Wersja obowiązująca od 2013-10-16 (Dz.U.2013.1221 tekst jednolity)
[Śmierć beneficjenta] 1. W przypadku operacji realizowanych w ramach środków, o których mowa w § 1, następcy prawnemu beneficjenta albo nabywcy przedsiębiorstwa lub jego części albo gospodarstwa rolnego przeznaczonego do chowu lub hodowli ryb lub innych organizmów wodnych lub jego części, zwanemu dalej „następcą prawnym beneficjenta”, może być przyznana pomoc na operację, którą realizował beneficjent, jeżeli:
1) są spełnione warunki określone w art. 18 ust. 2 ustawy;
2) na następcę prawnego beneficjenta przeszły prawa i obowiązki nabyte w ramach realizacji tej operacji oraz inne prawa i obowiązki beneficjenta niezbędne do jej zrealizowania.
2. Wniosek o dofinansowanie następcy prawnego beneficjenta składa się w oddziale regionalnym Agencji, w którym został złożony wniosek o dofinansowanie przez beneficjenta, w terminie 2 miesięcy od dnia wystąpienia zdarzenia prawnego, w wyniku którego zaistniało następstwo prawne.
3. Do wniosku następca prawny beneficjenta dołącza dokument potwierdzający fakt zaistnienia następstwa prawnego, a w przypadku następstwa prawnego będącego wynikiem śmierci beneficjenta – kopię prawomocnego postanowienia sądu o stwierdzeniu nabycia spadku albo kopię zarejestrowanego aktu poświadczenia dziedziczenia sporządzonego przez notariusza.
4. W przypadku następstwa prawnego będącego wynikiem śmierci beneficjenta, jeżeli nie zostało zakończone postępowanie sądowe o stwierdzenie nabycia spadku, spadkobierca dołącza do wniosku następcy prawnego beneficjenta zaświadczenie sądu o zarejestrowaniu wniosku o stwierdzenie nabycia spadku albo kopię wniosku o stwierdzenie nabycia spadku:
1) potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez sąd
albo
2) potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez notariusza albo upoważnionego pracownika Agencji, wraz z potwierdzeniem nadania tego wniosku w polskiej placówce pocztowej operatora publicznego albo kopią tego potwierdzenia poświadczoną za zgodność z oryginałem przez notariusza albo upoważnionego pracownika Agencji.
5. W przypadku, o którym mowa w ust. 4, spadkobierca przekazuje Agencji prawomocne postanowienie sądu o stwierdzeniu nabycia spadku w terminie 14 dni od dnia uprawomocnienia się tego postanowienia.
6. Jeżeli z postanowienia sądu o stwierdzeniu nabycia spadku wynika, że uprawnionych do nabycia spadku jest więcej niż jeden spadkobierca, spadkobierca, który złożył wniosek o dofinansowanie, dołącza do tego wniosku oświadczenia pozostałych spadkobierców, że wyrażają zgodę na przyznanie pomocy temu spadkobiercy.
7. W przypadku złożenia przez następcę prawnego beneficjenta wniosku o dofinansowanie po upływie terminu, o którym mowa w ust. 2, Agencja nie przyznaje pomocy; przepisy art. 14 ust. 4 i 5 ustawy stosuje się odpowiednio.
8. Wniosek o dofinansowanie następcy prawnego beneficjenta rozpatruje się w terminie miesiąca od dnia jego złożenia.
9. W przypadku nierozpatrzenia wniosku następcy prawnego beneficjenta o dofinansowanie w terminie, o którym mowa w ust. 8, Agencja zawiadamia wnioskodawcę o przyczynach zwłoki, wskazując nowy termin rozpatrzenia wniosku, nie dłuższy niż miesiąc.
10. Do wniosku o dofinansowanie następcy prawnego beneficjenta i trybu jego rozpatrywania stosuje się odpowiednio przepisy § 50 ust. 2 pkt 1–5, pkt 8 i 9 oraz ust. 3 i 4, a także § 51 ust. 2–5, § 52, § 53 ust. 3 i 4 oraz § 54.
11. (uchylony).
Wersja obowiązująca od 2013-10-16 (Dz.U.2013.1221 tekst jednolity)
[Śmierć beneficjenta] 1. W przypadku operacji realizowanych w ramach środków, o których mowa w § 1, następcy prawnemu beneficjenta albo nabywcy przedsiębiorstwa lub jego części albo gospodarstwa rolnego przeznaczonego do chowu lub hodowli ryb lub innych organizmów wodnych lub jego części, zwanemu dalej „następcą prawnym beneficjenta”, może być przyznana pomoc na operację, którą realizował beneficjent, jeżeli:
1) są spełnione warunki określone w art. 18 ust. 2 ustawy;
2) na następcę prawnego beneficjenta przeszły prawa i obowiązki nabyte w ramach realizacji tej operacji oraz inne prawa i obowiązki beneficjenta niezbędne do jej zrealizowania.
2. Wniosek o dofinansowanie następcy prawnego beneficjenta składa się w oddziale regionalnym Agencji, w którym został złożony wniosek o dofinansowanie przez beneficjenta, w terminie 2 miesięcy od dnia wystąpienia zdarzenia prawnego, w wyniku którego zaistniało następstwo prawne.
3. Do wniosku następca prawny beneficjenta dołącza dokument potwierdzający fakt zaistnienia następstwa prawnego, a w przypadku następstwa prawnego będącego wynikiem śmierci beneficjenta – kopię prawomocnego postanowienia sądu o stwierdzeniu nabycia spadku albo kopię zarejestrowanego aktu poświadczenia dziedziczenia sporządzonego przez notariusza.
4. W przypadku następstwa prawnego będącego wynikiem śmierci beneficjenta, jeżeli nie zostało zakończone postępowanie sądowe o stwierdzenie nabycia spadku, spadkobierca dołącza do wniosku następcy prawnego beneficjenta zaświadczenie sądu o zarejestrowaniu wniosku o stwierdzenie nabycia spadku albo kopię wniosku o stwierdzenie nabycia spadku:
1) potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez sąd
albo
2) potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez notariusza albo upoważnionego pracownika Agencji, wraz z potwierdzeniem nadania tego wniosku w polskiej placówce pocztowej operatora publicznego albo kopią tego potwierdzenia poświadczoną za zgodność z oryginałem przez notariusza albo upoważnionego pracownika Agencji.
5. W przypadku, o którym mowa w ust. 4, spadkobierca przekazuje Agencji prawomocne postanowienie sądu o stwierdzeniu nabycia spadku w terminie 14 dni od dnia uprawomocnienia się tego postanowienia.
6. Jeżeli z postanowienia sądu o stwierdzeniu nabycia spadku wynika, że uprawnionych do nabycia spadku jest więcej niż jeden spadkobierca, spadkobierca, który złożył wniosek o dofinansowanie, dołącza do tego wniosku oświadczenia pozostałych spadkobierców, że wyrażają zgodę na przyznanie pomocy temu spadkobiercy.
7. W przypadku złożenia przez następcę prawnego beneficjenta wniosku o dofinansowanie po upływie terminu, o którym mowa w ust. 2, Agencja nie przyznaje pomocy; przepisy art. 14 ust. 4 i 5 ustawy stosuje się odpowiednio.
8. Wniosek o dofinansowanie następcy prawnego beneficjenta rozpatruje się w terminie miesiąca od dnia jego złożenia.
9. W przypadku nierozpatrzenia wniosku następcy prawnego beneficjenta o dofinansowanie w terminie, o którym mowa w ust. 8, Agencja zawiadamia wnioskodawcę o przyczynach zwłoki, wskazując nowy termin rozpatrzenia wniosku, nie dłuższy niż miesiąc.
10. Do wniosku o dofinansowanie następcy prawnego beneficjenta i trybu jego rozpatrywania stosuje się odpowiednio przepisy § 50 ust. 2 pkt 1–5, pkt 8 i 9 oraz ust. 3 i 4, a także § 51 ust. 2–5, § 52, § 53 ust. 3 i 4 oraz § 54.
11. (uchylony).
Wersja archiwalna obowiązująca od 2011-03-07 do 2013-10-15
1. W przypadku operacji realizowanych w ramach środków, o których mowa w § 1, następcy prawnemu beneficjenta albo nabywcy przedsiębiorstwa lub jego części albo gospodarstwa rolnego przeznaczonego do chowu lub hodowli ryb lub innych organizmów wodnych lub jego części, zwanemu dalej „następcą prawnym beneficjenta”, może być przyznana pomoc na operację, którą realizował beneficjent, jeżeli: [22]
1) są spełnione warunki określone w art. 18 ust. 2 ustawy;
2) na następcę prawnego beneficjenta przeszły prawa i obowiązki nabyte w ramach realizacji tej operacji oraz inne prawa i obowiązki beneficjenta niezbędne do jej zrealizowania.
2. [23] Wniosek o dofinansowanie następcy prawnego beneficjenta składa się w oddziale regionalnym Agencji, w którym został złożony wniosek o dofinansowanie przez beneficjenta, w terminie 2 miesięcy od dnia wystąpienia zdarzenia prawnego, w wyniku którego zaistniało następstwo prawne.
3. Do wniosku następca prawny beneficjenta dołącza dokument potwierdzający fakt zaistnienia następstwa prawnego, a w przypadku następstwa prawnego będącego wynikiem śmierci beneficjenta – kopię prawomocnego postanowienia sądu o stwierdzeniu nabycia spadku albo kopię zarejestrowanego aktu poświadczenia dziedziczenia sporządzonego przez notariusza.
4. W przypadku następstwa prawnego będącego wynikiem śmierci beneficjenta, jeżeli nie zostało zakończone postępowanie sądowe o stwierdzenie nabycia spadku, spadkobierca dołącza do wniosku następcy prawnego beneficjenta zaświadczenie sądu o zarejestrowaniu wniosku o stwierdzenie nabycia spadku albo kopię wniosku o stwierdzenie nabycia spadku:
1) potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez sąd albo
2) potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez notariusza albo upoważnionego pracownika Agencji, wraz z potwierdzeniem nadania tego wniosku w polskiej placówce pocztowej operatora publicznego albo kopią tego potwierdzenia poświadczoną za zgodność z oryginałem przez notariusza albo upoważnionego pracownika Agencji.
5. W przypadku, o którym mowa w ust. 4, spadkobierca przekazuje Agencji prawomocne postanowienie sądu o stwierdzeniu nabycia spadku w terminie 14 dni od dnia uprawomocnienia się tego postanowienia.
6. Jeżeli z postanowienia sądu o stwierdzeniu nabycia spadku wynika, że uprawnionych do nabycia spadku jest więcej niż jeden spadkobierca, spadkobierca, który złożył wniosek o dofinansowanie, dołącza do tego wniosku oświadczenia pozostałych spadkobierców, że wyrażają zgodę na przyznanie pomocy temu spadkobiercy.
7. [24] W przypadku złożenia przez następcę prawnego beneficjenta wniosku o dofinansowanie po upływie terminu, o którym mowa w ust. 2, Agencja nie przyznaje pomocy; przepisy art. 14 ust. 4 i 5 ustawy stosuje się odpowiednio.
8. [25] Wniosek o dofinansowanie następcy prawnego beneficjenta rozpatruje się w terminie miesiąca od dnia jego złożenia.
9. [26] W przypadku nierozpatrzenia wniosku następcy prawnego beneficjenta o dofinansowanie w terminie, o którym mowa w ust. 8, Agencja zawiadamia wnioskodawcę o przyczynach zwłoki, wskazując nowy termin rozpatrzenia wniosku, nie dłuższy niż miesiąc.
10. [27] Do wniosku o dofinansowanie następcy prawnego beneficjenta i trybu jego rozpatrywania stosuje się odpowiednio przepisy § 50 ust. 2 pkt 1–5, pkt 8 i 9 oraz ust. 3 i 4, a także § 51 ust. 2–5, § 52, § 53 ust. 3 i 4 oraz § 54.
11. [28] (uchylony)
[22] § 62 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 18 lit. a) rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 22 lutego 2011 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania, wypłaty i zwracania pomocy finansowej na realizację środków objętych osią priorytetową 3 – Środki służące wspólnemu interesowi, zawartą w programie operacyjnym „Zrównoważony rozwój sektora rybołówstwa i nadbrzeżnych obszarów rybackich 2007–2013” (Dz.U. Nr 48, poz. 250). Zmiana weszła w życie 7 marca 2011 r.
[23] § 62 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 18 lit. b) rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 22 lutego 2011 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania, wypłaty i zwracania pomocy finansowej na realizację środków objętych osią priorytetową 3 – Środki służące wspólnemu interesowi, zawartą w programie operacyjnym „Zrównoważony rozwój sektora rybołówstwa i nadbrzeżnych obszarów rybackich 2007–2013” (Dz.U. Nr 48, poz. 250). Zmiana weszła w życie 7 marca 2011 r.
[24] § 62 ust. 7 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 18 lit. c) rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 22 lutego 2011 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania, wypłaty i zwracania pomocy finansowej na realizację środków objętych osią priorytetową 3 – Środki służące wspólnemu interesowi, zawartą w programie operacyjnym „Zrównoważony rozwój sektora rybołówstwa i nadbrzeżnych obszarów rybackich 2007–2013” (Dz.U. Nr 48, poz. 250). Zmiana weszła w życie 7 marca 2011 r.
[25] § 62 ust. 8 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 18 lit. c) rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 22 lutego 2011 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania, wypłaty i zwracania pomocy finansowej na realizację środków objętych osią priorytetową 3 – Środki służące wspólnemu interesowi, zawartą w programie operacyjnym „Zrównoważony rozwój sektora rybołówstwa i nadbrzeżnych obszarów rybackich 2007–2013” (Dz.U. Nr 48, poz. 250). Zmiana weszła w życie 7 marca 2011 r.
[26] § 62 ust. 9 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 18 lit. c) rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 22 lutego 2011 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania, wypłaty i zwracania pomocy finansowej na realizację środków objętych osią priorytetową 3 – Środki służące wspólnemu interesowi, zawartą w programie operacyjnym „Zrównoważony rozwój sektora rybołówstwa i nadbrzeżnych obszarów rybackich 2007–2013” (Dz.U. Nr 48, poz. 250). Zmiana weszła w życie 7 marca 2011 r.
[27] § 62 ust. 10 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 18 lit. c) rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 22 lutego 2011 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania, wypłaty i zwracania pomocy finansowej na realizację środków objętych osią priorytetową 3 – Środki służące wspólnemu interesowi, zawartą w programie operacyjnym „Zrównoważony rozwój sektora rybołówstwa i nadbrzeżnych obszarów rybackich 2007–2013” (Dz.U. Nr 48, poz. 250). Zmiana weszła w życie 7 marca 2011 r.
[28] § 62 ust. 11 uchylony przez § 1 pkt 18 lit. d) rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 22 lutego 2011 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania, wypłaty i zwracania pomocy finansowej na realizację środków objętych osią priorytetową 3 – Środki służące wspólnemu interesowi, zawartą w programie operacyjnym „Zrównoważony rozwój sektora rybołówstwa i nadbrzeżnych obszarów rybackich 2007–2013” (Dz.U. Nr 48, poz. 250). Zmiana weszła w życie 7 marca 2011 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2009-09-30 do 2011-03-06
1. W razie śmierci, rozwiązania, przekształcenia albo połączenia beneficjenta z innym podmiotem, w zakresie środków, o których mowa w § 1, następcy prawnemu beneficjenta może być przyznana pomoc na operację, którą realizował beneficjent, jeżeli:
1) są spełnione warunki określone w art. 18 ust. 2 ustawy;
2) na następcę prawnego beneficjenta przeszły prawa i obowiązki nabyte w ramach realizacji tej operacji oraz inne prawa i obowiązki beneficjenta niezbędne do jej zrealizowania.
2. Wniosek o dofinansowanie następcy prawnego beneficjenta składa się w oddziale regionalnym Agencji, w którym został złożony wniosek o dofinansowanie przez beneficjenta, w terminie 2 miesięcy od dnia zaistnienia zdarzenia określonego w ust. 1.
3. Do wniosku następca prawny beneficjenta dołącza dokument potwierdzający fakt zaistnienia następstwa prawnego, a w przypadku następstwa prawnego będącego wynikiem śmierci beneficjenta – kopię prawomocnego postanowienia sądu o stwierdzeniu nabycia spadku albo kopię zarejestrowanego aktu poświadczenia dziedziczenia sporządzonego przez notariusza.
4. W przypadku następstwa prawnego będącego wynikiem śmierci beneficjenta, jeżeli nie zostało zakończone postępowanie sądowe o stwierdzenie nabycia spadku, spadkobierca dołącza do wniosku następcy prawnego beneficjenta zaświadczenie sądu o zarejestrowaniu wniosku o stwierdzenie nabycia spadku albo kopię wniosku o stwierdzenie nabycia spadku:
1) potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez sąd albo
2) potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez notariusza albo upoważnionego pracownika Agencji, wraz z potwierdzeniem nadania tego wniosku w polskiej placówce pocztowej operatora publicznego albo kopią tego potwierdzenia poświadczoną za zgodność z oryginałem przez notariusza albo upoważnionego pracownika Agencji.
5. W przypadku, o którym mowa w ust. 4, spadkobierca przekazuje Agencji prawomocne postanowienie sądu o stwierdzeniu nabycia spadku w terminie 14 dni od dnia uprawomocnienia się tego postanowienia.
6. Jeżeli z postanowienia sądu o stwierdzeniu nabycia spadku wynika, że uprawnionych do nabycia spadku jest więcej niż jeden spadkobierca, spadkobierca, który złożył wniosek o dofinansowanie, dołącza do tego wniosku oświadczenia pozostałych spadkobierców, że wyrażają zgodę na przyznanie pomocy temu spadkobiercy.
7. W przypadku złożenia przez spadkobiercę wniosku o dofinansowanie po upływie terminu, o którym mowa w ust. 2, Agencja nie przyznaje pomocy; przepisy art. 14 ust. 4 i 5 ustawy stosuje się odpowiednio.
8. Wniosek spadkobiercy o dofinansowanie rozpatruje się w terminie 3 miesięcy od dnia jego złożenia.
9. W przypadku nierozpatrzenia wniosku spadkobiercy o dofinansowanie w terminie, o którym mowa w ust. 8, Agencja zawiadamia wnioskodawcę o przyczynach zwłoki, wskazując nowy termin rozpatrzenia wniosku, nie dłuższy niż 2 miesiące.
10. Do wniosku spadkobiercy o dofinansowanie i trybu jego rozpatrywania nie stosuje się przepisów § 50–53.
11. W przypadku operacji w ramach środków, o których mowa w § 1, nabywcy przedsiębiorstwa lub jego części albo gospodarstwa rolnego przeznaczonego do chowu lub hodowli ryb lub innych organizmów wodnych lub jego części nie może być przyznana pomoc na operację, którą realizował beneficjent.