnoujście–Szczecin:

a) pole „A” – na km 8,77 o powierzchni 23 ha, wraz z przystanią refulacyjną składającą się z 5 stalowych dalb cumowniczo-odbojowych,

b) pole „D” – na km 15,24 o powierzchni 127 ha, wraz z przystanią składającą się z 6 stalowych dalb cumowniczo-odbojowych, stalowej estakady i kładek komunikacyjnych,

c) pole „Chełminek” – na km 35,85 o powierzchni 19,5 ha, wraz z przystanią składającą się z 4 stalowych dalb cumowniczo-odbojowych,

d) pole „Mańków” – na km 44,0 o powierzchni 141 ha, wraz z przystanią składającą się z 4 stalowych dalb cumowniczo-odbojowych, stalowej estakady i kładek komunikacyjnych,

e) [34] (uchylona),

f) pole „Dębina” – od km 59,3 do km 60,4 o powierzchni 31 ha;

15) [35] obrotnice:

a) w Porcie Świnoujście – na km 1,8 (obrotnica północna o średnicy 350 m i głębokości 11,0 m),

b) w Porcie Świnoujście – na km 3,5 (obrotnica południowa o średnicy 250 m i głębokości 13,0 m),

c) w Porcie Świnoujście – na km 5,05 (obrotnica Mielińska w kształcie elipsy o osi krótszej o długości 420 m oraz osi dłuższej o długości 525 m i głębokości 13,0 m),

d) na wysokości Polic – na km 49,95 (obrotnica w kształcie elipsy o osi krótszej o długości 400 m i osi dłuższej o długości 850 m i głębokości 10,5 m),

e) przy Przesmyku Orlim na Przekopie Mieleńskim u wejścia do Kanału Grabowskiego – o średnicy 280 m i głębokości 10,5 m,

f) na Przekopie Mieleńskim z rzeką Parnicą o średnicy 300 m i głębokości 10,5 m;

16) [36] „DGPS-RTK”;

17) [37] zintegrowany system nadzoru i kontroli ruchu statków „Vessel Traffic Service;

18) system radiowy monitorowania stałych i pływających znaków nawigacyjnych;

19) system zasilania energetycznego świateł nawigacyjnych wraz z liniami kablowymi i stacjami transformatorowymi;

20) system synchronizacji świateł nawigacyjnych;

21) system radionawigacyjny „SYLEDIS”

22) system nawigacyjny „FALCON”

23) system oświetlenia brzegowego (6 świateł – falochron wschodni Portu Świnoujście i 92 światła – Kanał Mieliński i Kanał Piastowski);

24) zintegrowany system trałowo-hydrograficzny „Simrad EM 3 000”

25) zestaw laserowy „POLARTRACK”

26) geodezyjny zestaw pomiarowy „TOTAL STATION”.

[27] § 3 pkt 1 lit. c) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. a) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 16 stycznia 2009 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie określenia obiektów, urządzeń i instalacji wchodzących w skład infrastruktury zapewniającej dostęp do portu o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej (Dz.U. Nr 17, poz. 89). Zmiana weszła w życie 17 lutego 2009 r.

[28] § 3 pkt 1 lit. e) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. a) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 16 stycznia 2009 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie określenia obiektów, urządzeń i instalacji wchodzących w skład infrastruktury zapewniającej dostęp do portu o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej (Dz.U. Nr 17, poz. 89). Zmiana weszła w życie 17 lutego 2009 r.

[29] § 3 pkt 1 lit. f) dodana przez § 1 pkt 3 lit. a) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 16 stycznia 2009 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie określenia obiektów, urządzeń i instalacji wchodzących w skład infrastruktury zapewniającej dostęp do portu o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej (Dz.U. Nr 17, poz. 89). Zmiana weszła w życie 17 lutego 2009 r.

[30] § 3 pkt 1 lit. g) dodana przez § 1 pkt 3 lit. a) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 16 stycznia 2009 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie określenia obiektów, urządzeń i instalacji wchodzących w skład infrastruktury zapewniającej dostęp do portu o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej (Dz.U. Nr 17, poz. 89). Zmiana weszła w życie 17 lutego 2009 r.

[31] § 3 pkt 9a dodany przez § 1 pkt 3 lit. b) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 16 stycznia 2009 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie określenia obiektów, urządzeń i instalacji wchodzących w skład infrastruktury zapewniającej dostęp do portu o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej (Dz.U. Nr 17, poz. 89). Zmiana weszła w życie 17 lutego 2009 r.

[32] § 3 pkt 12 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. c) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 16 stycznia 2009 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie określenia obiektów, urządzeń i instalacji wchodzących w skład infrastruktury zapewniającej dostęp do portu o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej (Dz.U. Nr 17, poz. 89). Zmiana weszła w życie 17 lutego 2009 r.

[33] § 3 pkt 13 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. c) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 16 stycznia 2009 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie określenia obiektów, urządzeń i instalacji wchodzących w skład infrastruktury zapewniającej dostęp do portu o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej (Dz.U. Nr 17, poz. 89). Zmiana weszła w życie 17 lutego 2009 r.

[34] § 3 pkt 14 lit. e) uchylona przez § 1 pkt 3 lit. d) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 16 stycznia 2009 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie określenia obiektów, urządzeń i instalacji wchodzących w skład infrastruktury zapewniającej dostęp do portu o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej (Dz.U. Nr 17, poz. 89). Zmiana weszła w życie 17 lutego 2009 r.

[35] § 3 pkt 15 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. e) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 16 stycznia 2009 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie określenia obiektów, urządzeń i instalacji wchodzących w skład infrastruktury zapewniającej dostęp do portu o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej (Dz.U. Nr 17, poz. 89). Zmiana weszła w życie 17 lutego 2009 r.

[36] § 3 pkt 16 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. e) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 16 stycznia 2009 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie określenia obiektów, urządzeń i instalacji wchodzących w skład infrastruktury zapewniającej dostęp do portu o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej (Dz.U. Nr 17, poz. 89). Zmiana weszła w życie 17 lutego 2009 r.

[37] § 3 pkt 17 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. e) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 16 stycznia 2009 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie określenia obiektów, urządzeń i instalacji wchodzących w skład infrastruktury zapewniającej dostęp do portu o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej (Dz.U. Nr 17, poz. 89). Zmiana weszła w życie 17 lutego 2009 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2006-02-25 do 2009-02-16

W skład infrastruktury zapewniającej dostęp do Portów Świnoujście i Szczecin wchodzą:

1) następujące tory wodne wraz ze związanymi z ich funkcjonowaniem obiektami, urządzeniami i instalacjami:

a) [1] tor podejściowy do Świnoujścia, którego oś przebiega pomiędzy punktami podanymi w układzie „WGS-84” od punktu: j = 54°26'26,9” N, l = 014°05'43,3” E, do punktu: j = 54°16'58,2” N, l = 014°05'13,1” E i dalej do punktu j = 54°14'40,9” N, l = 014°11'00,8” E o długości 25,2 km, szerokości w dnie 240 m i głębokości technicznej 14,5 m,

b) [2] tor podejściowy północny do Świnoujścia na Zatoce Pomorskiej o długości 35,6 km (licząc od główek falochronu do punktu o współrzędnych podanych w układzie „WGS-84” j = 54°14'40,9” N, l = 014°11'00,8” E), o szerokościach w dnie: 180 m – od km 0,00 do km 16,3; 200 m – od km 16,3 do km 26,8, 220 m – od km 26,8 do km 35,6 i głębokości technicznej 14,3 m,

c) [3] podejściowy tor wodny Świnoujście – Szczecin o długości 67,7 km (licząc od główek falochronu w kierunku południowym) z odpowiednimi poszerzeniami na łukach toru oraz o następujących szerokościach na odcinkach prostych: od 180 m do 160 m – od km 0,0 do km 1,8; od 160 m do 130 m – od km 1,8 do km 2,1; od 130 m do 110 m – od km 2,1 do km 2,7; od 110 m do 90 m – od km 2,7 do km 5,5; 90 m – od km 5,5 do km 67,7 i głębokościach technicznych: 14,3 m – od km 0,0 do km 3,1; 13,0 m – od km 3,1 do km 3,3; 11,4 m – od km 3,3 do km 3,7; 10,5 m – od km 3,7 do km 67,7.

d) Kanał Grabowski o długości 0,45 km (pomiędzy obrotnicami przy Przesmyku Orlim i na wysokości Kanału Dębickiego), szerokości 90 m i głębokości technicznej 10,5 m,

e) Odra Zachodnia o długości 1800 m (licząc od obrotnicy na wysokości Kanału Dębickiego do południowego krańca Wyspy Grodzkiej), szerokości 80 m i głębokości technicznej 7,0 m;

2) falochrony zewnętrzne w Porcie Świnujście:

a) falochron wschodni o długości 1490 m,

b) falochron zachodni o długości 500 m;

3) stałe znaki nawigacyjne na redzie Portów Świnoujście i Szczecin – stawy na lądzie – 3 szt. (w tym 2 stawy nabieżnikowe);

4) pływające oznakowania nawigacyjne:

a) pławy świetlne – 17 szt.,

b) pławy nieświecące – 1 szt.,

c) pławy świetlne zimowe – 4 szt.,

d) pławy nieświecące zimowe – 7 szt.;

5) latarnie morskie Świnoujście, Kikut, Niechorze, Kołobrzeg, Gąski, Darłowo;

6) radiolatarnie morskie Świnoujście i Dziwnów;

7) kotwicowiska na redzie Portów Świnoujście i Szczecin:

a) kotwicowisko nr 1A o powierzchni 7,37 km2 i głębokości od 10,0 m do 10,8 m,

b) kotwicowisko nr 1B o powierzchni 18,83 km2 i głębokości od 9,0 m do 11,8 m,

c) kotwicowisko nr 2A o powierzchni 14,59 km2 i głębokości od 12,0 m do 13,4 m,

d) kotwicowisko nr 2B o powierzchni 8,55 km2 i głębokości od 12,6 m do 13,9 m,

e) kotwicowisko kwarantannowe o powierzchni 4,82 km2 i głębokości od 13,4 m do 13,8 m,

f) kotwicowisko nr 3 o powierzchni 12,12 km2 i głębokości od 16,2 m do 18 m;

8) stałe znaki nawigacyjne na podejściowym torze wodnym Świnoujście–Szczecin:

a) stawy na lądzie – 52 szt. (w tym 24 stawy nabieżnikowe),

b) stawy na wodzie – 15 szt. (w tym 8 staw Bram Torowych, 4 stawy nabieżnikowe i 3 stałe znaki),

c) dalby świetlne – 43 szt.,

d) dalby nieświecące – 1 szt.,

e) światła sektorowe na lądzie – 4 szt.,

f) światła sektorowe na wodzie – 1 szt.;

9) pływające oznakowanie nawigacyjne:

a) pławy świetlne – 26 szt.,

b) pławy nieświecące – 31 szt.,

c) pławy świetlne zimowe – 12 szt.,

d) pławy nieświecące zimowe – 5 szt.;

10) punkty kontroli ruchu statków – 3 obiekty (punkt obserwacyjny Świnoujście, punkt obserwacyjny Police i punkt obserwacyjny Karsibórz);

11) stacje nautyczne – 6 obiektów;

12) umocnienia brzegowe:

a) Kanał Mieliński od km 5,0 do km 9,0:

– brzeg wschodni o długości 3550 m,

– brzeg zachodni o długości 2100 m,

b) ostroga palisadowa na połączeniu Starej Świny z Kanałem Piastowskim o długości 300 m,

c) Kanał Piastowski od km 5,9 do km 16,38:

– brzeg wschodni o długości 6880 m,

– brzeg zachodni o długości 6880 m,

d) wyspa Chełminek:

– ostroga północna o długości 48,4 m,

– umocnienia brzegowe o długości 620 m,

– ostroga południowa o długości 72 m;

13) kotwicowiska:

a) kotwicowisko przy II Bramie Torowej o powierzchni 0,63 km2 i głębokości od 5,6 m do 6,2 m,

b) kotwicowisko „Chełminek” o powierzchni 1,08 km2 i głębokości od 4,8 m do 6,6 m,

c) kotwicowisko „Raduń” o powierzchni 0,10 km2 i głębokości od 10,2 m do 12,0 m,

d) kotwicowisko „Inoujście” o powierzchni 0,10 km2 i głębokości od 7,0 m do 8,0 m;

14) pola refulacyjne przy podejściowym torze wodnym Świnoujście–Szczecin:

a) pole „A” – na km 8,77 o powierzchni 23 ha, wraz z przystanią refulacyjną składającą się z 5 stalowych dalb cumowniczo-odbojowych,

b) pole „D” – na km 15,24 o powierzchni 127 ha, wraz z przystanią składającą się z 6 stalowych dalb cumowniczo-odbojowych, stalowej estakady i kładek komunikacyjnych,

c) pole „Chełminek” – na km 35,85 o powierzchni 19,5 ha, wraz z przystanią składającą się z 4 stalowych dalb cumowniczo-odbojowych,

d) pole „Mańków” – na km 44,0 o powierzchni 141 ha, wraz z przystanią składającą się z 4 stalowych dalb cumowniczo-odbojowych, stalowej estakady i kładek komunikacyjnych,

e) pole „Ostrów Grabowski” – od km 64,7 do km 66,0 o powierzchni 65,1 ha,

f) pole „Dębina” – od km 59,3 do km 60,4 o powierzchni 31 ha;

15) obrotnice:

a) w Porcie Świnoujście – na km 1,8 (obrotnica północna o średnicy 370 m i głębokości 11,0 m),

b) w Porcie Świnoujście – na km 3,5 (obrotnica południowa o średnicy 320 m i głębokości 11,4 m),

c) na wysokości Polic – na km 49,95 (obrotnica w kształcie elipsy o osi krótszej o długości 400 m i osi dłuższej o długości 850 m),

d) przy Przesmyku Orlim na Przekopie Mieleńskim u wejścia do Kanału Grabowskiego – o średnicy 280 m i głębokości 10,5 m,

e) na Przekopie Mieleńskim z rzeką Parnicą o średnicy 300 m i głębokości 10,5 m;

16) system referencyjny „DGPS-RTK”

17) system „VTS”

18) system radiowy monitorowania stałych i pływających znaków nawigacyjnych;

19) system zasilania energetycznego świateł nawigacyjnych wraz z liniami kablowymi i stacjami transformatorowymi;

20) system synchronizacji świateł nawigacyjnych;

21) system radionawigacyjny „SYLEDIS”

22) system nawigacyjny „FALCON”

23) system oświetlenia brzegowego (6 świateł – falochron wschodni Portu Świnoujście i 92 światła – Kanał Mieliński i Kanał Piastowski);

24) zintegrowany system trałowo-hydrograficzny „Simrad EM 3 000”

25) zestaw laserowy „POLARTRACK”

26) geodezyjny zestaw pomiarowy „TOTAL STATION”.

[1] § 3 pkt 1 lit. a) w brzmieniu ustalonym przez § 1 rozporządzenia Ministra Transportu I Budownictwa z dnia 27 stycznia 2006 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie określenia obiektów, urządzeń i instalacji wchodzących w skład infrastruktury zapewniającej dostęp do portu o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej (Dz.U. Nr 22, poz. 167). Zmiana weszła w życie 25 lutego 2006 r.

[2] § 3 pkt 1 lit. b) w brzmieniu ustalonym przez § 1 rozporządzenia Ministra Transportu I Budownictwa z dnia 27 stycznia 2006 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie określenia obiektów, urządzeń i instalacji wchodzących w skład infrastruktury zapewniającej dostęp do portu o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej (Dz.U. Nr 22, poz. 167). Zmiana weszła w życie 25 lutego 2006 r.

[3] § 3 pkt 1 lit. c) w brzmieniu ustalonym przez § 1 rozporządzenia Ministra Transportu I Budownictwa z dnia 27 stycznia 2006 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie określenia obiektów, urządzeń i instalacji wchodzących w skład infrastruktury zapewniającej dostęp do portu o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej (Dz.U. Nr 22, poz. 167). Zmiana weszła w życie 25 lutego 2006 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2003-01-30 do 2006-02-24

W skład infrastruktury zapewniającej dostęp do Portów Świnoujście i Szczecin wchodzą:

1) następujące tory wodne wraz ze związanymi z ich funkcjonowaniem obiektami, urządzeniami i instalacjami:

a) tor podejściowy do Świnoujścia z morza pełnego do pławy N1 o długości 18,4 km, szerokości w dnie 240 m i głębokości technicznej 14,5 m,

b) tor podejściowy północny do Świnoujścia na Zatoce Pomorskiej o długości 32,0 km (licząc od główek falochronu w kierunku północnym), o szerokościach: 180 m – od km 0,00 do km 16,3; 200 m – od km 16,3 do km 26,8; 220 m – od km 26,8 do km 32,0 i głębokości technicznej 14,3 m,

c) podejściowy tor wodny Świnoujście – Szczecin o długości 67,7 km (licząc od główek falochronu w kierunku południowym) z odpowiednimi poszerzeniami na łukach toru oraz o następujących szerokościach na odcinkach prostych: od 180 m do 160 m – od km 0,0 do km 1,8; od 160 m do 130 m – od km 1,8 do km 2,1; od 130 m do 110 m – od km 2,1 do km 2,7; od 110 m do 90 m – od km 2,7 do km 5,5; 90 m – od km 5,5 do km 30,0; 150 m – od km 30,0 do km 35,5 oraz 90 m – od km 35,5 do km 67,7 i głębokościach technicznych: 14,3 m – od km 0,0 do km 3,1; 13,0 m – od km 3,1 do km 3,3; 11,4 m– od km 3,3 do km 3,7; 10,5 m – od km 3,7 do km 67,7,

d) Kanał Grabowski o długości 0,45 km (pomiędzy obrotnicami przy Przesmyku Orlim i na wysokości Kanału Dębickiego), szerokości 90 m i głębokości technicznej 10,5 m,

e) Odra Zachodnia o długości 1800 m (licząc od obrotnicy na wysokości Kanału Dębickiego do południowego krańca Wyspy Grodzkiej), szerokości 80 m i głębokości technicznej 7,0 m;

2) falochrony zewnętrzne w Porcie Świnujście:

a) falochron wschodni o długości 1490 m,

b) falochron zachodni o długości 500 m;

3) stałe znaki nawigacyjne na redzie Portów Świnoujście i Szczecin – stawy na lądzie – 3 szt. (w tym 2 stawy nabieżnikowe);

4) pływające oznakowania nawigacyjne:

a) pławy świetlne – 17 szt.,

b) pławy nieświecące – 1 szt.,

c) pławy świetlne zimowe – 4 szt.,

d) pławy nieświecące zimowe – 7 szt.;

5) latarnie morskie Świnoujście, Kikut, Niechorze, Kołobrzeg, Gąski, Darłowo;

6) radiolatarnie morskie Świnoujście i Dziwnów;

7) kotwicowiska na redzie Portów Świnoujście i Szczecin:

a) kotwicowisko nr 1A o powierzchni 7,37 km2 i głębokości od 10,0 m do 10,8 m,

b) kotwicowisko nr 1B o powierzchni 18,83 km2 i głębokości od 9,0 m do 11,8 m,

c) kotwicowisko nr 2A o powierzchni 14,59 km2 i głębokości od 12,0 m do 13,4 m,

d) kotwicowisko nr 2B o powierzchni 8,55 km2 i głębokości od 12,6 m do 13,9 m,

e) kotwicowisko kwarantannowe o powierzchni 4,82 km2 i głębokości od 13,4 m do 13,8 m,

f) kotwicowisko nr 3 o powierzchni 12,12 km2 i głębokości od 16,2 m do 18 m;

8) stałe znaki nawigacyjne na podejściowym torze wodnym Świnoujście–Szczecin:

a) stawy na lądzie – 52 szt. (w tym 24 stawy nabieżnikowe),

b) stawy na wodzie – 15 szt. (w tym 8 staw Bram Torowych, 4 stawy nabieżnikowe i 3 stałe znaki),

c) dalby świetlne – 43 szt.,

d) dalby nieświecące – 1 szt.,

e) światła sektorowe na lądzie – 4 szt.,

f) światła sektorowe na wodzie – 1 szt.;

9) pływające oznakowanie nawigacyjne:

a) pławy świetlne – 26 szt.,

b) pławy nieświecące – 31 szt.,

c) pławy świetlne zimowe – 12 szt.,

d) pławy nieświecące zimowe – 5 szt.;

10) punkty kontroli ruchu statków – 3 obiekty (punkt obserwacyjny Świnoujście, punkt obserwacyjny Police i punkt obserwacyjny Karsibórz);

11) stacje nautyczne – 6 obiektów;

12) umocnienia brzegowe:

a) Kanał Mieliński od km 5,0 do km 9,0:

– brzeg wschodni o długości 3550 m,

– brzeg zachodni o długości 2100 m,

b) ostroga palisadowa na połączeniu Starej Świny z Kanałem Piastowskim o długości 300 m,

c) Kanał Piastowski od km 5,9 do km 16,38:

– brzeg wschodni o długości 6880 m,

– brzeg zachodni o długości 6880 m,

d) wyspa Chełminek:

– ostroga północna o długości 48,4 m,

– umocnienia brzegowe o długości 620 m,

– ostroga południowa o długości 72 m;

13) kotwicowiska:

a) kotwicowisko przy II Bramie Torowej o powierzchni 0,63 km2 i głębokości od 5,6 m do 6,2 m,

b) kotwicowisko „Chełminek” o powierzchni 1,08 km2 i głębokości od 4,8 m do 6,6 m,

c) kotwicowisko „Raduń” o powierzchni 0,10 km2 i głębokości od 10,2 m do 12,0 m,

d) kotwicowisko „Inoujście” o powierzchni 0,10 km2 i głębokości od 7,0 m do 8,0 m;

14) pola refulacyjne przy podejściowym torze wodnym Świnoujście–Szczecin:

a) pole „A” – na km 8,77 o powierzchni 23 ha, wraz z przystanią refulacyjną składającą się z 5 stalowych dalb cumowniczo-odbojowych,

b) pole „D” – na km 15,24 o powierzchni 127 ha, wraz z przystanią składającą się z 6 stalowych dalb cumowniczo-odbojowych, stalowej estakady i kładek komunikacyjnych,

c) pole „Chełminek” – na km 35,85 o powierzchni 19,5 ha, wraz z przystanią składającą się z 4 stalowych dalb cumowniczo-odbojowych,

d) pole „Mańków” – na km 44,0 o powierzchni 141 ha, wraz z przystanią składającą się z 4 stalowych dalb cumowniczo-odbojowych, stalowej estakady i kładek komunikacyjnych,

e) pole „Ostrów Grabowski” – od km 64,7 do km 66,0 o powierzchni 65,1 ha,

f) pole „Dębina” – od km 59,3 do km 60,4 o powierzchni 31 ha;

15) obrotnice:

a) w Porcie Świnoujście – na km 1,8 (obrotnica północna o średnicy 370 m i głębokości 11,0 m),

b) w Porcie Świnoujście – na km 3,5 (obrotnica południowa o średnicy 320 m i głębokości 11,4 m),

c) na wysokości Polic – na km 49,95 (obrotnica w kształcie elipsy o osi krótszej o długości 400 m i osi dłuższej o długości 850 m),

d) przy Przesmyku Orlim na Przekopie Mieleńskim u wejścia do Kanału Grabowskiego – o średnicy 280 m i głębokości 10,5 m,

e) na Przekopie Mieleńskim z rzeką Parnicą o średnicy 300 m i głębokości 10,5 m;

16) system referencyjny „DGPS-RTK”

17) system „VTS”

18) system radiowy monitorowania stałych i pływających znaków nawigacyjnych;

19) system zasilania energetycznego świateł nawigacyjnych wraz z liniami kablowymi i stacjami transformatorowymi;

20) system synchronizacji świateł nawigacyjnych;

21) system radionawigacyjny „SYLEDIS”

22) system nawigacyjny „FALCON”

23) system oświetlenia brzegowego (6 świateł – falochron wschodni Portu Świnoujście i 92 światła – Kanał Mieliński i Kanał Piastowski);

24) zintegrowany system trałowo-hydrograficzny „Simrad EM 3 000”

25) zestaw laserowy „POLARTRACK”

26) geodezyjny zestaw pomiarowy „TOTAL STATION”.