Wersja obowiązująca od 2024-11-10
[System Wspomagania Dowodzenia Policji] System Wspomagania Dowodzenia Policji, zwany dalej „SWD Policji”, posiada funkcjonalności umożliwiające:
1) przyjmowanie zgłoszeń i obsługę zdarzeń w formie interwencji, akcji i operacji policyjnych oraz pościgów z użyciem blokad;
2) zarządzanie siłami i środkami Policji;
3) bieżącą wizualizację sytuacji operacyjnej i prowadzenie analiz przestrzennych;
4) przesyłanie komunikatów i wymianę informacji między użytkownikami systemu;
5) dokonywanie sprawdzeń rzeczy i osób w bazach danych;
6) dyslokowanie i odprawę patroli do służby;
7) dokumentowanie podejmowanych działań i wydanych decyzji;
8) generowanie analiz, raportów, zestawień i statystyk;
9) zapewnienie pełnej rozliczalności działań w systemie;
10) [2] zapewnienie stabilnej pracy systemu niezależnie od liczby jednocześnie pracujących użytkowników w ramach posiadanego współczynnika skalowalności;
11) zapewnienie bezpieczeństwa systemu;
12) korzystanie z usług danych przestrzennych, udostępnionych za pośrednictwem systemu, o którym mowa w art. 40 ust. 3e ustawy z dnia 17 maja 1989 r. – Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz. U. z 2010 r. Nr 193, poz. 1287, z późn. zm.3)), z Głównego Urzędu Geodezji i Kartografii;
13) wymianę informacji z centrum za pośrednictwem interfejsu komunikacyjnego, o którym mowa w art. 13 ust. 2 ustawy o systemie powiadamiania ratunkowego;
14) [3] pozyskiwanie i prezentację danych dotyczących lokalizacji zakończenia sieci, z którego zostało wykonane połączenie do numeru alarmowego, oraz danych dotyczących abonenta, o których mowa w art. 337 ust. 2 ustawy – Prawo komunikacji elektronicznej, za pośrednictwem centralnego punktu systemu powiadamiania ratunkowego, o którym mowa w art. 337 ust. 4 pkt 1 ustawy – Prawo komunikacji elektronicznej, lub przekazanych z centrum;
15) współpracę z innymi systemami teleinformatycznymi za pośrednictwem interfejsów zrealizowanych w architekturze otwartej;
16) [4] pracę systemu w architekturze centralnej w co najmniej dwóch niezależnych ośrodkach Centrum Przetwarzania Danych.
[2] § 3 ust. 1 pkt 10 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. a) rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 6 listopada 2024 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie Systemu Wspomagania Dowodzenia Policji (Dz.U. poz. 1636). Zmiana weszła w życie 10 listopada 2024 r.
[3] § 3 ust. 1 pkt 14 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. b) rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 6 listopada 2024 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie Systemu Wspomagania Dowodzenia Policji (Dz.U. poz. 1636). Zmiana weszła w życie 10 listopada 2024 r.
[4] § 3 ust. 1 pkt 16 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. c) rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 6 listopada 2024 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie Systemu Wspomagania Dowodzenia Policji (Dz.U. poz. 1636). Zmiana weszła w życie 10 listopada 2024 r.
Wersja obowiązująca od 2024-11-10
[System Wspomagania Dowodzenia Policji] System Wspomagania Dowodzenia Policji, zwany dalej „SWD Policji”, posiada funkcjonalności umożliwiające:
1) przyjmowanie zgłoszeń i obsługę zdarzeń w formie interwencji, akcji i operacji policyjnych oraz pościgów z użyciem blokad;
2) zarządzanie siłami i środkami Policji;
3) bieżącą wizualizację sytuacji operacyjnej i prowadzenie analiz przestrzennych;
4) przesyłanie komunikatów i wymianę informacji między użytkownikami systemu;
5) dokonywanie sprawdzeń rzeczy i osób w bazach danych;
6) dyslokowanie i odprawę patroli do służby;
7) dokumentowanie podejmowanych działań i wydanych decyzji;
8) generowanie analiz, raportów, zestawień i statystyk;
9) zapewnienie pełnej rozliczalności działań w systemie;
10) [2] zapewnienie stabilnej pracy systemu niezależnie od liczby jednocześnie pracujących użytkowników w ramach posiadanego współczynnika skalowalności;
11) zapewnienie bezpieczeństwa systemu;
12) korzystanie z usług danych przestrzennych, udostępnionych za pośrednictwem systemu, o którym mowa w art. 40 ust. 3e ustawy z dnia 17 maja 1989 r. – Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz. U. z 2010 r. Nr 193, poz. 1287, z późn. zm.3)), z Głównego Urzędu Geodezji i Kartografii;
13) wymianę informacji z centrum za pośrednictwem interfejsu komunikacyjnego, o którym mowa w art. 13 ust. 2 ustawy o systemie powiadamiania ratunkowego;
14) [3] pozyskiwanie i prezentację danych dotyczących lokalizacji zakończenia sieci, z którego zostało wykonane połączenie do numeru alarmowego, oraz danych dotyczących abonenta, o których mowa w art. 337 ust. 2 ustawy – Prawo komunikacji elektronicznej, za pośrednictwem centralnego punktu systemu powiadamiania ratunkowego, o którym mowa w art. 337 ust. 4 pkt 1 ustawy – Prawo komunikacji elektronicznej, lub przekazanych z centrum;
15) współpracę z innymi systemami teleinformatycznymi za pośrednictwem interfejsów zrealizowanych w architekturze otwartej;
16) [4] pracę systemu w architekturze centralnej w co najmniej dwóch niezależnych ośrodkach Centrum Przetwarzania Danych.
[2] § 3 ust. 1 pkt 10 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. a) rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 6 listopada 2024 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie Systemu Wspomagania Dowodzenia Policji (Dz.U. poz. 1636). Zmiana weszła w życie 10 listopada 2024 r.
[3] § 3 ust. 1 pkt 14 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. b) rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 6 listopada 2024 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie Systemu Wspomagania Dowodzenia Policji (Dz.U. poz. 1636). Zmiana weszła w życie 10 listopada 2024 r.
[4] § 3 ust. 1 pkt 16 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. c) rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 6 listopada 2024 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie Systemu Wspomagania Dowodzenia Policji (Dz.U. poz. 1636). Zmiana weszła w życie 10 listopada 2024 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2014-01-01 do 2024-11-09
[System Wspomagania Dowodzenia Policji] System Wspomagania Dowodzenia Policji, zwany dalej „SWD Policji”, posiada funkcjonalności umożliwiające:
1) przyjmowanie zgłoszeń i obsługę zdarzeń w formie interwencji, akcji i operacji policyjnych oraz pościgów z użyciem blokad;
2) zarządzanie siłami i środkami Policji;
3) bieżącą wizualizację sytuacji operacyjnej i prowadzenie analiz przestrzennych;
4) przesyłanie komunikatów i wymianę informacji między użytkownikami systemu;
5) dokonywanie sprawdzeń rzeczy i osób w bazach danych;
6) dyslokowanie i odprawę patroli do służby;
7) dokumentowanie podejmowanych działań i wydanych decyzji;
8) generowanie analiz, raportów, zestawień i statystyk;
9) zapewnienie pełnej rozliczalności działań w systemie;
10) zapewnienie stabilnej pracy systemu niezależnie od liczby jednocześnie pracujących użytkowników;
11) zapewnienie bezpieczeństwa systemu;
12) korzystanie z usług danych przestrzennych, udostępnionych za pośrednictwem systemu, o którym mowa w art. 40 ust. 3e ustawy z dnia 17 maja 1989 r. – Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz. U. z 2010 r. Nr 193, poz. 1287, z późn. zm.4)), z Głównego Urzędu Geodezji i Kartografii;
13) wymianę informacji z centrum za pośrednictwem interfejsu komunikacyjnego, o którym mowa w art. 13 ust. 2 ustawy o systemie powiadamiania ratunkowego;
14) pozyskiwanie i prezentację danych dotyczących lokalizacji zakończenia sieci, z którego zostało wykonane połączenie do numeru alarmowego, oraz danych dotyczących abonenta, o których mowa w art. 78 ust. 2 ustawy – Prawo telekomunikacyjne, za pośrednictwem centralnego punktu systemu centrów powiadamiania ratunkowego, o którym mowa w art. 78 ust. 4 pkt 1 ustawy – Prawo telekomunikacyjne, lub przekazanych z centrum;
15) współpracę z innymi systemami teleinformatycznymi za pośrednictwem interfejsów zrealizowanych w architekturze otwartej;
16) pracę systemu w architekturze centralnej w dwóch ośrodkach, podstawowym i zapasowym Centrum Przetwarzania Danych.