history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2010-10-07

1. Zespół, o którym mowa w § 7 ust. 1, dokonuje oceny wniosków o udzielenie wsparcia finansowego odpowiednio na zakup albo zwrot kosztów zakupu pomocy dydaktycznych i na utworzenie lub modernizację albo zwrot kosztów utworzenia lub modernizacji szkolnych placów zabaw, uwzględniając w szczególności:

1) liczbę dzieci sześcioletnich w klasach pierwszych, o której mowa w § 6 ust. 2 pkt 6 lit. c;

2) wyrównywanie dostępu do edukacji uczniów uczęszczających do szkół położonych na obszarach wiejskich;

3) aktualny stan wyposażenia szkół w pomoce dydaktyczne do miejsc zabaw w szkołach i dysponowania szkolnymi placami zabaw dostosowanymi do potrzeb uczniów klas I–III;

4) potrzeby szkół w zakresie zakupu albo zwrotu kosztów zakupu pomocy dydaktycznych do miejsc zabaw w szkołach i utworzenia lub modernizacji albo zwrotu kosztów utworzenia lub modernizacji szkolnych placów zabaw;

5) [10] przypadki losowe i inne szczególne okoliczności uzasadniające udzielenie wsparcia finansowego.

2. Ocena, o której mowa w ust. 1, jest dokonywana odrębnie w odniesieniu do poszczególnych szkół objętych wnioskiem o udzielenie wsparcia finansowego i jest oceną punktową.

3. Z przeprowadzonej oceny wniosków o udzielenie wsparcia finansowego zespół sporządza protokół i przedkłada go wojewodzie.

4. Protokół zawiera w szczególności:

1) wykaz szkół, uszeregowany według przyznanej liczby punktów zgodnie z oceną punktową, o której mowa w ust. 2, ze wskazaniem w odniesieniu do poszczególnych szkół wnioskowanych kwot wsparcia finansowego, o których mowa w § 6 ust. 2 pkt 6 lit. i i j;

2) rekomendowane do uwzględnienia wnioski o udzielenie wsparcia finansowego odpowiednio na zakup albo zwrot kosztów zakupu pomocy dydaktycznych i na utworzenie lub modernizację albo zwrot kosztów utworzenia lub modernizacji szkolnych placów zabaw, w tym rekomendowane do uwzględnienia wnioski złożone ponownie zgodnie z § 2 ust. 5, ze wskazaniem szkół, które – zgodnie z oceną punktową, o której mowa w ust. 2, oraz z zachowaniem kolejności podziału środków budżetu państwa na wsparcie finansowe, o której mowa w § 5 ust. 1 – powinny otrzymać środki budżetu państwa w ramach wsparcia finansowego;

3) nieuwzględnione wnioski organów prowadzących o udzielenie wsparcia finansowego w odniesieniu do poszczególnych szkół, ze wskazaniem oceny punktowej, o której mowa w ust. 2, wnioskowanych kwot wsparcia finansowego, o których mowa w § 6 ust. 2 pkt 6 lit. i i j, w odniesieniu do poszczególnych szkół, oraz z zachowaniem kolejności podziału środków budżetu państwa na wsparcie finansowe, o której mowa w § 5 ust. 1.

[10] § 8 ust. 1 pkt 5 dodany przez § 1 pkt 5 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 4 października 2010 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie form i zakresu finansowego wspierania organów prowadzących w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i opieki w klasach I–III szkół podstawowych i ogólnokształcących szkół muzycznych I stopnia (Dz.U. Nr 187, poz. 1253). Zmiana weszła w życie 7 października 2010 r.

Wersja obowiązująca od 2010-10-07

1. Zespół, o którym mowa w § 7 ust. 1, dokonuje oceny wniosków o udzielenie wsparcia finansowego odpowiednio na zakup albo zwrot kosztów zakupu pomocy dydaktycznych i na utworzenie lub modernizację albo zwrot kosztów utworzenia lub modernizacji szkolnych placów zabaw, uwzględniając w szczególności:

1) liczbę dzieci sześcioletnich w klasach pierwszych, o której mowa w § 6 ust. 2 pkt 6 lit. c;

2) wyrównywanie dostępu do edukacji uczniów uczęszczających do szkół położonych na obszarach wiejskich;

3) aktualny stan wyposażenia szkół w pomoce dydaktyczne do miejsc zabaw w szkołach i dysponowania szkolnymi placami zabaw dostosowanymi do potrzeb uczniów klas I–III;

4) potrzeby szkół w zakresie zakupu albo zwrotu kosztów zakupu pomocy dydaktycznych do miejsc zabaw w szkołach i utworzenia lub modernizacji albo zwrotu kosztów utworzenia lub modernizacji szkolnych placów zabaw;

5) [10] przypadki losowe i inne szczególne okoliczności uzasadniające udzielenie wsparcia finansowego.

2. Ocena, o której mowa w ust. 1, jest dokonywana odrębnie w odniesieniu do poszczególnych szkół objętych wnioskiem o udzielenie wsparcia finansowego i jest oceną punktową.

3. Z przeprowadzonej oceny wniosków o udzielenie wsparcia finansowego zespół sporządza protokół i przedkłada go wojewodzie.

4. Protokół zawiera w szczególności:

1) wykaz szkół, uszeregowany według przyznanej liczby punktów zgodnie z oceną punktową, o której mowa w ust. 2, ze wskazaniem w odniesieniu do poszczególnych szkół wnioskowanych kwot wsparcia finansowego, o których mowa w § 6 ust. 2 pkt 6 lit. i i j;

2) rekomendowane do uwzględnienia wnioski o udzielenie wsparcia finansowego odpowiednio na zakup albo zwrot kosztów zakupu pomocy dydaktycznych i na utworzenie lub modernizację albo zwrot kosztów utworzenia lub modernizacji szkolnych placów zabaw, w tym rekomendowane do uwzględnienia wnioski złożone ponownie zgodnie z § 2 ust. 5, ze wskazaniem szkół, które – zgodnie z oceną punktową, o której mowa w ust. 2, oraz z zachowaniem kolejności podziału środków budżetu państwa na wsparcie finansowe, o której mowa w § 5 ust. 1 – powinny otrzymać środki budżetu państwa w ramach wsparcia finansowego;

3) nieuwzględnione wnioski organów prowadzących o udzielenie wsparcia finansowego w odniesieniu do poszczególnych szkół, ze wskazaniem oceny punktowej, o której mowa w ust. 2, wnioskowanych kwot wsparcia finansowego, o których mowa w § 6 ust. 2 pkt 6 lit. i i j, w odniesieniu do poszczególnych szkół, oraz z zachowaniem kolejności podziału środków budżetu państwa na wsparcie finansowe, o której mowa w § 5 ust. 1.

[10] § 8 ust. 1 pkt 5 dodany przez § 1 pkt 5 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 4 października 2010 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie form i zakresu finansowego wspierania organów prowadzących w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i opieki w klasach I–III szkół podstawowych i ogólnokształcących szkół muzycznych I stopnia (Dz.U. Nr 187, poz. 1253). Zmiana weszła w życie 7 października 2010 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2009-07-14 do 2010-10-06

1. Zespół, o którym mowa w § 7 ust. 1, dokonuje oceny wniosków o udzielenie wsparcia finansowego odpowiednio na zakup albo zwrot kosztów zakupu pomocy dydaktycznych i na utworzenie lub modernizację albo zwrot kosztów utworzenia lub modernizacji szkolnych placów zabaw, uwzględniając w szczególności:

1) liczbę dzieci sześcioletnich w klasach pierwszych, o której mowa w § 6 ust. 2 pkt 6 lit. c;

2) wyrównywanie dostępu do edukacji uczniów uczęszczających do szkół położonych na obszarach wiejskich;

3) aktualny stan wyposażenia szkół w pomoce dydaktyczne do miejsc zabaw w szkołach i dysponowania szkolnymi placami zabaw dostosowanymi do potrzeb uczniów klas I–III;

4) potrzeby szkół w zakresie zakupu albo zwrotu kosztów zakupu pomocy dydaktycznych do miejsc zabaw w szkołach i utworzenia lub modernizacji albo zwrotu kosztów utworzenia lub modernizacji szkolnych placów zabaw.

2. Ocena, o której mowa w ust. 1, jest dokonywana odrębnie w odniesieniu do poszczególnych szkół objętych wnioskiem o udzielenie wsparcia finansowego i jest oceną punktową.

3. Z przeprowadzonej oceny wniosków o udzielenie wsparcia finansowego zespół sporządza protokół i przedkłada go wojewodzie.

4. Protokół zawiera w szczególności:

1) wykaz szkół, uszeregowany według przyznanej liczby punktów zgodnie z oceną punktową, o której mowa w ust. 2, ze wskazaniem w odniesieniu do poszczególnych szkół wnioskowanych kwot wsparcia finansowego, o których mowa w § 6 ust. 2 pkt 6 lit. i i j;

2) rekomendowane do uwzględnienia wnioski o udzielenie wsparcia finansowego odpowiednio na zakup albo zwrot kosztów zakupu pomocy dydaktycznych i na utworzenie lub modernizację albo zwrot kosztów utworzenia lub modernizacji szkolnych placów zabaw, w tym rekomendowane do uwzględnienia wnioski złożone ponownie zgodnie z § 2 ust. 5, ze wskazaniem szkół, które – zgodnie z oceną punktową, o której mowa w ust. 2, oraz z zachowaniem kolejności podziału środków budżetu państwa na wsparcie finansowe, o której mowa w § 5 ust. 1 – powinny otrzymać środki budżetu państwa w ramach wsparcia finansowego;

3) nieuwzględnione wnioski organów prowadzących o udzielenie wsparcia finansowego w odniesieniu do poszczególnych szkół, ze wskazaniem oceny punktowej, o której mowa w ust. 2, wnioskowanych kwot wsparcia finansowego, o których mowa w § 6 ust. 2 pkt 6 lit. i i j, w odniesieniu do poszczególnych szkół, oraz z zachowaniem kolejności podziału środków budżetu państwa na wsparcie finansowe, o której mowa w § 5 ust. 1.