Wersja obowiązująca od 2019.11.23

[Program nauczania] 1. [18] Klasy dotychczasowego trzyletniego liceum ogólnokształcącego prowadzone w czteroletnim liceum ogólnokształcącym:

1) realizują programy nauczania uwzględniające podstawę programową kształcenia ogólnego dla liceum ogólnokształcącego, określoną w przepisach wydanych na podstawie art. 22 ust. 2 pkt 2 ustawy;

2) realizują ramowy plan nauczania dla liceum ogólnokształcącego, określony w przepisach wydanych na podstawie art. 22 ust. 2 pkt 1 ustawy;

3) prowadzą kształcenie w formie dziennej przez pięć dni w tygodniu.

1a. [19] W przypadkach uzasadnionych warunkami kadrowymi lub lokalowymi w klasach, o których mowa w ust. 1, za zgodą dyrektora Ośrodka, mogą nie być realizowane następujące przedmioty: wiedza o kulturze, podstawy przedsiębiorczości, technologia informacyjna, informatyka, wychowanie fizyczne, zajęcia artystyczne lub ekonomia w praktyce.

1b. Zgoda, o której mowa w ust. 1a, udzielana jest na czas określony, odrębnie dla każdego przedmiotu.

2. [20] Klasy, o których mowa w ust. 1, mogą realizować również programy i plan nauczania, o których mowa w ust. 3 pkt 1 i 2.

3. [21] Szkoły polskie:

1) realizują programy nauczania uwzględniające ramy programowe kształcenia uzupełniającego dla szkół polskich, określone w załączniku nr 1 do rozporządzenia;

2) realizują plan nauczania uzupełniającego, określony w załączniku nr 2 do rozporządzenia;

3) prowadzą kształcenie w wybranych dniach tygodnia ustalonych w arkuszu organizacji szkoły polskiej.

[18] § 8 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 7 lit. a) rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 15 października 2019 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie organizacji kształcenia dzieci obywateli polskich czasowo przebywających za granicą (Dz.U. poz. 2172). Zmiana weszła w życie 23 listopada 2019 r.

[19] § 8 ust. 1a w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 7 lit. a) rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 15 października 2019 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie organizacji kształcenia dzieci obywateli polskich czasowo przebywających za granicą (Dz.U. poz. 2172). Zmiana weszła w życie 23 listopada 2019 r.

[20] § 8 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 7 lit. b) rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 15 października 2019 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie organizacji kształcenia dzieci obywateli polskich czasowo przebywających za granicą (Dz.U. poz. 2172). Zmiana weszła w życie 23 listopada 2019 r.

[21] § 8 ust. 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 7 lit. b) rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 15 października 2019 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie organizacji kształcenia dzieci obywateli polskich czasowo przebywających za granicą (Dz.U. poz. 2172). Zmiana weszła w życie 23 listopada 2019 r.

Wersja obowiązująca od 2019.11.23

[Program nauczania] 1. [18] Klasy dotychczasowego trzyletniego liceum ogólnokształcącego prowadzone w czteroletnim liceum ogólnokształcącym:

1) realizują programy nauczania uwzględniające podstawę programową kształcenia ogólnego dla liceum ogólnokształcącego, określoną w przepisach wydanych na podstawie art. 22 ust. 2 pkt 2 ustawy;

2) realizują ramowy plan nauczania dla liceum ogólnokształcącego, określony w przepisach wydanych na podstawie art. 22 ust. 2 pkt 1 ustawy;

3) prowadzą kształcenie w formie dziennej przez pięć dni w tygodniu.

1a. [19] W przypadkach uzasadnionych warunkami kadrowymi lub lokalowymi w klasach, o których mowa w ust. 1, za zgodą dyrektora Ośrodka, mogą nie być realizowane następujące przedmioty: wiedza o kulturze, podstawy przedsiębiorczości, technologia informacyjna, informatyka, wychowanie fizyczne, zajęcia artystyczne lub ekonomia w praktyce.

1b. Zgoda, o której mowa w ust. 1a, udzielana jest na czas określony, odrębnie dla każdego przedmiotu.

2. [20] Klasy, o których mowa w ust. 1, mogą realizować również programy i plan nauczania, o których mowa w ust. 3 pkt 1 i 2.

3. [21] Szkoły polskie:

1) realizują programy nauczania uwzględniające ramy programowe kształcenia uzupełniającego dla szkół polskich, określone w załączniku nr 1 do rozporządzenia;

2) realizują plan nauczania uzupełniającego, określony w załączniku nr 2 do rozporządzenia;

3) prowadzą kształcenie w wybranych dniach tygodnia ustalonych w arkuszu organizacji szkoły polskiej.

[18] § 8 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 7 lit. a) rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 15 października 2019 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie organizacji kształcenia dzieci obywateli polskich czasowo przebywających za granicą (Dz.U. poz. 2172). Zmiana weszła w życie 23 listopada 2019 r.

[19] § 8 ust. 1a w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 7 lit. a) rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 15 października 2019 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie organizacji kształcenia dzieci obywateli polskich czasowo przebywających za granicą (Dz.U. poz. 2172). Zmiana weszła w życie 23 listopada 2019 r.

[20] § 8 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 7 lit. b) rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 15 października 2019 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie organizacji kształcenia dzieci obywateli polskich czasowo przebywających za granicą (Dz.U. poz. 2172). Zmiana weszła w życie 23 listopada 2019 r.

[21] § 8 ust. 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 7 lit. b) rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 15 października 2019 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie organizacji kształcenia dzieci obywateli polskich czasowo przebywających za granicą (Dz.U. poz. 2172). Zmiana weszła w życie 23 listopada 2019 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2014.04.08 do 2019.11.22     (Dz.U.2014.454 tekst jednolity)

[Program nauczania] 1. Szkoły podstawowe, gimnazja i licea ogólnokształcące:

1) realizują programy nauczania uwzględniające podstawę programową kształcenia ogólnego, określoną w przepisach w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół;

2) realizują ramowy plan nauczania dla danego typu szkoły, określony w przepisach w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych;

3) prowadzą zajęcia edukacyjne w trybie stacjonarnym przez pięć dni w tygodniu.

1a. W przypadkach uzasadnionych warunkami kadrowymi lub lokalowymi w szkołach, o których mowa w ust. 1, za zgodą dyrektora Ośrodka, mogą nie być realizowane następujące przedmioty:

1) w szkołach podstawowych – muzyka, plastyka, informatyka, zajęcia komputerowe, technika, zajęcia techniczne lub wychowanie fizyczne;

2) w gimnazjach – muzyka, plastyka, technika, informatyka, wychowanie fizyczne, zajęcia artystyczne lub zajęcia techniczne;

3) w liceach ogólnokształcących – wiedza o kulturze, podstawy przedsiębiorczości, technologia informacyjna, informatyka, wychowanie fizyczne, zajęcia artystyczne lub ekonomia w praktyce.

1b. Zgoda, o której mowa w ust. 1a, udzielana jest na czas określony, odrębnie dla każdego przedmiotu.

2. Szkoły, o których mowa w ust. 1, mogą realizować również programy i plany nauczania, o których mowa w ust. 3 pkt 1 i 2.

3. Punkty:

1) realizują programy nauczania uwzględniające ramy programowe kształcenia uzupełniającego dla szkolnych punktów konsultacyjnych, określone w załączniku nr 1 do rozporządzenia;

2) realizują plany nauczania uzupełniającego, określone w załączniku nr 2 do rozporządzenia;

3) prowadzą zajęcia edukacyjne w trybie stacjonarnym w wybranych dniach tygodnia, ustalone w arkuszu organizacji pracy punktu.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2011.08.29 do 2014.04.07

1. Szkoły podstawowe, gimnazja i licea ogólnokształcące:

1) realizują programy nauczania uwzględniające podstawę programową kształcenia ogólnego, określoną w przepisach w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół;

2) realizują ramowy plan nauczania dla danego typu szkoły, określony w przepisach w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych;

3) prowadzą zajęcia edukacyjne w trybie stacjonarnym przez pięć dni w tygodniu.

1a. [1] W przypadkach uzasadnionych warunkami kadrowymi lub lokalowymi w szkołach, o których mowa w ust. 1, za zgodą dyrektora Ośrodka, mogą nie być realizowane następujące przedmioty:

1) w szkołach podstawowych – muzyka, plastyka, informatyka, zajęcia komputerowe, technika, zajęcia techniczne lub wychowanie fizyczne;

2) w gimnazjach – muzyka, plastyka, technika, informatyka, wychowanie fizyczne, zajęcia artystyczne lub zajęcia techniczne;

3) w liceach ogólnokształcących – wiedza o kulturze, podstawy przedsiębiorczości, technologia informacyjna, informatyka, wychowanie fizyczne, zajęcia artystyczne lub ekonomia w praktyce.

1b. [2] Zgoda, o której mowa w ust. 1a, udzielana jest na czas określony, odrębnie dla każdego przedmiotu.

2. Szkoły, o których mowa w ust. 1, mogą realizować również programy i plany nauczania, o których mowa w ust. 3 pkt 1 i 2.

3. Punkty:

1) realizują programy nauczania uwzględniające ramy programowe kształcenia uzupełniającego dla szkolnych punktów konsultacyjnych, określone w załączniku nr 1 do rozporządzenia;

2) realizują plany nauczania uzupełniającego, określone w załączniku nr 2 do rozporządzenia;

3) prowadzą zajęcia edukacyjne w trybie stacjonarnym w wybranych dniach tygodnia, ustalone w arkuszu organizacji pracy punktu.

[1] § 8 ust. 1a dodany przez § 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 24 sierpnia 2011 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie organizacji kształcenia dzieci obywateli polskich czasowo przebywających za granicą (Dz.U. Nr 176, poz. 1050). Zmiana weszła w życie 29 sierpnia 2011 r.

[2] § 8 ust. 1b dodany przez § 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 24 sierpnia 2011 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie organizacji kształcenia dzieci obywateli polskich czasowo przebywających za granicą (Dz.U. Nr 176, poz. 1050). Zmiana weszła w życie 29 sierpnia 2011 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2010.10.01 do 2011.08.28

1. Szkoły podstawowe, gimnazja i licea ogólnokształcące:

1) realizują programy nauczania uwzględniające podstawę programową kształcenia ogólnego, określoną w przepisach w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół;

2) realizują ramowy plan nauczania dla danego typu szkoły, określony w przepisach w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych;

3) prowadzą zajęcia edukacyjne w trybie stacjonarnym przez pięć dni w tygodniu.

2. Szkoły, o których mowa w ust. 1, mogą realizować również programy i plany nauczania, o których mowa w ust. 3 pkt 1 i 2.

3. Punkty:

1) realizują programy nauczania uwzględniające ramy programowe kształcenia uzupełniającego dla szkolnych punktów konsultacyjnych, określone w załączniku nr 1 do rozporządzenia;

2) realizują plany nauczania uzupełniającego, określone w załączniku nr 2 do rozporządzenia;

3) prowadzą zajęcia edukacyjne w trybie stacjonarnym w wybranych dniach tygodnia, ustalone w arkuszu organizacji pracy punktu.