Wersja obowiązująca od 2010-08-26 do 2012-04-21
1. [15] Agencja może udzielić mikroprzedsiębiorcy, małemu lub średniemu przedsiębiorcy wsparcia na przygotowanie planu rozwoju eksportu.
2. Wsparcie, o którym mowa w ust. 1, może być udzielone mikroprzedsiębiorcy, małemu lub średniemu przedsiębiorcy, który spełnia łącznie następujące warunki:
1) prowadzi działalność gospodarczą i ma siedzibę, a w przypadku osoby fizycznej – miejsce zamieszkania, na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
2) w roku obrotowym poprzedzającym rok, w którym złożył wniosek o udzielenie wsparcia, posiadał udział eksportu, rozumiany zarówno jako sprzedaż na Jednolity Rynek Europejski, jak również do państw spoza tego rynku, w całkowitej sprzedaży nie większy niż 30 %.
3. Plan rozwoju eksportu powinien w szczególności zawierać:
1) analizę pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa oraz wskazanie rynków docelowych działalności eksportowej, pod kątem produktów lub usług przedsiębiorcy;
2) badanie wybranych rynków docelowych, w szczególności przez przeprowadzenie analizy aktów prawnych, procedur, zwyczajów, praktyk handlowych i zasad warunkujących dostęp produktu lub usługi przedsiębiorcy do wybranych rynków;
3) wskazanie i uzasadnienie wyboru co najmniej dwóch działań, o których mowa w § 40 ust. 2, które realizowane będą przez przedsiębiorcę w celu wejścia na wybrane rynki.
4. [16] Wydatkami kwalifikującymi się do objęcia wsparciem na przygotowanie planu rozwoju eksportu są wydatki poniesione po dniu złożenia wniosku o udzielenie wsparcia do dnia określonego w umowie o udzielenie wsparcia. Okres realizacji projektu polegającego na przygotowaniu planu rozwoju eksportu nie może przekroczyć 6 miesięcy.
5. [17] Intensywność wsparcia na przygotowanie planu rozwoju eksportu nie może przekroczyć 80 % wydatków kwalifikujących się do objęcia wsparciem na:
1) zakup usług doradczych;
2) ustanowienie lub utrzymanie zabezpieczenia należytego wykonania zobowiązań wynikających z umowy o udzielenie wsparcia;
3) pokrycie kosztów związanych z otwarciem i prowadzeniem przez przedsiębiorcę odrębnego rachunku bankowego lub subkonta na rachunku bankowym, przeznaczonych do obsługi projektu.
6. Kwota pomocy de minimis udzielonej w ramach wsparcia na przygotowanie planu rozwoju eksportu nie może przekroczyć 10 tysięcy złotych dla jednego przedsiębiorcy.
[15] § 39 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 10 lit. a) rozporządzenia Ministra Rozwoju Regionalnego z dnia 17 sierpnia 2010 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie udzielania przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości pomocy finansowej w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, 2007–2013 (Dz.U. Nr 156, poz. 1050). Zmiana weszła w życie 26 sierpnia 2010 r.
[16] § 39 ust. 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 10 lit. b) rozporządzenia Ministra Rozwoju Regionalnego z dnia 17 sierpnia 2010 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie udzielania przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości pomocy finansowej w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, 2007–2013 (Dz.U. Nr 156, poz. 1050). Zmiana weszła w życie 26 sierpnia 2010 r.
[17] § 39 ust. 5 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 10 lit. b) rozporządzenia Ministra Rozwoju Regionalnego z dnia 17 sierpnia 2010 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie udzielania przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości pomocy finansowej w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, 2007–2013 (Dz.U. Nr 156, poz. 1050). Zmiana weszła w życie 26 sierpnia 2010 r.
Wersja obowiązująca od 2010-08-26 do 2012-04-21
1. [15] Agencja może udzielić mikroprzedsiębiorcy, małemu lub średniemu przedsiębiorcy wsparcia na przygotowanie planu rozwoju eksportu.
2. Wsparcie, o którym mowa w ust. 1, może być udzielone mikroprzedsiębiorcy, małemu lub średniemu przedsiębiorcy, który spełnia łącznie następujące warunki:
1) prowadzi działalność gospodarczą i ma siedzibę, a w przypadku osoby fizycznej – miejsce zamieszkania, na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
2) w roku obrotowym poprzedzającym rok, w którym złożył wniosek o udzielenie wsparcia, posiadał udział eksportu, rozumiany zarówno jako sprzedaż na Jednolity Rynek Europejski, jak również do państw spoza tego rynku, w całkowitej sprzedaży nie większy niż 30 %.
3. Plan rozwoju eksportu powinien w szczególności zawierać:
1) analizę pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa oraz wskazanie rynków docelowych działalności eksportowej, pod kątem produktów lub usług przedsiębiorcy;
2) badanie wybranych rynków docelowych, w szczególności przez przeprowadzenie analizy aktów prawnych, procedur, zwyczajów, praktyk handlowych i zasad warunkujących dostęp produktu lub usługi przedsiębiorcy do wybranych rynków;
3) wskazanie i uzasadnienie wyboru co najmniej dwóch działań, o których mowa w § 40 ust. 2, które realizowane będą przez przedsiębiorcę w celu wejścia na wybrane rynki.
4. [16] Wydatkami kwalifikującymi się do objęcia wsparciem na przygotowanie planu rozwoju eksportu są wydatki poniesione po dniu złożenia wniosku o udzielenie wsparcia do dnia określonego w umowie o udzielenie wsparcia. Okres realizacji projektu polegającego na przygotowaniu planu rozwoju eksportu nie może przekroczyć 6 miesięcy.
5. [17] Intensywność wsparcia na przygotowanie planu rozwoju eksportu nie może przekroczyć 80 % wydatków kwalifikujących się do objęcia wsparciem na:
1) zakup usług doradczych;
2) ustanowienie lub utrzymanie zabezpieczenia należytego wykonania zobowiązań wynikających z umowy o udzielenie wsparcia;
3) pokrycie kosztów związanych z otwarciem i prowadzeniem przez przedsiębiorcę odrębnego rachunku bankowego lub subkonta na rachunku bankowym, przeznaczonych do obsługi projektu.
6. Kwota pomocy de minimis udzielonej w ramach wsparcia na przygotowanie planu rozwoju eksportu nie może przekroczyć 10 tysięcy złotych dla jednego przedsiębiorcy.
[15] § 39 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 10 lit. a) rozporządzenia Ministra Rozwoju Regionalnego z dnia 17 sierpnia 2010 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie udzielania przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości pomocy finansowej w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, 2007–2013 (Dz.U. Nr 156, poz. 1050). Zmiana weszła w życie 26 sierpnia 2010 r.
[16] § 39 ust. 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 10 lit. b) rozporządzenia Ministra Rozwoju Regionalnego z dnia 17 sierpnia 2010 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie udzielania przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości pomocy finansowej w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, 2007–2013 (Dz.U. Nr 156, poz. 1050). Zmiana weszła w życie 26 sierpnia 2010 r.
[17] § 39 ust. 5 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 10 lit. b) rozporządzenia Ministra Rozwoju Regionalnego z dnia 17 sierpnia 2010 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie udzielania przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości pomocy finansowej w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, 2007–2013 (Dz.U. Nr 156, poz. 1050). Zmiana weszła w życie 26 sierpnia 2010 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2009-09-04 do 2010-08-25
1. Agencja może udzielić mikroprzedsiębiorcy, małemu lub średniemu przedsiębiorcy wsparcia na przygotowanie planu rozwoju eksportu z przeznaczeniem na zakup usług związanych z jego przygotowaniem.
2. Wsparcie, o którym mowa w ust. 1, może być udzielone mikroprzedsiębiorcy, małemu lub średniemu przedsiębiorcy, który spełnia łącznie następujące warunki:
1) prowadzi działalność gospodarczą i ma siedzibę, a w przypadku osoby fizycznej – miejsce zamieszkania, na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
2) w roku obrotowym poprzedzającym rok, w którym złożył wniosek o udzielenie wsparcia, posiadał udział eksportu, rozumiany zarówno jako sprzedaż na Jednolity Rynek Europejski, jak również do państw spoza tego rynku, w całkowitej sprzedaży nie większy niż 30 %.
3. Plan rozwoju eksportu powinien w szczególności zawierać:
1) analizę pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa oraz wskazanie rynków docelowych działalności eksportowej, pod kątem produktów lub usług przedsiębiorcy;
2) badanie wybranych rynków docelowych, w szczególności przez przeprowadzenie analizy aktów prawnych, procedur, zwyczajów, praktyk handlowych i zasad warunkujących dostęp produktu lub usługi przedsiębiorcy do wybranych rynków;
3) wskazanie i uzasadnienie wyboru co najmniej dwóch działań, o których mowa w § 40 ust. 2, które realizowane będą przez przedsiębiorcę w celu wejścia na wybrane rynki.
4. Okres realizacji projektu, polegającego na przygotowaniu planu rozwoju eksportu, może rozpocząć się najwcześniej w dniu następującym po dniu, w którym złożony został wniosek o udzielenie wsparcia na przygotowanie planu rozwoju eksportu i nie przekracza 6 miesięcy.
5. [70] Intensywność wsparcia na przygotowanie planu rozwoju eksportu nie może przekroczyć 80 % całkowitych wydatków na:
1) zakup usług doradczych;
2) ustanowienie lub utrzymanie zabezpieczenia należytego wykonania zobowiązań wynikających z umowy o udzielenie wsparcia;
3) pokrycie kosztów związanych z otwarciem i prowadzeniem przez przedsiębiorcę odrębnego rachunku bankowego lub subkonta na rachunku bankowym, przeznaczonych do obsługi projektu lub płatności zaliczkowych.
6. Kwota pomocy de minimis udzielonej w ramach wsparcia na przygotowanie planu rozwoju eksportu nie może przekroczyć 10 tysięcy złotych dla jednego przedsiębiorcy.
[70] § 39 ust. 5 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 26 rozporządzenia Ministra Rozwoju Regionalnego z dnia 21 sierpnia 2009 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie udzielania przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości pomocy finansowej w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, 2007–2013 (Dz.U. Nr 144, poz. 1183). Zmiana weszła w życie 4 września 2009 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2009-02-05 do 2009-09-03
[91] 1. Agencja może udzielić mikroprzedsiębiorcy, małemu lub średniemu przedsiębiorcy wsparcia na przygotowanie planu rozwoju eksportu z przeznaczeniem na zakup usług związanych z jego przygotowaniem.
2. Wsparcie, o którym mowa w ust. 1, może być udzielone mikroprzedsiębiorcy, małemu lub średniemu przedsiębiorcy, który spełnia łącznie następujące warunki:
1) prowadzi działalność gospodarczą i ma siedzibę, a w przypadku osoby fizycznej – miejsce zamieszkania, na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
2) w roku obrotowym poprzedzającym rok, w którym złożył wniosek o udzielenie wsparcia, posiadał udział eksportu, rozumiany zarówno jako sprzedaż na Jednolity Rynek Europejski, jak również do państw spoza tego rynku, w całkowitej sprzedaży nie większy niż 30 %.
3. Plan rozwoju eksportu powinien w szczególności zawierać:
1) analizę pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa oraz wskazanie rynków docelowych działalności eksportowej, pod kątem produktów lub usług przedsiębiorcy;
2) badanie wybranych rynków docelowych, w szczególności przez przeprowadzenie analizy aktów prawnych, procedur, zwyczajów, praktyk handlowych i zasad warunkujących dostęp produktu lub usługi przedsiębiorcy do wybranych rynków;
3) wskazanie i uzasadnienie wyboru co najmniej dwóch działań, o których mowa w § 40 ust. 2, które realizowane będą przez przedsiębiorcę w celu wejścia na wybrane rynki.
4. Okres realizacji projektu, polegającego na przygotowaniu planu rozwoju eksportu, może rozpocząć się najwcześniej w dniu następującym po dniu, w którym złożony został wniosek o udzielenie wsparcia na przygotowanie planu rozwoju eksportu i nie przekracza 6 miesięcy.
5. Intensywność wsparcia na przygotowanie planu rozwoju eksportu nie może przekroczyć 80 % całkowitych wydatków na zakup usług doradczych związanych z przygotowaniem planu rozwoju eksportu.
6. Kwota pomocy de minimis udzielonej w ramach wsparcia na przygotowanie planu rozwoju eksportu nie może przekroczyć 10 tysięcy złotych dla jednego przedsiębiorcy.
[91] Rozdział 11 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 29 rozporządzenia Ministra Rozwoju Regionalnego z dnia 2 lutego 2009 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie udzielania przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości pomocy finansowej w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, 2007–2013 (Dz.U. Nr 19, poz. 103). Zmiana weszła w życie 5 lutego 2009 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2008-04-24 do 2009-02-04
1. Agencja może udzielić mikroprzedsiębiorcy, małemu lub średniemu przedsiębiorcy wsparcia na udział w programie „Paszport do eksportu” z przeznaczeniem na:
1) doradztwo w zakresie:
a) wyboru rynku docelowego działalności eksportowej lub sprzedaży na Jednolitym Rynku Europejskim, zwanym dalej „JRE” (wewnątrzwspólnotowych dostaw towarów),
b) przepisów, procedur, ustalonych zwyczajów i zasad warunkujących dostęp towaru, usługi lub kapitału do wybranego rynku, w tym do JRE lub rynku państw trzecich,
c) dostępnych instrumentów wsparcia finansowego dla eksportera lub sprzedającego usługi lub towary na JRE, w tym spraw ubezpieczeniowych związanych z eksportem, oraz
2) na co najmniej jedno spośród następujących działań:
a) wyszukiwanie i dobór partnerów na rynku docelowym,
b) udział w imprezach targowo-wystawienniczych w charakterze wystawcy,
c) udział w branżowych misjach gospodarczych za granicą mających na celu wyszukiwanie i dobór partnerów na rynkach docelowych,
d) uzyskanie niezbędnych dokumentów uprawniających do wprowadzenia towarów lub usług na wybrany rynek zagraniczny.
2. Wsparcie na udział w programie „Paszport do eksportu” może być udzielone mikroprzedsiębiorcy, małemu lub średniemu przedsiębiorcy, który łącznie spełnia następujące warunki:
1) w ostatnim zakończonym roku obrotowym przed złożeniem wniosku o udzielenie wsparcia posiadał udział eksportu lub sprzedaży na JRE w całkowitej sprzedaży nie większy niż:
a) 30 % – w przypadku mikroprzedsiębiorcy,
b) 25 % – w przypadku małego przedsiębiorcy,
c) 20 % – w przypadku średniego przedsiębiorcy;
2) posiada potencjał rozwijania i prowadzenia transakcji eksportowych lub sprzedaży na JRE wynikający z załączonego do wniosku kwestionariusza zawierającego podstawowe informacje dotyczące wnioskodawcy, przy czym kwestionariusz ten stanowi podstawę do zakwalifikowania przedsiębiorcy do programu „Paszport do eksportu”;
3) prowadzi działalność gospodarczą i ma siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, a w przypadku mikroprzedsiębiorcy, małego lub średniego przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną – miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.