history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2018-01-25 do 2018-10-01

Rozdział 2

Tryb udzielania dotacji celowej

§ 3. Uczelnia ubiegająca się o dofinansowanie lub finansowanie kosztów realizacji inwestycji do wniosku o przyznanie dotacji celowej, zwanego dalej „wnioskiem”, dołącza następujące dokumenty: [4]

1) uchwałę senatu uczelni o zgodzie na realizację inwestycji lub zakup nieruchomości;

2) w przypadku inwestycji budowlanej polegającej na odbudowie, rozbudowie, nadbudowie, robotach budowlanych oraz przebudowie obiektu budowlanego wraz z pierwszym wyposażeniem:

a) dokument stwierdzający prawo do dysponowania nieruchomością na cele budowlane, o którym mowa w art. 3 pkt 11 Prawa budowlanego,

b) zaakceptowany przez rektora uczelni program inwestycji spełniający wymogi określone w przepisach dotyczących szczegółowego sposobu i trybu finansowania inwestycji z budżetu państwa wydanych na podstawie art. 134 ustawy, zawierający w szczególności:

– nazwę i lokalizację inwestycji,

– numer rachunku bankowego uczelni,

– uzasadnienie celowości inwestycji,

– wartość kosztorysową inwestycji według grup kosztów,

– analizę celowości i możliwości wykonania inwestycji etapami,

– oświadczenie o źródłach finansowania inwestycji w kolejnych latach jej realizacji, zapewniających inwestorowi terminowe regulowanie zobowiązań finansowych i terminowe zakończenie inwestycji,

– informację o zakresie inwestycji związanym z realizacją praw osób niepełnosprawnych do udziału w procesie kształcenia;

3) w przypadku zakupu nieruchomości:

a) wskazujące nazwę i lokalizację nieruchomości,

b) uzasadniające celowość zakupu nieruchomości, w tym określenie terminu tego zakupu,

c) określające łączny koszt zakupu nieruchomości,

d) dotyczące analizy celowości i możliwości zakupu ratalnego,

e) określające wysokość środków własnych i inne źródła dofinansowania lub finansowania,

f) zawierające informację o powierzchni zakupionej nieruchomości;

4) w przypadku zakupów środków trwałych w rozumieniu przepisów dotyczących szczegółowego sposobu i trybu finansowania inwestycji z budżetu państwa wydanych na podstawie art. 134 ustawy, w tym służących kształceniu studentów i doktorantów, będących osobami niepełnosprawnymi, zaakceptowany przez rektora uczelni plan inwestycji, zawierający w szczególności:

a) informację o rodzaju inwestycji,

b) szacunkowy koszt inwestycji,

c) uzasadnienie celowości realizacji inwestycji, w tym celowości realizacji w planowanym terminie i zakresie rzeczowym,

d) oświadczenie o innych źródłach finansowania inwestycji, w tym środków własnych,

e) informację o zakresie inwestycji związanym z kształceniem osób niepełnosprawnych i realizacją praw osób niepełnosprawnych;

5) w przypadku inwestycji współfinansowanej ze środków, o których mowa w § 1 pkt 3 albo 4: [5]

a) umowę o dofinansowanie projektu wraz z zawartymi aneksami,

b) kopię wniosku o przyznanie dofinansowania ze środków EFRR,

c) oświadczenie o udziale środków własnych w realizacji inwestycji,

d) poświadczenie o współfinansowaniu inwestycji przez inne podmioty,

e) w przypadku inwestycji budowlanej – ponadto decyzję o pozwoleniu na budowę lub zaświadczenie o złożeniu przez inwestora do właściwego organu zgłoszenia robót budowlanych, o których mowa w art. 30 Prawa budowlanego.

[4] § 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. a) rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 21 grudnia 2017 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie trybu udzielania oraz zasad i trybu rozliczania dotacji na dofinansowanie lub finansowanie kosztów realizacji inwestycji uczelni publicznej (Dz.U. z 2018 r. poz. 63). Zmiana weszła w życie 25 stycznia 2018 r.

[5] § 3 pkt 5 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. b) rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 21 grudnia 2017 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie trybu udzielania oraz zasad i trybu rozliczania dotacji na dofinansowanie lub finansowanie kosztów realizacji inwestycji uczelni publicznej (Dz.U. z 2018 r. poz. 63). Zmiana weszła w życie 25 stycznia 2018 r.

Wersja obowiązująca od 2018-01-25 do 2018-10-01

Rozdział 2

Tryb udzielania dotacji celowej

§ 3. Uczelnia ubiegająca się o dofinansowanie lub finansowanie kosztów realizacji inwestycji do wniosku o przyznanie dotacji celowej, zwanego dalej „wnioskiem”, dołącza następujące dokumenty: [4]

1) uchwałę senatu uczelni o zgodzie na realizację inwestycji lub zakup nieruchomości;

2) w przypadku inwestycji budowlanej polegającej na odbudowie, rozbudowie, nadbudowie, robotach budowlanych oraz przebudowie obiektu budowlanego wraz z pierwszym wyposażeniem:

a) dokument stwierdzający prawo do dysponowania nieruchomością na cele budowlane, o którym mowa w art. 3 pkt 11 Prawa budowlanego,

b) zaakceptowany przez rektora uczelni program inwestycji spełniający wymogi określone w przepisach dotyczących szczegółowego sposobu i trybu finansowania inwestycji z budżetu państwa wydanych na podstawie art. 134 ustawy, zawierający w szczególności:

– nazwę i lokalizację inwestycji,

– numer rachunku bankowego uczelni,

– uzasadnienie celowości inwestycji,

– wartość kosztorysową inwestycji według grup kosztów,

– analizę celowości i możliwości wykonania inwestycji etapami,

– oświadczenie o źródłach finansowania inwestycji w kolejnych latach jej realizacji, zapewniających inwestorowi terminowe regulowanie zobowiązań finansowych i terminowe zakończenie inwestycji,

– informację o zakresie inwestycji związanym z realizacją praw osób niepełnosprawnych do udziału w procesie kształcenia;

3) w przypadku zakupu nieruchomości:

a) wskazujące nazwę i lokalizację nieruchomości,

b) uzasadniające celowość zakupu nieruchomości, w tym określenie terminu tego zakupu,

c) określające łączny koszt zakupu nieruchomości,

d) dotyczące analizy celowości i możliwości zakupu ratalnego,

e) określające wysokość środków własnych i inne źródła dofinansowania lub finansowania,

f) zawierające informację o powierzchni zakupionej nieruchomości;

4) w przypadku zakupów środków trwałych w rozumieniu przepisów dotyczących szczegółowego sposobu i trybu finansowania inwestycji z budżetu państwa wydanych na podstawie art. 134 ustawy, w tym służących kształceniu studentów i doktorantów, będących osobami niepełnosprawnymi, zaakceptowany przez rektora uczelni plan inwestycji, zawierający w szczególności:

a) informację o rodzaju inwestycji,

b) szacunkowy koszt inwestycji,

c) uzasadnienie celowości realizacji inwestycji, w tym celowości realizacji w planowanym terminie i zakresie rzeczowym,

d) oświadczenie o innych źródłach finansowania inwestycji, w tym środków własnych,

e) informację o zakresie inwestycji związanym z kształceniem osób niepełnosprawnych i realizacją praw osób niepełnosprawnych;

5) w przypadku inwestycji współfinansowanej ze środków, o których mowa w § 1 pkt 3 albo 4: [5]

a) umowę o dofinansowanie projektu wraz z zawartymi aneksami,

b) kopię wniosku o przyznanie dofinansowania ze środków EFRR,

c) oświadczenie o udziale środków własnych w realizacji inwestycji,

d) poświadczenie o współfinansowaniu inwestycji przez inne podmioty,

e) w przypadku inwestycji budowlanej – ponadto decyzję o pozwoleniu na budowę lub zaświadczenie o złożeniu przez inwestora do właściwego organu zgłoszenia robót budowlanych, o których mowa w art. 30 Prawa budowlanego.

[4] § 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. a) rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 21 grudnia 2017 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie trybu udzielania oraz zasad i trybu rozliczania dotacji na dofinansowanie lub finansowanie kosztów realizacji inwestycji uczelni publicznej (Dz.U. z 2018 r. poz. 63). Zmiana weszła w życie 25 stycznia 2018 r.

[5] § 3 pkt 5 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. b) rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 21 grudnia 2017 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie trybu udzielania oraz zasad i trybu rozliczania dotacji na dofinansowanie lub finansowanie kosztów realizacji inwestycji uczelni publicznej (Dz.U. z 2018 r. poz. 63). Zmiana weszła w życie 25 stycznia 2018 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2012-01-01 do 2018-01-24

Rozdział 2

Tryb udzielania dotacji celowej

§ 3.  Uczelnia ubiegająca się o dofinansowanie lub finansowanie kosztów realizacji inwestycji do wniosku o przyznanie dotacji celowej dołącza następujące dokumenty:

1) uchwałę senatu uczelni o zgodzie na realizację inwestycji lub zakup nieruchomości;

2) w przypadku inwestycji budowlanej polegającej na odbudowie, rozbudowie, nadbudowie, robotach budowlanych oraz przebudowie obiektu budowlanego wraz z pierwszym wyposażeniem:

a) dokument stwierdzający prawo do dysponowania nieruchomością na cele budowlane, o którym mowa w art. 3 pkt 11 Prawa budowlanego,

b) zaakceptowany przez rektora uczelni program inwestycji spełniający wymogi określone w przepisach dotyczących szczegółowego sposobu i trybu finansowania inwestycji z budżetu państwa wydanych na podstawie art. 134 ustawy, zawierający w szczególności:

– nazwę i lokalizację inwestycji,

– numer rachunku bankowego uczelni,

– uzasadnienie celowości inwestycji,

– wartość kosztorysową inwestycji według grup kosztów,

– analizę celowości i możliwości wykonania inwestycji etapami,

– oświadczenie o źródłach finansowania inwestycji w kolejnych latach jej realizacji, zapewniających inwestorowi terminowe regulowanie zobowiązań finansowych i terminowe zakończenie inwestycji,

– informację o zakresie inwestycji związanym z realizacją praw osób niepełnosprawnych do udziału w procesie kształcenia;

3) w przypadku zakupu nieruchomości:

a) wskazujące nazwę i lokalizację nieruchomości,

b) uzasadniające celowość zakupu nieruchomości, w tym określenie terminu tego zakupu,

c) określające łączny koszt zakupu nieruchomości,

d) dotyczące analizy celowości i możliwości zakupu ratalnego,

e) określające wysokość środków własnych i inne źródła dofinansowania lub finansowania,

f) zawierające informację o powierzchni zakupionej nieruchomości;

4) w przypadku zakupów środków trwałych w rozumieniu przepisów dotyczących szczegółowego sposobu i trybu finansowania inwestycji z budżetu państwa wydanych na podstawie art. 134 ustawy, w tym służących kształceniu studentów i doktorantów, będących osobami niepełnosprawnymi, zaakceptowany przez rektora uczelni plan inwestycji, zawierający w szczególności:

a) informację o rodzaju inwestycji,

b) szacunkowy koszt inwestycji,

c) uzasadnienie celowości realizacji inwestycji, w tym celowości realizacji w planowanym terminie i zakresie rzeczowym,

d) oświadczenie o innych źródłach finansowania inwestycji, w tym środków własnych,

e) informację o zakresie inwestycji związanym z kształceniem osób niepełnosprawnych i realizacją praw osób niepełnosprawnych;

5) w przypadku dofinansowania kosztów realizacji inwestycji współfinansowanych ze źródeł zagranicznych:

a) umowę o dofinansowanie projektu wraz z zawartymi aneksami,

b) kopię wniosku o przyznanie dofinansowania ze środków EFRR,

c) oświadczenie o udziale środków własnych w realizacji inwestycji,

d) poświadczenie o współfinansowaniu inwestycji przez inne podmioty,

e) w przypadku inwestycji budowlanej – ponadto decyzję o pozwoleniu na budowę lub zaświadczenie o złożeniu przez inwestora do właściwego organu zgłoszenia robót budowlanych, o których mowa w art. 30 Prawa budowlanego.