Wersja obowiązująca od 2014-06-30 do 2015-01-01
1. Pracodawca składa do Funduszu wniosek o:
1) dofinansowanie na dany rok kalendarzowy – w terminie do dnia 15 listopada tego roku;
2) refundację:
a) w 2009 r. – w terminie do dnia 30 listopada 2009 r.,
b) w latach następnych – w terminie do dnia 30 listopada roku poprzedzającego rok, którego dotyczy refundacja.
2. W przypadku pracodawców, którzy uzyskali status zakładu pracy chronionej w danym roku kalendarzowym, wniosek o refundację na ten rok składa się w terminie do dnia 30 listopada tego roku.
3. W przypadku pracodawców, którzy uzyskali status zakładu pracy chronionej po dniu 1 listopada danego roku kalendarzowego, termin, o którym mowa w ust. 1 pkt 2 lit. b, przedłuża się do dnia 31 stycznia roku następnego.
4. Wniosek zawiera:
1) nazwę pracodawcy;
2) adres siedziby lub miejsca zamieszkania pracodawcy;
3) adres do korespondencji pracodawcy, jeżeli jest inny niż adres określony w pkt 2;
4) imię i nazwisko osoby upoważnionej do reprezentowania pracodawcy w sprawie;
5) numer telefonu i faksu pracodawcy;
6) adres poczty elektronicznej pracodawcy;
7) numery NIP i PKD pracodawcy;
8) nazwę banku i numer rachunku bankowego pracodawcy;
9) dane dotyczące wnioskowanej pomocy:
a) podstawę prawną udzielenia pomocy,
b) wnioskowaną kwotę pomocy ogółem,
c) formę zabezpieczenia zwrotu pomocy.
5. Do wniosku dołącza się:
1) kserokopie:
a) dokumentów potwierdzających dane, o których mowa w ust. 4 pkt 1, 2 i 7,
b) aktualnej decyzji o nadaniu statusu zakładu pracy chronionej;
2) oświadczenie pracodawcy o:
a) posiadaniu lub nieposiadaniu w dniu złożenia wniosku:
– zaległości w zobowiązaniach wobec Funduszu,
– nieuregulowanych w terminie zobowiązań cywilnoprawnych,
b) zaleganiu lub niezaleganiu w dniu złożenia wniosku z:
– wypłacaniem w terminie wynagrodzeń pracownikom lub
– opłacaniem w terminie składek na ubezpieczenia społeczne, ubezpieczenie zdrowotne, Fundusz Pracy, Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych lub innych danin publicznych,
c) ogłoszeniu lub nieogłoszeniu w stosunku do niego upadłości lub rozpoczęcia jego likwidacji,
d) [4] (uchylona),
e) karalności lub niekaralności w okresie 2 lat przed dniem złożenia wniosku za przestępstwa przeciwko obrotowi gospodarczemu, w rozumieniu ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. – Kodeks karny (Dz. U. Nr 88, poz. 553, z późn. zm.3));
3) informację o przeciętnych miesięcznych stanach zatrudnienia:
a) ogółem,
b) osób niepełnosprawnych ogółem oraz w podziale na stopnie niepełnosprawności – ustalonych odrębnie dla każdego z 3 miesięcy poprzedzających dzień złożenia wniosku oraz o średnim kwartalnym stanie zatrudnienia osób niepełnosprawnych obliczonym na podstawie tych stanów zatrudnienia.
6. Do wniosku o dofinansowanie dołącza się:
1) potwierdzone za zgodność z oryginałem kserokopie zawartych umów kredytowych;
2) informację z banku, z którym zostały zawarte umowy kredytowe, o wysokości odsetek, jakie pracodawca zapłaci z tytułu zaciągniętych kredytów za okres wskazany we wniosku, za który zostanie naliczone oprocentowanie kredytów do dofinansowania, wraz z informacją o wysokości stopy procentowej przyjętej do wyliczenia odsetek;
3) informację pracodawcy o przeznaczeniu kredytów i o wysokości kredytów, które mogą zostać objęte dofinansowaniem stosownie do § 2, oraz o okresie, za który zostanie naliczone oprocentowanie kredytów do dofinansowania;
4) zaświadczenia o pomocy de minimis lub oświadczenie o wysokości tej pomocy, otrzymanej w okresie obejmującym bieżący rok kalendarzowy oraz dwa poprzedzające go lata kalendarzowe, albo oświadczenie o nieotrzymaniu pomocy de minimis w tym okresie.
7. Do wniosku o refundację dołącza się informację o wysokości:
1) kosztów ze wskazaniem rodzajów i kwot kosztów, o których mowa w § 5–7;
2) otrzymanej pomocy publicznej i pomocy de minimis albo informację o nieotrzymaniu pomocy – w zakresie wynikającym z art. 37 ust. 5 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz. U. z 2007 r. Nr 59, poz. 404 oraz z 2008 r. Nr 93, poz. 585) – w odniesieniu do tych samych kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą.
8. Fundusz może żądać od pracodawcy przedstawienia dodatkowych dokumentów potwierdzających informacje zawarte we wniosku.
[4] § 10 ust. 5 pkt 2 lit. d) uchylona przez § 1 pkt 4 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 17 czerwca 2014 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie pomocy finansowej udzielanej pracodawcom prowadzącym zakłady pracy chronionej ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (Dz.U. poz. 814). Zmiana weszła w życie 30 czerwca 2014 r.
Wersja obowiązująca od 2014-06-30 do 2015-01-01
1. Pracodawca składa do Funduszu wniosek o:
1) dofinansowanie na dany rok kalendarzowy – w terminie do dnia 15 listopada tego roku;
2) refundację:
a) w 2009 r. – w terminie do dnia 30 listopada 2009 r.,
b) w latach następnych – w terminie do dnia 30 listopada roku poprzedzającego rok, którego dotyczy refundacja.
2. W przypadku pracodawców, którzy uzyskali status zakładu pracy chronionej w danym roku kalendarzowym, wniosek o refundację na ten rok składa się w terminie do dnia 30 listopada tego roku.
3. W przypadku pracodawców, którzy uzyskali status zakładu pracy chronionej po dniu 1 listopada danego roku kalendarzowego, termin, o którym mowa w ust. 1 pkt 2 lit. b, przedłuża się do dnia 31 stycznia roku następnego.
4. Wniosek zawiera:
1) nazwę pracodawcy;
2) adres siedziby lub miejsca zamieszkania pracodawcy;
3) adres do korespondencji pracodawcy, jeżeli jest inny niż adres określony w pkt 2;
4) imię i nazwisko osoby upoważnionej do reprezentowania pracodawcy w sprawie;
5) numer telefonu i faksu pracodawcy;
6) adres poczty elektronicznej pracodawcy;
7) numery NIP i PKD pracodawcy;
8) nazwę banku i numer rachunku bankowego pracodawcy;
9) dane dotyczące wnioskowanej pomocy:
a) podstawę prawną udzielenia pomocy,
b) wnioskowaną kwotę pomocy ogółem,
c) formę zabezpieczenia zwrotu pomocy.
5. Do wniosku dołącza się:
1) kserokopie:
a) dokumentów potwierdzających dane, o których mowa w ust. 4 pkt 1, 2 i 7,
b) aktualnej decyzji o nadaniu statusu zakładu pracy chronionej;
2) oświadczenie pracodawcy o:
a) posiadaniu lub nieposiadaniu w dniu złożenia wniosku:
– zaległości w zobowiązaniach wobec Funduszu,
– nieuregulowanych w terminie zobowiązań cywilnoprawnych,
b) zaleganiu lub niezaleganiu w dniu złożenia wniosku z:
– wypłacaniem w terminie wynagrodzeń pracownikom lub
– opłacaniem w terminie składek na ubezpieczenia społeczne, ubezpieczenie zdrowotne, Fundusz Pracy, Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych lub innych danin publicznych,
c) ogłoszeniu lub nieogłoszeniu w stosunku do niego upadłości lub rozpoczęcia jego likwidacji,
d) [4] (uchylona),
e) karalności lub niekaralności w okresie 2 lat przed dniem złożenia wniosku za przestępstwa przeciwko obrotowi gospodarczemu, w rozumieniu ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. – Kodeks karny (Dz. U. Nr 88, poz. 553, z późn. zm.3));
3) informację o przeciętnych miesięcznych stanach zatrudnienia:
a) ogółem,
b) osób niepełnosprawnych ogółem oraz w podziale na stopnie niepełnosprawności – ustalonych odrębnie dla każdego z 3 miesięcy poprzedzających dzień złożenia wniosku oraz o średnim kwartalnym stanie zatrudnienia osób niepełnosprawnych obliczonym na podstawie tych stanów zatrudnienia.
6. Do wniosku o dofinansowanie dołącza się:
1) potwierdzone za zgodność z oryginałem kserokopie zawartych umów kredytowych;
2) informację z banku, z którym zostały zawarte umowy kredytowe, o wysokości odsetek, jakie pracodawca zapłaci z tytułu zaciągniętych kredytów za okres wskazany we wniosku, za który zostanie naliczone oprocentowanie kredytów do dofinansowania, wraz z informacją o wysokości stopy procentowej przyjętej do wyliczenia odsetek;
3) informację pracodawcy o przeznaczeniu kredytów i o wysokości kredytów, które mogą zostać objęte dofinansowaniem stosownie do § 2, oraz o okresie, za który zostanie naliczone oprocentowanie kredytów do dofinansowania;
4) zaświadczenia o pomocy de minimis lub oświadczenie o wysokości tej pomocy, otrzymanej w okresie obejmującym bieżący rok kalendarzowy oraz dwa poprzedzające go lata kalendarzowe, albo oświadczenie o nieotrzymaniu pomocy de minimis w tym okresie.
7. Do wniosku o refundację dołącza się informację o wysokości:
1) kosztów ze wskazaniem rodzajów i kwot kosztów, o których mowa w § 5–7;
2) otrzymanej pomocy publicznej i pomocy de minimis albo informację o nieotrzymaniu pomocy – w zakresie wynikającym z art. 37 ust. 5 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz. U. z 2007 r. Nr 59, poz. 404 oraz z 2008 r. Nr 93, poz. 585) – w odniesieniu do tych samych kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą.
8. Fundusz może żądać od pracodawcy przedstawienia dodatkowych dokumentów potwierdzających informacje zawarte we wniosku.
[4] § 10 ust. 5 pkt 2 lit. d) uchylona przez § 1 pkt 4 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 17 czerwca 2014 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie pomocy finansowej udzielanej pracodawcom prowadzącym zakłady pracy chronionej ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (Dz.U. poz. 814). Zmiana weszła w życie 30 czerwca 2014 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2009-05-08 do 2014-06-29
1. Pracodawca składa do Funduszu wniosek o:
1) dofinansowanie na dany rok kalendarzowy – w terminie do dnia 15 listopada tego roku;
2) refundację:
a) w 2009 r. – w terminie do dnia 30 listopada 2009 r.,
b) w latach następnych – w terminie do dnia 30 listopada roku poprzedzającego rok, którego dotyczy refundacja.
2. W przypadku pracodawców, którzy uzyskali status zakładu pracy chronionej w danym roku kalendarzowym, wniosek o refundację na ten rok składa się w terminie do dnia 30 listopada tego roku.
3. W przypadku pracodawców, którzy uzyskali status zakładu pracy chronionej po dniu 1 listopada danego roku kalendarzowego, termin, o którym mowa w ust. 1 pkt 2 lit. b, przedłuża się do dnia 31 stycznia roku następnego.
4. Wniosek zawiera:
1) nazwę pracodawcy;
2) adres siedziby lub miejsca zamieszkania pracodawcy;
3) adres do korespondencji pracodawcy, jeżeli jest inny niż adres określony w pkt 2;
4) imię i nazwisko osoby upoważnionej do reprezentowania pracodawcy w sprawie;
5) numer telefonu i faksu pracodawcy;
6) adres poczty elektronicznej pracodawcy;
7) numery NIP i PKD pracodawcy;
8) nazwę banku i numer rachunku bankowego pracodawcy;
9) dane dotyczące wnioskowanej pomocy:
a) podstawę prawną udzielenia pomocy,
b) wnioskowaną kwotę pomocy ogółem,
c) formę zabezpieczenia zwrotu pomocy.
5. Do wniosku dołącza się:
1) kserokopie:
a) dokumentów potwierdzających dane, o których mowa w ust. 4 pkt 1, 2 i 7,
b) aktualnej decyzji o nadaniu statusu zakładu pracy chronionej;
2) oświadczenie pracodawcy o:
a) posiadaniu lub nieposiadaniu w dniu złożenia wniosku:
– zaległości w zobowiązaniach wobec Funduszu,
– nieuregulowanych w terminie zobowiązań cywilnoprawnych,
b) zaleganiu lub niezaleganiu w dniu złożenia wniosku z:
– wypłacaniem w terminie wynagrodzeń pracownikom lub
– opłacaniem w terminie składek na ubezpieczenia społeczne, ubezpieczenie zdrowotne, Fundusz Pracy, Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych lub innych danin publicznych,
c) ogłoszeniu lub nieogłoszeniu w stosunku do niego upadłości lub rozpoczęcia jego likwidacji,
d) znajdowaniu lub nieznajdowaniu się pracodawcy w trudnej sytuacji ekonomicznej według kryteriów określonych w przepisach prawa Unii Europejskiej dotyczących udzielania pomocy publicznej3),
e) karalności lub niekaralności w okresie 2 lat przed dniem złożenia wniosku za przestępstwa przeciwko obrotowi gospodarczemu, w rozumieniu ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. – Kodeks karny (Dz. U. Nr 88, poz. 553, z późn. zm.4));
3) informację o przeciętnych miesięcznych stanach zatrudnienia:
a) ogółem,
b) osób niepełnosprawnych ogółem oraz w podziale na stopnie niepełnosprawności – ustalonych odrębnie dla każdego z 3 miesięcy poprzedzających dzień złożenia wniosku oraz o średnim kwartalnym stanie zatrudnienia osób niepełnosprawnych obliczonym na podstawie tych stanów zatrudnienia.
6. Do wniosku o dofinansowanie dołącza się:
1) potwierdzone za zgodność z oryginałem kserokopie zawartych umów kredytowych;
2) informację z banku, z którym zostały zawarte umowy kredytowe, o wysokości odsetek, jakie pracodawca zapłaci z tytułu zaciągniętych kredytów za okres wskazany we wniosku, za który zostanie naliczone oprocentowanie kredytów do dofinansowania, wraz z informacją o wysokości stopy procentowej przyjętej do wyliczenia odsetek;
3) informację pracodawcy o przeznaczeniu kredytów i o wysokości kredytów, które mogą zostać objęte dofinansowaniem stosownie do § 2, oraz o okresie, za który zostanie naliczone oprocentowanie kredytów do dofinansowania;
4) zaświadczenia o pomocy de minimis lub oświadczenie o wysokości tej pomocy, otrzymanej w okresie obejmującym bieżący rok kalendarzowy oraz dwa poprzedzające go lata kalendarzowe, albo oświadczenie o nieotrzymaniu pomocy de minimis w tym okresie.
7. Do wniosku o refundację dołącza się informację o wysokości:
1) kosztów ze wskazaniem rodzajów i kwot kosztów, o których mowa w § 5–7;
2) otrzymanej pomocy publicznej i pomocy de minimis albo informację o nieotrzymaniu pomocy – w zakresie wynikającym z art. 37 ust. 5 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz. U. z 2007 r. Nr 59, poz. 404 oraz z 2008 r. Nr 93, poz. 585) – w odniesieniu do tych samych kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą.
8. Fundusz może żądać od pracodawcy przedstawienia dodatkowych dokumentów potwierdzających informacje zawarte we wniosku.