history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2011-12-07 do 2019-07-02

1. Użyte w rozporządzeniu skróty i określenia oznaczają:

1) ADIZ – (Air Defense Identification Zone) strefę identyfikacji obrony powietrznej;

2) ALFA SCRAMBLE – hasło do startu statków przechwytujących stosowane w celu wykonania zadania bojowego, w ramach misji AIR POLICING systemu obrony powietrznej;

3) AMC Polska – (Airspace Management Cell) Ośrodek Zarządzania Przestrzenią Powietrzną w Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej;

4) ATS – (Air traffic services) służby ruchu lotniczego;

5) AUP – (Airspace Use Plan) plan użytkowania przestrzeni powietrznej;

6) [1] D – (Danger Area) strefę niebezpieczną, obejmującą przestrzeń powietrzną FIR Warszawa, o której mowa w § 3 ust. 2 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 25 listopada 2008 r. w sprawie struktury polskiej przestrzeni powietrznej oraz szczegółowych warunków i sposobu korzystania z tej przestrzeni (Dz. U. Nr 210, poz. 1324), w której mogą mieć miejsce działania niebezpieczne dla lotu statku powietrznego, w szczególności przestrzeń nad poligonami artyleryjskimi, morskimi i lotniczymi;

7) FL – (Flight Level) poziom lotu;

8) FPL – (Filed Flight Plan) zgłoszony plan lotu;

9) [2] GARDA – hasło, na jakie statek powietrzny wykonuje zadania związane z bezpieczeństwem powszechnym, porządkiem publicznym i ochroną granicy państwowej;

10) ICAO – Organizację Międzynarodowego Lotnictwa Cywilnego;

11) Instytucja – Polską Agencję Żeglugi Powietrznej, która zapewnia służby ruchu lotniczego, na podstawie odrębnych przepisów;

12) NOTAM – (Notice To Airmen) wiadomość rozpowszechnianą za pomocą środków telekomunikacyjnych, zawierającą informacje o ustanowieniu, stanie lub zmianach urządzeń lotniczych, służbach, procedurach, a także o niebezpieczeństwie, których znajomość we właściwym czasie jest istotna dla personelu związanego z operacjami lotniczymi;

13) [3] P – (Prohibited Area) strefę zakazaną, obejmującą przestrzeń powietrzną znajdującą się nad terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w której lot statku powietrznego jest zakazany od poziomu terenu do określonej wysokości, w szczególności przestrzeń nad obiektami, w których są gromadzone substancje i mieszaniny o właściwościach wybuchowych;

14) prace lotnicze – operacje lotnicze, o których mowa w Dziale 1 Części II Załącznika 6 do Konwencji o międzynarodowym lotnictwie cywilnym, podpisanej w Chicago dnia 7 grudnia 1944 r. (Dz. U. z 1959 r. Nr 35, poz. 212 i 214, z późn. zm.3)), przyjętego przez ICAO;

15) Prezes Urzędu – Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego;

16) [4] R – (Restricted Area) strefę ograniczeń, obejmującą przestrzeń powietrzną znajdującą się nad terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w której lot statku powietrznego jest ograniczony przez wymagania dotyczące generowania przez niego fal akustycznych od poziomu terenu do określonej wysokości, w szczególności przestrzeń nad aglomeracjami miejskimi, parkami narodowymi oraz obiektami, w których są gromadzone substancje i mieszaniny o właściwościach wybuchowych;

17) [5] TRA – (Temporary Reserved Area) strefę czasowo rezerwowaną;

18) UUP – (UpdatedAirspace Use Plan) zaktualizowany AUP będący depeszą zarządzającego przestrzenią powietrzną ASM (Airspace Management) o statusie NOTAM, wydawaną przez AMC Polska w dniu operacji, w celu aktualizacji informacji zawartych w AUP.

2. Dostępne FL określa tabela poziomów lotów, o której mowa w Dodatku 3 Załącznika 2 do Konwencji o międzynarodowym lotnictwie cywilnym.

[1] § 2 ust. 1 pkt 6 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 lit. a) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 24 października 2011 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zakazów lub ograniczeń lotów na czas dłuższy niż 3 miesiące (Dz.U. Nr 251, poz. 1507). Zmiana weszła w życie 7 grudnia 2011 r.

[2] § 2 ust. 1 pkt 9 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 lit. b) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 24 października 2011 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zakazów lub ograniczeń lotów na czas dłuższy niż 3 miesiące (Dz.U. Nr 251, poz. 1507). Zmiana weszła w życie 7 grudnia 2011 r.

[3] § 2 ust. 1 pkt 13 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 lit. c) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 24 października 2011 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zakazów lub ograniczeń lotów na czas dłuższy niż 3 miesiące (Dz.U. Nr 251, poz. 1507). Zmiana weszła w życie 7 grudnia 2011 r.

[4] § 2 ust. 1 pkt 16 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 lit. d) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 24 października 2011 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zakazów lub ograniczeń lotów na czas dłuższy niż 3 miesiące (Dz.U. Nr 251, poz. 1507). Zmiana weszła w życie 7 grudnia 2011 r.

[5] § 2 ust. 1 pkt 17 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 lit. d) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 24 października 2011 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zakazów lub ograniczeń lotów na czas dłuższy niż 3 miesiące (Dz.U. Nr 251, poz. 1507). Zmiana weszła w życie 7 grudnia 2011 r.

Wersja obowiązująca od 2011-12-07 do 2019-07-02

1. Użyte w rozporządzeniu skróty i określenia oznaczają:

1) ADIZ – (Air Defense Identification Zone) strefę identyfikacji obrony powietrznej;

2) ALFA SCRAMBLE – hasło do startu statków przechwytujących stosowane w celu wykonania zadania bojowego, w ramach misji AIR POLICING systemu obrony powietrznej;

3) AMC Polska – (Airspace Management Cell) Ośrodek Zarządzania Przestrzenią Powietrzną w Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej;

4) ATS – (Air traffic services) służby ruchu lotniczego;

5) AUP – (Airspace Use Plan) plan użytkowania przestrzeni powietrznej;

6) [1] D – (Danger Area) strefę niebezpieczną, obejmującą przestrzeń powietrzną FIR Warszawa, o której mowa w § 3 ust. 2 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 25 listopada 2008 r. w sprawie struktury polskiej przestrzeni powietrznej oraz szczegółowych warunków i sposobu korzystania z tej przestrzeni (Dz. U. Nr 210, poz. 1324), w której mogą mieć miejsce działania niebezpieczne dla lotu statku powietrznego, w szczególności przestrzeń nad poligonami artyleryjskimi, morskimi i lotniczymi;

7) FL – (Flight Level) poziom lotu;

8) FPL – (Filed Flight Plan) zgłoszony plan lotu;

9) [2] GARDA – hasło, na jakie statek powietrzny wykonuje zadania związane z bezpieczeństwem powszechnym, porządkiem publicznym i ochroną granicy państwowej;

10) ICAO – Organizację Międzynarodowego Lotnictwa Cywilnego;

11) Instytucja – Polską Agencję Żeglugi Powietrznej, która zapewnia służby ruchu lotniczego, na podstawie odrębnych przepisów;

12) NOTAM – (Notice To Airmen) wiadomość rozpowszechnianą za pomocą środków telekomunikacyjnych, zawierającą informacje o ustanowieniu, stanie lub zmianach urządzeń lotniczych, służbach, procedurach, a także o niebezpieczeństwie, których znajomość we właściwym czasie jest istotna dla personelu związanego z operacjami lotniczymi;

13) [3] P – (Prohibited Area) strefę zakazaną, obejmującą przestrzeń powietrzną znajdującą się nad terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w której lot statku powietrznego jest zakazany od poziomu terenu do określonej wysokości, w szczególności przestrzeń nad obiektami, w których są gromadzone substancje i mieszaniny o właściwościach wybuchowych;

14) prace lotnicze – operacje lotnicze, o których mowa w Dziale 1 Części II Załącznika 6 do Konwencji o międzynarodowym lotnictwie cywilnym, podpisanej w Chicago dnia 7 grudnia 1944 r. (Dz. U. z 1959 r. Nr 35, poz. 212 i 214, z późn. zm.3)), przyjętego przez ICAO;

15) Prezes Urzędu – Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego;

16) [4] R – (Restricted Area) strefę ograniczeń, obejmującą przestrzeń powietrzną znajdującą się nad terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w której lot statku powietrznego jest ograniczony przez wymagania dotyczące generowania przez niego fal akustycznych od poziomu terenu do określonej wysokości, w szczególności przestrzeń nad aglomeracjami miejskimi, parkami narodowymi oraz obiektami, w których są gromadzone substancje i mieszaniny o właściwościach wybuchowych;

17) [5] TRA – (Temporary Reserved Area) strefę czasowo rezerwowaną;

18) UUP – (UpdatedAirspace Use Plan) zaktualizowany AUP będący depeszą zarządzającego przestrzenią powietrzną ASM (Airspace Management) o statusie NOTAM, wydawaną przez AMC Polska w dniu operacji, w celu aktualizacji informacji zawartych w AUP.

2. Dostępne FL określa tabela poziomów lotów, o której mowa w Dodatku 3 Załącznika 2 do Konwencji o międzynarodowym lotnictwie cywilnym.

[1] § 2 ust. 1 pkt 6 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 lit. a) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 24 października 2011 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zakazów lub ograniczeń lotów na czas dłuższy niż 3 miesiące (Dz.U. Nr 251, poz. 1507). Zmiana weszła w życie 7 grudnia 2011 r.

[2] § 2 ust. 1 pkt 9 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 lit. b) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 24 października 2011 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zakazów lub ograniczeń lotów na czas dłuższy niż 3 miesiące (Dz.U. Nr 251, poz. 1507). Zmiana weszła w życie 7 grudnia 2011 r.

[3] § 2 ust. 1 pkt 13 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 lit. c) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 24 października 2011 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zakazów lub ograniczeń lotów na czas dłuższy niż 3 miesiące (Dz.U. Nr 251, poz. 1507). Zmiana weszła w życie 7 grudnia 2011 r.

[4] § 2 ust. 1 pkt 16 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 lit. d) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 24 października 2011 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zakazów lub ograniczeń lotów na czas dłuższy niż 3 miesiące (Dz.U. Nr 251, poz. 1507). Zmiana weszła w życie 7 grudnia 2011 r.

[5] § 2 ust. 1 pkt 17 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 lit. d) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 24 października 2011 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zakazów lub ograniczeń lotów na czas dłuższy niż 3 miesiące (Dz.U. Nr 251, poz. 1507). Zmiana weszła w życie 7 grudnia 2011 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2010-07-01 do 2011-12-06

1. Użyte w rozporządzeniu skróty i określenia oznaczają:

1) ADIZ – (Air Defense Identification Zone) strefę identyfikacji obrony powietrznej;

2) ALFA SCRAMBLE – hasło do startu statków przechwytujących stosowane w celu wykonania zadania bojowego, w ramach misji AIR POLICING systemu obrony powietrznej;

3) AMC Polska – (Airspace Management Cell) Ośrodek Zarządzania Przestrzenią Powietrzną w Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej;

4) ATS – (Air traffic services) służby ruchu lotniczego;

5) AUP – (Airspace Use Plan) plan użytkowania przestrzeni powietrznej;

6) D – (Danger Area) strefę niebezpieczną, obejmującą część polskiej przestrzeni powietrznej nad poligonami artyleryjskimi, morskimi i lotniczymi, w której prowadzona jest działalność wojskowa niebezpieczna dla lotnictwa;

7) FL – (Flight Level) poziom lotu;

8) FPL – (Filed Flight Plan) zgłoszony plan lotu;

9) GARDA – hasło, na jakie statek powietrzny lotnictwa służb porządku publicznego wykonuje zadania związane z bezpieczeństwem powszechnym, porządkiem publicznym i ochroną granicy państwowej;

10) ICAO – Organizację Międzynarodowego Lotnictwa Cywilnego;

11) Instytucja – Polską Agencję Żeglugi Powietrznej, która zapewnia służby ruchu lotniczego, na podstawie odrębnych przepisów;

12) NOTAM – (Notice To Airmen) wiadomość rozpowszechnianą za pomocą środków telekomunikacyjnych, zawierającą informacje o ustanowieniu, stanie lub zmianach urządzeń lotniczych, służbach, procedurach, a także o niebezpieczeństwie, których znajomość we właściwym czasie jest istotna dla personelu związanego z operacjami lotniczymi;

13) P – (Prohibited Area) strefę zakazaną obejmującą część polskiej przestrzeni powietrznej nad obiektami naziemnymi lub nawodnymi, w której zabrania się wykonywania lotów od poziomu terenu do określonej wysokości;

14) prace lotnicze – operacje lotnicze, o których mowa w Dziale 1 Części II Załącznika 6 do Konwencji o międzynarodowym lotnictwie cywilnym, podpisanej w Chicago dnia 7 grudnia 1944 r. (Dz. U. z 1959 r. Nr 35, poz. 212 i 214, z późn. zm.3)), przyjętego przez ICAO;

15) Prezes Urzędu – Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego;

16) R – (Restricted Area) strefę o ograniczonym ruchu lotniczym obejmującą część polskiej przestrzeni powietrznej nad obiektami naziemnymi lub nawodnymi, aglomeracjami miejskimi i parkami narodowymi, w której zabrania się wykonywania lotów generujących fale akustyczne, od poziomu terenu do określonej wysokości;

17) TRA – (Temporary Reserved Airspace) czasowo zarezerwowaną przestrzeń powietrzną;

18) UUP – (UpdatedAirspace Use Plan) zaktualizowany AUP będący depeszą zarządzającego przestrzenią powietrzną ASM (Airspace Management) o statusie NOTAM, wydawaną przez AMC Polska w dniu operacji, w celu aktualizacji informacji zawartych w AUP.

2. Dostępne FL określa tabela poziomów lotów, o której mowa w Dodatku 3 Załącznika 2 do Konwencji o międzynarodowym lotnictwie cywilnym.