history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2017-09-01

[Zbiór danych o liczbie uczniów] Zbiór danych o liczbie uczniów, słuchaczy i wychowanków oraz absolwentów z poprzedniego roku szkolnego zawiera także dane o:

1) liczbie uczniów, słuchaczy i wychowanków, którzy ulegli wypadkom, pozostając pod opieką szkoły lub placówki oświatowej, z wyszczególnieniem wypadków śmiertelnych, ciężkich i innych, według:

a) płci,

b) rodzaju uszkodzenia ciała:

– złamania,

– zwichnięcia, skręcenia,

– urazy wewnętrzne,

– rany zewnętrzne, rozerwania,

– utrata części ciała,

– stłuczenia, zmiażdżenia,

– oparzenia,

– zatrucia,

– inne,

c) części ciała, która uległa uszkodzeniu:

– głowa,

– tułów,

– oczy,

– kończyny,

– inna,

d) miejsca, w którym zdarzył się wypadek:

– sala lekcyjna, pracownia szkolna,

– korytarz, schody,

– sala gimnastyczna,

– boisko, plac zabaw,

– warsztaty szkolne, pracownia zajęć praktycznych,

– ulica, droga,

– inne,

e) rodzaju zajęć, w czasie których wypadek miał miejsce:

– wychowanie fizyczne,

– zajęcia praktyczno-techniczne,

– praktyczna nauka zawodu,

– inne zajęcia edukacyjne,

– przerwy międzylekcyjne,

– wycieczki i inne formy wypoczynku,

– inne zajęcia,

f) przyczyny wypadku:

– zły stan techniczny obiektów,

– zły stan techniczny maszyn i urządzeń,

– zły stan techniczny wyposażenia, sprzętów,

– niewłaściwe zabezpieczenie maszyn i urządzeń,

– niewłaściwe zabezpieczenie klatek schodowych i korytarzy,

– brak lub zły stan środków ochrony indywidualnej oraz odzieży roboczej,

– brak lub niedostateczny nadzór nad uczniem,

– prowadzenie zajęć niezgodnie z programem,

– niewłaściwe posługiwanie się maszynami i urządzeniami,

– nieznajomość lub nieprzestrzeganie przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy,

– zły stan zdrowia lub niepełna zdolność do zajęć,

– pobicie, umyślne uderzenie,

– uderzenie nieumyślne,

– nieuwaga,

– inna przyczyna;

2) liczbie uczniów i słuchaczy korzystających z poszczególnych form pomocy materialnej dla uczniów:

a) otrzymujących stypendia szkolne,

b) otrzymujących zasiłki szkolne,

c) otrzymujących stypendia o charakterze motywacyjnym:

– stypendium za wyniki w nauce lub za osiągnięcia sportowe,

– stypendium Prezesa Rady Ministrów,

– stypendium ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania,

– stypendium ministra właściwego do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego,

d) zwolnionych całkowicie lub częściowo z opłat za posiłki w stołówce szkoły lub placówki oświatowej,

e) korzystających z całkowitego lub częściowego pokrycia kosztów zakwaterowania:

– w internacie,

– w bursie,

– na stancji,

f) przewidzianych w rządowych programach wyrównywania szans edukacyjnych dzieci i młodzieży,

g) przewidzianych w regionalnych lub lokalnych programach:

– wyrównywania szans edukacyjnych dzieci i młodzieży,

– wspierania edukacji uzdolnionych dzieci i młodzieży,

h) otrzymujących stypendia przyznawane przez osoby fizyczne i osoby prawne inne niż jednostki samorządu terytorialnego;

3) liczbie uczniów w szkołach dla dzieci i młodzieży korzystających z wypoczynku w okresie ferii letnich i ferii zimowych, z wyszczególnieniem mieszkających na wsi:

a) zorganizowanego poza miejscem zamieszkania:

– w kraju,

– za granicą,

b) zorganizowanego w miejscu zamieszkania,

c) niezorganizowanego poza miejscem zamieszkania:

– w kraju,

– za granicą;

4) liczbie uczniów i wychowanków, którzy są dowożeni lub otrzymują zwrot kosztów przejazdu na podstawie art. 32 ust. 6 oraz art. 39 ust. 3 i 4 ustawy – Prawo oświatowe [26]:

a) zamieszkałych w odległości od 3 km do 5 km od szkoły,

b) zamieszkałych w odległości większej niż 5 km od szkoły,

c) posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego;

5) liczbie uczniów i wychowanków korzystających z pomocy poradni psychologiczno-pedagogicznych, w tym poradni specjalistycznych, według form pomocy:

a) diagnozy:

– psychologicznej,

– pedagogicznej,

– logopedycznej,

– lekarskiej,

– związanej z wyborem kierunku kształcenia i zawodu oraz planowaniem kształcenia i kariery zawodowej,

– rehabilitanta,

b) [27] form pomocy bezpośredniej:

– zajęć korekcyjno-kompensacyjnych,

– terapii logopedycznej,

– terapii psychologicznej,

– socjoterapii,

– zajęć z uczniami zdolnymi,

– terapii dla zagrożonych uzależnieniem,

– innych zajęć o charakterze terapeutycznym,

– zajęć grupowych aktywizujących do wyboru kierunku kształcenia i zawodu,

– zajęć grupowych prowadzonych w szkołach i placówkach oświatowych,

– indywidualnych porad zawodowych na podstawie badań,

– indywidualnych porad zawodowych bez badań,

– ćwiczeń rehabilitacyjnych,

– grup wsparcia,

– interwencji kryzysowej,

– innych form pomocy indywidualnej,

– innych form pomocy grupowej,

– mediacji i negocjacji,

– psychoterapii,

c) porad bez badań,

d) porad po badaniach przesiewowych,

e) badań przesiewowych słuchu w ramach programu „Słyszę”,

f) badań przesiewowych wzroku w ramach programu „Widzę”,

g) badań przesiewowych mowy w ramach programu „Mówię”;

6) liczbie uczniów i wychowanków, którym poradnia psychologiczno-pedagogiczna, w tym poradnia specjalistyczna, wydała:

a) [28] orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, z wyszczególnieniem uczniów i wychowanków:

– niesłyszących,

– słabosłyszących,

– niewidomych,

– słabowidzących,

– z niepełnosprawnością ruchową, w tym z afazją,

– z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim,

– z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym,

– z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera,

– z niepełnosprawnościami sprzężonymi,

– zagrożonych niedostosowaniem społecznym,

– niedostosowanych społecznie,

b) orzeczenie o potrzebie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych,

c) orzeczenie o potrzebie indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego,

d) orzeczenie o potrzebie indywidualnego nauczania,

e) orzeczenie odmowne, stwierdzające brak potrzeby kształcenia specjalnego, potrzeby zajęć rewalidacyjno-wychowawczych, indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego lub indywidualnego nauczania,

f) orzeczenie uchylające orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego lub indywidualnego nauczania,

g) orzeczenie wydane w wyniku odwołania do kuratora oświaty,

h) [29] opinię:

– o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka,

– w sprawie wcześniejszego przyjęcia dziecka do szkoły podstawowej,

– w sprawie odroczenia rozpoczęcia spełniania przez dziecko obowiązku szkolnego,

– w sprawie zwolnienia ucznia z nauki drugiego języka obcego,

– w sprawie objęcia ucznia nauką w klasie terapeutycznej,

– w sprawie dostosowania wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania do indywidualnych potrzeb edukacyjnych ucznia,

– o specyficznych trudnościach w uczeniu się,

– w sprawie udzielenia zezwolenia na indywidualny program lub tok nauki,

– w sprawie przyjęcia ucznia szkoły podstawowej do oddziału przysposabiającego do pracy,

– w sprawie pierwszeństwa w przyjęciu ucznia z problemami zdrowotnymi do szkoły ponadpodstawowej,

– w sprawie udzielenia zezwolenia na zatrudnienie młodocianego w celu przyuczenia do wykonywania określonej pracy lub nauki zawodu,

– w sprawie braku przeciwwskazań do wykonywania przez dziecko pracy lub innych zajęć zarobkowych,

– w sprawie objęcia dziecka pomocą psychologiczno-pedagogiczną w przedszkolu,

– w sprawie objęcia dziecka pomocą psychologiczno-pedagogiczną w szkole lub placówce oświatowej,

– o której mowa w art. 37 ust. 2 pkt 2 lit. a ustawy – Prawo oświatowe,

– inną;

7) liczbie uczniów, słuchaczy i wychowanków, którzy nie są obywatelami polskimi, z wyszczególnieniem liczby uczniów, słuchaczy i wychowanków:

a) posiadających obywatelstwo państwa członkowskiego Unii Europejskiej, państwa członkowskiego Europejskiego Stowarzyszenia o Wolnym Handlu (EFTA) – Strony Umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub Konfederacji Szwajcarskiej albo będących członkami rodzin takich osób, posiadającymi prawo pobytu lub prawo stałego pobytu,

b) którym udzielono zezwolenia na pobyt stały na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,

c) którym nadano status uchodźcy lub którzy są członkami rodzin takich osób,

d) którzy posiadają zgodę na pobyt tolerowany,

e) którzy korzystają z ochrony czasowej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,

f) którym na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej udzielono zezwolenia na pobyt czasowy w związku z okolicznością, o której mowa w art. 127, art. 159 ust. 1, art. 176 lub art. 186 ust. 1 pkt 3 lub 4 ustawy z dnia 12 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach (Dz. U. z 2016 r. poz. 1990, 1948 i 2066 oraz z 2017 r. poz. 60, 858 i 1543) [30],

g) którzy są członkami rodzin osób ubiegających się o nadanie statusu uchodźcy,

h) którym udzielono ochrony uzupełniającej lub którzy są członkami rodzin takich osób,

i) którzy posiadają ważną Kartę Polaka,

j) dla których uprawnienie do nauki wynika z umów międzynarodowych,

k) którym na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej udzielono zezwolenia na pobyt rezydenta długoterminowego Unii Europejskiej,

l) którzy posiadają kartę pobytu z adnotacją „dostęp do rynku pracy”, wizę Schengen lub wizę krajową wydaną w celu wykonywania pracy na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,

m) którym udzielono zgody na pobyt ze względów humanitarnych lub którzy są członkami rodzin takich osób;

8) liczbie uczniów i wychowanków będących dziećmi repatriantów, z wyszczególnieniem liczby uczniów i wychowanków biorących udział w dodatkowych zajęciach dla dzieci repatriantów;

9) liczbie uczniów, słuchaczy i wychowanków, którzy szkołę niższego szczebla ukończyli w poprzednim roku szkolnym;

10) liczbie uczniów, słuchaczy i wychowanków będących osobami niepełnosprawnymi w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2011 r. Nr 127, poz. 721, z późn. zm.4)) uczęszczających do szkół dla dorosłych;

11) liczbie uczniów, słuchaczy i wychowanków, którzy są młodocianymi pracownikami;

12) [31] liczbie uczniów, słuchaczy i wychowanków, którzy uzyskali kartę rowerową;

13) liczbie uczniów, słuchaczy i wychowanków według stanu w dniu zakończenia poprzedniego roku szkolnego.

[26] § 7 pkt 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 lit. a) rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego zakresu danych gromadzonych w bazach danych oświatowych, zakresu danych identyfikujących podmioty prowadzące bazy danych oświatowych, terminów przekazywania danych między bazami danych oświatowych oraz wzorów wydruków zestawień zbiorczych (Dz.U. poz. 1613). Zmiana weszła w życie 1 września 2017 r.

[27] § 7 pkt 5 lit. b) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 lit. b) rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego zakresu danych gromadzonych w bazach danych oświatowych, zakresu danych identyfikujących podmioty prowadzące bazy danych oświatowych, terminów przekazywania danych między bazami danych oświatowych oraz wzorów wydruków zestawień zbiorczych (Dz.U. poz. 1613). Zmiana weszła w życie 1 września 2017 r.

[28] § 7 pkt 6 lit. a) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 lit. c) rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego zakresu danych gromadzonych w bazach danych oświatowych, zakresu danych identyfikujących podmioty prowadzące bazy danych oświatowych, terminów przekazywania danych między bazami danych oświatowych oraz wzorów wydruków zestawień zbiorczych (Dz.U. poz. 1613). Zmiana weszła w życie 1 września 2017 r.

[29] § 7 pkt 6 lit. h) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 lit. c) rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego zakresu danych gromadzonych w bazach danych oświatowych, zakresu danych identyfikujących podmioty prowadzące bazy danych oświatowych, terminów przekazywania danych między bazami danych oświatowych oraz wzorów wydruków zestawień zbiorczych (Dz.U. poz. 1613). Zmiana weszła w życie 1 września 2017 r.

[30] § 7 pkt 7 lit. f) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 lit. d) rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego zakresu danych gromadzonych w bazach danych oświatowych, zakresu danych identyfikujących podmioty prowadzące bazy danych oświatowych, terminów przekazywania danych między bazami danych oświatowych oraz wzorów wydruków zestawień zbiorczych (Dz.U. poz. 1613). Zmiana weszła w życie 1 września 2017 r.

[31] § 7 pkt 12 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 lit. e) rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego zakresu danych gromadzonych w bazach danych oświatowych, zakresu danych identyfikujących podmioty prowadzące bazy danych oświatowych, terminów przekazywania danych między bazami danych oświatowych oraz wzorów wydruków zestawień zbiorczych (Dz.U. poz. 1613). Zmiana weszła w życie 1 września 2017 r.

Wersja obowiązująca od 2017-09-01

[Zbiór danych o liczbie uczniów] Zbiór danych o liczbie uczniów, słuchaczy i wychowanków oraz absolwentów z poprzedniego roku szkolnego zawiera także dane o:

1) liczbie uczniów, słuchaczy i wychowanków, którzy ulegli wypadkom, pozostając pod opieką szkoły lub placówki oświatowej, z wyszczególnieniem wypadków śmiertelnych, ciężkich i innych, według:

a) płci,

b) rodzaju uszkodzenia ciała:

– złamania,

– zwichnięcia, skręcenia,

– urazy wewnętrzne,

– rany zewnętrzne, rozerwania,

– utrata części ciała,

– stłuczenia, zmiażdżenia,

– oparzenia,

– zatrucia,

– inne,

c) części ciała, która uległa uszkodzeniu:

– głowa,

– tułów,

– oczy,

– kończyny,

– inna,

d) miejsca, w którym zdarzył się wypadek:

– sala lekcyjna, pracownia szkolna,

– korytarz, schody,

– sala gimnastyczna,

– boisko, plac zabaw,

– warsztaty szkolne, pracownia zajęć praktycznych,

– ulica, droga,

– inne,

e) rodzaju zajęć, w czasie których wypadek miał miejsce:

– wychowanie fizyczne,

– zajęcia praktyczno-techniczne,

– praktyczna nauka zawodu,

– inne zajęcia edukacyjne,

– przerwy międzylekcyjne,

– wycieczki i inne formy wypoczynku,

– inne zajęcia,

f) przyczyny wypadku:

– zły stan techniczny obiektów,

– zły stan techniczny maszyn i urządzeń,

– zły stan techniczny wyposażenia, sprzętów,

– niewłaściwe zabezpieczenie maszyn i urządzeń,

– niewłaściwe zabezpieczenie klatek schodowych i korytarzy,

– brak lub zły stan środków ochrony indywidualnej oraz odzieży roboczej,

– brak lub niedostateczny nadzór nad uczniem,

– prowadzenie zajęć niezgodnie z programem,

– niewłaściwe posługiwanie się maszynami i urządzeniami,

– nieznajomość lub nieprzestrzeganie przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy,

– zły stan zdrowia lub niepełna zdolność do zajęć,

– pobicie, umyślne uderzenie,

– uderzenie nieumyślne,

– nieuwaga,

– inna przyczyna;

2) liczbie uczniów i słuchaczy korzystających z poszczególnych form pomocy materialnej dla uczniów:

a) otrzymujących stypendia szkolne,

b) otrzymujących zasiłki szkolne,

c) otrzymujących stypendia o charakterze motywacyjnym:

– stypendium za wyniki w nauce lub za osiągnięcia sportowe,

– stypendium Prezesa Rady Ministrów,

– stypendium ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania,

– stypendium ministra właściwego do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego,

d) zwolnionych całkowicie lub częściowo z opłat za posiłki w stołówce szkoły lub placówki oświatowej,

e) korzystających z całkowitego lub częściowego pokrycia kosztów zakwaterowania:

– w internacie,

– w bursie,

– na stancji,

f) przewidzianych w rządowych programach wyrównywania szans edukacyjnych dzieci i młodzieży,

g) przewidzianych w regionalnych lub lokalnych programach:

– wyrównywania szans edukacyjnych dzieci i młodzieży,

– wspierania edukacji uzdolnionych dzieci i młodzieży,

h) otrzymujących stypendia przyznawane przez osoby fizyczne i osoby prawne inne niż jednostki samorządu terytorialnego;

3) liczbie uczniów w szkołach dla dzieci i młodzieży korzystających z wypoczynku w okresie ferii letnich i ferii zimowych, z wyszczególnieniem mieszkających na wsi:

a) zorganizowanego poza miejscem zamieszkania:

– w kraju,

– za granicą,

b) zorganizowanego w miejscu zamieszkania,

c) niezorganizowanego poza miejscem zamieszkania:

– w kraju,

– za granicą;

4) liczbie uczniów i wychowanków, którzy są dowożeni lub otrzymują zwrot kosztów przejazdu na podstawie art. 32 ust. 6 oraz art. 39 ust. 3 i 4 ustawy – Prawo oświatowe [26]:

a) zamieszkałych w odległości od 3 km do 5 km od szkoły,

b) zamieszkałych w odległości większej niż 5 km od szkoły,

c) posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego;

5) liczbie uczniów i wychowanków korzystających z pomocy poradni psychologiczno-pedagogicznych, w tym poradni specjalistycznych, według form pomocy:

a) diagnozy:

– psychologicznej,

– pedagogicznej,

– logopedycznej,

– lekarskiej,

– związanej z wyborem kierunku kształcenia i zawodu oraz planowaniem kształcenia i kariery zawodowej,

– rehabilitanta,

b) [27] form pomocy bezpośredniej:

– zajęć korekcyjno-kompensacyjnych,

– terapii logopedycznej,

– terapii psychologicznej,

– socjoterapii,

– zajęć z uczniami zdolnymi,

– terapii dla zagrożonych uzależnieniem,

– innych zajęć o charakterze terapeutycznym,

– zajęć grupowych aktywizujących do wyboru kierunku kształcenia i zawodu,

– zajęć grupowych prowadzonych w szkołach i placówkach oświatowych,

– indywidualnych porad zawodowych na podstawie badań,

– indywidualnych porad zawodowych bez badań,

– ćwiczeń rehabilitacyjnych,

– grup wsparcia,

– interwencji kryzysowej,

– innych form pomocy indywidualnej,

– innych form pomocy grupowej,

– mediacji i negocjacji,

– psychoterapii,

c) porad bez badań,

d) porad po badaniach przesiewowych,

e) badań przesiewowych słuchu w ramach programu „Słyszę”,

f) badań przesiewowych wzroku w ramach programu „Widzę”,

g) badań przesiewowych mowy w ramach programu „Mówię”;

6) liczbie uczniów i wychowanków, którym poradnia psychologiczno-pedagogiczna, w tym poradnia specjalistyczna, wydała:

a) [28] orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, z wyszczególnieniem uczniów i wychowanków:

– niesłyszących,

– słabosłyszących,

– niewidomych,

– słabowidzących,

– z niepełnosprawnością ruchową, w tym z afazją,

– z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim,

– z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym,

– z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera,

– z niepełnosprawnościami sprzężonymi,

– zagrożonych niedostosowaniem społecznym,

– niedostosowanych społecznie,

b) orzeczenie o potrzebie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych,

c) orzeczenie o potrzebie indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego,

d) orzeczenie o potrzebie indywidualnego nauczania,

e) orzeczenie odmowne, stwierdzające brak potrzeby kształcenia specjalnego, potrzeby zajęć rewalidacyjno-wychowawczych, indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego lub indywidualnego nauczania,

f) orzeczenie uchylające orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego lub indywidualnego nauczania,

g) orzeczenie wydane w wyniku odwołania do kuratora oświaty,

h) [29] opinię:

– o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka,

– w sprawie wcześniejszego przyjęcia dziecka do szkoły podstawowej,

– w sprawie odroczenia rozpoczęcia spełniania przez dziecko obowiązku szkolnego,

– w sprawie zwolnienia ucznia z nauki drugiego języka obcego,

– w sprawie objęcia ucznia nauką w klasie terapeutycznej,

– w sprawie dostosowania wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania do indywidualnych potrzeb edukacyjnych ucznia,

– o specyficznych trudnościach w uczeniu się,

– w sprawie udzielenia zezwolenia na indywidualny program lub tok nauki,

– w sprawie przyjęcia ucznia szkoły podstawowej do oddziału przysposabiającego do pracy,

– w sprawie pierwszeństwa w przyjęciu ucznia z problemami zdrowotnymi do szkoły ponadpodstawowej,

– w sprawie udzielenia zezwolenia na zatrudnienie młodocianego w celu przyuczenia do wykonywania określonej pracy lub nauki zawodu,

– w sprawie braku przeciwwskazań do wykonywania przez dziecko pracy lub innych zajęć zarobkowych,

– w sprawie objęcia dziecka pomocą psychologiczno-pedagogiczną w przedszkolu,

– w sprawie objęcia dziecka pomocą psychologiczno-pedagogiczną w szkole lub placówce oświatowej,

– o której mowa w art. 37 ust. 2 pkt 2 lit. a ustawy – Prawo oświatowe,

– inną;

7) liczbie uczniów, słuchaczy i wychowanków, którzy nie są obywatelami polskimi, z wyszczególnieniem liczby uczniów, słuchaczy i wychowanków:

a) posiadających obywatelstwo państwa członkowskiego Unii Europejskiej, państwa członkowskiego Europejskiego Stowarzyszenia o Wolnym Handlu (EFTA) – Strony Umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub Konfederacji Szwajcarskiej albo będących członkami rodzin takich osób, posiadającymi prawo pobytu lub prawo stałego pobytu,

b) którym udzielono zezwolenia na pobyt stały na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,

c) którym nadano status uchodźcy lub którzy są członkami rodzin takich osób,

d) którzy posiadają zgodę na pobyt tolerowany,

e) którzy korzystają z ochrony czasowej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,

f) którym na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej udzielono zezwolenia na pobyt czasowy w związku z okolicznością, o której mowa w art. 127, art. 159 ust. 1, art. 176 lub art. 186 ust. 1 pkt 3 lub 4 ustawy z dnia 12 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach (Dz. U. z 2016 r. poz. 1990, 1948 i 2066 oraz z 2017 r. poz. 60, 858 i 1543) [30],

g) którzy są członkami rodzin osób ubiegających się o nadanie statusu uchodźcy,

h) którym udzielono ochrony uzupełniającej lub którzy są członkami rodzin takich osób,

i) którzy posiadają ważną Kartę Polaka,

j) dla których uprawnienie do nauki wynika z umów międzynarodowych,

k) którym na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej udzielono zezwolenia na pobyt rezydenta długoterminowego Unii Europejskiej,

l) którzy posiadają kartę pobytu z adnotacją „dostęp do rynku pracy”, wizę Schengen lub wizę krajową wydaną w celu wykonywania pracy na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,

m) którym udzielono zgody na pobyt ze względów humanitarnych lub którzy są członkami rodzin takich osób;

8) liczbie uczniów i wychowanków będących dziećmi repatriantów, z wyszczególnieniem liczby uczniów i wychowanków biorących udział w dodatkowych zajęciach dla dzieci repatriantów;

9) liczbie uczniów, słuchaczy i wychowanków, którzy szkołę niższego szczebla ukończyli w poprzednim roku szkolnym;

10) liczbie uczniów, słuchaczy i wychowanków będących osobami niepełnosprawnymi w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2011 r. Nr 127, poz. 721, z późn. zm.4)) uczęszczających do szkół dla dorosłych;

11) liczbie uczniów, słuchaczy i wychowanków, którzy są młodocianymi pracownikami;

12) [31] liczbie uczniów, słuchaczy i wychowanków, którzy uzyskali kartę rowerową;

13) liczbie uczniów, słuchaczy i wychowanków według stanu w dniu zakończenia poprzedniego roku szkolnego.

[26] § 7 pkt 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 lit. a) rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego zakresu danych gromadzonych w bazach danych oświatowych, zakresu danych identyfikujących podmioty prowadzące bazy danych oświatowych, terminów przekazywania danych między bazami danych oświatowych oraz wzorów wydruków zestawień zbiorczych (Dz.U. poz. 1613). Zmiana weszła w życie 1 września 2017 r.

[27] § 7 pkt 5 lit. b) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 lit. b) rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego zakresu danych gromadzonych w bazach danych oświatowych, zakresu danych identyfikujących podmioty prowadzące bazy danych oświatowych, terminów przekazywania danych między bazami danych oświatowych oraz wzorów wydruków zestawień zbiorczych (Dz.U. poz. 1613). Zmiana weszła w życie 1 września 2017 r.

[28] § 7 pkt 6 lit. a) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 lit. c) rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego zakresu danych gromadzonych w bazach danych oświatowych, zakresu danych identyfikujących podmioty prowadzące bazy danych oświatowych, terminów przekazywania danych między bazami danych oświatowych oraz wzorów wydruków zestawień zbiorczych (Dz.U. poz. 1613). Zmiana weszła w życie 1 września 2017 r.

[29] § 7 pkt 6 lit. h) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 lit. c) rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego zakresu danych gromadzonych w bazach danych oświatowych, zakresu danych identyfikujących podmioty prowadzące bazy danych oświatowych, terminów przekazywania danych między bazami danych oświatowych oraz wzorów wydruków zestawień zbiorczych (Dz.U. poz. 1613). Zmiana weszła w życie 1 września 2017 r.

[30] § 7 pkt 7 lit. f) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 lit. d) rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego zakresu danych gromadzonych w bazach danych oświatowych, zakresu danych identyfikujących podmioty prowadzące bazy danych oświatowych, terminów przekazywania danych między bazami danych oświatowych oraz wzorów wydruków zestawień zbiorczych (Dz.U. poz. 1613). Zmiana weszła w życie 1 września 2017 r.

[31] § 7 pkt 12 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 lit. e) rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego zakresu danych gromadzonych w bazach danych oświatowych, zakresu danych identyfikujących podmioty prowadzące bazy danych oświatowych, terminów przekazywania danych między bazami danych oświatowych oraz wzorów wydruków zestawień zbiorczych (Dz.U. poz. 1613). Zmiana weszła w życie 1 września 2017 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2014-09-01 do 2017-08-31

[Zbiór danych o liczbie uczniów] Zbiór danych o liczbie uczniów, słuchaczy i wychowanków oraz absolwentów z poprzedniego roku szkolnego zawiera także dane o:

1) liczbie uczniów, słuchaczy i wychowanków, którzy ulegli wypadkom, pozostając pod opieką szkoły lub placówki oświatowej, z wyszczególnieniem wypadków śmiertelnych, ciężkich i innych, według:

a) płci,

b) rodzaju uszkodzenia ciała:

– złamania,

– zwichnięcia, skręcenia,

– urazy wewnętrzne,

– rany zewnętrzne, rozerwania,

– utrata części ciała,

– stłuczenia, zmiażdżenia,

– oparzenia,

– zatrucia,

– inne,

c) części ciała, która uległa uszkodzeniu:

– głowa,

– tułów,

– oczy,

– kończyny,

– inna,

d) miejsca, w którym zdarzył się wypadek:

– sala lekcyjna, pracownia szkolna,

– korytarz, schody,

– sala gimnastyczna,

– boisko, plac zabaw,

– warsztaty szkolne, pracownia zajęć praktycznych,

– ulica, droga,

– inne,

e) rodzaju zajęć, w czasie których wypadek miał miejsce:

– wychowanie fizyczne,

– zajęcia praktyczno-techniczne,

– praktyczna nauka zawodu,

– inne zajęcia edukacyjne,

– przerwy międzylekcyjne,

– wycieczki i inne formy wypoczynku,

– inne zajęcia,

f) przyczyny wypadku:

– zły stan techniczny obiektów,

– zły stan techniczny maszyn i urządzeń,

– zły stan techniczny wyposażenia, sprzętów,

– niewłaściwe zabezpieczenie maszyn i urządzeń,

– niewłaściwe zabezpieczenie klatek schodowych i korytarzy,

– brak lub zły stan środków ochrony indywidualnej oraz odzieży roboczej,

– brak lub niedostateczny nadzór nad uczniem,

– prowadzenie zajęć niezgodnie z programem,

– niewłaściwe posługiwanie się maszynami i urządzeniami,

– nieznajomość lub nieprzestrzeganie przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy,

– zły stan zdrowia lub niepełna zdolność do zajęć,

– pobicie, umyślne uderzenie,

– uderzenie nieumyślne,

– nieuwaga,

– inna przyczyna;

2) liczbie uczniów i słuchaczy korzystających z poszczególnych form pomocy materialnej dla uczniów:

a) otrzymujących stypendia szkolne,

b) otrzymujących zasiłki szkolne,

c) otrzymujących stypendia o charakterze motywacyjnym:

– stypendium za wyniki w nauce lub za osiągnięcia sportowe,

– stypendium Prezesa Rady Ministrów,

– stypendium ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania,

– stypendium ministra właściwego do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego,

d) zwolnionych całkowicie lub częściowo z opłat za posiłki w stołówce szkoły lub placówki oświatowej,

e) korzystających z całkowitego lub częściowego pokrycia kosztów zakwaterowania:

– w internacie,

– w bursie,

– na stancji,

f) przewidzianych w rządowych programach wyrównywania szans edukacyjnych dzieci i młodzieży,

g) przewidzianych w regionalnych lub lokalnych programach:

– wyrównywania szans edukacyjnych dzieci i młodzieży,

– wspierania edukacji uzdolnionych dzieci i młodzieży,

h) otrzymujących stypendia przyznawane przez osoby fizyczne i osoby prawne inne niż jednostki samorządu terytorialnego;

3) liczbie uczniów w szkołach dla dzieci i młodzieży korzystających z wypoczynku w okresie ferii letnich i ferii zimowych, z wyszczególnieniem mieszkających na wsi:

a) zorganizowanego poza miejscem zamieszkania:

– w kraju,

– za granicą,

b) zorganizowanego w miejscu zamieszkania,

c) niezorganizowanego poza miejscem zamieszkania:

– w kraju,

– za granicą;

4) liczbie uczniów i wychowanków, którzy są dowożeni lub otrzymują zwrot kosztów przejazdu na podstawie art. 14a ust. 4 oraz art. 17 ust. 3 i 3a ustawy o systemie oświaty:

a) zamieszkałych w odległości od 3 km do 5 km od szkoły,

b) zamieszkałych w odległości większej niż 5 km od szkoły,

c) posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego;

5) liczbie uczniów i wychowanków korzystających z pomocy poradni psychologiczno-pedagogicznych, w tym poradni specjalistycznych, według form pomocy:

a) diagnozy:

– psychologicznej,

– pedagogicznej,

– logopedycznej,

– lekarskiej,

– związanej z wyborem kierunku kształcenia i zawodu oraz planowaniem kształcenia i kariery zawodowej,

– rehabilitanta,

b) form pomocy bezpośredniej:

– zajęć korekcyjno-kompensacyjnych,

– terapii logopedycznej,

– terapii psychologicznej, w tym psychoterapii,

– socjoterapii,

– zajęć z uczniami zdolnymi,

– terapii dla zagrożonych uzależnieniem,

– innych zajęć o charakterze terapeutycznym,

– zajęć grupowych aktywizujących do wyboru kierunku kształcenia i zawodu,

– zajęć grupowych prowadzonych w szkołach i placówkach oświatowych,

– indywidualnych porad zawodowych na podstawie badań,

– indywidualnych porad zawodowych bez badań,

– ćwiczeń rehabilitacyjnych,

– grup wsparcia,

– interwencji kryzysowej,

– innych form pomocy indywidualnej,

– innych form pomocy grupowej,

– mediacji i negocjacji,

c) porad bez badań,

d) porad po badaniach przesiewowych,

e) badań przesiewowych słuchu w ramach programu „Słyszę”,

f) badań przesiewowych wzroku w ramach programu „Widzę”,

g) badań przesiewowych mowy w ramach programu „Mówię”;

6) liczbie uczniów i wychowanków, którym poradnia psychologiczno-pedagogiczna, w tym poradnia specjalistyczna, wydała:

a) orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, z wyszczególnieniem uczniów i wychowanków:

– niesłyszących,

– słabosłyszących,

– niewidomych,

– słabowidzących,

– z niepełnosprawnością ruchową, w tym z afazją,

– z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim,

– z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym,

– z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera,

– z niepełnosprawnościami sprzężonymi,

– zagrożonych niedostosowaniem społecznym,

– niedostosowanych społecznie,

b) orzeczenie o potrzebie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych,

c) orzeczenie o potrzebie indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego,

d) orzeczenie o potrzebie indywidualnego nauczania,

e) orzeczenie odmowne, stwierdzające brak potrzeby kształcenia specjalnego, potrzeby zajęć rewalidacyjno-wychowawczych, indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego lub indywidualnego nauczania,

f) orzeczenie uchylające orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego lub indywidualnego nauczania,

g) orzeczenie wydane w wyniku odwołania do kuratora oświaty,

h) opinię:

– o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka,

– w sprawie wcześniejszego przyjęcia dziecka do szkoły podstawowej,

– w sprawie odroczenia rozpoczęcia spełniania przez dziecko obowiązku szkolnego,

– w sprawie zwolnienia ucznia z nauki drugiego języka obcego,

– w sprawie objęcia ucznia nauką w klasie terapeutycznej,

– w sprawie dostosowania wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania do indywidualnych potrzeb edukacyjnych ucznia,

– o specyficznych trudnościach w uczeniu się,

– w sprawie udzielenia zezwolenia na indywidualny program lub tok nauki,

– w sprawie przyjęcia ucznia gimnazjum do oddziału przysposabiającego do pracy,

– w sprawie pierwszeństwa w przyjęciu ucznia z problemami zdrowotnymi do szkoły ponadgimnazjalnej,

– w sprawie udzielenia zezwolenia na zatrudnienie młodocianego w celu przyuczenia do wykonywania określonej pracy lub nauki zawodu,

– w sprawie braku przeciwwskazań do wykonywania przez dziecko pracy lub innych zajęć zarobkowych,

– w sprawie objęcia dziecka pomocą psychologiczno-pedagogiczną w przedszkolu,

– w sprawie objęcia dziecka pomocą psychologiczno-pedagogiczną w szkole lub placówce oświatowej,

– o której mowa w art. 16 ust. 10 pkt 2 lit. a ustawy o systemie oświaty,

– inną;

7) [1] liczbie uczniów, słuchaczy i wychowanków, którzy nie są obywatelami polskimi, z wyszczególnieniem liczby uczniów, słuchaczy i wychowanków:

a) posiadających obywatelstwo państwa członkowskiego Unii Europejskiej, państwa członkowskiego Europejskiego Stowarzyszenia o Wolnym Handlu (EFTA) – Strony Umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub Konfederacji Szwajcarskiej albo będących członkami rodzin takich osób, posiadającymi prawo pobytu lub prawo stałego pobytu,

b) którym udzielono zezwolenia na pobyt stały na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,

c) którym nadano status uchodźcy lub którzy są członkami rodzin takich osób,

d) którzy posiadają zgodę na pobyt tolerowany,

e) którzy korzystają z ochrony czasowej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,

f) którym na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej udzielono zezwolenia na pobyt czasowy w związku z okolicznością, o której mowa w art. 127, art. 159 ust. 1, art. 176 lub art. 186 ust. 1 pkt 3 lub 4 ustawy z dnia 12 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach (Dz. U. poz. 1650 oraz z 2014 r. poz. 463 i 1004),

g) którzy są członkami rodzin osób ubiegających się o nadanie statusu uchodźcy,

h) którym udzielono ochrony uzupełniającej lub którzy są członkami rodzin takich osób,

i) którzy posiadają ważną Kartę Polaka,

j) dla których uprawnienie do nauki wynika z umów międzynarodowych,

k) którym na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej udzielono zezwolenia na pobyt rezydenta długoterminowego Unii Europejskiej,

l) którzy posiadają kartę pobytu z adnotacją „dostęp do rynku pracy”, wizę Schengen lub wizę krajową wydaną w celu wykonywania pracy na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,

m) którym udzielono zgody na pobyt ze względów humanitarnych lub którzy są członkami rodzin takich osób;

8) liczbie uczniów i wychowanków będących dziećmi repatriantów, z wyszczególnieniem liczby uczniów i wychowanków biorących udział w dodatkowych zajęciach dla dzieci repatriantów;

9) liczbie uczniów, słuchaczy i wychowanków, którzy szkołę niższego szczebla ukończyli w poprzednim roku szkolnym;

10) liczbie uczniów, słuchaczy i wychowanków będących osobami niepełnosprawnymi w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2011 r. Nr 127, poz. 721, z późn. zm.4)) uczęszczających do szkół dla dorosłych;

11) liczbie uczniów, słuchaczy i wychowanków, którzy są młodocianymi pracownikami;

12) liczbie uczniów, słuchaczy i wychowanków, którzy uzyskali kartę rowerową lub motorowerową;

13) liczbie uczniów, słuchaczy i wychowanków według stanu w dniu zakończenia poprzedniego roku szkolnego.

[1] § 7 pkt 7 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 sierpnia 2014 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego zakresu danych gromadzonych w bazach danych oświatowych, zakresu danych identyfikujących podmioty prowadzące bazy danych oświatowych, terminów przekazywania danych między bazami danych oświatowych oraz wzorów wydruków zestawień zbiorczych (Dz.U. poz. 1149). Zmiana weszła w życie 1 września 2014 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2012-09-01 do 2014-08-31

[Zbiór danych o liczbie uczniów] Zbiór danych o liczbie uczniów, słuchaczy i wychowanków oraz absolwentów z poprzedniego roku szkolnego zawiera także dane o:

1) liczbie uczniów, słuchaczy i wychowanków, którzy ulegli wypadkom, pozostając pod opieką szkoły lub placówki oświatowej, z wyszczególnieniem wypadków śmiertelnych, ciężkich i innych, według:

a) płci,

b) rodzaju uszkodzenia ciała:

– złamania,

– zwichnięcia, skręcenia,

– urazy wewnętrzne,

– rany zewnętrzne, rozerwania,

– utrata części ciała,

– stłuczenia, zmiażdżenia,

– oparzenia,

– zatrucia,

– inne,

c) części ciała, która uległa uszkodzeniu:

– głowa,

– tułów,

– oczy,

– kończyny,

– inna,

d) miejsca, w którym zdarzył się wypadek:

– sala lekcyjna, pracownia szkolna,

– korytarz, schody,

– sala gimnastyczna,

– boisko, plac zabaw,

– warsztaty szkolne, pracownia zajęć praktycznych,

– ulica, droga,

– inne,

e) rodzaju zajęć, w czasie których wypadek miał miejsce:

– wychowanie fizyczne,

– zajęcia praktyczno-techniczne,

– praktyczna nauka zawodu,

– inne zajęcia edukacyjne,

– przerwy międzylekcyjne,

– wycieczki i inne formy wypoczynku,

– inne zajęcia,

f) przyczyny wypadku:

– zły stan techniczny obiektów,

– zły stan techniczny maszyn i urządzeń,

– zły stan techniczny wyposażenia, sprzętów,

– niewłaściwe zabezpieczenie maszyn i urządzeń,

– niewłaściwe zabezpieczenie klatek schodowych i korytarzy,

– brak lub zły stan środków ochrony indywidualnej oraz odzieży roboczej,

– brak lub niedostateczny nadzór nad uczniem,

– prowadzenie zajęć niezgodnie z programem,

– niewłaściwe posługiwanie się maszynami i urządzeniami,

– nieznajomość lub nieprzestrzeganie przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy,

– zły stan zdrowia lub niepełna zdolność do zajęć,

– pobicie, umyślne uderzenie,

– uderzenie nieumyślne,

– nieuwaga,

– inna przyczyna;

2) liczbie uczniów i słuchaczy korzystających z poszczególnych form pomocy materialnej dla uczniów:

a) otrzymujących stypendia szkolne,

b) otrzymujących zasiłki szkolne,

c) otrzymujących stypendia o charakterze motywacyjnym:

– stypendium za wyniki w nauce lub za osiągnięcia sportowe,

– stypendium Prezesa Rady Ministrów,

– stypendium ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania,

– stypendium ministra właściwego do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego,

d) zwolnionych całkowicie lub częściowo z opłat za posiłki w stołówce szkoły lub placówki oświatowej,

e) korzystających z całkowitego lub częściowego pokrycia kosztów zakwaterowania:

– w internacie,

– w bursie,

– na stancji,

f) przewidzianych w rządowych programach wyrównywania szans edukacyjnych dzieci i młodzieży,

g) przewidzianych w regionalnych lub lokalnych programach:

– wyrównywania szans edukacyjnych dzieci i młodzieży,

– wspierania edukacji uzdolnionych dzieci i młodzieży,

h) otrzymujących stypendia przyznawane przez osoby fizyczne i osoby prawne inne niż jednostki samorządu terytorialnego;

3) liczbie uczniów w szkołach dla dzieci i młodzieży korzystających z wypoczynku w okresie ferii letnich i ferii zimowych, z wyszczególnieniem mieszkających na wsi:

a) zorganizowanego poza miejscem zamieszkania:

– w kraju,

– za granicą,

b) zorganizowanego w miejscu zamieszkania,

c) niezorganizowanego poza miejscem zamieszkania:

– w kraju,

– za granicą;

4) liczbie uczniów i wychowanków, którzy są dowożeni lub otrzymują zwrot kosztów przejazdu na podstawie art. 14a ust. 4 oraz art. 17 ust. 3 i 3a ustawy o systemie oświaty:

a) zamieszkałych w odległości od 3 km do 5 km od szkoły,

b) zamieszkałych w odległości większej niż 5 km od szkoły,

c) posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego;

5) liczbie uczniów i wychowanków korzystających z pomocy poradni psychologiczno-pedagogicznych, w tym poradni specjalistycznych, według form pomocy:

a) diagnozy:

– psychologicznej,

– pedagogicznej,

– logopedycznej,

– lekarskiej,

– związanej z wyborem kierunku kształcenia i zawodu oraz planowaniem kształcenia i kariery zawodowej,

– rehabilitanta,

b) form pomocy bezpośredniej:

– zajęć korekcyjno-kompensacyjnych,

– terapii logopedycznej,

– terapii psychologicznej, w tym psychoterapii,

– socjoterapii,

– zajęć z uczniami zdolnymi,

– terapii dla zagrożonych uzależnieniem,

– innych zajęć o charakterze terapeutycznym,

– zajęć grupowych aktywizujących do wyboru kierunku kształcenia i zawodu,

– zajęć grupowych prowadzonych w szkołach i placówkach oświatowych,

– indywidualnych porad zawodowych na podstawie badań,

– indywidualnych porad zawodowych bez badań,

– ćwiczeń rehabilitacyjnych,

– grup wsparcia,

– interwencji kryzysowej,

– innych form pomocy indywidualnej,

– innych form pomocy grupowej,

– mediacji i negocjacji,

c) porad bez badań,

d) porad po badaniach przesiewowych,

e) badań przesiewowych słuchu w ramach programu „Słyszę”,

f) badań przesiewowych wzroku w ramach programu „Widzę”,

g) badań przesiewowych mowy w ramach programu „Mówię”;

6) liczbie uczniów i wychowanków, którym poradnia psychologiczno-pedagogiczna, w tym poradnia specjalistyczna, wydała:

a) orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, z wyszczególnieniem uczniów i wychowanków:

– niesłyszących,

– słabosłyszących,

– niewidomych,

– słabowidzących,

– z niepełnosprawnością ruchową, w tym z afazją,

– z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim,

– z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym,

– z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera,

– z niepełnosprawnościami sprzężonymi,

– zagrożonych niedostosowaniem społecznym,

– niedostosowanych społecznie,

b) orzeczenie o potrzebie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych,

c) orzeczenie o potrzebie indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego,

d) orzeczenie o potrzebie indywidualnego nauczania,

e) orzeczenie odmowne, stwierdzające brak potrzeby kształcenia specjalnego, potrzeby zajęć rewalidacyjno-wychowawczych, indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego lub indywidualnego nauczania,

f) orzeczenie uchylające orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego lub indywidualnego nauczania,

g) orzeczenie wydane w wyniku odwołania do kuratora oświaty,

h) opinię:

– o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka,

– w sprawie wcześniejszego przyjęcia dziecka do szkoły podstawowej,

– w sprawie odroczenia rozpoczęcia spełniania przez dziecko obowiązku szkolnego,

– w sprawie zwolnienia ucznia z nauki drugiego języka obcego,

– w sprawie objęcia ucznia nauką w klasie terapeutycznej,

– w sprawie dostosowania wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania do indywidualnych potrzeb edukacyjnych ucznia,

– o specyficznych trudnościach w uczeniu się,

– w sprawie udzielenia zezwolenia na indywidualny program lub tok nauki,

– w sprawie przyjęcia ucznia gimnazjum do oddziału przysposabiającego do pracy,

– w sprawie pierwszeństwa w przyjęciu ucznia z problemami zdrowotnymi do szkoły ponadgimnazjalnej,

– w sprawie udzielenia zezwolenia na zatrudnienie młodocianego w celu przyuczenia do wykonywania określonej pracy lub nauki zawodu,

– w sprawie braku przeciwwskazań do wykonywania przez dziecko pracy lub innych zajęć zarobkowych,

– w sprawie objęcia dziecka pomocą psychologiczno-pedagogiczną w przedszkolu,

– w sprawie objęcia dziecka pomocą psychologiczno-pedagogiczną w szkole lub placówce oświatowej,

– o której mowa w art. 16 ust. 10 pkt 2 lit. a ustawy o systemie oświaty,

– inną;

7) liczbie uczniów, słuchaczy i wychowanków, którzy nie są obywatelami polskimi, z wyszczególnieniem liczby uczniów, słuchaczy i wychowanków:

a) posiadających obywatelstwo państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – Strony Umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub Konfederacji Szwajcarskiej,

b) korzystających z dodatkowej, bezpłatnej nauki języka polskiego na podstawie art. 94a ust. 4 i 4b ustawy o systemie oświaty,

c) korzystających z nauki języka i kultury kraju pochodzenia na podstawie art. 94a ust. 5 ustawy o systemie oświaty,

d) którym udzielono zezwolenia na osiedlenie się na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,

e) którym nadano status uchodźcy,

f) którym udzielono zgody na pobyt tolerowany,

g) którym udzielono ochrony czasowej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,

h) którym na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej udzielono zezwolenia na zamieszkanie na czas oznaczony,

i) którzy są dziećmi osób ubiegających się o nadanie statusu uchodźcy,

j) którym udzielono ochrony uzupełniającej,

k) którzy posiadają Kartę Polaka,

l) dla których uprawnienie do nauki wynika z umów międzynarodowych;

8) liczbie uczniów i wychowanków będących dziećmi repatriantów, z wyszczególnieniem liczby uczniów i wychowanków biorących udział w dodatkowych zajęciach dla dzieci repatriantów;

9) liczbie uczniów, słuchaczy i wychowanków, którzy szkołę niższego szczebla ukończyli w poprzednim roku szkolnym;

10) liczbie uczniów, słuchaczy i wychowanków będących osobami niepełnosprawnymi w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2011 r. Nr 127, poz. 721, z późn. zm.4)) uczęszczających do szkół dla dorosłych;

11) liczbie uczniów, słuchaczy i wychowanków, którzy są młodocianymi pracownikami;

12) liczbie uczniów, słuchaczy i wychowanków, którzy uzyskali kartę rowerową lub motorowerową;

13) liczbie uczniów, słuchaczy i wychowanków według stanu w dniu zakończenia poprzedniego roku szkolnego.