Wersja obowiązująca od 2014-04-03 do 2015-11-09 (Dz.U.2014.430 tekst jednolity)
[Dopuszczalność pracy w godzinach nadliczbowych ] Pracownik nie może odmówić wykonywania pracy w okresie planowego czasu wypoczynku w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa statku, pasażerów, załogi lub ładunku, jak również w razie konieczności udzielenia pomocy innemu statkowi lub rozbitkom.
Wersja obowiązująca od 2014-04-03 do 2015-11-09 (Dz.U.2014.430 tekst jednolity)
[Dopuszczalność pracy w godzinach nadliczbowych ] Pracownik nie może odmówić wykonywania pracy w okresie planowego czasu wypoczynku w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa statku, pasażerów, załogi lub ładunku, jak również w razie konieczności udzielenia pomocy innemu statkowi lub rozbitkom.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2003-01-01 do 2014-04-02
[Dopuszczalność pracy w godzinach nadliczbowych] [11] Pracownik nie może odmówić wykonywania pracy w okresie planowego czasu wypoczynku w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa statku, pasażerów, załogi lub ładunku, jak również w razie konieczności udzielenia pomocy innemu statkowi lub rozbitkom.
[11] Art. 63 w brzmieniu ustalonym przez art. 1 pkt 10 ustawy z dnia 20 grudnia 2002 r. o zmianie ustawy o pracy na morskich statkach handlowych oraz o zmianie ustawy o bezpieczeństwie morskim (Dz.U. Nr 240, poz. 2060). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2003 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2001-01-01 do 2002-12-31
[Dopuszczalność pracy w godzinach nadliczbowych] 1. Praca wykonywana ponad normy czasu pracy ustalone w przepisach tego działu stanowi pracę w godzinach nadliczbowych i jest dopuszczalna tylko w razie:
1) niebezpieczeństwa grożącego statkowi, pasażerom, załodze lub ładunkowi, jak również konieczności udzielenia pomocy innemu statkowi lub rozbitkom,
2) przeprowadzania alarmów ćwiczebnych na statku,
3) szczególnych potrzeb eksploatacyjnych, z wyłączeniem połowów i przetwórstwa ryb.
2. Powierzenie pracy w godzinach nadliczbowych, w razie innych potrzeb statku niż określone w ust. 1, wymaga zgody pracownika.