Wersja obowiązująca od 2014-01-01 do 2024-03-27
1. [5] Osoba, której wydano poliwęglanową kartę i tabliczkę tożsamości, w razie jej utraty lub zniszczenia, zawiadamia niezwłocznie o tym fakcie oraz okolicznościach tego zdarzenia szefa komórki, za pośrednictwem organów składających wniosek o wydanie poliwęglanowej karty tożsamości, o których mowa w § 9 ust. 5 i 6.
2. W przypadku odzyskania utraconej karty tożsamości jej posiadacz obowiązany jest niezwłocznie zwrócić ją do organów, o których mowa w § 9 ust. 5 i 6.
3. Po upływie ważności poliwęglanowej karty tożsamości albo z powodu zmiany danych zawartych w tej karcie kartę tożsamości zwraca się niezwłocznie, za pośrednictwem organów, o których mowa w § 9 ust. 5 i 6, do szefa komórki w celu jej zniszczenia. [6] Tabliczka tożsamości pozostaje w wykazie organu, o którym mowa w § 10 ust. 2.
4. Poliwęglanowe karty tożsamości, których termin ważności jeszcze nie upłynął, po ustaniu przyczyny uzasadniającej wydanie poliwęglanowej karty tożsamości deponują, wraz z tabliczkami tożsamości, odpowiednio organy, o których mowa w § 10 ust. 2.
5. Zawiadomienie, o którym mowa w ust. 1, oraz zwrot, określony w ust. 3, stanowią podstawę do unieważnienia poliwęglanowej karty i tabliczki tożsamości w ewidencji wydanych kart i tabliczek tożsamości.
6. Poliwęglanowe karty tożsamości w razie ich zwrotu:
1) mogą być ponownie wydane, o ile ich stan pozwala na ich dalsze używanie;
2) niszczy się protokolarnie po unieważnieniu w ewidencji wydanych poliwęglanowych kart i tabliczek tożsamości, jeżeli ich stan nie pozwala na ich ponowne wydanie.
[5] § 13 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 lit. a) rozporządzenia Ministra Obrony Narodowej z dnia 18 grudnia 2013 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie kart i tabliczek tożsamości (Dz.U. poz. 1627). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2014 r.
[6] § 13 ust. 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 lit. b) rozporządzenia Ministra Obrony Narodowej z dnia 18 grudnia 2013 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie kart i tabliczek tożsamości (Dz.U. poz. 1627). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2014 r.
Wersja obowiązująca od 2014-01-01 do 2024-03-27
1. [5] Osoba, której wydano poliwęglanową kartę i tabliczkę tożsamości, w razie jej utraty lub zniszczenia, zawiadamia niezwłocznie o tym fakcie oraz okolicznościach tego zdarzenia szefa komórki, za pośrednictwem organów składających wniosek o wydanie poliwęglanowej karty tożsamości, o których mowa w § 9 ust. 5 i 6.
2. W przypadku odzyskania utraconej karty tożsamości jej posiadacz obowiązany jest niezwłocznie zwrócić ją do organów, o których mowa w § 9 ust. 5 i 6.
3. Po upływie ważności poliwęglanowej karty tożsamości albo z powodu zmiany danych zawartych w tej karcie kartę tożsamości zwraca się niezwłocznie, za pośrednictwem organów, o których mowa w § 9 ust. 5 i 6, do szefa komórki w celu jej zniszczenia. [6] Tabliczka tożsamości pozostaje w wykazie organu, o którym mowa w § 10 ust. 2.
4. Poliwęglanowe karty tożsamości, których termin ważności jeszcze nie upłynął, po ustaniu przyczyny uzasadniającej wydanie poliwęglanowej karty tożsamości deponują, wraz z tabliczkami tożsamości, odpowiednio organy, o których mowa w § 10 ust. 2.
5. Zawiadomienie, o którym mowa w ust. 1, oraz zwrot, określony w ust. 3, stanowią podstawę do unieważnienia poliwęglanowej karty i tabliczki tożsamości w ewidencji wydanych kart i tabliczek tożsamości.
6. Poliwęglanowe karty tożsamości w razie ich zwrotu:
1) mogą być ponownie wydane, o ile ich stan pozwala na ich dalsze używanie;
2) niszczy się protokolarnie po unieważnieniu w ewidencji wydanych poliwęglanowych kart i tabliczek tożsamości, jeżeli ich stan nie pozwala na ich ponowne wydanie.
[5] § 13 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 lit. a) rozporządzenia Ministra Obrony Narodowej z dnia 18 grudnia 2013 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie kart i tabliczek tożsamości (Dz.U. poz. 1627). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2014 r.
[6] § 13 ust. 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 lit. b) rozporządzenia Ministra Obrony Narodowej z dnia 18 grudnia 2013 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie kart i tabliczek tożsamości (Dz.U. poz. 1627). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2014 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2008-05-23 do 2013-12-31
1. Osoba, której wydano poliwęglanową kartę i tabliczkę tożsamości, w razie jej utraty lub zniszczenia zawiadamia niezwłocznie o tym fakcie oraz okolicznościach tego zdarzenia szefa komórki organizacyjnej Ministerstwa Obrony Narodowej właściwej w sprawach organizacji i uzupełnień sił zbrojnych, za pośrednictwem organów składających wniosek o wydanie poliwęglanowej karty tożsamości, o których mowa w § 9 ust. 5 i 6.
2. W przypadku odzyskania utraconej karty tożsamości jej posiadacz obowiązany jest niezwłocznie zwrócić ją do organów, o których mowa w § 9 ust. 5 i 6.
3. Po upływie terminu ważności poliwęglanowej karty tożsamości albo z powodu zmiany danych zawartych w tej karcie, kartę tożsamości zwraca się niezwłocznie, za pośrednictwem organów, o których mowa w § 9 ust. 5 i 6, do szefa komórki organizacyjnej Ministerstwa Obrony Narodowej właściwej w sprawach organizacji i uzupełnień sił zbrojnych, celem jej zniszczenia. Tabliczka tożsamości pozostaje w wykazie organu, o którym mowa w § 10 ust. 2.
4. Poliwęglanowe karty tożsamości, których termin ważności jeszcze nie upłynął, po ustaniu przyczyny uzasadniającej wydanie poliwęglanowej karty tożsamości deponują, wraz z tabliczkami tożsamości, odpowiednio organy, o których mowa w § 10 ust. 2.
5. Zawiadomienie, o którym mowa w ust. 1, oraz zwrot, określony w ust. 3, stanowią podstawę do unieważnienia poliwęglanowej karty i tabliczki tożsamości w ewidencji wydanych kart i tabliczek tożsamości.
6. Poliwęglanowe karty tożsamości w razie ich zwrotu:
1) mogą być ponownie wydane, o ile ich stan pozwala na ich dalsze używanie;
2) niszczy się protokolarnie po unieważnieniu w ewidencji wydanych poliwęglanowych kart i tabliczek tożsamości, jeżeli ich stan nie pozwala na ich ponowne wydanie.