history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2014-07-31 do 2015-06-11    (Dz.U.2014.1017 tekst jednolity)

[Infrastruktura zapewniająca dostęp do Portu Gdańsk] W skład infrastruktury zapewniającej dostęp do Portu Gdańsk wchodzą:

1) następujące tory wodne wraz ze związanymi z ich funkcjonowaniem obiektami, urządzeniami i instalacjami:

a) tor podejściowy do Gdańska-Nowego Portu:

– odcinek od pławy NP do pary pław N1–N2, o długości 2,5 km, szerokości w dnie 250 m i głębokości technicznej 12,0 m,

– odcinek od pary pław N1–N2 do pary pław N5–N6, o długości 2,2 km, szerokości w dnie 250 m i głębokości technicznej 12,0 m,

– odcinek od pary pław N5–N6 (w linii nabieżnika Brzeźno) do pary pław N7–N8, o długości 0,96 km, szerokości w dnie 250 m i głębokości technicznej 12,0 m,

– odcinek od pary pław N7–N8 do linii łączącej prawe i lewe światło wejściowe, o długości 1,7 km, szerokości w dnie 150 m i głębokości technicznej 12,0 m,

b) tor podejściowy do Portu Północnego:

– odcinek od pławy PP do pary pław P1–P2, o długości 5,1 km i głębokości naturalnej większej od 18 m, zapewniającej podejście z dowolnego kierunku,

– odcinek od pary pław P1–P2 do linii łączącej prawe i lewe światło wejściowe, o długości 6,3 km, szerokości w dnie 350 m i głębokości technicznej 17,5 m,

– obrotnica o średnicy 670 m i głębokości technicznej 17,5 m,

c) tor podejściowy przez Wisłę Śmiałą:

– odcinek od pławy GW do lewego światła wejściowego o długości 2,1 km, szerokości w dnie 70 m, od głębokości naturalnej 11 m do głębokości technicznej 7,0 m,

– odcinek od lewego światła wejściowego do nabrzeża przeładunkowego przy falochronie wschodnim o długości 0,8 km, szerokości w dnie 70 m i głębokości technicznej 7,0 m;

2) falochrony zewnętrzne:

a) falochron zachodni wejścia do Gdańska-Nowego Portu o długości 205,0 m,

b) falochron wschodni wejścia do Gdańska-Nowego Portu o długości 757,2 m,

c) umocnienie brzegowe Półwyspu Westerplatte o długości 265,0 m,

d) północny falochron brzegowy Portu Północnego o długości 1137,0 m,

e) wschodni falochron brzegowy Portu Północnego o długości 237,0 m,

f) północny falochron półwyspowy Portu Północnego o długości 1157,1 m,

g) falochron północny wyspowy Portu Północnego o długości 1640,5 m,

h) falochron wschodni wyspowy Portu Północnego o długości 652,8 m,

i) obudowa ujścia Wisły Śmiałej:

– falochron wschodni z częścią połączeniową i nabrzeżem przeładunkowym o długości 912,0 m,

– grobla kamienna na wschodnim brzegu rzeki o długości 2100,0 m,

– ostroga zachodnia o długości 200,0 m,

– umocnienie zachodniego brzegu rzeki wraz z pochłaniaczem falowania o długości 409,6 m;

3) stałe znaki nawigacyjne:

a) stawy na lądzie (nabieżniki świetlne) – 6 szt.,

b) znaki i światła nawigacyjne – 21 szt.,

c) dalby świetlne – 3 szt.;

4) pływające oznakowanie nawigacyjne:

a) pławy świetlne – 37 szt.,

b) pławy nieświecące – 13 szt.,

c) pławy nieświecące zimowe – 14 szt.,

d) pławy świetlne zimowe – 6 szt.;

5) latarnie morskie: Jarosławiec, Ustka, Czołpino, Stilo, Rozewie, Jastarnia, Hel, Gdańsk, Krynica Morska;

6) (uchylony);

7) kotwicowiska:

a) kotwicowisko nr 1 o powierzchni 1,3 km2 i głębokości od 8,5 m do 10,3 m,

b) kotwicowisko nr 2 o powierzchni 3,45 km2 i głębokości od 11,0 m do 15,0 m,

c) kotwicowisko nr 3 o powierzchni 1,4 km2 i głębokości od 13,3 m do 15,5 m,

d) kotwicowisko nr 4 o powierzchni 9,6 km2 i głębokości od 17,4 m do 31,0 m,

e) kotwicowisko nr 5 o powierzchni 9,45 km2 i głębokości od 22,0 m do 35,0 m;

8) system referencyjny „Differential Global Positioning System”, zwany dalej „DGPS-RTK”;

9) infrastruktura systemu nadzoru i kontroli ruchu statków „VTS Zatoka Gdańska”:

– radarowe stacje brzegowe,

– dedykowana sieć światłowodowa Centrum Bezpieczeństwa Morskiego (CBM), wraz z podmorskim kablem światłowodowym w relacji Gdańsk–Gdynia,

– linie radiowe łączące CBM ze stacjami nadbrzeżnymi,

– system komunikacji przewodowej i radiowej oraz sieci WAN/LAN,

– systemy telewizji przemysłowej,

– mierniki hydrometeorologiczne;

10) systemy monitorowania znaków nawigacyjnych;

11) system zasilania energetycznego świateł nawigacyjnych wraz z liniami kablowymi;

12) zintegrowany system hydrograficzny do badania warunków żeglowności dróg wodnych;

13) (uchylony);

14) stacje nadbrzeżne automatycznego systemu identyfikacji statków (AIS).

Wersja obowiązująca od 2014-07-31 do 2015-06-11    (Dz.U.2014.1017 tekst jednolity)

[Infrastruktura zapewniająca dostęp do Portu Gdańsk] W skład infrastruktury zapewniającej dostęp do Portu Gdańsk wchodzą:

1) następujące tory wodne wraz ze związanymi z ich funkcjonowaniem obiektami, urządzeniami i instalacjami:

a) tor podejściowy do Gdańska-Nowego Portu:

– odcinek od pławy NP do pary pław N1–N2, o długości 2,5 km, szerokości w dnie 250 m i głębokości technicznej 12,0 m,

– odcinek od pary pław N1–N2 do pary pław N5–N6, o długości 2,2 km, szerokości w dnie 250 m i głębokości technicznej 12,0 m,

– odcinek od pary pław N5–N6 (w linii nabieżnika Brzeźno) do pary pław N7–N8, o długości 0,96 km, szerokości w dnie 250 m i głębokości technicznej 12,0 m,

– odcinek od pary pław N7–N8 do linii łączącej prawe i lewe światło wejściowe, o długości 1,7 km, szerokości w dnie 150 m i głębokości technicznej 12,0 m,

b) tor podejściowy do Portu Północnego:

– odcinek od pławy PP do pary pław P1–P2, o długości 5,1 km i głębokości naturalnej większej od 18 m, zapewniającej podejście z dowolnego kierunku,

– odcinek od pary pław P1–P2 do linii łączącej prawe i lewe światło wejściowe, o długości 6,3 km, szerokości w dnie 350 m i głębokości technicznej 17,5 m,

– obrotnica o średnicy 670 m i głębokości technicznej 17,5 m,

c) tor podejściowy przez Wisłę Śmiałą:

– odcinek od pławy GW do lewego światła wejściowego o długości 2,1 km, szerokości w dnie 70 m, od głębokości naturalnej 11 m do głębokości technicznej 7,0 m,

– odcinek od lewego światła wejściowego do nabrzeża przeładunkowego przy falochronie wschodnim o długości 0,8 km, szerokości w dnie 70 m i głębokości technicznej 7,0 m;

2) falochrony zewnętrzne:

a) falochron zachodni wejścia do Gdańska-Nowego Portu o długości 205,0 m,

b) falochron wschodni wejścia do Gdańska-Nowego Portu o długości 757,2 m,

c) umocnienie brzegowe Półwyspu Westerplatte o długości 265,0 m,

d) północny falochron brzegowy Portu Północnego o długości 1137,0 m,

e) wschodni falochron brzegowy Portu Północnego o długości 237,0 m,

f) północny falochron półwyspowy Portu Północnego o długości 1157,1 m,

g) falochron północny wyspowy Portu Północnego o długości 1640,5 m,

h) falochron wschodni wyspowy Portu Północnego o długości 652,8 m,

i) obudowa ujścia Wisły Śmiałej:

– falochron wschodni z częścią połączeniową i nabrzeżem przeładunkowym o długości 912,0 m,

– grobla kamienna na wschodnim brzegu rzeki o długości 2100,0 m,

– ostroga zachodnia o długości 200,0 m,

– umocnienie zachodniego brzegu rzeki wraz z pochłaniaczem falowania o długości 409,6 m;

3) stałe znaki nawigacyjne:

a) stawy na lądzie (nabieżniki świetlne) – 6 szt.,

b) znaki i światła nawigacyjne – 21 szt.,

c) dalby świetlne – 3 szt.;

4) pływające oznakowanie nawigacyjne:

a) pławy świetlne – 37 szt.,

b) pławy nieświecące – 13 szt.,

c) pławy nieświecące zimowe – 14 szt.,

d) pławy świetlne zimowe – 6 szt.;

5) latarnie morskie: Jarosławiec, Ustka, Czołpino, Stilo, Rozewie, Jastarnia, Hel, Gdańsk, Krynica Morska;

6) (uchylony);

7) kotwicowiska:

a) kotwicowisko nr 1 o powierzchni 1,3 km2 i głębokości od 8,5 m do 10,3 m,

b) kotwicowisko nr 2 o powierzchni 3,45 km2 i głębokości od 11,0 m do 15,0 m,

c) kotwicowisko nr 3 o powierzchni 1,4 km2 i głębokości od 13,3 m do 15,5 m,

d) kotwicowisko nr 4 o powierzchni 9,6 km2 i głębokości od 17,4 m do 31,0 m,

e) kotwicowisko nr 5 o powierzchni 9,45 km2 i głębokości od 22,0 m do 35,0 m;

8) system referencyjny „Differential Global Positioning System”, zwany dalej „DGPS-RTK”;

9) infrastruktura systemu nadzoru i kontroli ruchu statków „VTS Zatoka Gdańska”:

– radarowe stacje brzegowe,

– dedykowana sieć światłowodowa Centrum Bezpieczeństwa Morskiego (CBM), wraz z podmorskim kablem światłowodowym w relacji Gdańsk–Gdynia,

– linie radiowe łączące CBM ze stacjami nadbrzeżnymi,

– system komunikacji przewodowej i radiowej oraz sieci WAN/LAN,

– systemy telewizji przemysłowej,

– mierniki hydrometeorologiczne;

10) systemy monitorowania znaków nawigacyjnych;

11) system zasilania energetycznego świateł nawigacyjnych wraz z liniami kablowymi;

12) zintegrowany system hydrograficzny do badania warunków żeglowności dróg wodnych;

13) (uchylony);

14) stacje nadbrzeżne automatycznego systemu identyfikacji statków (AIS).

Wersja archiwalna obowiązująca od 2009-02-17 do 2014-07-30

[Infrastruktura zapewniająca dostęp do Portu Gdańsk] W skład infrastruktury zapewniającej dostęp do Portu Gdańsk wchodzą:

1) następujące tory wodne wraz ze związanymi z ich funkcjonowaniem obiektami, urządzeniami i instalacjami:

a) [1] tor podejściowy do Gdańska-Nowego Portu:

– odcinek od pławy NP do pary pław N1–N2, o długości 2,5 km, szerokości w dnie 250 m i głębokości technicznej 12,0 m,

– odcinek od pary pław N1–N2 do pary pław N5–N6, o długości 2,2 km, szerokości w dnie 250 m i głębokości technicznej 12,0 m,

– odcinek od pary pław N5–N6 (w linii nabieżnika Brzeźno) do pary pław N7–N8, o długości 0,96 km, szerokości w dnie 250 m i głębokości technicznej 12,0 m,

– odcinek od pary pław N7–N8 do linii łączącej prawe i lewe światło wejściowe, o długości 1,7 km, szerokości w dnie 150 m i głębokości technicznej 12,0 m,

b) [2] tor podejściowy do Portu Północnego:

– odcinek od pławy PP do pary pław P1–P2, o długości 5,1 km i głębokości naturalnej większej od 18 m, zapewniającej podejście z dowolnego kierunku,

– odcinek od pary pław P1–P2 do linii łączącej prawe i lewe światło wejściowe, o długości 6,3 km, szerokości w dnie 350 m i głębokości technicznej 17,5 m,

– obrotnica o średnicy 670 m i głębokości technicznej 17,5 m,

c) [3] tor podejściowy przez Wisłę Śmiałą:

– odcinek od pławy GW do lewego światła wejściowego o długości 2,1 km, szerokości w dnie 70 m, od głębokości naturalnej 11 m do głębokości technicznej 7,0 m,

– odcinek od lewego światła wejściowego do nabrzeża przeładunkowego przy falochronie wschodnim o długości 0,8 km, szerokości w dnie 70 m i głębokości technicznej 7,0 m;

2) [4] falochrony zewnętrzne:

a) falochron zachodni wejścia do Gdańska-Nowego Portu o długości 205,0 m,

b) falochron wschodni wejścia do Gdańska-Nowego Portu o długości 757,2 m,

c) umocnienie brzegowe Półwyspu Westerplatte o długości 265,0 m,

d) północny falochron brzegowy Portu Północnego o długości 1137,0 m,

e) wschodni falochron brzegowy Portu Północnego o długości 237,0 m,

f) północny falochron półwyspowy Portu Północnego o długości 1157,1 m,

g) falochron północny wyspowy Portu Północnego o długości 1640,5 m,

h) falochron wschodni wyspowy Portu Północnego o długości 652,8 m,

i) obudowa ujścia Wisły Śmiałej:

– falochron wschodni z częścią połączeniową i nabrzeżem przeładunkowym o długości 912,0 m,

– grobla kamienna na wschodnim brzegu rzeki o długości 2100,0 m,

– ostroga zachodnia o długości 200,0 m,

– umocnienie zachodniego brzegu rzeki wraz z pochłaniaczem falowania o długości 409,6 m;

3) stałe znaki nawigacyjne:

a) stawy na lądzie (nabieżniki świetlne) – 6 szt.,

b) [5] znaki i światła nawigacyjne – 21 szt.,

c) dalby świetlne – 3 szt.;

4) pływające oznakowanie nawigacyjne:

a) [6] pławy świetlne – 37 szt.,

b) pławy nieświecące – 13 szt.,

c) pławy nieświecące zimowe – 14 szt.,

d) [7] pławy świetlne zimowe – 6 szt.;

5) latarnie morskie: Jarosławiec, Ustka, Czołpino, Stilo. Rozewie, Jastarnia, Hel, Gdańsk, Krynica Morska;

6) [8] (uchylony);

7) kotwicowiska:

a) kotwicowisko nr 1 o powierzchni 1,3 km2 i głębokości od 8,5 m do 10,3 m,

b) kotwicowisko nr 2 o powierzchni 3,45 km2 i głębokości od 11,0 m do 15,0 m,

c) kotwicowisko nr 3 o powierzchni 1,4 km2 i głębokości od 13,3 m do 15,5 m,

d) kotwicowisko nr 4 o powierzchni 9,6 km2 i głębokości od 17,4 m do 31,0 m,

e) kotwicowisko nr 5 o powierzchni 9,45 km2 i głębokości od 22,0 m do 35,0 m;

8) [9] system referencyjny „Differential Global Positioning System”, zwany dalej „DGPS-RTK”;

9) [10] infrastruktura systemu nadzoru i kontroli ruchu statków „VTS Zatoka Gdańska”:

– radarowe stacje brzegowe,

– dedykowana sieć światłowodowa Centrum Bezpieczeństwa Morskiego (CBM), wraz z podmorskim kablem światłowodowym w relacji Gdańsk–Gdynia,

– linie radiowe łączące CBM ze stacjami nadbrzeżnymi,

– system komunikacji przewodowej i radiowej oraz sieci WAN/LAN,

– systemy telewizji przemysłowej,

– mierniki hydrometeorologiczne;

10) [11] systemy monitorowania znaków nawigacyjnych;

11) system zasilania energetycznego świateł nawigacyjnych wraz z liniami kablowymi;

12) [12] zintegrowany system hydrograficzny do badania warunków żeglowności dróg wodnych;

13) [13] (uchylony);

14) [14] stacje nadbrzeżne automatycznego systemu identyfikacji statków (AIS).

[1] § 1 pkt 1 lit. a) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 lit. a) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 16 stycznia 2009 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie określenia obiektów, urządzeń i instalacji wchodzących w skład infrastruktury zapewniającej dostęp do portu o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej (Dz.U. Nr 17, poz. 89). Zmiana weszła w życie 17 lutego 2009 r.

[2] § 1 pkt 1 lit. b) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 lit. a) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 16 stycznia 2009 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie określenia obiektów, urządzeń i instalacji wchodzących w skład infrastruktury zapewniającej dostęp do portu o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej (Dz.U. Nr 17, poz. 89). Zmiana weszła w życie 17 lutego 2009 r.

[3] § 1 pkt 1 lit. c) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 lit. a) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 16 stycznia 2009 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie określenia obiektów, urządzeń i instalacji wchodzących w skład infrastruktury zapewniającej dostęp do portu o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej (Dz.U. Nr 17, poz. 89). Zmiana weszła w życie 17 lutego 2009 r.

[4] § 1 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 lit. b) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 16 stycznia 2009 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie określenia obiektów, urządzeń i instalacji wchodzących w skład infrastruktury zapewniającej dostęp do portu o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej (Dz.U. Nr 17, poz. 89). Zmiana weszła w życie 17 lutego 2009 r.

[5] § 1 pkt 3 lit. b) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 lit. c) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 16 stycznia 2009 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie określenia obiektów, urządzeń i instalacji wchodzących w skład infrastruktury zapewniającej dostęp do portu o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej (Dz.U. Nr 17, poz. 89). Zmiana weszła w życie 17 lutego 2009 r.

[6] § 1 pkt 4 lit. a) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 lit. d) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 16 stycznia 2009 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie określenia obiektów, urządzeń i instalacji wchodzących w skład infrastruktury zapewniającej dostęp do portu o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej (Dz.U. Nr 17, poz. 89). Zmiana weszła w życie 17 lutego 2009 r.

[7] § 1 pkt 4 lit. d) dodana przez § 1 pkt 1 lit. d) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 16 stycznia 2009 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie określenia obiektów, urządzeń i instalacji wchodzących w skład infrastruktury zapewniającej dostęp do portu o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej (Dz.U. Nr 17, poz. 89). Zmiana weszła w życie 17 lutego 2009 r.

[8] § 1 pkt 6 uchylony przez § 1 pkt 1 lit. e) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 16 stycznia 2009 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie określenia obiektów, urządzeń i instalacji wchodzących w skład infrastruktury zapewniającej dostęp do portu o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej (Dz.U. Nr 17, poz. 89). Zmiana weszła w życie 17 lutego 2009 r.

[9] § 1 pkt 8 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 lit. f) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 16 stycznia 2009 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie określenia obiektów, urządzeń i instalacji wchodzących w skład infrastruktury zapewniającej dostęp do portu o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej (Dz.U. Nr 17, poz. 89). Zmiana weszła w życie 17 lutego 2009 r.

[10] § 1 pkt 9 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 lit. f) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 16 stycznia 2009 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie określenia obiektów, urządzeń i instalacji wchodzących w skład infrastruktury zapewniającej dostęp do portu o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej (Dz.U. Nr 17, poz. 89). Zmiana weszła w życie 17 lutego 2009 r.

[11] § 1 pkt 10 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 lit. f) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 16 stycznia 2009 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie określenia obiektów, urządzeń i instalacji wchodzących w skład infrastruktury zapewniającej dostęp do portu o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej (Dz.U. Nr 17, poz. 89). Zmiana weszła w życie 17 lutego 2009 r.

[12] § 1 pkt 12 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 lit. g) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 16 stycznia 2009 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie określenia obiektów, urządzeń i instalacji wchodzących w skład infrastruktury zapewniającej dostęp do portu o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej (Dz.U. Nr 17, poz. 89). Zmiana weszła w życie 17 lutego 2009 r.

[13] § 1 pkt 13 uchylony przez § 1 pkt 1 lit. h) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 16 stycznia 2009 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie określenia obiektów, urządzeń i instalacji wchodzących w skład infrastruktury zapewniającej dostęp do portu o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej (Dz.U. Nr 17, poz. 89). Zmiana weszła w życie 17 lutego 2009 r.

[14] § 1 pkt 14 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 lit. i) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 16 stycznia 2009 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie określenia obiektów, urządzeń i instalacji wchodzących w skład infrastruktury zapewniającej dostęp do portu o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej (Dz.U. Nr 17, poz. 89). Zmiana weszła w życie 17 lutego 2009 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2003-01-30 do 2009-02-16

W skład infrastruktury zapewniającej dostęp do Portu Gdańsk wchodzą:

1) następujące tory wodne wraz ze związanymi z ich funkcjonowaniem obiektami, urządzeniami i instalacjami:

a) tor podejściowy do Gdańska-Nowego Portu:

– odcinek od pławy NP do pary pław N1–N2, o długości 2,5 km, szerokości w dnie 250 m i głębokości technicznej 12,0 m,

– odcinek od pary pław N1–N2 do pary pław N5–N6, o długości 2,2 km, szerokości w dnie 250 m i głębokości technicznej 12,0 m,

– odcinek od pary pław N5–N6 (w linii nabieżnika Brzeźno) do pary pław N7–N8, o długości 0,96 km, szerokości w dnie 250 m i głębokości technicznej 12,0 m,

– odcinek od pary pław N7–N8 (w linii nabieżnika Westerplatte) do trawersu prawego i lewego światła wejściowego, o długości 1,7 km, szerokości w dnie 150 m i głębokości technicznej 12,0 m,

b) tor podejściowy do Portu Północnego od pary pław P1–P2 do trawersu prawego i lewego światła wejściowego, o długości 6,3 km, szerokości w dnie 350 m i głębokości technicznej 17,0 m,

c) tor wejściowy na Wisłę Śmiałą, o długości 0,8 km, szerokości w dnie 45 m i głębokości technicznej 4,5 m;

2) falochrony zewnętrzne:

a) falochron zachodni wejścia do Gdańska-Nowego Portu o długości 64,5 m,

b) falochron wschodni wejścia do Gdańska-Nowego Portu o długości 745 m,

c) umocnienie brzegowe Półwyspu Westerplatte o długości 400 m,

d) północny falochron brzegowy Portu Północnego o długości 1080 m,

e) wschodni falochron brzegowy Portu Północnego o długości 800 m,

f) północny falochron półwyspowy Portu Północnego o długości 1150 m,

g) falochron północny wyspowy Portu Północnego o długości 1550 m,

h) falochron wschodni wyspowy Portu Północnego o długości 650 m,

i) falochron brzegowy baz „Rudoportu” i „Europortu” o długości 586 m,

j) ostroga zachodnia o długości 160 m (ujście Wisły Śmiałej),

k) falochron wschodni o długości 520 m (ujście Wisły Śmiałej);

3) stałe znaki nawigacyjne:

a) stawy na lądzie (nabieżniki świetlne) – 6 szt.,

b) znaki i światła nawigacyjne – 17 szt.,

c) dalby świetlne – 3 szt.;

4) pływające oznakowanie nawigacyjne:

a) pławy świetlne – 35 szt.,

b) pławy nieświecące – 13 szt.,

c) pławy nieświecące zimowe – 14 szt.;

5) latarnie morskie: Jarosławiec, Ustka, Czołpino, Stilo. Rozewie, Jastarnia, Hel, Gdańsk, Krynica Morska;

6) radiolatarnie morskie: Jarosławiec, Łeba, Rozewie, Hel;

7) kotwicowiska:

a) kotwicowisko nr 1 o powierzchni 1,3 km2 i głębokości od 8,5 m do 10,3 m,

b) kotwicowisko nr 2 o powierzchni 3,45 km2 i głębokości od 11,0 m do 15,0 m,

c) kotwicowisko nr 3 o powierzchni 1,4 km2 i głębokości od 13,3 m do 15,5 m,

d) kotwicowisko nr 4 o powierzchni 9,6 km2 i głębokości od 17,4 m do 31,0 m,

e) kotwicowisko nr 5 o powierzchni 9,45 km2 i głębokości od 22,0 m do 35,0 m;

8) system morskich stacji referencyjnych „Differential Global Positioning System”, zwany dalej „DGPS-RTK”

9) zintegrowany system nadzoru i kontroli ruchu statków „Vessel Traffic Senvice”, zwany dalej „VTS”

10) system radiowy monitorowania stałych i pływających znaków nawigacyjnych;

11) system zasilania energetycznego świateł nawigacyjnych wraz z liniami kablowymi;

12) zintegrowany system trałowo-hydrograficzny „FANSWEEP”

13) zestaw laserowy „POLARTRACK”

14) system monitorowania ruchu statków na wejściu do portu – CCTV.