history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2012-02-04 do 2013-01-01

1. [31] Dysponenci budżetu sądów na obszarze apelacji opracowują projekty planów finansowych na rok następny i przedkładają je wraz z uzasadnieniem Krajowej Radzie Sądownictwa oraz dysponentowi części budżetowej w terminie określonym w harmonogramie, o którym mowa w § 5 ust. 1, jednak nie później niż do dnia 30 czerwca.

2. [32] Krajowa Rada Sądownictwa, w terminie określonym w art. 178 § 3 ustawy, składa dysponentowi części budżetowej wniosek o opracowanie projektu planu dochodów i wydatków sądów na rok następny wraz ze swymi uwagami i zastrzeżeniami.

3. [33] Dysponent części budżetowej opracowuje i przekazuje ministrowi właściwemu do spraw finansów publicznych projekt dochodów i wydatków sądów na rok następny w terminie określonym w przepisach wydanych na podstawie art. 138 ust. 6 ustawy o finansach publicznych, w celu włączenia go do projektu ustawy budżetowej.

4. [34] Dysponent części budżetowej przekazuje dysponentom budżetu sądów na obszarze apelacji, w terminie określonym w art. 143 ust. 1 ustawy o finansach publicznych, informacje o kwotach dochodów i wydatków, w tym wynagrodzeń, przyjętych w projekcie ustawy budżetowej w szczegółowości:

1) dochody – dział, rozdział, paragraf,

2) wydatki – dział, rozdział, paragraf oraz grupy wydatków określone w art. 124 ust. 1 ustawy o finansach publicznych

– w celu opracowania projektów planów finansowych.

5. Dysponenci budżetu sądów na obszarze apelacji na podstawie otrzymanych informacji opracowują projekty planów finansowych sądów na obszarze apelacji oraz sądu apelacyjnego i niezwłocznie przekazują podległym jednostkom ich projekty planów.

6. Dysponenci drugiego stopnia na podstawie informacji przekazanych przez dysponenta budżetu sądów na obszarze apelacji opracowują projekty planów finansowych sądów rejonowych na obszarze okręgu oraz sądu okręgowego i niezwłocznie przekazują tym jednostkom ich projekty planów.

7. Dysponenci trzeciego stopnia na podstawie informacji przekazanych przez dysponenta drugiego stopnia opracowują projekty swoich planów finansowych.

8. Projekty planów finansowych są sporządzane w szczegółowości część, dział, rozdział i paragraf.

9. [35] Projekty planów finansowych sądów zapewniające zgodność kwot dochodów i wydatków budżetowych, w tym wynagrodzeń, z projektem ustawy budżetowej, zatwierdzone odpowiednio przez dyrektorów sądów oraz kierowników finansowych sądów rejonowych, a w razie ich niepowołania – przez prezesów sądów rejonowych, przekazywane są niezwłocznie dysponentom wyższego stopnia z zastrzeżeniem, że zapewni to dysponentowi budżetu sądów na obszarze apelacji przekazanie projektu planu dysponentowi części budżetowej w terminie określonym w art. 143 ust. 2 ustawy o finansach publicznych.

10. [36] Dysponent części budżetowej weryfikuje otrzymane projekty planów finansowych pod względem ich zgodności z projektem ustawy budżetowej. W przypadku stwierdzenia różnic wprowadza w nich odpowiednie zmiany, informując o ich dokonaniu dyrektorów sądów apelacyjnych nie później niż do dnia 15 grudnia roku poprzedzającego rok budżetowy.

11. [37] Dyrektorzy sądów apelacyjnych na podstawie zmian wprowadzonych przez dysponenta części budżetowej weryfikują projekty planów finansowych sądów okręgowych na obszarze apelacji oraz sądu apelacyjnego i niezwłocznie informują dyrektorów podległych sądów okręgowych o wprowadzonych zmianach.

12. Dyrektorzy sądów okręgowych na podstawie zmian wprowadzonych przez dyrektorów sądów apelacyjnych weryfikują projekty planów finansowych sądów rejonowych na obszarze okręgu oraz sądu okręgowego i informują niezwłocznie kierowników finansowych sądów rejonowych lub prezesów sądów rejonowych o wprowadzonych zmianach.

13. Kierownicy finansowi sądów rejonowych lub prezesi sądów rejonowych na podstawie zmian wprowadzonych przez dyrektorów sądów okręgowych weryfikują projekty planów finansowych sądów rejonowych.

14. [38] Projekty planów finansowych sądów w przypadku, gdy zachowana została zgodność z projektem ustawy budżetowej, zatwierdzone odpowiednio przez dyrektorów sądów oraz kierowników finansowych sądów rejonowych, a w razie ich niepowołania – przez prezesów sądów rejonowych, albo zweryfikowane w trybie i terminie określonym w ust. 10–13 stanowią podstawę gospodarki finansowej sądów w okresie od dnia 1 stycznia roku budżetowego do dnia opracowania planu finansowego na podstawie informacji o kwotach dochodów i wydatków wynikających z ustawy budżetowej.

15. [39] Dysponent części budżetowej przekazuje dysponentom budżetu sądów na obszarze apelacji, w terminie określonym w art. 143 ust. 1 ustawy o finansach publicznych, informacje o kwotach wydatków z budżetu środków europejskich, w tym wynagrodzeń, wynikających z projektu ustawy budżetowej w szczegółowości:

1) program finansowany z udziałem środków europejskich,

2) dział

– w celu opracowania projektów planów finansowych dla budżetu środków europejskich.

16. [40] Projekty planów finansowych sądów dla budżetu środków europejskich do wydatków z budżetu środków europejskich są sporządzane w szczegółowości: część, program finansowany z udziałem środków europejskich, dział, rozdział oraz paragraf. Przepisy ust. 9–14 stosuje się odpowiednio.

[31] § 6 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 5 lit. a) rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 12 stycznia 2012 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych zasad prowadzenia gospodarki finansowej i działalności inwestycyjnej sądów powszechnych (Dz.U. poz. 114). Zmiana weszła w życie 4 lutego 2012 r.

[32] § 6 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 5 lit. a) rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 12 stycznia 2012 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych zasad prowadzenia gospodarki finansowej i działalności inwestycyjnej sądów powszechnych (Dz.U. poz. 114). Zmiana weszła w życie 4 lutego 2012 r.

[33] § 6 ust. 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 5 lit. a) rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 12 stycznia 2012 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych zasad prowadzenia gospodarki finansowej i działalności inwestycyjnej sądów powszechnych (Dz.U. poz. 114). Zmiana weszła w życie 4 lutego 2012 r.

[34] § 6 ust. 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 5 lit. a) rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 12 stycznia 2012 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych zasad prowadzenia gospodarki finansowej i działalności inwestycyjnej sądów powszechnych (Dz.U. poz. 114). Zmiana weszła w życie 4 lutego 2012 r.

[35] § 6 ust. 9 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 5 lit. b) rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 12 stycznia 2012 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych zasad prowadzenia gospodarki finansowej i działalności inwestycyjnej sądów powszechnych (Dz.U. poz. 114). Zmiana weszła w życie 4 lutego 2012 r.

[36] § 6 ust. 10 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 5 lit. b) rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 12 stycznia 2012 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych zasad prowadzenia gospodarki finansowej i działalności inwestycyjnej sądów powszechnych (Dz.U. poz. 114). Zmiana weszła w życie 4 lutego 2012 r.

[37] § 6 ust. 11 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 5 lit. b) rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 12 stycznia 2012 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych zasad prowadzenia gospodarki finansowej i działalności inwestycyjnej sądów powszechnych (Dz.U. poz. 114). Zmiana weszła w życie 4 lutego 2012 r.

[38] § 6 ust. 14 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 5 lit. c) rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 12 stycznia 2012 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych zasad prowadzenia gospodarki finansowej i działalności inwestycyjnej sądów powszechnych (Dz.U. poz. 114). Zmiana weszła w życie 4 lutego 2012 r.

[39] § 6 ust. 15 dodany przez § 1 pkt 5 lit. d) rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 12 stycznia 2012 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych zasad prowadzenia gospodarki finansowej i działalności inwestycyjnej sądów powszechnych (Dz.U. poz. 114). Zmiana weszła w życie 4 lutego 2012 r.

[40] § 6 ust. 16 dodany przez § 1 pkt 5 lit. d) rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 12 stycznia 2012 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych zasad prowadzenia gospodarki finansowej i działalności inwestycyjnej sądów powszechnych (Dz.U. poz. 114). Zmiana weszła w życie 4 lutego 2012 r.

Wersja obowiązująca od 2012-02-04 do 2013-01-01

1. [31] Dysponenci budżetu sądów na obszarze apelacji opracowują projekty planów finansowych na rok następny i przedkładają je wraz z uzasadnieniem Krajowej Radzie Sądownictwa oraz dysponentowi części budżetowej w terminie określonym w harmonogramie, o którym mowa w § 5 ust. 1, jednak nie później niż do dnia 30 czerwca.

2. [32] Krajowa Rada Sądownictwa, w terminie określonym w art. 178 § 3 ustawy, składa dysponentowi części budżetowej wniosek o opracowanie projektu planu dochodów i wydatków sądów na rok następny wraz ze swymi uwagami i zastrzeżeniami.

3. [33] Dysponent części budżetowej opracowuje i przekazuje ministrowi właściwemu do spraw finansów publicznych projekt dochodów i wydatków sądów na rok następny w terminie określonym w przepisach wydanych na podstawie art. 138 ust. 6 ustawy o finansach publicznych, w celu włączenia go do projektu ustawy budżetowej.

4. [34] Dysponent części budżetowej przekazuje dysponentom budżetu sądów na obszarze apelacji, w terminie określonym w art. 143 ust. 1 ustawy o finansach publicznych, informacje o kwotach dochodów i wydatków, w tym wynagrodzeń, przyjętych w projekcie ustawy budżetowej w szczegółowości:

1) dochody – dział, rozdział, paragraf,

2) wydatki – dział, rozdział, paragraf oraz grupy wydatków określone w art. 124 ust. 1 ustawy o finansach publicznych

– w celu opracowania projektów planów finansowych.

5. Dysponenci budżetu sądów na obszarze apelacji na podstawie otrzymanych informacji opracowują projekty planów finansowych sądów na obszarze apelacji oraz sądu apelacyjnego i niezwłocznie przekazują podległym jednostkom ich projekty planów.

6. Dysponenci drugiego stopnia na podstawie informacji przekazanych przez dysponenta budżetu sądów na obszarze apelacji opracowują projekty planów finansowych sądów rejonowych na obszarze okręgu oraz sądu okręgowego i niezwłocznie przekazują tym jednostkom ich projekty planów.

7. Dysponenci trzeciego stopnia na podstawie informacji przekazanych przez dysponenta drugiego stopnia opracowują projekty swoich planów finansowych.

8. Projekty planów finansowych są sporządzane w szczegółowości część, dział, rozdział i paragraf.

9. [35] Projekty planów finansowych sądów zapewniające zgodność kwot dochodów i wydatków budżetowych, w tym wynagrodzeń, z projektem ustawy budżetowej, zatwierdzone odpowiednio przez dyrektorów sądów oraz kierowników finansowych sądów rejonowych, a w razie ich niepowołania – przez prezesów sądów rejonowych, przekazywane są niezwłocznie dysponentom wyższego stopnia z zastrzeżeniem, że zapewni to dysponentowi budżetu sądów na obszarze apelacji przekazanie projektu planu dysponentowi części budżetowej w terminie określonym w art. 143 ust. 2 ustawy o finansach publicznych.

10. [36] Dysponent części budżetowej weryfikuje otrzymane projekty planów finansowych pod względem ich zgodności z projektem ustawy budżetowej. W przypadku stwierdzenia różnic wprowadza w nich odpowiednie zmiany, informując o ich dokonaniu dyrektorów sądów apelacyjnych nie później niż do dnia 15 grudnia roku poprzedzającego rok budżetowy.

11. [37] Dyrektorzy sądów apelacyjnych na podstawie zmian wprowadzonych przez dysponenta części budżetowej weryfikują projekty planów finansowych sądów okręgowych na obszarze apelacji oraz sądu apelacyjnego i niezwłocznie informują dyrektorów podległych sądów okręgowych o wprowadzonych zmianach.

12. Dyrektorzy sądów okręgowych na podstawie zmian wprowadzonych przez dyrektorów sądów apelacyjnych weryfikują projekty planów finansowych sądów rejonowych na obszarze okręgu oraz sądu okręgowego i informują niezwłocznie kierowników finansowych sądów rejonowych lub prezesów sądów rejonowych o wprowadzonych zmianach.

13. Kierownicy finansowi sądów rejonowych lub prezesi sądów rejonowych na podstawie zmian wprowadzonych przez dyrektorów sądów okręgowych weryfikują projekty planów finansowych sądów rejonowych.

14. [38] Projekty planów finansowych sądów w przypadku, gdy zachowana została zgodność z projektem ustawy budżetowej, zatwierdzone odpowiednio przez dyrektorów sądów oraz kierowników finansowych sądów rejonowych, a w razie ich niepowołania – przez prezesów sądów rejonowych, albo zweryfikowane w trybie i terminie określonym w ust. 10–13 stanowią podstawę gospodarki finansowej sądów w okresie od dnia 1 stycznia roku budżetowego do dnia opracowania planu finansowego na podstawie informacji o kwotach dochodów i wydatków wynikających z ustawy budżetowej.

15. [39] Dysponent części budżetowej przekazuje dysponentom budżetu sądów na obszarze apelacji, w terminie określonym w art. 143 ust. 1 ustawy o finansach publicznych, informacje o kwotach wydatków z budżetu środków europejskich, w tym wynagrodzeń, wynikających z projektu ustawy budżetowej w szczegółowości:

1) program finansowany z udziałem środków europejskich,

2) dział

– w celu opracowania projektów planów finansowych dla budżetu środków europejskich.

16. [40] Projekty planów finansowych sądów dla budżetu środków europejskich do wydatków z budżetu środków europejskich są sporządzane w szczegółowości: część, program finansowany z udziałem środków europejskich, dział, rozdział oraz paragraf. Przepisy ust. 9–14 stosuje się odpowiednio.

[31] § 6 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 5 lit. a) rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 12 stycznia 2012 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych zasad prowadzenia gospodarki finansowej i działalności inwestycyjnej sądów powszechnych (Dz.U. poz. 114). Zmiana weszła w życie 4 lutego 2012 r.

[32] § 6 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 5 lit. a) rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 12 stycznia 2012 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych zasad prowadzenia gospodarki finansowej i działalności inwestycyjnej sądów powszechnych (Dz.U. poz. 114). Zmiana weszła w życie 4 lutego 2012 r.

[33] § 6 ust. 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 5 lit. a) rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 12 stycznia 2012 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych zasad prowadzenia gospodarki finansowej i działalności inwestycyjnej sądów powszechnych (Dz.U. poz. 114). Zmiana weszła w życie 4 lutego 2012 r.

[34] § 6 ust. 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 5 lit. a) rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 12 stycznia 2012 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych zasad prowadzenia gospodarki finansowej i działalności inwestycyjnej sądów powszechnych (Dz.U. poz. 114). Zmiana weszła w życie 4 lutego 2012 r.

[35] § 6 ust. 9 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 5 lit. b) rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 12 stycznia 2012 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych zasad prowadzenia gospodarki finansowej i działalności inwestycyjnej sądów powszechnych (Dz.U. poz. 114). Zmiana weszła w życie 4 lutego 2012 r.

[36] § 6 ust. 10 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 5 lit. b) rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 12 stycznia 2012 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych zasad prowadzenia gospodarki finansowej i działalności inwestycyjnej sądów powszechnych (Dz.U. poz. 114). Zmiana weszła w życie 4 lutego 2012 r.

[37] § 6 ust. 11 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 5 lit. b) rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 12 stycznia 2012 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych zasad prowadzenia gospodarki finansowej i działalności inwestycyjnej sądów powszechnych (Dz.U. poz. 114). Zmiana weszła w życie 4 lutego 2012 r.

[38] § 6 ust. 14 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 5 lit. c) rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 12 stycznia 2012 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych zasad prowadzenia gospodarki finansowej i działalności inwestycyjnej sądów powszechnych (Dz.U. poz. 114). Zmiana weszła w życie 4 lutego 2012 r.

[39] § 6 ust. 15 dodany przez § 1 pkt 5 lit. d) rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 12 stycznia 2012 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych zasad prowadzenia gospodarki finansowej i działalności inwestycyjnej sądów powszechnych (Dz.U. poz. 114). Zmiana weszła w życie 4 lutego 2012 r.

[40] § 6 ust. 16 dodany przez § 1 pkt 5 lit. d) rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 12 stycznia 2012 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych zasad prowadzenia gospodarki finansowej i działalności inwestycyjnej sądów powszechnych (Dz.U. poz. 114). Zmiana weszła w życie 4 lutego 2012 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2008-01-23 do 2012-02-03

1. Dysponenci budżetu sądów na obszarze apelacji opracowują projekty planów finansowych na rok następny i przedkładają je wraz z uzasadnieniem Krajowej Radzie Sądownictwa oraz dysponentowi głównemu w terminie określonym w harmonogramie, o którym mowa w § 5 ust. 1, jednak nie później niż do dnia 30 czerwca.

2. Krajowa Rada Sądownictwa, w terminie określonym w art. 178 § 3 ustawy, składa dysponentowi głównemu wniosek o opracowanie projektu planu dochodów i wydatków sądów na rok następny wraz ze swymi uwagami i zastrzeżeniami.

3. Dysponent główny opracowuje i przekazuje ministrowi właściwemu do spraw finansów publicznych projekt dochodów i wydatków sądów na rok następny w terminie określonym w przepisach wydanych na podstawie art. 120 ust. 5 ustawy o finansach publicznych w celu włączenia go do projektu ustawy budżetowej.

4. Dysponent główny przekazuje bezpośrednio podległym jednostkom - dysponentom budżetu sądów na obszarze apelacji - w terminie określonym w art. 125 ust. 1 ustawy o finansach publicznych, informacje o kwotach dochodów i wydatków, w tym wynagrodzeń, oraz limitach zatrudnienia osób objętych mnożnikowymi systemami wynagrodzeń przyjętych w projekcie ustawy budżetowej w szczegółowości:

1) dochody - dział, rozdział, paragraf;

2) wydatki - dział, rozdział, paragraf oraz według dodatkowej klasyfikacji dotyczącej obszarów kategorii i podkategorii wydatków strukturalnych.

5. Dysponenci budżetu sądów na obszarze apelacji na podstawie otrzymanych informacji opracowują projekty planów finansowych sądów na obszarze apelacji oraz sądu apelacyjnego i niezwłocznie przekazują podległym jednostkom ich projekty planów.

6. Dysponenci drugiego stopnia na podstawie informacji przekazanych przez dysponenta budżetu sądów na obszarze apelacji opracowują projekty planów finansowych sądów rejonowych na obszarze okręgu oraz sądu okręgowego i niezwłocznie przekazują tym jednostkom ich projekty planów.

7. Dysponenci trzeciego stopnia na podstawie informacji przekazanych przez dysponenta drugiego stopnia opracowują projekty swoich planów finansowych.

8. Projekty planów finansowych są sporządzane w szczegółowości część, dział, rozdział i paragraf.

9. Projekty planów finansowych sądów zapewniające zgodność kwot dochodów i wydatków z projektem ustawy budżetowej, zatwierdzone odpowiednio przez dyrektorów sądów oraz kierowników finansowych sądów rejonowych lub prezesów sądów rejonowych, przekazywane są niezwłocznie dysponentom wyższego stopnia z zastrzeżeniem, że zapewni to dysponentowi budżetu sądów na obszarze apelacji przekazanie projektu planu dysponentowi głównemu w terminie określonym w art. 125 ust. 2 ustawy o finansach publicznych.

10. Dysponent główny weryfikuje otrzymane projekty planów finansowych pod względem ich zgodności z projektem ustawy budżetowej. W przypadku stwierdzenia różnic wprowadza w nich odpowiednie zmiany, informując o ich dokonaniu dyrektorów sądów apelacyjnych nie później niż do dnia 15 grudnia roku poprzedzającego rok budżetowy.

11. Dyrektorzy sądów apelacyjnych na podstawie zmian wprowadzonych przez dysponenta głównego weryfikują projekty planów finansowych sądów okręgowych na obszarze apelacji oraz sądu apelacyjnego i niezwłocznie informują dyrektorów podległych sądów okręgowych o wprowadzonych zmianach.

12. Dyrektorzy sądów okręgowych na podstawie zmian wprowadzonych przez dyrektorów sądów apelacyjnych weryfikują projekty planów finansowych sądów rejonowych na obszarze okręgu oraz sądu okręgowego i informują niezwłocznie kierowników finansowych sądów rejonowych lub prezesów sądów rejonowych o wprowadzonych zmianach.

13. Kierownicy finansowi sądów rejonowych lub prezesi sądów rejonowych na podstawie zmian wprowadzonych przez dyrektorów sądów okręgowych weryfikują projekty planów finansowych sądów rejonowych.

14. Projekty planów finansowych sądów stanowią podstawę gospodarki finansowej sądów od dnia 1 stycznia roku budżetowego do dnia opracowania planu finansowego na podstawie informacji o kwotach dochodów i wydatków wynikających z ustawy budżetowej.