history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2014-06-30 do 2015-01-01

1. Pracodawca składa do Funduszu wniosek o:

1) dofinansowanie na dany rok kalendarzowy – w terminie do dnia 15 listopada tego roku;

2) refundację:

a) w 2009 r. – w terminie do dnia 30 listopada 2009 r.,

b) w latach następnych – w terminie do dnia 30 listopada roku poprzedzającego rok, którego dotyczy refundacja.

2. W przypadku pracodawców, którzy uzyskali status zakładu pracy chronionej w danym roku kalendarzowym, wniosek o refundację na ten rok składa się w terminie do dnia 30 listopada tego roku.

3. W przypadku pracodawców, którzy uzyskali status zakładu pracy chronionej po dniu 1 listopada danego roku kalendarzowego, termin, o którym mowa w ust. 1 pkt 2 lit. b, przedłuża się do dnia 31 stycznia roku następnego.

4. Wniosek zawiera:

1) nazwę pracodawcy;

2) adres siedziby lub miejsca zamieszkania pracodawcy;

3) adres do korespondencji pracodawcy, jeżeli jest inny niż adres określony w pkt 2;

4) imię i nazwisko osoby upoważnionej do reprezentowania pracodawcy w sprawie;

5) numer telefonu i faksu pracodawcy;

6) adres poczty elektronicznej pracodawcy;

7) numery NIP i PKD pracodawcy;

8) nazwę banku i numer rachunku bankowego pracodawcy;

9) dane dotyczące wnioskowanej pomocy:

a) podstawę prawną udzielenia pomocy,

b) wnioskowaną kwotę pomocy ogółem,

c) formę zabezpieczenia zwrotu pomocy.

5. Do wniosku dołącza się:

1) kserokopie:

a) dokumentów potwierdzających dane, o których mowa w ust. 4 pkt 1, 2 i 7,

b) aktualnej decyzji o nadaniu statusu zakładu pracy chronionej;

2) oświadczenie pracodawcy o:

a) posiadaniu lub nieposiadaniu w dniu złożenia wniosku:

– zaległości w zobowiązaniach wobec Funduszu,

– nieuregulowanych w terminie zobowiązań cywilnoprawnych,

b) zaleganiu lub niezaleganiu w dniu złożenia wniosku z:

– wypłacaniem w terminie wynagrodzeń pracownikom lub

– opłacaniem w terminie składek na ubezpieczenia społeczne, ubezpieczenie zdrowotne, Fundusz Pracy, Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych lub innych danin publicznych,

c) ogłoszeniu lub nieogłoszeniu w stosunku do niego upadłości lub rozpoczęcia jego likwidacji,

d) [4] (uchylona),

e) karalności lub niekaralności w okresie 2 lat przed dniem złożenia wniosku za przestępstwa przeciwko obrotowi gospodarczemu, w rozumieniu ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. – Kodeks karny (Dz. U. Nr 88, poz. 553, z późn. zm.3));

3) informację o przeciętnych miesięcznych stanach zatrudnienia:

a) ogółem,

b) osób niepełnosprawnych ogółem oraz w podziale na stopnie niepełnosprawności – ustalonych odrębnie dla każdego z 3 miesięcy poprzedzających dzień złożenia wniosku oraz o średnim kwartalnym stanie zatrudnienia osób niepełnosprawnych obliczonym na podstawie tych stanów zatrudnienia.

6. Do wniosku o dofinansowanie dołącza się:

1) potwierdzone za zgodność z oryginałem kserokopie zawartych umów kredytowych;

2) informację z banku, z którym zostały zawarte umowy kredytowe, o wysokości odsetek, jakie pracodawca zapłaci z tytułu zaciągniętych kredytów za okres wskazany we wniosku, za który zostanie naliczone oprocentowanie kredytów do dofinansowania, wraz z informacją o wysokości stopy procentowej przyjętej do wyliczenia odsetek;

3) informację pracodawcy o przeznaczeniu kredytów i o wysokości kredytów, które mogą zostać objęte dofinansowaniem stosownie do § 2, oraz o okresie, za który zostanie naliczone oprocentowanie kredytów do dofinansowania;

4) zaświadczenia o pomocy de minimis lub oświadczenie o wysokości tej pomocy, otrzymanej w okresie obejmującym bieżący rok kalendarzowy oraz dwa poprzedzające go lata kalendarzowe, albo oświadczenie o nieotrzymaniu pomocy de minimis w tym okresie.

7. Do wniosku o refundację dołącza się informację o wysokości:

1) kosztów ze wskazaniem rodzajów i kwot kosztów, o których mowa w § 5–7;

2) otrzymanej pomocy publicznej i pomocy de minimis albo informację o nieotrzymaniu pomocy – w zakresie wynikającym z art. 37 ust. 5 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz. U. z 2007 r. Nr 59, poz. 404 oraz z 2008 r. Nr 93, poz. 585) – w odniesieniu do tych samych kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą.

8. Fundusz może żądać od pracodawcy przedstawienia dodatkowych dokumentów potwierdzających informacje zawarte we wniosku.

[4] § 10 ust. 5 pkt 2 lit. d) uchylona przez § 1 pkt 4 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 17 czerwca 2014 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie pomocy finansowej udzielanej pracodawcom prowadzącym zakłady pracy chronionej ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (Dz.U. poz. 814). Zmiana weszła w życie 30 czerwca 2014 r.

Wersja obowiązująca od 2014-06-30 do 2015-01-01

1. Pracodawca składa do Funduszu wniosek o:

1) dofinansowanie na dany rok kalendarzowy – w terminie do dnia 15 listopada tego roku;

2) refundację:

a) w 2009 r. – w terminie do dnia 30 listopada 2009 r.,

b) w latach następnych – w terminie do dnia 30 listopada roku poprzedzającego rok, którego dotyczy refundacja.

2. W przypadku pracodawców, którzy uzyskali status zakładu pracy chronionej w danym roku kalendarzowym, wniosek o refundację na ten rok składa się w terminie do dnia 30 listopada tego roku.

3. W przypadku pracodawców, którzy uzyskali status zakładu pracy chronionej po dniu 1 listopada danego roku kalendarzowego, termin, o którym mowa w ust. 1 pkt 2 lit. b, przedłuża się do dnia 31 stycznia roku następnego.

4. Wniosek zawiera:

1) nazwę pracodawcy;

2) adres siedziby lub miejsca zamieszkania pracodawcy;

3) adres do korespondencji pracodawcy, jeżeli jest inny niż adres określony w pkt 2;

4) imię i nazwisko osoby upoważnionej do reprezentowania pracodawcy w sprawie;

5) numer telefonu i faksu pracodawcy;

6) adres poczty elektronicznej pracodawcy;

7) numery NIP i PKD pracodawcy;

8) nazwę banku i numer rachunku bankowego pracodawcy;

9) dane dotyczące wnioskowanej pomocy:

a) podstawę prawną udzielenia pomocy,

b) wnioskowaną kwotę pomocy ogółem,

c) formę zabezpieczenia zwrotu pomocy.

5. Do wniosku dołącza się:

1) kserokopie:

a) dokumentów potwierdzających dane, o których mowa w ust. 4 pkt 1, 2 i 7,

b) aktualnej decyzji o nadaniu statusu zakładu pracy chronionej;

2) oświadczenie pracodawcy o:

a) posiadaniu lub nieposiadaniu w dniu złożenia wniosku:

– zaległości w zobowiązaniach wobec Funduszu,

– nieuregulowanych w terminie zobowiązań cywilnoprawnych,

b) zaleganiu lub niezaleganiu w dniu złożenia wniosku z:

– wypłacaniem w terminie wynagrodzeń pracownikom lub

– opłacaniem w terminie składek na ubezpieczenia społeczne, ubezpieczenie zdrowotne, Fundusz Pracy, Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych lub innych danin publicznych,

c) ogłoszeniu lub nieogłoszeniu w stosunku do niego upadłości lub rozpoczęcia jego likwidacji,

d) [4] (uchylona),

e) karalności lub niekaralności w okresie 2 lat przed dniem złożenia wniosku za przestępstwa przeciwko obrotowi gospodarczemu, w rozumieniu ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. – Kodeks karny (Dz. U. Nr 88, poz. 553, z późn. zm.3));

3) informację o przeciętnych miesięcznych stanach zatrudnienia:

a) ogółem,

b) osób niepełnosprawnych ogółem oraz w podziale na stopnie niepełnosprawności – ustalonych odrębnie dla każdego z 3 miesięcy poprzedzających dzień złożenia wniosku oraz o średnim kwartalnym stanie zatrudnienia osób niepełnosprawnych obliczonym na podstawie tych stanów zatrudnienia.

6. Do wniosku o dofinansowanie dołącza się:

1) potwierdzone za zgodność z oryginałem kserokopie zawartych umów kredytowych;

2) informację z banku, z którym zostały zawarte umowy kredytowe, o wysokości odsetek, jakie pracodawca zapłaci z tytułu zaciągniętych kredytów za okres wskazany we wniosku, za który zostanie naliczone oprocentowanie kredytów do dofinansowania, wraz z informacją o wysokości stopy procentowej przyjętej do wyliczenia odsetek;

3) informację pracodawcy o przeznaczeniu kredytów i o wysokości kredytów, które mogą zostać objęte dofinansowaniem stosownie do § 2, oraz o okresie, za który zostanie naliczone oprocentowanie kredytów do dofinansowania;

4) zaświadczenia o pomocy de minimis lub oświadczenie o wysokości tej pomocy, otrzymanej w okresie obejmującym bieżący rok kalendarzowy oraz dwa poprzedzające go lata kalendarzowe, albo oświadczenie o nieotrzymaniu pomocy de minimis w tym okresie.

7. Do wniosku o refundację dołącza się informację o wysokości:

1) kosztów ze wskazaniem rodzajów i kwot kosztów, o których mowa w § 5–7;

2) otrzymanej pomocy publicznej i pomocy de minimis albo informację o nieotrzymaniu pomocy – w zakresie wynikającym z art. 37 ust. 5 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz. U. z 2007 r. Nr 59, poz. 404 oraz z 2008 r. Nr 93, poz. 585) – w odniesieniu do tych samych kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą.

8. Fundusz może żądać od pracodawcy przedstawienia dodatkowych dokumentów potwierdzających informacje zawarte we wniosku.

[4] § 10 ust. 5 pkt 2 lit. d) uchylona przez § 1 pkt 4 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 17 czerwca 2014 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie pomocy finansowej udzielanej pracodawcom prowadzącym zakłady pracy chronionej ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (Dz.U. poz. 814). Zmiana weszła w życie 30 czerwca 2014 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2009-05-08 do 2014-06-29

1. Pracodawca składa do Funduszu wniosek o:

1) dofinansowanie na dany rok kalendarzowy – w terminie do dnia 15 listopada tego roku;

2) refundację:

a) w 2009 r. – w terminie do dnia 30 listopada 2009 r.,

b) w latach następnych – w terminie do dnia 30 listopada roku poprzedzającego rok, którego dotyczy refundacja.

2. W przypadku pracodawców, którzy uzyskali status zakładu pracy chronionej w danym roku kalendarzowym, wniosek o refundację na ten rok składa się w terminie do dnia 30 listopada tego roku.

3. W przypadku pracodawców, którzy uzyskali status zakładu pracy chronionej po dniu 1 listopada danego roku kalendarzowego, termin, o którym mowa w ust. 1 pkt 2 lit. b, przedłuża się do dnia 31 stycznia roku następnego.

4. Wniosek zawiera:

1) nazwę pracodawcy;

2) adres siedziby lub miejsca zamieszkania pracodawcy;

3) adres do korespondencji pracodawcy, jeżeli jest inny niż adres określony w pkt 2;

4) imię i nazwisko osoby upoważnionej do reprezentowania pracodawcy w sprawie;

5) numer telefonu i faksu pracodawcy;

6) adres poczty elektronicznej pracodawcy;

7) numery NIP i PKD pracodawcy;

8) nazwę banku i numer rachunku bankowego pracodawcy;

9) dane dotyczące wnioskowanej pomocy:

a) podstawę prawną udzielenia pomocy,

b) wnioskowaną kwotę pomocy ogółem,

c) formę zabezpieczenia zwrotu pomocy.

5. Do wniosku dołącza się:

1) kserokopie:

a) dokumentów potwierdzających dane, o których mowa w ust. 4 pkt 1, 2 i 7,

b) aktualnej decyzji o nadaniu statusu zakładu pracy chronionej;

2) oświadczenie pracodawcy o:

a) posiadaniu lub nieposiadaniu w dniu złożenia wniosku:

– zaległości w zobowiązaniach wobec Funduszu,

– nieuregulowanych w terminie zobowiązań cywilnoprawnych,

b) zaleganiu lub niezaleganiu w dniu złożenia wniosku z:

– wypłacaniem w terminie wynagrodzeń pracownikom lub

– opłacaniem w terminie składek na ubezpieczenia społeczne, ubezpieczenie zdrowotne, Fundusz Pracy, Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych lub innych danin publicznych,

c) ogłoszeniu lub nieogłoszeniu w stosunku do niego upadłości lub rozpoczęcia jego likwidacji,

d) znajdowaniu lub nieznajdowaniu się pracodawcy w trudnej sytuacji ekonomicznej według kryteriów określonych w przepisach prawa Unii Europejskiej dotyczących udzielania pomocy publicznej3),

e) karalności lub niekaralności w okresie 2 lat przed dniem złożenia wniosku za przestępstwa przeciwko obrotowi gospodarczemu, w rozumieniu ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. – Kodeks karny (Dz. U. Nr 88, poz. 553, z późn. zm.4));

3) informację o przeciętnych miesięcznych stanach zatrudnienia:

a) ogółem,

b) osób niepełnosprawnych ogółem oraz w podziale na stopnie niepełnosprawności – ustalonych odrębnie dla każdego z 3 miesięcy poprzedzających dzień złożenia wniosku oraz o średnim kwartalnym stanie zatrudnienia osób niepełnosprawnych obliczonym na podstawie tych stanów zatrudnienia.

6. Do wniosku o dofinansowanie dołącza się:

1) potwierdzone za zgodność z oryginałem kserokopie zawartych umów kredytowych;

2) informację z banku, z którym zostały zawarte umowy kredytowe, o wysokości odsetek, jakie pracodawca zapłaci z tytułu zaciągniętych kredytów za okres wskazany we wniosku, za który zostanie naliczone oprocentowanie kredytów do dofinansowania, wraz z informacją o wysokości stopy procentowej przyjętej do wyliczenia odsetek;

3) informację pracodawcy o przeznaczeniu kredytów i o wysokości kredytów, które mogą zostać objęte dofinansowaniem stosownie do § 2, oraz o okresie, za który zostanie naliczone oprocentowanie kredytów do dofinansowania;

4) zaświadczenia o pomocy de minimis lub oświadczenie o wysokości tej pomocy, otrzymanej w okresie obejmującym bieżący rok kalendarzowy oraz dwa poprzedzające go lata kalendarzowe, albo oświadczenie o nieotrzymaniu pomocy de minimis w tym okresie.

7. Do wniosku o refundację dołącza się informację o wysokości:

1) kosztów ze wskazaniem rodzajów i kwot kosztów, o których mowa w § 5–7;

2) otrzymanej pomocy publicznej i pomocy de minimis albo informację o nieotrzymaniu pomocy – w zakresie wynikającym z art. 37 ust. 5 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz. U. z 2007 r. Nr 59, poz. 404 oraz z 2008 r. Nr 93, poz. 585) – w odniesieniu do tych samych kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą.

8. Fundusz może żądać od pracodawcy przedstawienia dodatkowych dokumentów potwierdzających informacje zawarte we wniosku.