history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2011-03-16

1. Wojewódzkie centrum w celu wykonania zadania systemu powiadamiania ratunkowego, o którym mowa w art. 14a ust. 1 pkt 2 ustawy:

1) obsługuje zgłoszenia alarmowe z terenu województwa, w szczególności:

a) przekierowane z centrów zgłoszeń alarmowych, kierowane na numer alarmowy 112,

b) przekazane przez inne środki komunikacji dostępne w wojewódzkim centrum,

c) od służb i podmiotów ratowniczych na poziomie wojewódzkim;

2) zapewnia obsługę zgłoszeń obcojęzycznych kierowanych na numery alarmowe, w tym na numer alarmowy 112, jeśli obsługa przyjęcia zgłoszenia nie jest możliwa przez centrum;

3) [17] zapewnia wymianę informacji w czasie rzeczywistym pomiędzy lekarzem koordynatorem ratownictwa medycznego, dyspozytorami Państwowej Straży Pożarnej i operatorami w wojewódzkim centrum oraz wymianę informacji pomiędzy wojewódzkim centrum a centrami oraz dyspozytorami innych podmiotów oraz jednostek samorządu terytorialnego, które na podstawie porozumienia, o którym mowa w art. 14c ust. 4 ustawy, realizują zadania systemu powiadamiania ratunkowego.

2. [18] (uchylony).

[17] § 15 ust. 1 pkt 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 7 lit. a) rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 lutego 2011 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie organizacji i funkcjonowania centrów powiadamiania ratunkowego i wojewódzkich centrów powiadamiania ratunkowego (Dz.U. Nr 50, poz. 262). Zmiana weszła w życie 16 marca 2011 r.

[18] § 15 ust. 2 uchylony przez § 1 pkt 7 lit. b) rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 lutego 2011 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie organizacji i funkcjonowania centrów powiadamiania ratunkowego i wojewódzkich centrów powiadamiania ratunkowego (Dz.U. Nr 50, poz. 262). Zmiana weszła w życie 16 marca 2011 r.

Wersja obowiązująca od 2011-03-16

1. Wojewódzkie centrum w celu wykonania zadania systemu powiadamiania ratunkowego, o którym mowa w art. 14a ust. 1 pkt 2 ustawy:

1) obsługuje zgłoszenia alarmowe z terenu województwa, w szczególności:

a) przekierowane z centrów zgłoszeń alarmowych, kierowane na numer alarmowy 112,

b) przekazane przez inne środki komunikacji dostępne w wojewódzkim centrum,

c) od służb i podmiotów ratowniczych na poziomie wojewódzkim;

2) zapewnia obsługę zgłoszeń obcojęzycznych kierowanych na numery alarmowe, w tym na numer alarmowy 112, jeśli obsługa przyjęcia zgłoszenia nie jest możliwa przez centrum;

3) [17] zapewnia wymianę informacji w czasie rzeczywistym pomiędzy lekarzem koordynatorem ratownictwa medycznego, dyspozytorami Państwowej Straży Pożarnej i operatorami w wojewódzkim centrum oraz wymianę informacji pomiędzy wojewódzkim centrum a centrami oraz dyspozytorami innych podmiotów oraz jednostek samorządu terytorialnego, które na podstawie porozumienia, o którym mowa w art. 14c ust. 4 ustawy, realizują zadania systemu powiadamiania ratunkowego.

2. [18] (uchylony).

[17] § 15 ust. 1 pkt 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 7 lit. a) rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 lutego 2011 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie organizacji i funkcjonowania centrów powiadamiania ratunkowego i wojewódzkich centrów powiadamiania ratunkowego (Dz.U. Nr 50, poz. 262). Zmiana weszła w życie 16 marca 2011 r.

[18] § 15 ust. 2 uchylony przez § 1 pkt 7 lit. b) rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 lutego 2011 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie organizacji i funkcjonowania centrów powiadamiania ratunkowego i wojewódzkich centrów powiadamiania ratunkowego (Dz.U. Nr 50, poz. 262). Zmiana weszła w życie 16 marca 2011 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2009-09-02 do 2011-03-15

1. Wojewódzkie centrum w celu wykonania zadania systemu powiadamiania ratunkowego, o którym mowa w art. 14a ust. 1 pkt 2 ustawy:

1) obsługuje zgłoszenia alarmowe z terenu województwa, w szczególności:

a) przekierowane z centrów zgłoszeń alarmowych, kierowane na numer alarmowy 112,

b) przekazane przez inne środki komunikacji dostępne w wojewódzkim centrum,

c) od służb i podmiotów ratowniczych na poziomie wojewódzkim;

2) zapewnia obsługę zgłoszeń obcojęzycznych kierowanych na numery alarmowe, w tym na numer alarmowy 112, jeśli obsługa przyjęcia zgłoszenia nie jest możliwa przez centrum;

3) zapewnia wymianę informacji w czasie rzeczywistym pomiędzy lekarzem koordynatorem ratownictwa medycznego, dyspozytorami Państwowej Straży Pożarnej i operatorami w wojewódzkim centrum oraz wymianę informacji pomiędzy wojewódzkim centrum a centrami oraz stanowiskami innych podmiotów oraz jednostek samorządu terytorialnego, które na podstawie porozumienia, o którym mowa w art. 14c ust. 4 ustawy, realizują zadania systemu powiadamiania ratunkowego.

2. Wojewódzkie centrum przyjmuje zgłoszenia alarmowe kolejno przez:

1) operatora numeru alarmowego;

2) dyspozytora Państwowej Straży Pożarnej w wojewódzkim centrum.