Wersja obowiązująca od 2013-12-20
1. Wydatkami kwalifikującymi się do objęcia pomocą na udział w programach promocji są wydatki poniesione przez przedsiębiorcę:
1) w przypadku branżowego programu promocji – od dnia zawarcia umowy o realizację branżowego programu promocji do upływu 30 dnia od dnia zakończenia branżowego programu promocji;
2) w przypadku programu promocji o charakterze ogólnym – od dnia opublikowania listy programów promocji o charakterze ogólnym do upływu 30 dnia od dnia zakończenia programu promocji o charakterze ogólnym opisanego we wniosku o dofinansowanie.
2. Do wydatków kwalifikujących się do objęcia pomocą na udział w programach promocji zalicza się wydatki na pokrycie kosztów:
1) wynajmu powierzchni wystawienniczej;
2) wynajmu zabudowy powierzchni wystawienniczej;
3) wynajmu sal konferencyjnych;
4) zakupu usług w zakresie obsługi technicznej, w tym nagłośnienia i oświetlenia powierzchni wystawienniczej (stoiska) lub sal konferencyjnych;
5) zakupu usług w zakresie organizacji seminariów, konferencji, pokazów, prezentacji produktów lub usług oraz degustacji;
6) udziału w polskich i zagranicznych konferencjach, kongresach, seminariach, pokazach, degustacjach, spotkaniach bilateralnych i wyjazdach studyjnych;
7) szkoleń związanych z udziałem w programach promocji;
8) zakupu usług tłumaczenia symultanicznego lub konsekutywnego;
9) zakupu usługi transportu osób, o ile jest to związane z organizacją seminariów, konferencji, pokazów oraz degustacji lub organizacją branżowej misji gospodarczej;
10) zakupu usługi transportu i spedycji eksponatów, w związku z udziałem w targach, wystawach lub branżowych misjach gospodarczych wraz z ubezpieczeniem i odprawą celną;
11) wpisu do katalogu targowego, opłaty rejestracyjnej oraz reklamy w mediach targowych;
12) zakupu usługi przygotowania i druku materiałów promocyjnych i reklamowych oraz tłumaczenia tych materiałów;
13) przygotowania lub zakupu materiałów reklamowych;
14) przygotowania i publikacji reklam i informacji prasowych;
15) produkcji i emisji kampanii reklamowych;
16) [1] przejazdu i noclegu przedsiębiorcy lub nie więcej niż dwóch pracowników przedsiębiorcy uczestniczących w targach lub wystawach w okresie nie dłuższym niż dwa dni przed rozpoczęciem i jeden dzień po dniu zakończenia targów lub wystawy, zgodnie z przepisami rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 29 stycznia 2013 r. w sprawie należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej (Dz. U. poz. 167);
17) [2] przejazdu i noclegu przedsiębiorcy lub nie więcej niż dwóch pracowników przedsiębiorcy uczestniczącego w branżowej misji gospodarczej, w okresie nie dłuższym niż jeden dzień przed rozpoczęciem i jeden dzień po dniu zakończenia tej misji, zgodnie z przepisami rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 29 stycznia 2013 r. w sprawie należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej;
18) zakupu biletu wstępu w celu zwiedzenia targów lub wystaw, związanych z branżową misją gospodarczą;
19) zakupu usług doradczych i prawnych związanych z uzyskaniem dokumentu uprawniającego do wprowadzenia towarów lub usług na rynki określone w branżowym programie promocji lub programie promocji o charakterze ogólnym;
20) przygotowania i tłumaczenia dokumentacji technicznej;
21) transportu i ubezpieczenia próbek wyrobu i dokumentacji technicznej, wysłanych do badań certyfikacyjnych;
22) przeprowadzenia audytu certyfikatu wyrobu;
23) przeprowadzenia badań certyfikacyjnych wyrobu;
24) wystawienia i wydania certyfikatu wyrobu;
25) promocji ponoszonych w związku z informowaniem o współfinansowaniu udziału przedsiębiorcy w branżowym programie promocji lub programie promocji o charakterze ogólnym ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej.
3. Wydatki kwalifikujące się do objęcia pomocą poniesione w walucie obcej przelicza się na walutę polską, zgodnie z zasadami określonymi w przepisach ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2009 r. Nr 152, poz. 1223, Nr 157, poz. 1241 i Nr 165, poz. 1316 oraz z 2010 r. Nr 47, poz. 278).
[1] § 5 ust. 2 pkt 16 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 21 listopada 2013 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego przeznaczenia, warunków i trybu udzielania pomocy finansowej na udział przedsiębiorców w programach promocji w ramach poddziałania 6.5.2 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, 2007–2013 (Dz.U. poz. 1453). Zmiana weszła w życie 20 grudnia 2013 r.
[2] § 5 ust. 2 pkt 17 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 21 listopada 2013 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego przeznaczenia, warunków i trybu udzielania pomocy finansowej na udział przedsiębiorców w programach promocji w ramach poddziałania 6.5.2 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, 2007–2013 (Dz.U. poz. 1453). Zmiana weszła w życie 20 grudnia 2013 r.
Wersja obowiązująca od 2013-12-20
1. Wydatkami kwalifikującymi się do objęcia pomocą na udział w programach promocji są wydatki poniesione przez przedsiębiorcę:
1) w przypadku branżowego programu promocji – od dnia zawarcia umowy o realizację branżowego programu promocji do upływu 30 dnia od dnia zakończenia branżowego programu promocji;
2) w przypadku programu promocji o charakterze ogólnym – od dnia opublikowania listy programów promocji o charakterze ogólnym do upływu 30 dnia od dnia zakończenia programu promocji o charakterze ogólnym opisanego we wniosku o dofinansowanie.
2. Do wydatków kwalifikujących się do objęcia pomocą na udział w programach promocji zalicza się wydatki na pokrycie kosztów:
1) wynajmu powierzchni wystawienniczej;
2) wynajmu zabudowy powierzchni wystawienniczej;
3) wynajmu sal konferencyjnych;
4) zakupu usług w zakresie obsługi technicznej, w tym nagłośnienia i oświetlenia powierzchni wystawienniczej (stoiska) lub sal konferencyjnych;
5) zakupu usług w zakresie organizacji seminariów, konferencji, pokazów, prezentacji produktów lub usług oraz degustacji;
6) udziału w polskich i zagranicznych konferencjach, kongresach, seminariach, pokazach, degustacjach, spotkaniach bilateralnych i wyjazdach studyjnych;
7) szkoleń związanych z udziałem w programach promocji;
8) zakupu usług tłumaczenia symultanicznego lub konsekutywnego;
9) zakupu usługi transportu osób, o ile jest to związane z organizacją seminariów, konferencji, pokazów oraz degustacji lub organizacją branżowej misji gospodarczej;
10) zakupu usługi transportu i spedycji eksponatów, w związku z udziałem w targach, wystawach lub branżowych misjach gospodarczych wraz z ubezpieczeniem i odprawą celną;
11) wpisu do katalogu targowego, opłaty rejestracyjnej oraz reklamy w mediach targowych;
12) zakupu usługi przygotowania i druku materiałów promocyjnych i reklamowych oraz tłumaczenia tych materiałów;
13) przygotowania lub zakupu materiałów reklamowych;
14) przygotowania i publikacji reklam i informacji prasowych;
15) produkcji i emisji kampanii reklamowych;
16) [1] przejazdu i noclegu przedsiębiorcy lub nie więcej niż dwóch pracowników przedsiębiorcy uczestniczących w targach lub wystawach w okresie nie dłuższym niż dwa dni przed rozpoczęciem i jeden dzień po dniu zakończenia targów lub wystawy, zgodnie z przepisami rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 29 stycznia 2013 r. w sprawie należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej (Dz. U. poz. 167);
17) [2] przejazdu i noclegu przedsiębiorcy lub nie więcej niż dwóch pracowników przedsiębiorcy uczestniczącego w branżowej misji gospodarczej, w okresie nie dłuższym niż jeden dzień przed rozpoczęciem i jeden dzień po dniu zakończenia tej misji, zgodnie z przepisami rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 29 stycznia 2013 r. w sprawie należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej;
18) zakupu biletu wstępu w celu zwiedzenia targów lub wystaw, związanych z branżową misją gospodarczą;
19) zakupu usług doradczych i prawnych związanych z uzyskaniem dokumentu uprawniającego do wprowadzenia towarów lub usług na rynki określone w branżowym programie promocji lub programie promocji o charakterze ogólnym;
20) przygotowania i tłumaczenia dokumentacji technicznej;
21) transportu i ubezpieczenia próbek wyrobu i dokumentacji technicznej, wysłanych do badań certyfikacyjnych;
22) przeprowadzenia audytu certyfikatu wyrobu;
23) przeprowadzenia badań certyfikacyjnych wyrobu;
24) wystawienia i wydania certyfikatu wyrobu;
25) promocji ponoszonych w związku z informowaniem o współfinansowaniu udziału przedsiębiorcy w branżowym programie promocji lub programie promocji o charakterze ogólnym ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej.
3. Wydatki kwalifikujące się do objęcia pomocą poniesione w walucie obcej przelicza się na walutę polską, zgodnie z zasadami określonymi w przepisach ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2009 r. Nr 152, poz. 1223, Nr 157, poz. 1241 i Nr 165, poz. 1316 oraz z 2010 r. Nr 47, poz. 278).
[1] § 5 ust. 2 pkt 16 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 21 listopada 2013 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego przeznaczenia, warunków i trybu udzielania pomocy finansowej na udział przedsiębiorców w programach promocji w ramach poddziałania 6.5.2 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, 2007–2013 (Dz.U. poz. 1453). Zmiana weszła w życie 20 grudnia 2013 r.
[2] § 5 ust. 2 pkt 17 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 21 listopada 2013 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego przeznaczenia, warunków i trybu udzielania pomocy finansowej na udział przedsiębiorców w programach promocji w ramach poddziałania 6.5.2 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, 2007–2013 (Dz.U. poz. 1453). Zmiana weszła w życie 20 grudnia 2013 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2011-08-03 do 2013-12-19
1. Wydatkami kwalifikującymi się do objęcia pomocą na udział w programach promocji są wydatki poniesione przez przedsiębiorcę:
1) w przypadku branżowego programu promocji – od dnia zawarcia umowy o realizację branżowego programu promocji do upływu 30 dnia od dnia zakończenia branżowego programu promocji;
2) w przypadku programu promocji o charakterze ogólnym – od dnia opublikowania listy programów promocji o charakterze ogólnym do upływu 30 dnia od dnia zakończenia programu promocji o charakterze ogólnym opisanego we wniosku o dofinansowanie.
2. [5] Do wydatków kwalifikujących się do objęcia pomocą na udział w programach promocji zalicza się wydatki na pokrycie kosztów:
1) wynajmu powierzchni wystawienniczej;
2) wynajmu zabudowy powierzchni wystawienniczej;
3) wynajmu sal konferencyjnych;
4) zakupu usług w zakresie obsługi technicznej, w tym nagłośnienia i oświetlenia powierzchni wystawienniczej (stoiska) lub sal konferencyjnych;
5) zakupu usług w zakresie organizacji seminariów, konferencji, pokazów, prezentacji produktów lub usług oraz degustacji;
6) udziału w polskich i zagranicznych konferencjach, kongresach, seminariach, pokazach, degustacjach, spotkaniach bilateralnych i wyjazdach studyjnych;
7) szkoleń związanych z udziałem w programach promocji;
8) zakupu usług tłumaczenia symultanicznego lub konsekutywnego;
9) zakupu usługi transportu osób, o ile jest to związane z organizacją seminariów, konferencji, pokazów oraz degustacji lub organizacją branżowej misji gospodarczej;
10) zakupu usługi transportu i spedycji eksponatów, w związku z udziałem w targach, wystawach lub branżowych misjach gospodarczych wraz z ubezpieczeniem i odprawą celną;
11) wpisu do katalogu targowego, opłaty rejestracyjnej oraz reklamy w mediach targowych;
12) zakupu usługi przygotowania i druku materiałów promocyjnych i reklamowych oraz tłumaczenia tych materiałów;
13) przygotowania lub zakupu materiałów reklamowych;
14) przygotowania i publikacji reklam i informacji prasowych;
15) produkcji i emisji kampanii reklamowych;
16) przejazdu i noclegu przedsiębiorcy lub nie więcej niż dwóch pracowników przedsiębiorcy uczestniczących w targach lub wystawach w okresie nie dłuższym niż dwa dni przed rozpoczęciem i jeden dzień po dniu zakończenia targów lub wystawy, zgodnie z przepisami rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 19 grudnia 2002 r. w sprawie wysokości oraz warunków ustalania należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej poza granicami kraju (Dz. U. Nr 236, poz. 1991, z 2003 r. Nr 199, poz. 1951, z 2004 r. Nr 271, poz. 2687 oraz z 2005 r. Nr 186, poz. 1555);
17) przejazdu i noclegu przedsiębiorcy lub nie więcej niż dwóch pracowników przedsiębiorcy uczestniczącego w branżowej misji gospodarczej, w okresie nie dłuższym niż jeden dzień przed rozpoczęciem i jeden dzień po dniu zakończenia tej misji, zgodnie z przepisami rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 19 grudnia 2002 r. w sprawie wysokości oraz warunków ustalania należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej poza granicami kraju;
18) zakupu biletu wstępu w celu zwiedzenia targów lub wystaw, związanych z branżową misją gospodarczą;
19) zakupu usług doradczych i prawnych związanych z uzyskaniem dokumentu uprawniającego do wprowadzenia towarów lub usług na rynki określone w branżowym programie promocji lub programie promocji o charakterze ogólnym;
20) przygotowania i tłumaczenia dokumentacji technicznej;
21) transportu i ubezpieczenia próbek wyrobu i dokumentacji technicznej, wysłanych do badań certyfikacyjnych;
22) przeprowadzenia audytu certyfikatu wyrobu;
23) przeprowadzenia badań certyfikacyjnych wyrobu;
24) wystawienia i wydania certyfikatu wyrobu;
25) promocji ponoszonych w związku z informowaniem o współfinansowaniu udziału przedsiębiorcy w branżowym programie promocji lub programie promocji o charakterze ogólnym ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej.
3. Wydatki kwalifikujące się do objęcia pomocą poniesione w walucie obcej przelicza się na walutę polską, zgodnie z zasadami określonymi w przepisach ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2009 r. Nr 152, poz. 1223, Nr 157, poz. 1241 i Nr 165, poz. 1316 oraz z 2010 r. Nr 47, poz. 278).
[5] § 5 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 26 lipca 2011 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego przeznaczenia, warunków i trybu udzielania pomocy finansowej na udział przedsiębiorców w programach promocji w ramach poddziałania 6.5.2 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, 2007–2013 (Dz.U. Nr 160, poz. 955). Zmiana weszła w życie 3 sierpnia 2011 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2010-08-06 do 2011-08-02
1. Wydatkami kwalifikującymi się do objęcia pomocą na udział w programach promocji są wydatki poniesione przez przedsiębiorcę:
1) w przypadku branżowego programu promocji – od dnia zawarcia umowy o realizację branżowego programu promocji do upływu 30 dnia od dnia zakończenia branżowego programu promocji;
2) w przypadku programu promocji o charakterze ogólnym – od dnia opublikowania listy programów promocji o charakterze ogólnym do upływu 30 dnia od dnia zakończenia programu promocji o charakterze ogólnym opisanego we wniosku o dofinansowanie.
2. Do wydatków kwalifikujących się do objęcia pomocą na udział w programach promocji zalicza się wydatki na pokrycie kosztów:
1) wynajmu powierzchni wystawienniczej;
2) wynajmu zabudowy powierzchni wystawienniczej;
3) wynajmu sal konferencyjnych;
4) zakupu usług w zakresie obsługi technicznej, w tym nagłośnienia i oświetlenia powierzchni wystawienniczej (stoiska) lub sal konferencyjnych;
5) zakupu usług w zakresie organizacji seminariów, konferencji, pokazów, prezentacji produktów lub usług oraz degustacji;
6) zakupu usług tłumaczenia symultanicznego lub konsekutywnego;
7) zakupu usługi transportu osób, o ile jest to związane z organizacją seminariów, konferencji, pokazów oraz degustacji lub organizacją branżowej misji gospodarczej;
8) zakupu usługi transportu i spedycji eksponatów w związku z udziałem w targach, wystawach lub branżowych misjach gospodarczych wraz z ubezpieczeniem i odprawą celną;
9) wpisu do katalogu targowego, opłaty rejestracyjnej oraz reklamy w mediach targowych;
10) zakupu usługi przygotowania i druku materiałów promocyjnych i reklamowych oraz tłumaczenia tych materiałów;
11) przejazdu i noclegu przedsiębiorcy lub nie więcej niż dwóch pracowników przedsiębiorcy uczestniczących w targach lub wystawach w okresie nie dłuższym niż dwa dni przed rozpoczęciem i jeden dzień po dniu zakończenia targów lub wystawy, zgodnie z przepisami rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 19 grudnia 2002 r. w sprawie wysokości oraz warunków ustalania należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej poza granicami kraju (Dz. U. Nr 236, poz. 1991, z 2003 r. Nr 199, poz. 1951, z 2004 r. Nr 271, poz. 2687 oraz z 2005 r. Nr 186, poz. 1555);
12) przejazdu i noclegu przedsiębiorcy lub nie więcej niż dwóch pracowników przedsiębiorcy uczestniczącego w branżowej misji gospodarczej, w okresie nie dłuższym niż jeden dzień przed rozpoczęciem i jeden dzień po dniu zakończenia tej misji, zgodnie z przepisami rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 19 grudnia 2002 r. w sprawie wysokości oraz warunków ustalania należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej poza granicami kraju;
13) zakupu biletu wstępu w celu zwiedzenia targów lub wystaw, związanych z branżową misją gospodarczą;
14) zakupu usług doradczych i prawnych związanych z uzyskaniem dokumentu uprawniającego do wprowadzenia towarów lub usług na rynki określone w branżowym programie promocji lub programie promocji o charakterze ogólnym;
15) przygotowania i tłumaczenia dokumentacji technicznej;
16) transportu i ubezpieczenia próbek wyrobu i dokumentacji technicznej, wysłanych do badań certyfikacyjnych;
17) przeprowadzenia audytu certyfikatu wyrobu;
18) przeprowadzenia badań certyfikacyjnych wyrobu;
19) wystawienia i wydania certyfikatu wyrobu;
20) promocji ponoszonych w związku z informowaniem o współfinansowaniu udziału przedsiębiorcy w branżowym programie promocji lub programie promocji o charakterze ogólnym ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej.
3. Wydatki kwalifikujące się do objęcia pomocą poniesione w walucie obcej przelicza się na walutę polską, zgodnie z zasadami określonymi w przepisach ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2009 r. Nr 152, poz. 1223, Nr 157, poz. 1241 i Nr 165, poz. 1316 oraz z 2010 r. Nr 47, poz. 278).