Wersja obowiązująca od 2013-12-19 do 2016-12-27 (Dz.U.2013.1601 tekst jednolity)
[Kryteria stosowane przez komisję penitencjarną] Komisja penitencjarna, kwalifikując osadzonego do nauczania w określonym typie szkoły lub na kwalifikacyjnym kursie zawodowym, kieruje się w szczególności:
1) udokumentowaną dotychczasową nauką stanowiącą podbudowę programową konieczną do podjęcia nauki w wybranym typie szkoły lub semestrze nauki;
2) motywacją i predyspozycjami do nauki w odpowiednim typie szkoły;
3) zaleceniami zawartymi w indywidualnym programie oddziaływania;
4) zaleceniami wynikającymi z przeprowadzonych badań psychologicznych, o ile takie badania zostały przeprowadzone;
5) ogólnym stanem zdrowia, ocenionym przez lekarza zatrudnionego w więziennej służbie zdrowia;
6) terminem warunkowego przedterminowego zwolnienia lub końca kary;
7) dotychczasowym stażem pracy osadzonego w wybranym zawodzie;
8) zgodnością wybranego przez osadzonego typu szkoły i kierunku kształcenia z wykazem szkół i aktualnym, na dany semestr, wykazem kierunków kształcenia i semestrów nauki w szkołach;
9) przeznaczeniem jednostki penitencjarnej, przy której funkcjonuje wybrana przez osadzonego szkoła;
10) koniecznością zapewnienia porządku i bezpieczeństwa w zakładzie.
Wersja obowiązująca od 2013-12-19 do 2016-12-27 (Dz.U.2013.1601 tekst jednolity)
[Kryteria stosowane przez komisję penitencjarną] Komisja penitencjarna, kwalifikując osadzonego do nauczania w określonym typie szkoły lub na kwalifikacyjnym kursie zawodowym, kieruje się w szczególności:
1) udokumentowaną dotychczasową nauką stanowiącą podbudowę programową konieczną do podjęcia nauki w wybranym typie szkoły lub semestrze nauki;
2) motywacją i predyspozycjami do nauki w odpowiednim typie szkoły;
3) zaleceniami zawartymi w indywidualnym programie oddziaływania;
4) zaleceniami wynikającymi z przeprowadzonych badań psychologicznych, o ile takie badania zostały przeprowadzone;
5) ogólnym stanem zdrowia, ocenionym przez lekarza zatrudnionego w więziennej służbie zdrowia;
6) terminem warunkowego przedterminowego zwolnienia lub końca kary;
7) dotychczasowym stażem pracy osadzonego w wybranym zawodzie;
8) zgodnością wybranego przez osadzonego typu szkoły i kierunku kształcenia z wykazem szkół i aktualnym, na dany semestr, wykazem kierunków kształcenia i semestrów nauki w szkołach;
9) przeznaczeniem jednostki penitencjarnej, przy której funkcjonuje wybrana przez osadzonego szkoła;
10) koniecznością zapewnienia porządku i bezpieczeństwa w zakładzie.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2013-02-15 do 2013-12-18
[Kryteria stosowane przez komisję penitencjarną] Komisja penitencjarna, kwalifikując osadzonego do nauczania w określonym typie szkoły lub na kwalifikacyjnym kursie zawodowym, kieruje się w szczególności: [10]
1) udokumentowaną dotychczasową nauką stanowiącą podbudowę programową konieczną do podjęcia nauki w wybranym typie szkoły lub semestrze nauki;
2) motywacją i predyspozycjami do nauki w odpowiednim typie szkoły;
3) zaleceniami zawartymi w indywidualnym programie oddziaływania;
4) zaleceniami wynikającymi z przeprowadzonych badań psychologicznych, o ile takie badania zostały przeprowadzone;
5) ogólnym stanem zdrowia, ocenionym przez lekarza zatrudnionego w więziennej służbie zdrowia;
6) terminem warunkowego przedterminowego zwolnienia lub końca kary;
7) dotychczasowym stażem pracy osadzonego w wybranym zawodzie;
8) zgodnością wybranego przez osadzonego typu szkoły i kierunku kształcenia z wykazem szkół i aktualnym, na dany semestr, wykazem kierunków kształcenia i semestrów nauki w szkołach;
9) przeznaczeniem jednostki penitencjarnej, przy której funkcjonuje wybrana przez osadzonego szkoła;
10) koniecznością zapewnienia porządku i bezpieczeństwa w zakładzie.
[10] § 13 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 9 rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 10 stycznia 2013 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych zasad i trybu prowadzenia nauczania w zakładach karnych (Dz.U. poz. 157). Zmiana weszła w życie 15 lutego 2013 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2004-03-24 do 2013-02-14
Komisja penitencjarna, kwalifikując osadzonego do nauczania w określonym typie szkoły, kieruje się w szczególności:
1) udokumentowaną dotychczasową nauką stanowiącą podbudowę programową konieczną do podjęcia nauki w wybranym typie szkoły lub semestrze nauki;
2) motywacją i predyspozycjami do nauki w odpowiednim typie szkoły;
3) zaleceniami zawartymi w indywidualnym programie oddziaływania;
4) zaleceniami wynikającymi z przeprowadzonych badań psychologicznych, o ile takie badania zostały przeprowadzone;
5) ogólnym stanem zdrowia, ocenionym przez lekarza zatrudnionego w więziennej służbie zdrowia;
6) terminem warunkowego przedterminowego zwolnienia lub końca kary;
7) dotychczasowym stażem pracy osadzonego w wybranym zawodzie;
8) zgodnością wybranego przez osadzonego typu szkoły i kierunku kształcenia z wykazem szkół i aktualnym, na dany semestr, wykazem kierunków kształcenia i semestrów nauki w szkołach;
9) przeznaczeniem jednostki penitencjarnej, przy której funkcjonuje wybrana przez osadzonego szkoła;
10) koniecznością zapewnienia porządku i bezpieczeństwa w zakładzie.