history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2012-03-28 do 2014-05-27

1. [1] Powiatowy urząd pracy przy realizacji usług rynku pracy wykorzystuje do prowadzenia dokumentacji, zarządzania nią i wymiany informacji pomiędzy stanowiskami wewnątrz urzędu w szczególności systemy teleinformatyczne i oprogramowanie rekomendowane lub udostępniane przez ministra.

2. Przepis ust. 1 stosuje się odpowiednio do wojewódzkiego urzędu pracy oraz do wymiany informacji pomiędzy powiatowym i wojewódzkim urzędem pracy.

3. Informacje dotyczące przebiegu realizacji usług rynku pracy w powiatowym urzędzie pracy są odnotowywane odpowiednio w:

1) kartach rejestracyjnych osób zarejestrowanych, które są określone w przepisach dotyczących rejestracji bezrobotnych i poszukujących pracy, zwanych dalej „kartami rejestracyjnymi”;

2) dokumentacji dotyczącej ofert pracy i pracodawców.

4. [2] Dokumentację dotyczącą przebiegu realizacji usługi rynku pracy, która wymaga potwierdzenia własnoręcznym podpisem przez osobę zarejestrowaną, osobę niezarejestrowaną lub pracodawcę, gromadzi się w postaci papierowej, a potwierdzenie własnoręcznym podpisem odnotowuje się w systemach teleinformatycznych lub oprogramowaniu do wspierania zadań z zakresu realizacji tej usługi.

5. [3] Osoba zarejestrowana, osoba niezarejestrowana lub pracodawca może złożyć wniosek o udzielenie pomocy oferowanej w ramach usług rynku pracy do powiatowego urzędu pracy, wojewódzkiego urzędu pracy lub centrum informacji i planowania kariery zawodowej wojewódzkiego urzędu pracy, zwanego dalej „centrum”.

6. Wniosek osoby, o którym mowa w ust. 5, musi zawierać imię i nazwisko oraz numer PESEL, a w przypadku cudzoziemca numer dokumentu stwierdzającego tożsamość, i adres zamieszkania tej osoby.

7. Wniosek pracodawcy, o którym mowa w ust. 5, musi zawierać nazwę i adres pracodawcy, numer telefonu, imię i nazwisko pracodawcy lub pracownika, wskazanego przez tego pracodawcę do kontaktów z urzędem pracy lub centrum, oraz numer identyfikacji podatkowej.

8. Osoba zarejestrowana, osoba niezarejestrowana lub pracodawca, składając wniosek, o którym mowa w ust. 5, lub inny dokument, na którym jest wymagany własnoręczny podpis, może dokonać tego z wykorzystaniem systemów teleinformatycznych wyłącznie za pomocą podpisu, o którym mowa w przepisach dotyczących podpisu elektronicznego.

9. [4] Rekomendacje systemów teleinformatycznych i oprogramowania do realizacji usług rynku pracy, o których mowa w § 3 ust. 1 i § 4 ust. 1, są upowszechniane przez zamieszczenie informacji na stronie internetowej urzędu obsługującego ministra.

[1] § 4 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 lit. a) rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 12 grudnia 2011 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie standardów i warunków prowadzenia usług rynku pracy (Dz.U. Nr 279, poz. 1641). Zmiana weszła w życie 28 marca 2012 r.

[2] § 4 ust. 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 lit. b) rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 12 grudnia 2011 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie standardów i warunków prowadzenia usług rynku pracy (Dz.U. Nr 279, poz. 1641). Zmiana weszła w życie 28 marca 2012 r.

[3] § 4 ust. 5 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 lit. b) rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 12 grudnia 2011 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie standardów i warunków prowadzenia usług rynku pracy (Dz.U. Nr 279, poz. 1641). Zmiana weszła w życie 28 marca 2012 r.

[4] § 4 ust. 9 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 lit. c) rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 12 grudnia 2011 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie standardów i warunków prowadzenia usług rynku pracy (Dz.U. Nr 279, poz. 1641). Zmiana weszła w życie 28 marca 2012 r.

Wersja obowiązująca od 2012-03-28 do 2014-05-27

1. [1] Powiatowy urząd pracy przy realizacji usług rynku pracy wykorzystuje do prowadzenia dokumentacji, zarządzania nią i wymiany informacji pomiędzy stanowiskami wewnątrz urzędu w szczególności systemy teleinformatyczne i oprogramowanie rekomendowane lub udostępniane przez ministra.

2. Przepis ust. 1 stosuje się odpowiednio do wojewódzkiego urzędu pracy oraz do wymiany informacji pomiędzy powiatowym i wojewódzkim urzędem pracy.

3. Informacje dotyczące przebiegu realizacji usług rynku pracy w powiatowym urzędzie pracy są odnotowywane odpowiednio w:

1) kartach rejestracyjnych osób zarejestrowanych, które są określone w przepisach dotyczących rejestracji bezrobotnych i poszukujących pracy, zwanych dalej „kartami rejestracyjnymi”;

2) dokumentacji dotyczącej ofert pracy i pracodawców.

4. [2] Dokumentację dotyczącą przebiegu realizacji usługi rynku pracy, która wymaga potwierdzenia własnoręcznym podpisem przez osobę zarejestrowaną, osobę niezarejestrowaną lub pracodawcę, gromadzi się w postaci papierowej, a potwierdzenie własnoręcznym podpisem odnotowuje się w systemach teleinformatycznych lub oprogramowaniu do wspierania zadań z zakresu realizacji tej usługi.

5. [3] Osoba zarejestrowana, osoba niezarejestrowana lub pracodawca może złożyć wniosek o udzielenie pomocy oferowanej w ramach usług rynku pracy do powiatowego urzędu pracy, wojewódzkiego urzędu pracy lub centrum informacji i planowania kariery zawodowej wojewódzkiego urzędu pracy, zwanego dalej „centrum”.

6. Wniosek osoby, o którym mowa w ust. 5, musi zawierać imię i nazwisko oraz numer PESEL, a w przypadku cudzoziemca numer dokumentu stwierdzającego tożsamość, i adres zamieszkania tej osoby.

7. Wniosek pracodawcy, o którym mowa w ust. 5, musi zawierać nazwę i adres pracodawcy, numer telefonu, imię i nazwisko pracodawcy lub pracownika, wskazanego przez tego pracodawcę do kontaktów z urzędem pracy lub centrum, oraz numer identyfikacji podatkowej.

8. Osoba zarejestrowana, osoba niezarejestrowana lub pracodawca, składając wniosek, o którym mowa w ust. 5, lub inny dokument, na którym jest wymagany własnoręczny podpis, może dokonać tego z wykorzystaniem systemów teleinformatycznych wyłącznie za pomocą podpisu, o którym mowa w przepisach dotyczących podpisu elektronicznego.

9. [4] Rekomendacje systemów teleinformatycznych i oprogramowania do realizacji usług rynku pracy, o których mowa w § 3 ust. 1 i § 4 ust. 1, są upowszechniane przez zamieszczenie informacji na stronie internetowej urzędu obsługującego ministra.

[1] § 4 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 lit. a) rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 12 grudnia 2011 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie standardów i warunków prowadzenia usług rynku pracy (Dz.U. Nr 279, poz. 1641). Zmiana weszła w życie 28 marca 2012 r.

[2] § 4 ust. 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 lit. b) rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 12 grudnia 2011 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie standardów i warunków prowadzenia usług rynku pracy (Dz.U. Nr 279, poz. 1641). Zmiana weszła w życie 28 marca 2012 r.

[3] § 4 ust. 5 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 lit. b) rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 12 grudnia 2011 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie standardów i warunków prowadzenia usług rynku pracy (Dz.U. Nr 279, poz. 1641). Zmiana weszła w życie 28 marca 2012 r.

[4] § 4 ust. 9 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 lit. c) rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 12 grudnia 2011 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie standardów i warunków prowadzenia usług rynku pracy (Dz.U. Nr 279, poz. 1641). Zmiana weszła w życie 28 marca 2012 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2010-12-29 do 2012-03-27

1. Powiatowy urząd pracy przy realizacji usług rynku pracy wykorzystuje do prowadzenia dokumentacji, obiegu dokumentów i wymiany informacji pomiędzy stanowiskami wewnątrz urzędu w szczególności dokumenty elektroniczne oraz systemy teleinformatyczne i oprogramowanie rekomendowane lub udostępniane przez ministra.

2. Przepis ust. 1 stosuje się odpowiednio do wojewódzkiego urzędu pracy oraz do wymiany informacji pomiędzy powiatowym i wojewódzkim urzędem pracy.

3. Informacje dotyczące przebiegu realizacji usług rynku pracy w powiatowym urzędzie pracy są odnotowywane odpowiednio w:

1) kartach rejestracyjnych osób zarejestrowanych, które są określone w przepisach dotyczących rejestracji bezrobotnych i poszukujących pracy, zwanych dalej „kartami rejestracyjnymi”;

2) dokumentacji dotyczącej ofert pracy i pracodawców.

4. Dokumenty dotyczące przebiegu realizacji usługi rynku pracy, które wymagają potwierdzenia własnoręcznym podpisem przez osobę zarejestrowaną, osobę niezarejestrowaną lub pracodawcę, gromadzi się w formie papierowej, a potwierdzenie własnoręcznym podpisem odnotowuje się w dokumentacji prowadzonej w formie dokumentów elektronicznych.

5. Osoba zarejestrowana, osoba niezarejestrowaną lub pracodawca może ustnie lub przez złożenie wniosku zgłosić potrzebę pomocy oferowanej w ramach usług rynku pracy do powiatowego urzędu pracy, wojewódzkiego urzędu pracy lub centrum informacji i planowania kariery zawodowej wojewódzkiego urzędu pracy, zwanego dalej „centrum”.

6. Wniosek osoby, o którym mowa w ust. 5, musi zawierać imię i nazwisko oraz numer PESEL, a w przypadku cudzoziemca numer dokumentu stwierdzającego tożsamość, i adres zamieszkania tej osoby.

7. Wniosek pracodawcy, o którym mowa w ust. 5, musi zawierać nazwę i adres pracodawcy, numer telefonu, imię i nazwisko pracodawcy lub pracownika, wskazanego przez tego pracodawcę do kontaktów z urzędem pracy lub centrum, oraz numer identyfikacji podatkowej.

8. Osoba zarejestrowana, osoba niezarejestrowana lub pracodawca, składając wniosek, o którym mowa w ust. 5, lub inny dokument, na którym jest wymagany własnoręczny podpis, może dokonać tego z wykorzystaniem systemów teleinformatycznych wyłącznie za pomocą podpisu, o którym mowa w przepisach dotyczących podpisu elektronicznego.

9. Rekomendowanie systemów teleinformatycznych i oprogramowania do realizacji usług rynku pracy, o którym mowa w § 3 ust. 1 i § 4 ust. 1, przez ministra jest prowadzone w formie pisemnej i jest upowszechniane przez zamieszczenie informacji na stronie internetowej urzędu obsługującego ministra.