history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2013-01-17 do 2014-12-04    (Dz.U.2013.76 tekst jednolity)

[Wniosek o wpis na listę agentów celnych] 1. W celu uzyskania wpisu na listę agentów celnych osoba składa, do wyznaczonego dyrektora izby celnej, pisemny wniosek.

2. Wniosek o wpis na listę agentów celnych powinien zawierać:

1) imię i nazwisko;

2) adres zamieszkania;

3) numer ewidencyjny PESEL, a w przypadku osoby, której nie nadano numeru PESEL – numer paszportu lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość;

4) oznaczenie numeru ewidencyjnego zaświadczenia o pozytywnym złożeniu egzaminu albo numeru decyzji o uznaniu kwalifikacji do wykonywania zawodu agenta celnego;

5) oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych.

3. Do wniosku o wpis na listę agentów celnych należy dołączyć uwierzytelnione kserokopie dokumentu:

1) potwierdzającego posiadanie co najmniej średniego wykształcenia;

2) zawierającego aktualną informację o niekaralności;

3) (uchylony).

4. W przypadku wątpliwości co do wiarygodności dokumentów, o których mowa w ust. 3, dyrektor izby celnej może zażądać przedstawienia ich oryginałów.

5. Jeżeli przepisy odrębne nie stanowią inaczej, dokument, o którym mowa w ust. 3 pkt 2, powinien zostać sporządzony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed dniem złożenia wniosku.

6. (uchylony).

Wersja obowiązująca od 2013-01-17 do 2014-12-04    (Dz.U.2013.76 tekst jednolity)

[Wniosek o wpis na listę agentów celnych] 1. W celu uzyskania wpisu na listę agentów celnych osoba składa, do wyznaczonego dyrektora izby celnej, pisemny wniosek.

2. Wniosek o wpis na listę agentów celnych powinien zawierać:

1) imię i nazwisko;

2) adres zamieszkania;

3) numer ewidencyjny PESEL, a w przypadku osoby, której nie nadano numeru PESEL – numer paszportu lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość;

4) oznaczenie numeru ewidencyjnego zaświadczenia o pozytywnym złożeniu egzaminu albo numeru decyzji o uznaniu kwalifikacji do wykonywania zawodu agenta celnego;

5) oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych.

3. Do wniosku o wpis na listę agentów celnych należy dołączyć uwierzytelnione kserokopie dokumentu:

1) potwierdzającego posiadanie co najmniej średniego wykształcenia;

2) zawierającego aktualną informację o niekaralności;

3) (uchylony).

4. W przypadku wątpliwości co do wiarygodności dokumentów, o których mowa w ust. 3, dyrektor izby celnej może zażądać przedstawienia ich oryginałów.

5. Jeżeli przepisy odrębne nie stanowią inaczej, dokument, o którym mowa w ust. 3 pkt 2, powinien zostać sporządzony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed dniem złożenia wniosku.

6. (uchylony).

Wersja archiwalna obowiązująca od 2012-01-01 do 2013-01-16

[Wniosek o wpis na listę agentów celnych] 1. W celu uzyskania wpisu na listę agentów celnych osoba składa, do wyznaczonego dyrektora izby celnej, pisemny wniosek.

2. Wniosek o wpis na listę agentów celnych powinien zawierać:

1) imię i nazwisko;

2) adres zamieszkania,

3) [1] numer ewidencyjny PESEL, a w przypadku osoby, której nie nadano numeru PESEL - numer paszportu lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość;

4) oznaczenie numeru ewidencyjnego zaświadczenia o pozytywnym złożeniu egzaminu albo numeru decyzji o uznaniu kwalifikacji do wykonywania zawodu agenta celnego;

5) oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych.

3. Do wniosku o wpis na listę agentów celnych należy dołączyć uwierzytelnione kserokopie dokumentu:

1) potwierdzającego posiadanie co najmniej średniego wykształcenia;

2) zawierającego aktualną informację o niekaralności;

3) [2] (uchylony).

4. W przypadku wątpliwości co do wiarygodności dokumentów, o których mowa w ust. 3, dyrektor izby celnej może zażądać przedstawienia ich oryginałów.

5. Jeżeli przepisy odrębne nie stanowią inaczej, dokument, o którym mowa w ust. 3 pkt 2, powinien zostać sporządzony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed dniem złożenia wniosku.

6. [3] (uchylony).

[1] § 13 ust. 2 pkt 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 lit. a) rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 9 listopada 2011 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie egzaminu kwalifikacyjnego na agenta celnego oraz wpisu na listę agentów celnych (Dz.U. Nr 257, poz. 1540). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2012 r.

[2] § 13 ust. 3 pkt 3 uchylony przez § 1 pkt 1 lit. b) rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 9 listopada 2011 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie egzaminu kwalifikacyjnego na agenta celnego oraz wpisu na listę agentów celnych (Dz.U. Nr 257, poz. 1540). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2012 r.

[3] § 13 ust. 6 uchylony przez § 1 pkt 1 lit. c) rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 9 listopada 2011 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie egzaminu kwalifikacyjnego na agenta celnego oraz wpisu na listę agentów celnych (Dz.U. Nr 257, poz. 1540). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2012 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2004-06-02 do 2011-12-31

[Wniosek o wpis na listę agentów celnych] 1. W celu uzyskania wpisu na listę agentów celnych osoba składa, do wyznaczonego dyrektora izby celnej, pisemny wniosek.

2. Wniosek o wpis na listę agentów celnych powinien zawierać:

1) imię i nazwisko;

2) adres zamieszkania,

3) numer dowodu osobistego lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość;

4) oznaczenie numeru ewidencyjnego zaświadczenia o pozytywnym złożeniu egzaminu albo numeru decyzji o uznaniu kwalifikacji do wykonywania zawodu agenta celnego;

5) oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych.

3. Do wniosku o wpis na listę agentów celnych należy dołączyć uwierzytelnione kserokopie dokumentu:

1) potwierdzającego posiadanie co najmniej średniego wykształcenia;

2) zawierającego aktualną informację o niekaralności;

3) o nadaniu numeru identyfikacji podatkowej NIP, z zastrzeżeniem ust. 6.

4. W przypadku wątpliwości co do wiarygodności dokumentów, o których mowa w ust. 3, dyrektor izby celnej może zażądać przedstawienia ich oryginałów.

5. Jeżeli przepisy odrębne nie stanowią inaczej, dokument, o którym mowa w ust. 3 pkt 2, powinien zostać sporządzony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed dniem złożenia wniosku.

6. Przepisu ust. 3 pkt 3 nie stosuje się do osoby, która na podstawie przepisów odrębnych nie podlega obowiązkowi ewidencyjnemu w zakresie uzyskania numeru identyfikacji podatkowej.