Wersja obowiązująca od 2011-09-01 do 2013-01-01
[Rejestr prowadzony przez Prezesa UKE] 1. Prezes UKE prowadzi rejestr obejmujący:
1) firmę przedsiębiorcy, jego siedzibę i adres albo adres miejsca zamieszkania i adres głównego miejsca wykonywania działalności;
2) [3] oznaczenie formy prawnej przedsiębiorcy i numer w rejestrze przedsiębiorców albo w innym właściwym rejestrze lub ewidencji działalności gospodarczej oraz numer identyfikacji podatkowej (NIP);
3) zakres wykonywanej działalności pocztowej z uwzględnieniem podziału określonego w art. 6 ust. 1 i 2;
4) w przypadku operatorów wykonujących działalność objętą zezwoleniem – okres ważności zezwolenia;
5) obszar wykonywanej działalności pocztowej;
6) informacje o zmianie danych, o których mowa w pkt 1–5, jak również o fakcie zawieszenia albo zakończenia wykonywania działalności pocztowej;
7) numer wpisu;
8) datę wpływu wniosku o wpis do rejestru oraz datę dokonania wpisu.
2. Rejestr składa się z dwóch części:
1) rejestru zezwoleń, o których mowa w art. 6 ust. 1;
2) rejestru działalności pocztowej niewymagającej zezwolenia, o której mowa w art. 6 ust. 2.
3. Rejestr jest jawny.
4. Rejestr może być prowadzony w systemie informatycznym.
5. Prezes UKE dokonuje wpisu do rejestru w terminie 7 dni od daty wydania zezwolenia lub daty wpływu wniosku o wpis do rejestru wraz z oświadczeniem, o którym mowa w art. 15 ust. 2.
6. Prezes UKE dokonuje zmiany danych objętych rejestrem, o których mowa w ust. 1, w terminie 7 dni od dnia wpływu zgłoszenia o zmianie danych.
[3] Art. 20 ust. 1 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez art. 27 pkt 3 ustawy z dnia 29 lipca 2011 r. o zmianie ustawy o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i płatników oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. Nr 171, poz. 1016). Zmiana weszła w życie 1 września 2011 r.
Wersja obowiązująca od 2011-09-01 do 2013-01-01
[Rejestr prowadzony przez Prezesa UKE] 1. Prezes UKE prowadzi rejestr obejmujący:
1) firmę przedsiębiorcy, jego siedzibę i adres albo adres miejsca zamieszkania i adres głównego miejsca wykonywania działalności;
2) [3] oznaczenie formy prawnej przedsiębiorcy i numer w rejestrze przedsiębiorców albo w innym właściwym rejestrze lub ewidencji działalności gospodarczej oraz numer identyfikacji podatkowej (NIP);
3) zakres wykonywanej działalności pocztowej z uwzględnieniem podziału określonego w art. 6 ust. 1 i 2;
4) w przypadku operatorów wykonujących działalność objętą zezwoleniem – okres ważności zezwolenia;
5) obszar wykonywanej działalności pocztowej;
6) informacje o zmianie danych, o których mowa w pkt 1–5, jak również o fakcie zawieszenia albo zakończenia wykonywania działalności pocztowej;
7) numer wpisu;
8) datę wpływu wniosku o wpis do rejestru oraz datę dokonania wpisu.
2. Rejestr składa się z dwóch części:
1) rejestru zezwoleń, o których mowa w art. 6 ust. 1;
2) rejestru działalności pocztowej niewymagającej zezwolenia, o której mowa w art. 6 ust. 2.
3. Rejestr jest jawny.
4. Rejestr może być prowadzony w systemie informatycznym.
5. Prezes UKE dokonuje wpisu do rejestru w terminie 7 dni od daty wydania zezwolenia lub daty wpływu wniosku o wpis do rejestru wraz z oświadczeniem, o którym mowa w art. 15 ust. 2.
6. Prezes UKE dokonuje zmiany danych objętych rejestrem, o których mowa w ust. 1, w terminie 7 dni od dnia wpływu zgłoszenia o zmianie danych.
[3] Art. 20 ust. 1 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez art. 27 pkt 3 ustawy z dnia 29 lipca 2011 r. o zmianie ustawy o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i płatników oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. Nr 171, poz. 1016). Zmiana weszła w życie 1 września 2011 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2010-04-10 do 2011-08-31
[Rejestr prowadzony przez Prezesa UKE] 1. Prezes UKE prowadzi rejestr obejmujący:
1) [13] firmę przedsiębiorcy, jego siedzibę i adres albo adres miejsca zamieszkania i adres głównego miejsca wykonywania działalności;
2) [14] oznaczenie formy prawnej przedsiębiorcy i numer w rejestrze przedsiębiorców albo w innym właściwym rejestrze lub ewidencji działalności gospodarczej oraz numer identyfikacji podatkowej (NIP), o ile przedsiębiorca taki numer posiada;
3) zakres wykonywanej działalności pocztowej z uwzględnieniem podziału określonego w art. 6 ust. 1 i 2;
4) w przypadku operatorów wykonujących działalność objętą zezwoleniem – okres ważności zezwolenia;
5) obszar wykonywanej działalności pocztowej;
6) informacje o zmianie danych, o których mowa w pkt 1–5, jak również o fakcie zawieszenia albo zakończenia wykonywania działalności pocztowej;
7) [15] numer wpisu;
8) [16] datę wpływu wniosku o wpis do rejestru oraz datę dokonania wpisu.
2. Rejestr składa się z dwóch części:
1) rejestru zezwoleń, o których mowa w art. 6 ust. 1;
2) rejestru działalności pocztowej niewymagającej zezwolenia, o której mowa w art. 6 ust. 2.
3. Rejestr jest jawny.
4. Rejestr może być prowadzony w systemie informatycznym.
5. Prezes UKE dokonuje wpisu do rejestru w terminie 7 dni od daty wydania zezwolenia lub daty wpływu wniosku o wpis do rejestru wraz z oświadczeniem, o którym mowa w art. 15 ust. 2.
6. [17] Prezes UKE dokonuje zmiany danych objętych rejestrem, o których mowa w ust. 1, w terminie 7 dni od dnia wpływu zgłoszenia o zmianie danych.
[13] Art. 20 ust. 1 pkt 1 w brzmieniu ustalonym przez art. 41 pkt 9 lit. a) ustawy z dnia 4 marca 2010 r. o świadczeniu usług na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (Dz.U. Nr 47, poz. 278). Zmiana weszła w życie 10 kwietnia 2010 r.
[14] Art. 20 ust. 1 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez art. 41 pkt 9 lit. a) ustawy z dnia 4 marca 2010 r. o świadczeniu usług na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (Dz.U. Nr 47, poz. 278). Zmiana weszła w życie 10 kwietnia 2010 r.
[15] Art. 20 ust. 1 pkt 7 dodany przez art. 41 pkt 9 lit. a) ustawy z dnia 4 marca 2010 r. o świadczeniu usług na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (Dz.U. Nr 47, poz. 278). Zmiana weszła w życie 10 kwietnia 2010 r.
[16] Art. 20 ust. 1 pkt 8 dodany przez art. 41 pkt 9 lit. a) ustawy z dnia 4 marca 2010 r. o świadczeniu usług na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (Dz.U. Nr 47, poz. 278). Zmiana weszła w życie 10 kwietnia 2010 r.
[17] Art. 20 ust. 6 w brzmieniu ustalonym przez art. 41 pkt 9 lit. b) ustawy z dnia 4 marca 2010 r. o świadczeniu usług na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (Dz.U. Nr 47, poz. 278). Zmiana weszła w życie 10 kwietnia 2010 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2008-10-23 do 2010-04-09 (Dz.U.2008.189.1159 tekst jednolity)
1. Prezes UKE prowadzi rejestr obejmujący:
1) oznaczenie operatora, jego siedziby i adresu;
2) numer w rejestrze przedsiębiorców albo w innym właściwym rejestrze lub w ewidencji działalności gospodarczej oraz numer identyfikacji podatkowej (NIP);
3) zakres wykonywanej działalności pocztowej z uwzględnieniem podziału określonego w art. 6 ust. 1 i 2;
4) w przypadku operatorów wykonujących działalność objętą zezwoleniem – okres ważności zezwolenia;
5) obszar wykonywanej działalności pocztowej;
6) informacje o zmianie danych, o których mowa w pkt 1–5, jak również o fakcie zawieszenia albo zakończenia wykonywania działalności pocztowej.
2. Rejestr składa się z dwóch części:
1) rejestru zezwoleń, o których mowa w art. 6 ust. 1;
2) rejestru działalności pocztowej niewymagającej zezwolenia, o której mowa w art. 6 ust. 2.
3. Rejestr jest jawny.
4. Rejestr może być prowadzony w systemie informatycznym.
5. Prezes UKE dokonuje wpisu do rejestru w terminie 7 dni od daty wydania zezwolenia lub daty wpływu wniosku o wpis do rejestru wraz z oświadczeniem, o którym mowa w art. 15 ust. 2.
6. Prezes UKE dokonuje zmiany danych objętych rejestrem, o których mowa w art. 15 ust. 1, w terminie 7 dni od dnia wpływu zgłoszenia o zmianie danych.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2007-10-10 do 2008-10-22
[Rejestr operatorów pocztowych] 1. Prezes UKE prowadzi rejestr obejmujący:
1) oznaczenie operatora, jego siedziby i adresu;
2) numer w rejestrze przedsiębiorców albo w innym właściwym rejestrze lub w ewidencji działalności gospodarczej oraz numer identyfikacji podatkowej (NIP);
3) zakres wykonywanej działalności pocztowej z uwzględnieniem podziału określonego w art. 6 ust. 1 i 2;
4) w przypadku operatorów wykonujących działalność objętą zezwoleniem – okres ważności zezwolenia;
5) obszar wykonywanej działalności pocztowej;
6) informacje o zmianie danych, o których mowa w pkt 1–5, jak również o fakcie zawieszenia albo zakończenia wykonywania działalności pocztowej.
2. Rejestr składa się z dwóch części:
1) rejestru zezwoleń, o których mowa w art. 6 ust. 1;
2) rejestru działalności pocztowej niewymagającej zezwolenia, o której mowa w art. 6 ust. 2.
3. Rejestr jest jawny.
4. Rejestr może być prowadzony w systemie informatycznym.
5. Prezes UKE dokonuje wpisu do rejestru w terminie 7 dni od daty wydania zezwolenia lub daty wpływu wniosku o wpis do rejestru wraz z oświadczeniem, o którym mowa w art. 15 ust. 2.
6. Prezes UKE dokonuje zmiany danych objętych rejestrem, o których mowa w art. 15 ust. 1, w terminie 7 dni od dnia wpływu zgłoszenia o zmianie danych.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2006-07-24 do 2007-10-09
[Rejestr operatorów pocztowych] 1. Prezes UKE prowadzi rejestr obejmujący:
1) oznaczenie operatora, jego siedziby i adresu;
2) numer w rejestrze przedsiębiorców albo w innym właściwym rejestrze lub w ewidencji działalności gospodarczej oraz numer identyfikacji podatkowej (NIP);
3) zakres wykonywanej działalności pocztowej z uwzględnieniem podziału określonego w art. 6 ust. 1 i 2;
4) w przypadku operatorów wykonujących działalność objętą zezwoleniem – okres ważności zezwolenia;
5) obszar wykonywanej działalności pocztowej;
6) informacje o zmianie danych, o których mowa w pkt 1–5, jak również o fakcie zawieszenia albo zakończenia wykonywania działalności pocztowej.
2. Rejestr składa się z dwóch części:
1) rejestru zezwoleń, o których mowa w art. 6 ust. 1;
2) rejestru działalności pocztowej niewymagającej zezwolenia, o której mowa w art. 6 ust. 2.
3. Rejestr jest jawny.
4. Rejestr może być prowadzony w systemie informatycznym.
5. Prezes UKE dokonuje wpisu do rejestru w terminie 7 dni od daty wydania zezwolenia lub daty wpływu wniosku o wpis do rejestru wraz z oświadczeniem, o którym mowa w art. 15 ust. 2.
6. Prezes UKE dokonuje zmiany danych objętych rejestrem, o których mowa w art. 15 ust. 1, w terminie 7 dni od dnia wpływu zgłoszenia o zmianie danych.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2006-01-14 do 2006-07-23
[Rejestr operatorów pocztowych] 1. Prezes UKE [9] prowadzi rejestr obejmujący:
1) oznaczenie operatora, jego siedziby i adresu;
2) numer w rejestrze przedsiębiorców albo w innym właściwym rejestrze lub w ewidencji działalności gospodarczej oraz numer identyfikacji podatkowej (NIP);
3) zakres wykonywanej działalności pocztowej z uwzględnieniem podziału określonego w art. 6 ust. 1 i 2;
4) w przypadku operatorów wykonujących działalność objętą zezwoleniem – okres ważności zezwolenia;
5) obszar wykonywanej działalności pocztowej;
6) informacje o zmianie danych, o których mowa w pkt 1–5, jak również o fakcie zawieszenia albo zakończenia wykonywania działalności pocztowej.
2. Rejestr składa się z dwóch części:
1) rejestru zezwoleń, o których mowa w art. 6 ust. 1;
2) rejestru działalności pocztowej niewymagającej zezwolenia, o której mowa w art. 6 ust. 2.
3. Rejestr jest jawny.
4. Rejestr może być prowadzony w systemie informatycznym.
5. Prezes UKE [10] dokonuje wpisu do rejestru w terminie 7 dni od daty wydania zezwolenia lub daty wpływu wniosku o wpis do rejestru wraz z oświadczeniem, o którym mowa w art. 15 ust. 2.
6. Prezes UKE [11] dokonuje zmiany danych objętych rejestrem, o których mowa w art. 15 ust. 1, w terminie 7 dni od dnia wpływu zgłoszenia o zmianie danych.
[9] Art. 20 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez art. 12 pkt 2 ustawy z dnia 29 grudnia 2005 r. o przekształceniach i zmianach w podziale zadań i kompetencji organów państwowych właściwych w sprawach łączności, radiofonii i telewizji (Dz.U. Nr 267, poz. 2258). Zmiana weszła w życie 14 stycznia 2006 r.
[10] Art. 20 ust. 5 w brzmieniu ustalonym przez art. 12 pkt 2 ustawy z dnia 29 grudnia 2005 r. o przekształceniach i zmianach w podziale zadań i kompetencji organów państwowych właściwych w sprawach łączności, radiofonii i telewizji (Dz.U. Nr 267, poz. 2258). Zmiana weszła w życie 14 stycznia 2006 r.
[11] Art. 20 ust. 6 w brzmieniu ustalonym przez art. 12 pkt 2 ustawy z dnia 29 grudnia 2005 r. o przekształceniach i zmianach w podziale zadań i kompetencji organów państwowych właściwych w sprawach łączności, radiofonii i telewizji (Dz.U. Nr 267, poz. 2258). Zmiana weszła w życie 14 stycznia 2006 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2004-08-21 do 2006-01-13
[Rejestr operatorów pocztowych] [12] 1. Prezes URTiP prowadzi rejestr obejmujący:
1) oznaczenie operatora, jego siedziby i adresu;
2) numer w rejestrze przedsiębiorców albo w innym właściwym rejestrze lub w ewidencji działalności gospodarczej oraz numer identyfikacji podatkowej (NIP);
3) zakres wykonywanej działalności pocztowej z uwzględnieniem podziału określonego w art. 6 ust. 1 i 2;
4) w przypadku operatorów wykonujących działalność objętą zezwoleniem – okres ważności zezwolenia;
5) obszar wykonywanej działalności pocztowej;
6) informacje o zmianie danych, o których mowa w pkt 1–5, jak również o fakcie zawieszenia albo zakończenia wykonywania działalności pocztowej.
2. Rejestr składa się z dwóch części:
1) rejestru zezwoleń, o których mowa w art. 6 ust. 1;
2) rejestru działalności pocztowej niewymagającej zezwolenia, o której mowa w art. 6 ust. 2.
3. Rejestr jest jawny.
4. Rejestr może być prowadzony w systemie informatycznym.
5. Prezes URTiP dokonuje wpisu do rejestru w terminie 7 dni od daty wydania zezwolenia lub daty wpływu wniosku o wpis do rejestru wraz z oświadczeniem, o którym mowa w art. 15 ust. 2.
6. Prezes URTiP dokonuje zmiany danych objętych rejestrem, o których mowa w art. 15 ust. 1, w terminie 7 dni od dnia wpływu zgłoszenia o zmianie danych.
[12] Art. 20 w brzmieniu ustalonym przez art. 58 pkt 11 ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. – Przepisy wprowadzające ustawę o swobodzie działalności gospodarczej (Dz.U. Nr 173, poz. 1808). Zmiana weszła w życie 21 sierpnia 2004 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2003-08-24 do 2004-08-20
[Rejestr operatorów pocztowych] 1. Prezes URTiP prowadzi rejestr operatorów pocztowych, zwany dalej „rejestrem", który obejmuje:
1) oznaczenie operatora, jego siedziby i adresu;
2) numer w rejestrze przedsiębiorców albo w innym właściwym rejestrze lub w ewidencji działalności gospodarczej;
3) zakres wykonywanej działalności pocztowej;
4) obszar wykonywanej działalności pocztowej;
5) w przypadku operatorów wykonujących działalność objętą zezwoleniem – okres ważności zezwolenia;
6) informacje o zmianie danych, o których mowa w pkt 1–5, jak również o fakcie zaprzestania wykonywania działalności pocztowej.
2. Rejestr, o którym mowa w ust. 1, jest jawny.
3. Prezes URTiP dokonuje wpisu do rejestru w terminie 7 dni:
1) od daty wydania zezwolenia albo
2) po upływie terminu do wniesienia sprzeciwu, o którym mowa w art. 15 ust. 3.
4. Prezes URTiP dokonuje zmiany danych objętych rejestrem w terminie 7 dni od daty zgłoszenia zmian, o których mowa w art. 9 ust. 1 pkt 1 i 2, ust. 2 pkt 1 i 3 lit. a i b oraz art. 15 ust. 1.
5. Do potwierdzenia okoliczności dokonania zgłoszenia stosuje się przepisy Kodeksu postępowania administracyjnego dotyczące wydawania zaświadczeń.