Wersja obowiązująca od 2012-11-12 do 2013-10-07 (Dz.U.2012.1232 tekst jednolity)
(uchylony).
Wersja obowiązująca od 2012-11-12 do 2013-10-07 (Dz.U.2012.1232 tekst jednolity)
(uchylony).
Wersja archiwalna obowiązująca od 2003-10-12 do 2011-10-23
[Umowa o elektroniczny instrument płatniczy] 1. Umowę o elektroniczny instrument płatniczy pomiędzy wydawcą a posiadaczem zawiera się w formie pisemnej. Wymóg formy pisemnej nie dotyczy umowy o instrument pieniądza elektronicznego na okaziciela.
2. Umowa o elektroniczny instrument płatniczy powinna określać w szczególności:
1) strony umowy;
2) rodzaj udostępnianego elektronicznego instrumentu płatniczego i urządzeń, z których może korzystać posiadacz, dokonując operacji przy użyciu tego instrumentu;
3) rodzaje operacji, których można dokonywać przy użyciu elektronicznego instrumentu płatniczego;
4) terminy wykonywania przez wydawcę zleceń posiadacza;
5) określenie ograniczeń w dokonywaniu operacji, jeżeli umowa je przewiduje;
6) terminy wykonywania przez posiadacza zobowiązań z tytułu operacji dokonanych przy użyciu elektronicznego instrumentu płatniczego oraz z tytułu należnych wydawcy opłat i prowizji lub spłaty należności;
7) rodzaj i wysokość opłat i prowizji oraz warunki ich zmian;
8) zasady rozliczeń z tytułu operacji w walutach obcych oraz wskazanie stosowanych kursów walut;
9) zasady obliczania odsetek;
10) zasady, tryb i terminy składania oraz rozpatrywania reklamacji;
11) okres, na jaki została zawarta umowa, i warunki jej przedłużania;
12) sposób, termin i ważne powody wypowiedzenia warunków umowy przez wydawcę;
13) sposób postępowania w przypadku utraty elektronicznego instrumentu płatniczego.
3. Termin wypowiedzenia, o którym mowa w ust. 2 pkt 12, nie może być krótszy niż miesiąc.
4. Do umowy o elektroniczny instrument płatniczy dołącza się wzór podpisu posiadacza lub użytkownika karty płatniczej, w przypadku gdy posługiwanie się takim instrumentem wymaga użycia podpisu posiadacza lub użytkownika karty płatniczej.