Wersja obowiązująca od 2010-08-26 do 2012-04-21
1. Wydatkami kwalifikującymi się do objęcia wsparciem na wdrożenie planu rozwoju eksportu są wydatki poniesione po dniu złożenia wniosku o udzielenie wsparcia do dnia określonego w umowie o udzielenie wsparcia. Okres realizacji projektu, polegającego na wdrożeniu planu rozwoju eksportu, nie może przekroczyć 24 miesięcy.
2. Do wydatków kwalifikujących się do objęcia wsparciem na wdrożenie planu rozwoju eksportu zalicza się wydatki:
1) w zakresie, o którym mowa w § 40 ust. 2 pkt 1, na:
a) wynajęcie i zabudowę powierzchni wystawienniczej,
b) zakup usług w zakresie obsługi technicznej stoiska,
c) zakup usług w zakresie transportu eksponatów oraz elementów zabudowy wraz z ubezpieczeniem, odprawą celną i kosztami spedycji.
d) podróże służbowe trzech osób uczestniczących w realizacji projektu, w okresie nie dłuższym niż dwa dni przed rozpoczęciem i jeden dzień po zakończeniu imprezy targowo-wystawienniczej, według stawek określonych w przepisach o wysokości oraz warunkach ustalania należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej poza granicami kraju,
e) opłaty związane z uzyskaniem niezbędnych wiz oraz ubezpieczeniem dla osób uczestniczących w realizacji projektu,
f) wpis do katalogu targowego, opłatę rejestracyjną oraz reklamę w mediach targowych,
g) zakup usług w zakresie organizacji spotkań z potencjalnymi partnerami handlowymi,
h) zakup usług doradczych w zakresie promocji podczas zagranicznych targów i wystaw, określenia potencjalnych partnerów handlowych, przygotowania ofert współpracy oraz negocjacji handlowych;
2) w zakresie, o którym mowa w § 40 ust. 2 pkt 2, na:
a) zakup usługi polegającej na zorganizowaniu misji,
b) zakup usługi polegającej na organizacji spotkań z potencjalnymi partnerami handlowymi,
c) zakup usług doradczych w zakresie określenia potencjalnych partnerów handlowych, przygotowania ofert współpracy oraz negocjacji handlowych,
d) podróże służbowe trzech osób uczestniczących w realizacji projektu, w okresie nie dłuższym niż jeden dzień przed rozpoczęciem i jeden dzień po dniu zakończenia misji, według stawek określonych w przepisach o wysokości oraz warunkach ustalania należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej poza granicami kraju,
e) opłaty związane z uzyskaniem niezbędnych wiz oraz ubezpieczeniem dla osób uczestniczących w realizacji projektu,
f) zakup biletów wstępu w celu zwiedzenia targów związanych z daną misją gospodarczą;
3) w zakresie, o którym mowa w § 40 ust. 2 pkt 3, na:
a) zakup baz danych,
b) zakup badań marketingowych,
c) zakup usług prawnych związanych z wyszukiwaniem i doborem partnerów na rynkach docelowych,
d) zakup usług doradczych w zakresie określenia, wyselekcjonowania, sprawdzenia wiarygodności grupy docelowej potencjalnych partnerów handlowych, przygotowania ofert współpracy oraz negocjacji handlowych,
e) zakup usług w zakresie organizacji spotkań z wyselekcjonowanymi potencjalnymi partnerami handlowymi,
f) podróże służbowe trzech osób uczestniczących w realizacji projektu, w okresie nie dłuższym niż jeden dzień przed rozpoczęciem i jeden dzień po planowanym spotkaniu z potencjalnymi partnerami handlowymi, według stawek określonych w przepisach o wysokości oraz warunkach ustalania należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej poza granicami kraju,
g) opłaty związane z uzyskaniem niezbędnych wiz oraz ubezpieczeniem dla osób uczestniczących w realizacji projektu;
4) w zakresie, o którym mowa w § 40 ust. 2 pkt 4, na:
a) zakup usług doradczych związanych z uzyskaniem certyfikatu, świadectwa lub atestu,
b) zakup usług prawnych związanych z wprowadzeniem towarów lub usług na wybrane rynki docelowe,
c) przygotowanie dokumentacji technicznej,
d) transport i ubezpieczenie próbek wyrobu i dokumentacji technicznej wysyłanych do badań certyfikacyjnych,
e) przeprowadzenie badań certyfikacyjnych,
f) wystawienie i wydanie certyfikatu;
5) w zakresie, o którym mowa w § 40 ust. 2 pkt 5, na zakup usług doradczych obejmujących:
a) opracowanie optymalnej strategii finansowania,
b) wskazanie potencjalnych źródeł finansowania i identyfikacja dostępnych źródeł,
c) rekomendację źródeł finansowania;
6) w zakresie, o którym mowa w § 40 ust. 2 pkt 6, na zakup usług doradczych obejmujących:
a) opracowanie strategii wprowadzenia nowych produktów na rynki docelowe, w tym:
– analizę cyklu życia produktu na wybranych rynkach docelowych,
– analizę wyglądu produktu pod kątem potrzeb wybranych rynków docelowych,
– analizę wyglądu i bezpieczeństwa produktu oraz opakowania,
b) stworzenie wzornictwa w zakresie produktu, opakowania i znaku firmowego;
7) [18] na działania promocyjne i informacyjne pod warunkiem, że przekazywana jest informacja, że projekt realizowany jest z udziałem wsparcia pochodzącego z budżetu Unii Europejskiej oraz tłumaczenia niezbędne do realizacji działań, o których mowa w § 40 ust. 2, i bezpośrednio związane z tymi działaniami;
8) ustanowienie lub utrzymanie zabezpieczenia należytego wykonania zobowiązań wynikających z umowy o udzielenie wsparcia;
9) pokrycie kosztów związanych z otwarciem i prowadzeniem przez przedsiębiorcę odrębnego rachunku bankowego lub subkonta na rachunku bankowym, przeznaczonych do obsługi projektu lub płatności zaliczkowych.
3. Intensywność wsparcia na wdrożenie planu rozwoju eksportu nie może przekroczyć 50 % całkowitych wydatków kwalifikujących się do objęcia wsparciem.
4. Kwota pomocy de miminis udzielonej w ramach wsparcia na wdrożenie planu rozwoju eksportu nie może przekroczyć 200 tysięcy złotych dla jednego przedsiębiorcy na jeden projekt.
[18] § 41 ust. 2 pkt 7 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 11 rozporządzenia Ministra Rozwoju Regionalnego z dnia 17 sierpnia 2010 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie udzielania przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości pomocy finansowej w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, 2007–2013 (Dz.U. Nr 156, poz. 1050). Zmiana weszła w życie 26 sierpnia 2010 r.
Wersja obowiązująca od 2010-08-26 do 2012-04-21
1. Wydatkami kwalifikującymi się do objęcia wsparciem na wdrożenie planu rozwoju eksportu są wydatki poniesione po dniu złożenia wniosku o udzielenie wsparcia do dnia określonego w umowie o udzielenie wsparcia. Okres realizacji projektu, polegającego na wdrożeniu planu rozwoju eksportu, nie może przekroczyć 24 miesięcy.
2. Do wydatków kwalifikujących się do objęcia wsparciem na wdrożenie planu rozwoju eksportu zalicza się wydatki:
1) w zakresie, o którym mowa w § 40 ust. 2 pkt 1, na:
a) wynajęcie i zabudowę powierzchni wystawienniczej,
b) zakup usług w zakresie obsługi technicznej stoiska,
c) zakup usług w zakresie transportu eksponatów oraz elementów zabudowy wraz z ubezpieczeniem, odprawą celną i kosztami spedycji.
d) podróże służbowe trzech osób uczestniczących w realizacji projektu, w okresie nie dłuższym niż dwa dni przed rozpoczęciem i jeden dzień po zakończeniu imprezy targowo-wystawienniczej, według stawek określonych w przepisach o wysokości oraz warunkach ustalania należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej poza granicami kraju,
e) opłaty związane z uzyskaniem niezbędnych wiz oraz ubezpieczeniem dla osób uczestniczących w realizacji projektu,
f) wpis do katalogu targowego, opłatę rejestracyjną oraz reklamę w mediach targowych,
g) zakup usług w zakresie organizacji spotkań z potencjalnymi partnerami handlowymi,
h) zakup usług doradczych w zakresie promocji podczas zagranicznych targów i wystaw, określenia potencjalnych partnerów handlowych, przygotowania ofert współpracy oraz negocjacji handlowych;
2) w zakresie, o którym mowa w § 40 ust. 2 pkt 2, na:
a) zakup usługi polegającej na zorganizowaniu misji,
b) zakup usługi polegającej na organizacji spotkań z potencjalnymi partnerami handlowymi,
c) zakup usług doradczych w zakresie określenia potencjalnych partnerów handlowych, przygotowania ofert współpracy oraz negocjacji handlowych,
d) podróże służbowe trzech osób uczestniczących w realizacji projektu, w okresie nie dłuższym niż jeden dzień przed rozpoczęciem i jeden dzień po dniu zakończenia misji, według stawek określonych w przepisach o wysokości oraz warunkach ustalania należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej poza granicami kraju,
e) opłaty związane z uzyskaniem niezbędnych wiz oraz ubezpieczeniem dla osób uczestniczących w realizacji projektu,
f) zakup biletów wstępu w celu zwiedzenia targów związanych z daną misją gospodarczą;
3) w zakresie, o którym mowa w § 40 ust. 2 pkt 3, na:
a) zakup baz danych,
b) zakup badań marketingowych,
c) zakup usług prawnych związanych z wyszukiwaniem i doborem partnerów na rynkach docelowych,
d) zakup usług doradczych w zakresie określenia, wyselekcjonowania, sprawdzenia wiarygodności grupy docelowej potencjalnych partnerów handlowych, przygotowania ofert współpracy oraz negocjacji handlowych,
e) zakup usług w zakresie organizacji spotkań z wyselekcjonowanymi potencjalnymi partnerami handlowymi,
f) podróże służbowe trzech osób uczestniczących w realizacji projektu, w okresie nie dłuższym niż jeden dzień przed rozpoczęciem i jeden dzień po planowanym spotkaniu z potencjalnymi partnerami handlowymi, według stawek określonych w przepisach o wysokości oraz warunkach ustalania należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej poza granicami kraju,
g) opłaty związane z uzyskaniem niezbędnych wiz oraz ubezpieczeniem dla osób uczestniczących w realizacji projektu;
4) w zakresie, o którym mowa w § 40 ust. 2 pkt 4, na:
a) zakup usług doradczych związanych z uzyskaniem certyfikatu, świadectwa lub atestu,
b) zakup usług prawnych związanych z wprowadzeniem towarów lub usług na wybrane rynki docelowe,
c) przygotowanie dokumentacji technicznej,
d) transport i ubezpieczenie próbek wyrobu i dokumentacji technicznej wysyłanych do badań certyfikacyjnych,
e) przeprowadzenie badań certyfikacyjnych,
f) wystawienie i wydanie certyfikatu;
5) w zakresie, o którym mowa w § 40 ust. 2 pkt 5, na zakup usług doradczych obejmujących:
a) opracowanie optymalnej strategii finansowania,
b) wskazanie potencjalnych źródeł finansowania i identyfikacja dostępnych źródeł,
c) rekomendację źródeł finansowania;
6) w zakresie, o którym mowa w § 40 ust. 2 pkt 6, na zakup usług doradczych obejmujących:
a) opracowanie strategii wprowadzenia nowych produktów na rynki docelowe, w tym:
– analizę cyklu życia produktu na wybranych rynkach docelowych,
– analizę wyglądu produktu pod kątem potrzeb wybranych rynków docelowych,
– analizę wyglądu i bezpieczeństwa produktu oraz opakowania,
b) stworzenie wzornictwa w zakresie produktu, opakowania i znaku firmowego;
7) [18] na działania promocyjne i informacyjne pod warunkiem, że przekazywana jest informacja, że projekt realizowany jest z udziałem wsparcia pochodzącego z budżetu Unii Europejskiej oraz tłumaczenia niezbędne do realizacji działań, o których mowa w § 40 ust. 2, i bezpośrednio związane z tymi działaniami;
8) ustanowienie lub utrzymanie zabezpieczenia należytego wykonania zobowiązań wynikających z umowy o udzielenie wsparcia;
9) pokrycie kosztów związanych z otwarciem i prowadzeniem przez przedsiębiorcę odrębnego rachunku bankowego lub subkonta na rachunku bankowym, przeznaczonych do obsługi projektu lub płatności zaliczkowych.
3. Intensywność wsparcia na wdrożenie planu rozwoju eksportu nie może przekroczyć 50 % całkowitych wydatków kwalifikujących się do objęcia wsparciem.
4. Kwota pomocy de miminis udzielonej w ramach wsparcia na wdrożenie planu rozwoju eksportu nie może przekroczyć 200 tysięcy złotych dla jednego przedsiębiorcy na jeden projekt.
[18] § 41 ust. 2 pkt 7 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 11 rozporządzenia Ministra Rozwoju Regionalnego z dnia 17 sierpnia 2010 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie udzielania przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości pomocy finansowej w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, 2007–2013 (Dz.U. Nr 156, poz. 1050). Zmiana weszła w życie 26 sierpnia 2010 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2009-09-04 do 2010-08-25
1. Wydatkami kwalifikującymi się do objęcia wsparciem na wdrożenie planu rozwoju eksportu są wydatki poniesione po dniu złożenia wniosku o udzielenie wsparcia do dnia określonego w umowie o udzielenie wsparcia. Okres realizacji projektu, polegającego na wdrożeniu planu rozwoju eksportu, nie może przekroczyć 24 miesięcy.
2. Do wydatków kwalifikujących się do objęcia wsparciem na wdrożenie planu rozwoju eksportu zalicza się wydatki:
1) w zakresie, o którym mowa w § 40 ust. 2 pkt 1, na:
a) wynajęcie i zabudowę powierzchni wystawienniczej,
b) zakup usług w zakresie obsługi technicznej stoiska,
c) zakup usług w zakresie transportu eksponatów oraz elementów zabudowy wraz z ubezpieczeniem, odprawą celną i kosztami spedycji.
d) podróże służbowe trzech osób uczestniczących w realizacji projektu, w okresie nie dłuższym niż dwa dni przed rozpoczęciem i jeden dzień po zakończeniu imprezy targowo-wystawienniczej, według stawek określonych w przepisach o wysokości oraz warunkach ustalania należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej poza granicami kraju,
e) opłaty związane z uzyskaniem niezbędnych wiz oraz ubezpieczeniem dla osób uczestniczących w realizacji projektu,
f) wpis do katalogu targowego, opłatę rejestracyjną oraz reklamę w mediach targowych,
g) zakup usług w zakresie organizacji spotkań z potencjalnymi partnerami handlowymi,
h) zakup usług doradczych w zakresie promocji podczas zagranicznych targów i wystaw, określenia potencjalnych partnerów handlowych, przygotowania ofert współpracy oraz negocjacji handlowych;
2) w zakresie, o którym mowa w § 40 ust. 2 pkt 2, na:
a) zakup usługi polegającej na zorganizowaniu misji,
b) zakup usługi polegającej na organizacji spotkań z potencjalnymi partnerami handlowymi,
c) zakup usług doradczych w zakresie określenia potencjalnych partnerów handlowych, przygotowania ofert współpracy oraz negocjacji handlowych,
d) podróże służbowe trzech osób uczestniczących w realizacji projektu, w okresie nie dłuższym niż jeden dzień przed rozpoczęciem i jeden dzień po dniu zakończenia misji, według stawek określonych w przepisach o wysokości oraz warunkach ustalania należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej poza granicami kraju,
e) opłaty związane z uzyskaniem niezbędnych wiz oraz ubezpieczeniem dla osób uczestniczących w realizacji projektu,
f) zakup biletów wstępu w celu zwiedzenia targów związanych z daną misją gospodarczą;
3) w zakresie, o którym mowa w § 40 ust. 2 pkt 3, na:
a) zakup baz danych,
b) zakup badań marketingowych,
c) zakup usług prawnych związanych z wyszukiwaniem i doborem partnerów na rynkach docelowych,
d) zakup usług doradczych w zakresie określenia, wyselekcjonowania, sprawdzenia wiarygodności grupy docelowej potencjalnych partnerów handlowych, przygotowania ofert współpracy oraz negocjacji handlowych,
e) zakup usług w zakresie organizacji spotkań z wyselekcjonowanymi potencjalnymi partnerami handlowymi,
f) podróże służbowe trzech osób uczestniczących w realizacji projektu, w okresie nie dłuższym niż jeden dzień przed rozpoczęciem i jeden dzień po planowanym spotkaniu z potencjalnymi partnerami handlowymi, według stawek określonych w przepisach o wysokości oraz warunkach ustalania należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej poza granicami kraju,
g) opłaty związane z uzyskaniem niezbędnych wiz oraz ubezpieczeniem dla osób uczestniczących w realizacji projektu;
4) w zakresie, o którym mowa w § 40 ust. 2 pkt 4, na:
a) zakup usług doradczych związanych z uzyskaniem certyfikatu, świadectwa lub atestu,
b) zakup usług prawnych związanych z wprowadzeniem towarów lub usług na wybrane rynki docelowe,
c) przygotowanie dokumentacji technicznej,
d) transport i ubezpieczenie próbek wyrobu i dokumentacji technicznej wysyłanych do badań certyfikacyjnych,
e) przeprowadzenie badań certyfikacyjnych,
f) wystawienie i wydanie certyfikatu;
5) w zakresie, o którym mowa w § 40 ust. 2 pkt 5, na zakup usług doradczych obejmujących:
a) opracowanie optymalnej strategii finansowania,
b) wskazanie potencjalnych źródeł finansowania i identyfikacja dostępnych źródeł,
c) rekomendację źródeł finansowania;
6) w zakresie, o którym mowa w § 40 ust. 2 pkt 6, na zakup usług doradczych obejmujących:
a) opracowanie strategii wprowadzenia nowych produktów na rynki docelowe, w tym:
– analizę cyklu życia produktu na wybranych rynkach docelowych,
– analizę wyglądu produktu pod kątem potrzeb wybranych rynków docelowych,
– analizę wyglądu i bezpieczeństwa produktu oraz opakowania,
b) stworzenie wzornictwa w zakresie produktu, opakowania i znaku firmowego;
7) na działania promocyjne i informacyjne pod warunkiem, że przekazywana jest informacja, iż projekt realizowany jest z udziałem wsparcia pochodzącego z budżetu Unii Europejskiej oraz tłumaczenia niezbędne do realizacji działań, o których mowa w § 40 ust. 2;
8) [71] ustanowienie lub utrzymanie zabezpieczenia należytego wykonania zobowiązań wynikających z umowy o udzielenie wsparcia;
9) [72] pokrycie kosztów związanych z otwarciem i prowadzeniem przez przedsiębiorcę odrębnego rachunku bankowego lub subkonta na rachunku bankowym, przeznaczonych do obsługi projektu lub płatności zaliczkowych.
3. Intensywność wsparcia na wdrożenie planu rozwoju eksportu nie może przekroczyć 50 % całkowitych wydatków kwalifikujących się do objęcia wsparciem.
4. Kwota pomocy de miminis udzielonej w ramach wsparcia na wdrożenie planu rozwoju eksportu nie może przekroczyć 200 tysięcy złotych dla jednego przedsiębiorcy na jeden projekt.
[71] § 41 ust. 2 pkt 8 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 27 rozporządzenia Ministra Rozwoju Regionalnego z dnia 21 sierpnia 2009 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie udzielania przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości pomocy finansowej w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, 2007–2013 (Dz.U. Nr 144, poz. 1183). Zmiana weszła w życie 4 września 2009 r.
[72] § 41 ust. 2 pkt 9 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 27 rozporządzenia Ministra Rozwoju Regionalnego z dnia 21 sierpnia 2009 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie udzielania przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości pomocy finansowej w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, 2007–2013 (Dz.U. Nr 144, poz. 1183). Zmiana weszła w życie 4 września 2009 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2009-02-05 do 2009-09-03
1. Wydatkami kwalifikującymi się do objęcia wsparciem na wdrożenie planu rozwoju eksportu są wydatki poniesione po dniu złożenia wniosku o udzielenie wsparcia do dnia określonego w umowie o udzielenie wsparcia. Okres realizacji projektu, polegającego na wdrożeniu planu rozwoju eksportu, nie może przekroczyć 24 miesięcy.
2. Do wydatków kwalifikujących się do objęcia wsparciem na wdrożenie planu rozwoju eksportu zalicza się wydatki:
1) w zakresie, o którym mowa w § 40 ust. 2 pkt 1, na:
a) wynajęcie i zabudowę powierzchni wystawienniczej,
b) zakup usług w zakresie obsługi technicznej stoiska,
c) zakup usług w zakresie transportu eksponatów oraz elementów zabudowy wraz z ubezpieczeniem, odprawą celną i kosztami spedycji.
d) podróże służbowe trzech osób uczestniczących w realizacji projektu, w okresie nie dłuższym niż dwa dni przed rozpoczęciem i jeden dzień po zakończeniu imprezy targowo-wystawienniczej, według stawek określonych w przepisach o wysokości oraz warunkach ustalania należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej poza granicami kraju,
e) opłaty związane z uzyskaniem niezbędnych wiz oraz ubezpieczeniem dla osób uczestniczących w realizacji projektu,
f) wpis do katalogu targowego, opłatę rejestracyjną oraz reklamę w mediach targowych,
g) zakup usług w zakresie organizacji spotkań z potencjalnymi partnerami handlowymi,
h) zakup usług doradczych w zakresie promocji podczas zagranicznych targów i wystaw, określenia potencjalnych partnerów handlowych, przygotowania ofert współpracy oraz negocjacji handlowych;
2) w zakresie, o którym mowa w § 40 ust. 2 pkt 2, na:
a) zakup usługi polegającej na zorganizowaniu misji,
b) zakup usługi polegającej na organizacji spotkań z potencjalnymi partnerami handlowymi,
c) zakup usług doradczych w zakresie określenia potencjalnych partnerów handlowych, przygotowania ofert współpracy oraz negocjacji handlowych,
d) podróże służbowe trzech osób uczestniczących w realizacji projektu, w okresie nie dłuższym niż jeden dzień przed rozpoczęciem i jeden dzień po dniu zakończenia misji, według stawek określonych w przepisach o wysokości oraz warunkach ustalania należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej poza granicami kraju,
e) opłaty związane z uzyskaniem niezbędnych wiz oraz ubezpieczeniem dla osób uczestniczących w realizacji projektu,
f) zakup biletów wstępu w celu zwiedzenia targów związanych z daną misją gospodarczą;
3) w zakresie, o którym mowa w § 40 ust. 2 pkt 3, na:
a) zakup baz danych,
b) zakup badań marketingowych,
c) zakup usług prawnych związanych z wyszukiwaniem i doborem partnerów na rynkach docelowych,
d) zakup usług doradczych w zakresie określenia, wyselekcjonowania, sprawdzenia wiarygodności grupy docelowej potencjalnych partnerów handlowych, przygotowania ofert współpracy oraz negocjacji handlowych,
e) zakup usług w zakresie organizacji spotkań z wyselekcjonowanymi potencjalnymi partnerami handlowymi,
f) podróże służbowe trzech osób uczestniczących w realizacji projektu, w okresie nie dłuższym niż jeden dzień przed rozpoczęciem i jeden dzień po planowanym spotkaniu z potencjalnymi partnerami handlowymi, według stawek określonych w przepisach o wysokości oraz warunkach ustalania należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej poza granicami kraju,
g) opłaty związane z uzyskaniem niezbędnych wiz oraz ubezpieczeniem dla osób uczestniczących w realizacji projektu;
4) w zakresie, o którym mowa w § 40 ust. 2 pkt 4, na:
a) zakup usług doradczych związanych z uzyskaniem certyfikatu, świadectwa lub atestu,
b) zakup usług prawnych związanych z wprowadzeniem towarów lub usług na wybrane rynki docelowe,
c) przygotowanie dokumentacji technicznej,
d) transport i ubezpieczenie próbek wyrobu i dokumentacji technicznej wysyłanych do badań certyfikacyjnych,
e) przeprowadzenie badań certyfikacyjnych,
f) wystawienie i wydanie certyfikatu;
5) w zakresie, o którym mowa w § 40 ust. 2 pkt 5, na zakup usług doradczych obejmujących:
a) opracowanie optymalnej strategii finansowania,
b) wskazanie potencjalnych źródeł finansowania i identyfikacja dostępnych źródeł,
c) rekomendację źródeł finansowania;
6) w zakresie, o którym mowa w § 40 ust. 2 pkt 6, na zakup usług doradczych obejmujących:
a) opracowanie strategii wprowadzenia nowych produktów na rynki docelowe, w tym:
– analizę cyklu życia produktu na wybranych rynkach docelowych,
– analizę wyglądu produktu pod kątem potrzeb wybranych rynków docelowych,
– analizę wyglądu i bezpieczeństwa produktu oraz opakowania,
b) stworzenie wzornictwa w zakresie produktu, opakowania i znaku firmowego;
7) na działania promocyjne i informacyjne pod warunkiem, że przekazywana jest informacja, iż projekt realizowany jest z udziałem wsparcia pochodzącego z budżetu Unii Europejskiej oraz tłumaczenia niezbędne do realizacji działań, o których mowa w § 40 ust. 2;
8) obsługę instrumentów zabezpieczających realizację umowy o udzielenie wsparcia, określonych w umowie o udzielenie wsparcia;
9) pokrycie kosztów związanych z otwarciem oraz prowadzeniem przez beneficjenta lub podmiot realizujący z nim projekt wyodrębnionego na rzecz projektu subkonta na rachunku bankowym lub odrębnego rachunku bankowego.
3. Intensywność wsparcia na wdrożenie planu rozwoju eksportu nie może przekroczyć 50 % całkowitych wydatków kwalifikujących się do objęcia wsparciem.
4. Kwota pomocy de miminis udzielonej w ramach wsparcia na wdrożenie planu rozwoju eksportu nie może przekroczyć 200 tysięcy złotych dla jednego przedsiębiorcy na jeden projekt.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2008-04-24 do 2009-02-04
1. Wydatkami kwalifikującymi się do objęcia wsparciem na udział w programie „Paszport do eksportu” są wydatki poniesione po dniu otrzymania przez mikroprzedsiębiorcę, małego lub średniego przedsiębiorcę potwierdzenia kwalifikowalności do tego programu do dnia określonego w umowie o udzielenie wsparcia.
2. Do wydatków kwalifikujących się do objęcia wsparciem na udział w programie „Paszport do eksportu” zalicza się wydatki na pokrycie kosztów:
1) doradztwa w zakresie określonym w § 39 ust. 1 pkt 1 udzielanego przez jedną z instytucji doradczych wybranych przez Agencję w konkursie;
2) wyszukiwania i doboru partnerów na rynku docelowym obejmujące:
a) zakup baz danych,
b) koszt zlecenia przeprowadzenia lub zakupu wyników badań marketingowych dla rynku docelowego wybranego w ramach projektu,
c) opracowanie i produkcję materiałów promocyjnych,
d) organizację spotkań, prezentacji, wystaw i pokazów poza siedzibą partnera,
e) koszty przejazdu i zakwaterowania dwóch przedstawicieli przedsiębiorcy oraz jednego przedstawiciela firmy doradczej, poniesione zgodnie z przepisami rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 19 grudnia 2002 r. w sprawie wysokości oraz warunków ustalania należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej poza granicami kraju (Dz. U. Nr 236, poz. 1991, z 2003 r. Nr 199, poz. 1951, z 2004 r. Nr 271, poz. 2687 oraz z 2005 r. Nr 186, poz. 1555), z wyłączeniem kosztów transportu lokalnego,
f) wynagrodzenie tłumacza,
g) usługi doradcze świadczone przez wybraną, wskazaną we wniosku o dofinansowanie firmę doradczą zobowiązaną do opracowania i przekazania przedsiębiorcy szczegółowego raportu z przeprowadzonych działań,
h) obsługę techniczną przedsięwzięcia, w tym wynajęcie powierzchni ekspozycyjnych, projekt i wykonanie zabudowy ekspozycyjnej, koszty eksploatacyjne, wynajęcie sali konferencyjnej;
3) uczestnictwa w imprezach targowo-wystawienniczych na rynku docelowym obejmujące:
a) zakup baz danych,
b) wynajęcie i zabudowę powierzchni wystawienniczej,
c) obsługę techniczną,
d) wynagrodzenie tłumacza,
e) transport eksponatów wraz z ubezpieczeniem, odprawą celną i kosztami spedycji,
f) koszty przejazdu i zakwaterowania dwóch przedstawicieli przedsiębiorcy uczestniczących w targach, poniesione zgodnie z przepisami rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 19 grudnia 2002 r. w sprawie wysokości oraz warunków ustalania należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej poza granicami kraju, z wyłączeniem kosztów transportu lokalnego,
g) wpis do katalogu targowego i opłatę rejestracyjną,
h) promocję projektu zgodnie z rozporządzeniem Komisji (WE) nr 1828/2006 z dnia 8 grudnia 2006 r. ustanawiającym szczegółowe zasady wykonania rozporządzenia Rady (WE) nr 1083/2006 ustanawiającego przepisy ogólne dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności oraz rozporządzenia (WE) nr 1080/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (Dz. Urz. WE L 371 z 27.12.2006, str. 1);
4) związanych z uczestnictwem w misji gospodarczej na rynek docelowy obejmujących:
a) koszty przejazdu i zakwaterowania jednego przedstawiciela przedsiębiorcy uczestniczącego w misji, poniesione zgodnie z przepisami rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 19 grudnia 2002 r. w sprawie wysokości oraz warunków ustalania należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej poza granicami kraju, z wyłączeniem kosztów transportu lokalnego,
b) bilet wstępu w celu zwiedzenia targów związanych z daną misją gospodarczą,
c) obsługę techniczną, w tym wynajęcie sali konferencyjnej, oprawę multimedialną, tłumaczy,
d) promocję projektu zgodnie z rozporządzeniem Komisji (WE) nr 1828/2006 z dnia 8 grudnia 2006 r. ustanawiającym szczegółowe zasady wykonania rozporządzenia Rady (WE) nr 1083/2006 ustanawiającego przepisy ogólne dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności oraz rozporządzenia (WE) nr 1080/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego,
e) wynagrodzenie organizatora misji;
5) przygotowania, produkcji i emisji materiałów promocyjnych, w tym związanych z udziałem w imprezie targowo-wystawienniczej lub misji gospodarczej;
6) uzyskania niezbędnych dokumentów uprawniających do wprowadzenia towarów lub usług na wybrany rynek zagraniczny, obejmujących:
a) zakup usług doradczych,
b) przygotowanie i tłumaczenie dokumentacji technicznej,
c) transport i ubezpieczenie próbek wyrobu i dokumentacji technicznej wysyłanych do badań certyfikacyjnych,
d) przeprowadzenie badań certyfikacyjnych,
e) wystawienie i wydanie certyfikatu wyrobu,
f) przejazd i zakwaterowanie zagranicznej instytucji certyfikującej.