Wersja obowiązująca od 2013-02-26 do 2017-06-22 (Dz.U.2013.266 tekst jednolity)
[Szkolenie dla korpusu aspirantów Służby Celnej] 1. Zakres szkolenia specjalistycznego do mianowania na pierwszy stopień w korpusie aspirantów Służby Celnej, zwanego dalej „szkoleniem dla korpusu aspirantów Służby Celnej”, zależy od charakteru zadań wykonywanych przez funkcjonariusza oraz zajmowanego przez niego stanowiska służbowego i obejmuje wybrane zagadnienia dotyczące:
1) wykonywanych przez Służbę Celną kontroli, o których mowa w art. 2 ust. 1 pkt 7 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o Służbie Celnej;
2) nadawania przeznaczeń celnych;
3) podatków pobieranych przez organy celne;
4) zwalczania przestępczości;
5) postępowania w sprawach celnych oraz postępowania podatkowego;
6) prawa Unii Europejskiej;
7) komunikacji interpersonalnej i asertywnej;
8) musztry i zasad zachowania w Służbie Celnej.
2. Zakres szkolenia specjalistycznego do mianowania na pierwszy stopień w korpusie oficerów młodszych Służby Celnej, zwanego dalej „szkoleniem dla korpusu oficerów młodszych Służby Celnej”, obejmuje szkolenie z języka obcego oraz wybrane zagadnienia dotyczące:
1) psychologii i etyki;
2) organizacji i zarządzania;
3) finansów publicznych;
4) prawa zamówień publicznych;
5) prawa konstytucyjnego;
6) administracji publicznej;
7) funkcjonowania Służby Celnej;
8) międzynarodowych aspektów działania Służby Celnej;
9) bezpieczeństwa informacji.
3. W przypadku gdy szkolenie z języka obcego jest realizowane w trybie stacjonarnym, program szkolenia specjalistycznego obejmuje także zajęcia rozwijające sprawność fizyczną.
Wersja obowiązująca od 2013-02-26 do 2017-06-22 (Dz.U.2013.266 tekst jednolity)
[Szkolenie dla korpusu aspirantów Służby Celnej] 1. Zakres szkolenia specjalistycznego do mianowania na pierwszy stopień w korpusie aspirantów Służby Celnej, zwanego dalej „szkoleniem dla korpusu aspirantów Służby Celnej”, zależy od charakteru zadań wykonywanych przez funkcjonariusza oraz zajmowanego przez niego stanowiska służbowego i obejmuje wybrane zagadnienia dotyczące:
1) wykonywanych przez Służbę Celną kontroli, o których mowa w art. 2 ust. 1 pkt 7 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o Służbie Celnej;
2) nadawania przeznaczeń celnych;
3) podatków pobieranych przez organy celne;
4) zwalczania przestępczości;
5) postępowania w sprawach celnych oraz postępowania podatkowego;
6) prawa Unii Europejskiej;
7) komunikacji interpersonalnej i asertywnej;
8) musztry i zasad zachowania w Służbie Celnej.
2. Zakres szkolenia specjalistycznego do mianowania na pierwszy stopień w korpusie oficerów młodszych Służby Celnej, zwanego dalej „szkoleniem dla korpusu oficerów młodszych Służby Celnej”, obejmuje szkolenie z języka obcego oraz wybrane zagadnienia dotyczące:
1) psychologii i etyki;
2) organizacji i zarządzania;
3) finansów publicznych;
4) prawa zamówień publicznych;
5) prawa konstytucyjnego;
6) administracji publicznej;
7) funkcjonowania Służby Celnej;
8) międzynarodowych aspektów działania Służby Celnej;
9) bezpieczeństwa informacji.
3. W przypadku gdy szkolenie z języka obcego jest realizowane w trybie stacjonarnym, program szkolenia specjalistycznego obejmuje także zajęcia rozwijające sprawność fizyczną.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2012-06-30 do 2013-02-25
[1] 1. Zakres szkolenia specjalistycznego do mianowania na pierwszy stopień w korpusie aspirantów Służby Celnej, zwanego dalej „szkoleniem dla korpusu aspirantów Służby Celnej”, zależy od charakteru zadań wykonywanych przez funkcjonariusza oraz zajmowanego przez niego stanowiska służbowego i obejmuje wybrane zagadnienia dotyczące:
1) wykonywanych przez Służbę Celną kontroli, o których mowa w art. 2 ust. 1 pkt 7 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o Służbie Celnej;
2) nadawania przeznaczeń celnych;
3) podatków pobieranych przez organy celne;
4) zwalczania przestępczości;
5) postępowania w sprawach celnych oraz postępowania podatkowego;
6) prawa Unii Europejskiej;
7) komunikacji interpersonalnej i asertywnej;
8) musztry i zasad zachowania w Służbie Celnej.
2. Zakres szkolenia specjalistycznego do mianowania na pierwszy stopień w korpusie oficerów młodszych Służby Celnej, zwanego dalej „szkoleniem dla korpusu oficerów młodszych Służby Celnej”, obejmuje szkolenie z języka obcego oraz wybrane zagadnienia dotyczące:
1) psychologii i etyki;
2) organizacji i zarządzania;
3) finansów publicznych;
4) prawa zamówień publicznych;
5) prawa konstytucyjnego;
6) administracji publicznej;
7) funkcjonowania Służby Celnej;
8) międzynarodowych aspektów działania Służby Celnej;
9) bezpieczeństwa informacji.
3. W przypadku gdy szkolenie z języka obcego jest realizowane w trybie stacjonarnym, program szkolenia specjalistycznego obejmuje także zajęcia rozwijające sprawność fizyczną.
[1] § 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 5 czerwca 2012 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie przeprowadzenia szkolenia specjalistycznego do mianowania na pierwszy stopień w korpusie aspirantów Służby Celnej oraz w korpusie oficerów młodszych Służby Celnej (Dz.U. poz. 673). Zmiana weszła w życie 30 czerwca 2012 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2010-01-19 do 2012-06-29
1. Zakres szkolenia specjalistycznego do mianowania na pierwszy stopień w korpusie aspirantów Służby Celnej, zwanego dalej „szkoleniem dla korpusu aspirantów Służby Celnej”, zależy od charakteru zadań wykonywanych przez funkcjonariusza oraz zajmowanego przez niego stanowiska służbowego i obejmuje wybrane zagadnienia dotyczące:
1) dozoru celnego i kontroli wykonywanej przez Służbę Celną;
2) nadawania przeznaczeń celnych;
3) podatków pobieranych przez organy celne;
4) zwalczania przestępczości;
5) postępowania w sprawach celnych oraz postępowania podatkowego;
6) prawa wspólnotowego.
2. Zakres szkolenia specjalistycznego do mianowania na pierwszy stopień w korpusie oficerów młodszych Służby Celnej, zwanego dalej „szkoleniem dla korpusu oficerów młodszych Służby Celnej”, obejmuje szkolenie z języka obcego oraz wybrane zagadnienia dotyczące:
1) administracji publicznej;
2) kształtowania wizerunku Służby Celnej;
3) międzynarodowych aspektów działania Służby Celnej;
4) sektora finansów publicznych, a w szczególności budżetu państwa;
5) organizacji i zarządzania;
6) statystyki i analizy danych;
7) zarządzania informacją;
8) psychologii i etyki.