history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2014-01-17 do 2017-01-01    (Dz.U.2014.83 tekst jednolity)

[Dodatek motywacyjny] 1. Dodatek motywacyjny przyznaje się na czas określony, nie krótszy niż 2 miesiące i nie dłuższy niż 6 miesięcy, w wysokości do 50% otrzymywanego przez nauczyciela wynagrodzenia zasadniczego.

2. Warunkiem przyznania nauczycielowi zatrudnionemu w szkole dodatku motywacyjnego jest:

1) uzyskiwanie przez uczniów lub słuchaczy osiągnięć edukacyjnych i wychowawczych, potwierdzanych wynikami klasyfikacji lub promocji, wynikami egzaminów i sprawdzianów albo sukcesami w konkursach, zawodach i olimpiadach, z uwzględnieniem możliwości uczniów lub słuchaczy oraz warunków pracy nauczyciela;

2) umiejętne rozwiązywanie problemów wychowawczych uczniów lub słuchaczy we współpracy z ich rodzinami oraz dyrektorem;

3) uzyskiwanie szczególnych osiągnięć w realizacji zadań wynikających ze statutu szkoły;

4) ciągły rozwój i doskonalenie jakości pracy szkoły, a w przypadku nauczycieli pełniących funkcje kierownicze – umiejętność skutecznego zarządzania szkołą;

5) posiadanie co najmniej dobrej oceny pracy lub pozytywnej oceny dorobku zawodowego;

6) zaangażowanie w realizację czynności i zajęć, o których mowa w art. 42 ust. 2 pkt 2 i 3 Karty Nauczyciela, w szczególności:

a) organizowanie imprez i uroczystości szkolnych,

b) praca w komisjach przedmiotowych i przejawianie innych form aktywności w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego nauczycieli,

c) aktywna realizacja innych zadań statutowych szkoły.

3. Warunkiem przyznania nauczycielowi zatrudnionemu w zakładzie dodatku motywacyjnego jest:

1) uzyskiwanie znaczących osiągnięć w realizacji zadań zakładu, w szczególności:

a) wysoki stopień realizacji oferty resocjalizacyjnej zakładu i indywidualnego planu resocjalizacji nieletniego oraz umiejętność przewidywania i przeciwdziałania zagrożeniom, takim jak: zagrożenie życia lub zdrowia nieletniego albo innej osoby, nawoływanie do buntu, zakłócenie porządku, samowolne opuszczenie zakładu,

b) uzyskiwanie przez nieletnich wymaganych osiągnięć dydaktyczno-wychowawczych, potwierdzonych wynikami klasyfikacji lub promocji, z uwzględnieniem ich możliwości oraz warunków pracy nauczyciela,

c) umiejętność prowadzenia nauczania wielopoziomowego w klasach o znacznie zróżnicowanym poziomie intelektualnym nieletnich,

d) osiąganie dobrych efektów w pracy z nieletnimi agresywnymi, uzależnionymi od środków odurzających i psychotropowych, z zaburzeniami rozwoju osobowości oraz upośledzonymi umysłowo,

e) efektywne rozwiązywanie problemów wychowawczych nieletnich oraz podejmowanie działań w zakresie przygotowania ich do samodzielności życiowej,

f) współpraca z rodziną zagrożoną patologią oraz podejmowanie działań mediacyjnych i interwencyjnych w rodzinie nieletniego,

g) podejmowanie działań profilaktycznych, edukacyjnych i wychowawczych oraz współpraca z instytucjami wspomagającymi proces resocjalizacji;

2) ciągły rozwój i doskonalenie jakości pracy zakładu, a w przypadku nauczycieli pełniących funkcje kierownicze – umiejętność skutecznego zarządzania zakładem;

3) uzyskanie co najmniej dobrej oceny pracy lub pozytywnej oceny dorobku zawodowego;

4) zaangażowanie w realizację czynności i zajęć, o których mowa w art. 42 ust. 2 pkt 2 i 3 Karty Nauczyciela, w szczególności:

a) organizowanie imprez i uroczystości w zakładzie,

b) praca w komisjach przedmiotowych i przejawianie innych form aktywności w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego nauczycieli.

4. Warunkiem przyznania nauczycielowi zatrudnionemu w ośrodku dodatku motywacyjnego jest:

1) uzyskiwanie znaczących osiągnięć w zakresie realizacji zadań ośrodka, w szczególności:

a) poprawność sporządzanych opinii,

b) terminowość sporządzania opinii,

c) aktywność w podejmowaniu działań mających na celu przeciwdziałanie i zapobieganie demoralizacji nieletnich,

d) aktywność w podejmowaniu specjalistycznej opieki nad badanymi rodzinami,

e) prowadzenie mediacji w sprawach nieletnich oraz rodzinnych,

f) współdziałanie z placówkami wykonującymi orzeczenia sądu, instytucjami i organizacjami zajmującymi się problematyką ochrony i umacniania rodziny,

g) podejmowanie i zaangażowanie w czynności związane z doskonaleniem zawodowym,

h) wykonywanie innych czynności wynikających z zadań ośrodka,

i) efektywność opiniowania;

2) wysoka jakość świadczonej pracy, w tym związanej z dodatkowymi zadaniami lub zajęciami, oraz ciągły rozwój i doskonalenie jakości pracy ośrodka, a w przypadku nauczycieli pełniących funkcje kierownicze – umiejętność skutecznego zarządzania ośrodkiem w celu terminowej i efektywnej realizacji zleceń;

3) uzyskanie co najmniej dobrej oceny pracy lub pozytywnej oceny dorobku zawodowego.

5. Wysokość dodatku motywacyjnego ustala:

1) dla nauczyciela zatrudnionego w szkole – dyrektor zakładu karnego na wniosek dyrektora szkoły;

2) dla dyrektora szkoły – organ prowadzący szkołę;

3) dla nauczyciela zatrudnionego w zakładzie lub ośrodku – dyrektor zakładu lub kierownik ośrodka;

4) dla dyrektora zakładu – Minister Sprawiedliwości;

5) dla kierownika ośrodka – prezes sądu okręgowego.

Wersja obowiązująca od 2014-01-17 do 2017-01-01    (Dz.U.2014.83 tekst jednolity)

[Dodatek motywacyjny] 1. Dodatek motywacyjny przyznaje się na czas określony, nie krótszy niż 2 miesiące i nie dłuższy niż 6 miesięcy, w wysokości do 50% otrzymywanego przez nauczyciela wynagrodzenia zasadniczego.

2. Warunkiem przyznania nauczycielowi zatrudnionemu w szkole dodatku motywacyjnego jest:

1) uzyskiwanie przez uczniów lub słuchaczy osiągnięć edukacyjnych i wychowawczych, potwierdzanych wynikami klasyfikacji lub promocji, wynikami egzaminów i sprawdzianów albo sukcesami w konkursach, zawodach i olimpiadach, z uwzględnieniem możliwości uczniów lub słuchaczy oraz warunków pracy nauczyciela;

2) umiejętne rozwiązywanie problemów wychowawczych uczniów lub słuchaczy we współpracy z ich rodzinami oraz dyrektorem;

3) uzyskiwanie szczególnych osiągnięć w realizacji zadań wynikających ze statutu szkoły;

4) ciągły rozwój i doskonalenie jakości pracy szkoły, a w przypadku nauczycieli pełniących funkcje kierownicze – umiejętność skutecznego zarządzania szkołą;

5) posiadanie co najmniej dobrej oceny pracy lub pozytywnej oceny dorobku zawodowego;

6) zaangażowanie w realizację czynności i zajęć, o których mowa w art. 42 ust. 2 pkt 2 i 3 Karty Nauczyciela, w szczególności:

a) organizowanie imprez i uroczystości szkolnych,

b) praca w komisjach przedmiotowych i przejawianie innych form aktywności w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego nauczycieli,

c) aktywna realizacja innych zadań statutowych szkoły.

3. Warunkiem przyznania nauczycielowi zatrudnionemu w zakładzie dodatku motywacyjnego jest:

1) uzyskiwanie znaczących osiągnięć w realizacji zadań zakładu, w szczególności:

a) wysoki stopień realizacji oferty resocjalizacyjnej zakładu i indywidualnego planu resocjalizacji nieletniego oraz umiejętność przewidywania i przeciwdziałania zagrożeniom, takim jak: zagrożenie życia lub zdrowia nieletniego albo innej osoby, nawoływanie do buntu, zakłócenie porządku, samowolne opuszczenie zakładu,

b) uzyskiwanie przez nieletnich wymaganych osiągnięć dydaktyczno-wychowawczych, potwierdzonych wynikami klasyfikacji lub promocji, z uwzględnieniem ich możliwości oraz warunków pracy nauczyciela,

c) umiejętność prowadzenia nauczania wielopoziomowego w klasach o znacznie zróżnicowanym poziomie intelektualnym nieletnich,

d) osiąganie dobrych efektów w pracy z nieletnimi agresywnymi, uzależnionymi od środków odurzających i psychotropowych, z zaburzeniami rozwoju osobowości oraz upośledzonymi umysłowo,

e) efektywne rozwiązywanie problemów wychowawczych nieletnich oraz podejmowanie działań w zakresie przygotowania ich do samodzielności życiowej,

f) współpraca z rodziną zagrożoną patologią oraz podejmowanie działań mediacyjnych i interwencyjnych w rodzinie nieletniego,

g) podejmowanie działań profilaktycznych, edukacyjnych i wychowawczych oraz współpraca z instytucjami wspomagającymi proces resocjalizacji;

2) ciągły rozwój i doskonalenie jakości pracy zakładu, a w przypadku nauczycieli pełniących funkcje kierownicze – umiejętność skutecznego zarządzania zakładem;

3) uzyskanie co najmniej dobrej oceny pracy lub pozytywnej oceny dorobku zawodowego;

4) zaangażowanie w realizację czynności i zajęć, o których mowa w art. 42 ust. 2 pkt 2 i 3 Karty Nauczyciela, w szczególności:

a) organizowanie imprez i uroczystości w zakładzie,

b) praca w komisjach przedmiotowych i przejawianie innych form aktywności w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego nauczycieli.

4. Warunkiem przyznania nauczycielowi zatrudnionemu w ośrodku dodatku motywacyjnego jest:

1) uzyskiwanie znaczących osiągnięć w zakresie realizacji zadań ośrodka, w szczególności:

a) poprawność sporządzanych opinii,

b) terminowość sporządzania opinii,

c) aktywność w podejmowaniu działań mających na celu przeciwdziałanie i zapobieganie demoralizacji nieletnich,

d) aktywność w podejmowaniu specjalistycznej opieki nad badanymi rodzinami,

e) prowadzenie mediacji w sprawach nieletnich oraz rodzinnych,

f) współdziałanie z placówkami wykonującymi orzeczenia sądu, instytucjami i organizacjami zajmującymi się problematyką ochrony i umacniania rodziny,

g) podejmowanie i zaangażowanie w czynności związane z doskonaleniem zawodowym,

h) wykonywanie innych czynności wynikających z zadań ośrodka,

i) efektywność opiniowania;

2) wysoka jakość świadczonej pracy, w tym związanej z dodatkowymi zadaniami lub zajęciami, oraz ciągły rozwój i doskonalenie jakości pracy ośrodka, a w przypadku nauczycieli pełniących funkcje kierownicze – umiejętność skutecznego zarządzania ośrodkiem w celu terminowej i efektywnej realizacji zleceń;

3) uzyskanie co najmniej dobrej oceny pracy lub pozytywnej oceny dorobku zawodowego.

5. Wysokość dodatku motywacyjnego ustala:

1) dla nauczyciela zatrudnionego w szkole – dyrektor zakładu karnego na wniosek dyrektora szkoły;

2) dla dyrektora szkoły – organ prowadzący szkołę;

3) dla nauczyciela zatrudnionego w zakładzie lub ośrodku – dyrektor zakładu lub kierownik ośrodka;

4) dla dyrektora zakładu – Minister Sprawiedliwości;

5) dla kierownika ośrodka – prezes sądu okręgowego.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2013-05-07 do 2014-01-16

1. Dodatek motywacyjny przyznaje się na czas określony, nie krótszy niż 2 miesiące i nie dłuższy niż 6 miesięcy, w wysokości do 50 % otrzymywanego przez nauczyciela wynagrodzenia zasadniczego.

2. Warunkiem przyznania nauczycielowi zatrudnionemu w szkole dodatku motywacyjnego jest:

1) uzyskiwanie przez uczniów lub słuchaczy osiągnięć edukacyjnych i wychowawczych, potwierdzanych wynikami klasyfikacji lub promocji, wynikami egzaminów i sprawdzianów albo sukcesami w konkursach, zawodach i olimpiadach, z uwzględnieniem możliwości uczniów lub słuchaczy oraz warunków pracy nauczyciela;

2) umiejętne rozwiązywanie problemów wychowawczych uczniów lub słuchaczy we współpracy z ich rodzinami oraz dyrektorem;

3) uzyskiwanie szczególnych osiągnięć w realizacji zadań wynikających ze statutu szkoły;

4) ciągły rozwój i doskonalenie jakości pracy szkoły, a w przypadku nauczycieli pełniących funkcje kierownicze – umiejętność skutecznego zarządzania szkołą;

5) posiadanie co najmniej dobrej oceny pracy lub pozytywnej oceny dorobku zawodowego;

6) zaangażowanie w realizację czynności i zajęć, o których mowa w art. 42 ust. 2 pkt 2 i 3 Karty Nauczyciela, w szczególności:

a) organizowanie imprez i uroczystości szkolnych,

b) praca w komisjach przedmiotowych i przejawianie innych form aktywności w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego nauczycieli,

c) aktywna realizacja innych zadań statutowych szkoły.

3. Warunkiem przyznania nauczycielowi zatrudnionemu w zakładzie dodatku motywacyjnego jest:

1) uzyskiwanie znaczących osiągnięć w realizacji zadań zakładu, w szczególności:

a) wysoki stopień realizacji oferty resocjalizacyjnej zakładu i indywidualnego planu resocjalizacji nieletniego oraz umiejętność przewidywania i przeciwdziałania zagrożeniom, takim jak: zagrożenie życia lub zdrowia nieletniego albo innej osoby, nawoływanie do buntu, zakłócenie porządku, samowolne opuszczenie zakładu,

b) uzyskiwanie przez nieletnich wymaganych osiągnięć dydaktyczno-wychowawczych, potwierdzonych wynikami klasyfikacji lub promocji, z uwzględnieniem ich możliwości oraz warunków pracy nauczyciela,

c) umiejętność prowadzenia nauczania wielopoziomowego w klasach o znacznie zróżnicowanym poziomie intelektualnym nieletnich,

d) osiąganie dobrych efektów w pracy z nieletnimi agresywnymi, uzależnionymi od środków odurzających i psychotropowych, z zaburzeniami rozwoju osobowości oraz upośledzonymi umysłowo,

e) efektywne rozwiązywanie problemów wychowawczych nieletnich oraz podejmowanie działań w zakresie przygotowania ich do samodzielności życiowej,

f) współpraca z rodziną zagrożoną patologią oraz podejmowanie działań mediacyjnych i interwencyjnych w rodzinie nieletniego,

g) podejmowanie działań profilaktycznych, edukacyjnych i wychowawczych oraz współpraca z instytucjami wspomagającymi proces resocjalizacji;

2) ciągły rozwój i doskonalenie jakości pracy zakładu, a w przypadku nauczycieli pełniących funkcje kierownicze – umiejętność skutecznego zarządzania zakładem;

3) uzyskanie co najmniej dobrej oceny pracy lub pozytywnej oceny dorobku zawodowego;

4) zaangażowanie w realizację czynności i zajęć, o których mowa w art. 42 ust. 2 pkt 2 i 3 Karty Nauczyciela, w szczególności:

a) organizowanie imprez i uroczystości w zakładzie,

b) praca w komisjach przedmiotowych i przejawianie innych form aktywności w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego nauczycieli.

4. Warunkiem przyznania nauczycielowi zatrudnionemu w ośrodku dodatku motywacyjnego jest:

1) uzyskiwanie znaczących osiągnięć w zakresie realizacji zadań ośrodka, w szczególności:

a) poprawność sporządzanych opinii,

b) terminowość sporządzania opinii,

c) aktywność w podejmowaniu działań mających na celu przeciwdziałanie i zapobieganie demoralizacji nieletnich,

d) aktywność w podejmowaniu specjalistycznej opieki nad badanymi rodzinami,

e) prowadzenie mediacji w sprawach nieletnich oraz rodzinnych,

f) współdziałanie z placówkami wykonującymi orzeczenia sądu, instytucjami i organizacjami zajmującymi się problematyką ochrony i umacniania rodziny.

g) podejmowanie i zaangażowanie w czynności związane z doskonaleniem zawodowym,

h) wykonywanie innych czynności wynikających z zadań ośrodka,

i) [1] efektywność opiniowania;

2) [2] wysoka jakość świadczonej pracy, w tym związanej z dodatkowymi zadaniami lub zajęciami, oraz ciągły rozwój i doskonalenie jakości pracy ośrodka, a w przypadku nauczycieli pełniących funkcje kierownicze − umiejętność skutecznego zarządzania ośrodkiem w celu terminowej i efektywnej realizacji zleceń;

3) uzyskanie co najmniej dobrej oceny pracy lub pozytywnej oceny dorobku zawodowego.

5. Wysokość dodatku motywacyjnego ustala:

1) dla nauczyciela zatrudnionego w szkole – dyrektor zakładu karnego na wniosek dyrektora szkoły;

2) dla dyrektora szkoły – organ prowadzący szkołę;

3) dla nauczyciela zatrudnionego w zakładzie lub ośrodku – dyrektor zakładu lub kierownik ośrodka;

4) [3] dla dyrektora zakładu − Minister Sprawiedliwości;

5) [4] dla kierownika ośrodka − prezes sądu okręgowego.

[1] § 3 ust. 4 pkt 1 lit. i) dodana przez § 1 pkt 1 lit. a) rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 10 kwietnia 2013 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie dodatków, wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe i godziny doraźnych zastępstw oraz innych świadczeń wynikających ze stosunku pracy dla nauczycieli zatrudnionych w zakładach poprawczych, schroniskach dla nieletnich, rodzinnych ośrodkach diagnostyczno-konsultacyjnych oraz szkołach przy zakładach karnych i aresztach śledczych (Dz.U. poz. 484). Zmiana weszła w życie 7 maja 2013 r.

[2] § 3 ust. 4 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 lit. a) rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 10 kwietnia 2013 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie dodatków, wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe i godziny doraźnych zastępstw oraz innych świadczeń wynikających ze stosunku pracy dla nauczycieli zatrudnionych w zakładach poprawczych, schroniskach dla nieletnich, rodzinnych ośrodkach diagnostyczno-konsultacyjnych oraz szkołach przy zakładach karnych i aresztach śledczych (Dz.U. poz. 484). Zmiana weszła w życie 7 maja 2013 r.

[3] § 3 ust. 5 pkt 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 lit. b) rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 10 kwietnia 2013 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie dodatków, wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe i godziny doraźnych zastępstw oraz innych świadczeń wynikających ze stosunku pracy dla nauczycieli zatrudnionych w zakładach poprawczych, schroniskach dla nieletnich, rodzinnych ośrodkach diagnostyczno-konsultacyjnych oraz szkołach przy zakładach karnych i aresztach śledczych (Dz.U. poz. 484). Zmiana weszła w życie 7 maja 2013 r.

[4] § 3 ust. 5 pkt 5 dodany przez § 1 pkt 1 lit. b) rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 10 kwietnia 2013 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie dodatków, wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe i godziny doraźnych zastępstw oraz innych świadczeń wynikających ze stosunku pracy dla nauczycieli zatrudnionych w zakładach poprawczych, schroniskach dla nieletnich, rodzinnych ośrodkach diagnostyczno-konsultacyjnych oraz szkołach przy zakładach karnych i aresztach śledczych (Dz.U. poz. 484). Zmiana weszła w życie 7 maja 2013 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2009-08-31 do 2013-05-06

1. Dodatek motywacyjny przyznaje się na czas określony, nie krótszy niż 2 miesiące i nie dłuższy niż 6 miesięcy, w wysokości do 50 % otrzymywanego przez nauczyciela wynagrodzenia zasadniczego.

2. Warunkiem przyznania nauczycielowi zatrudnionemu w szkole dodatku motywacyjnego jest:

1) uzyskiwanie przez uczniów lub słuchaczy osiągnięć edukacyjnych i wychowawczych, potwierdzanych wynikami klasyfikacji lub promocji, wynikami egzaminów i sprawdzianów albo sukcesami w konkursach, zawodach i olimpiadach, z uwzględnieniem możliwości uczniów lub słuchaczy oraz warunków pracy nauczyciela;

2) umiejętne rozwiązywanie problemów wychowawczych uczniów lub słuchaczy we współpracy z ich rodzinami oraz dyrektorem;

3) uzyskiwanie szczególnych osiągnięć w realizacji zadań wynikających ze statutu szkoły;

4) ciągły rozwój i doskonalenie jakości pracy szkoły, a w przypadku nauczycieli pełniących funkcje kierownicze – umiejętność skutecznego zarządzania szkołą;

5) posiadanie co najmniej dobrej oceny pracy lub pozytywnej oceny dorobku zawodowego;

6) zaangażowanie w realizację czynności i zajęć, o których mowa w art. 42 ust. 2 pkt 2 i 3 Karty Nauczyciela, w szczególności:

a) organizowanie imprez i uroczystości szkolnych,

b) praca w komisjach przedmiotowych i przejawianie innych form aktywności w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego nauczycieli,

c) aktywna realizacja innych zadań statutowych szkoły.

3. Warunkiem przyznania nauczycielowi zatrudnionemu w zakładzie dodatku motywacyjnego jest:

1) uzyskiwanie znaczących osiągnięć w realizacji zadań zakładu, w szczególności:

a) wysoki stopień realizacji oferty resocjalizacyjnej zakładu i indywidualnego planu resocjalizacji nieletniego oraz umiejętność przewidywania i przeciwdziałania zagrożeniom, takim jak: zagrożenie życia lub zdrowia nieletniego albo innej osoby, nawoływanie do buntu, zakłócenie porządku, samowolne opuszczenie zakładu,

b) uzyskiwanie przez nieletnich wymaganych osiągnięć dydaktyczno-wychowawczych, potwierdzonych wynikami klasyfikacji lub promocji, z uwzględnieniem ich możliwości oraz warunków pracy nauczyciela,

c) umiejętność prowadzenia nauczania wielopoziomowego w klasach o znacznie zróżnicowanym poziomie intelektualnym nieletnich,

d) osiąganie dobrych efektów w pracy z nieletnimi agresywnymi, uzależnionymi od środków odurzających i psychotropowych, z zaburzeniami rozwoju osobowości oraz upośledzonymi umysłowo,

e) efektywne rozwiązywanie problemów wychowawczych nieletnich oraz podejmowanie działań w zakresie przygotowania ich do samodzielności życiowej,

f) współpraca z rodziną zagrożoną patologią oraz podejmowanie działań mediacyjnych i interwencyjnych w rodzinie nieletniego,

g) podejmowanie działań profilaktycznych, edukacyjnych i wychowawczych oraz współpraca z instytucjami wspomagającymi proces resocjalizacji;

2) ciągły rozwój i doskonalenie jakości pracy zakładu, a w przypadku nauczycieli pełniących funkcje kierownicze – umiejętność skutecznego zarządzania zakładem;

3) uzyskanie co najmniej dobrej oceny pracy lub pozytywnej oceny dorobku zawodowego;

4) zaangażowanie w realizację czynności i zajęć, o których mowa w art. 42 ust. 2 pkt 2 i 3 Karty Nauczyciela, w szczególności:

a) organizowanie imprez i uroczystości w zakładzie,

b) praca w komisjach przedmiotowych i przejawianie innych form aktywności w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego nauczycieli.

4. Warunkiem przyznania nauczycielowi zatrudnionemu w ośrodku dodatku motywacyjnego jest:

1) uzyskiwanie znaczących osiągnięć w zakresie realizacji zadań ośrodka, w szczególności:

a) poprawność sporządzanych opinii,

b) terminowość sporządzania opinii,

c) aktywność w podejmowaniu działań mających na celu przeciwdziałanie i zapobieganie demoralizacji nieletnich,

d) aktywność w podejmowaniu specjalistycznej opieki nad badanymi rodzinami,

e) prowadzenie mediacji w sprawach nieletnich oraz rodzinnych,

f) współdziałanie z placówkami wykonującymi orzeczenia sądu, instytucjami i organizacjami zajmującymi się problematyką ochrony i umacniania rodziny.

g) podejmowanie i zaangażowanie w czynności związane z doskonaleniem zawodowym,

h) wykonywanie innych czynności wynikających z zadań ośrodka;

2) wysoka jakość świadczonej pracy, w tym związanej z dodatkowymi zadaniami lub zajęciami, oraz ciągły rozwój i doskonalenie jakości pracy ośrodka, a w przypadku nauczycieli pełniących funkcje kierownicze – umiejętność skutecznego zarządzania ośrodkiem;

3) uzyskanie co najmniej dobrej oceny pracy lub pozytywnej oceny dorobku zawodowego.

5. Wysokość dodatku motywacyjnego ustala:

1) dla nauczyciela zatrudnionego w szkole – dyrektor zakładu karnego na wniosek dyrektora szkoły;

2) dla dyrektora szkoły – organ prowadzący szkołę;

3) dla nauczyciela zatrudnionego w zakładzie lub ośrodku – dyrektor zakładu lub kierownik ośrodka;

4) dla dyrektora zakładu i kierownika ośrodka – prezes sądu okręgowego na wniosek kierownika okręgowego zespołu nadzoru pedagogicznego.