Wersja obowiązująca od 2009.03.25 do 2011.11.01
1. Rejestr indywidualnych praktyk pielęgniarek, położnych, rejestr indywidualnych specjalistycznych praktyk pielęgniarek, położnych oraz rejestr grupowych praktyk pielęgniarek, położnych prowadzi się w sposób zapewniający bezpieczeństwo przechowywania danych, możliwość ich udostępniania osobom uprawnionym w formie papierowej oraz elektronicznej, a także pozwalający na ewentualne odtworzenie baz danych.
2. Do rejestrów, o których mowa w ust. 1, wpisuje się następujące dane:
1) numer wpisu praktyki do rejestru;
2) imię i nazwisko pielęgniarki, położnej;
3) imiona i nazwiska wspólników spółki w przypadku grupowej praktyki pielęgniarek, położnych;
4) numer wpisu do ewidencji działalności gospodarczej albo do Krajowego Rejestru Sądowego;
5) numer wpisu do okręgowego rejestru pielęgniarek, położnych;
6) oznaczenie rodzaju praktyki;
7) oznaczenie terminu, na jaki został dokonany wpis praktyki;
8) numer i datę uchwały o wpisie praktyki do rejestru oraz kolejne numery i daty uchwał o zmianie wpisu;
9) numer i datę uchwały o wykreśleniu praktyki z rejestru;
10) [9] adres lub adresy praktyki;
11) numer telefonu, faksu i adres poczty elektronicznej;
12) adres miejsca przyjmowania wezwań;
13) adres miejsca przechowywania dokumentacji medycznej, narzędzi i sprzętu medycznego;
14) rodzaje i zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych;
15) oznaczenie organu sanitarnego oraz datę wydania opinii o spełnieniu warunków umożliwiających udzielanie świadczeń zdrowotnych w danym pomieszczeniu;
16) datę wizytacji lub kontroli przeprowadzonej przez organ prowadzący rejestry praktyk pielęgniarek, położnych;
17) numer prawa wykonywania zawodu, numer PESEL, jeżeli pielęgniarka, położna taki posiada, numer NIP, adres do korespondencji, posiadane specjalizacje – w przypadku gdy pielęgniarka, położna jest członkiem innej izby pielęgniarek, położnych;
18) [10] dane dotyczące poprzedniego numeru w rejestrze.
3. Numer wpisu praktyki do rejestru indywidualnych praktyk pielęgniarek, położnych, indywidualnych specjalistycznych praktyk pielęgniarek, położnych, grupowych praktyk pielęgniarek, położnych, o którym mowa w ust. 2 pkt 1, składa się z ciągu kolejnych znaków:
1) dwucyfrowego numeru kodowego okręgowej izby pielęgniarek, położnych, która prowadzi rejestry, określonego w załączniku nr 10 [11] do rozporządzenia;
2) dwucyfrowego oznaczenia praktyki:
97 – dla grupowej praktyki pielęgniarek, położnych,
98 – dla indywidualnej praktyki pielęgniarek, położnych,
99 – dla indywidualnej specjalistycznej praktyki pielęgniarek, położnych;
3) [12] jednocyfrowego oznaczenia zawodu pielęgniarki, położnej:
1 – dla praktyki wykonywanej przez pielęgniarkę lub prowadzonej przez pielęgniarki,
2 – dla praktyki wykonywanej przez położną lub prowadzonej przez położne,
3 – dla grupowej praktyki prowadzonej przez pielęgniarki i położne;
4) siedmiocyfrowego numeru prawa wykonywania zawodu pielęgniarki, położnej albo sześciocyfrowego kolejnego numeru wpisu do rejestru grupowych praktyk pielęgniarek, położnych w przypadku grupowej praktyki pielęgniarek, położnych.
4. Dokumenty stanowiące podstawę wpisu do rejestru gromadzi się i przechowuje w aktach osobowych pielęgniarki, położnej wraz z dokumentami objętymi okręgowym rejestrem pielęgniarek i położnych.
[9] § 6 ust. 2 pkt 10 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 5 lit. a) rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 23 lutego 2009 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego trybu postępowania w sprawach wpisu do rejestrów indywidualnych praktyk pielęgniarek, położnych, indywidualnych specjalistycznych praktyk pielęgniarek, położnych i grupowych praktyk pielęgniarek, położnych (Dz.U. Nr 37, poz. 295). Zmiana weszła w życie 25 marca 2009 r.
[10] § 6 ust. 2 pkt 18 dodany przez § 1 pkt 5 lit. a) rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 23 lutego 2009 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego trybu postępowania w sprawach wpisu do rejestrów indywidualnych praktyk pielęgniarek, położnych, indywidualnych specjalistycznych praktyk pielęgniarek, położnych i grupowych praktyk pielęgniarek, położnych (Dz.U. Nr 37, poz. 295). Zmiana weszła w życie 25 marca 2009 r.
[11] Załącznik nr 10 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 8 rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 23 lutego 2009 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego trybu postępowania w sprawach wpisu do rejestrów indywidualnych praktyk pielęgniarek, położnych, indywidualnych specjalistycznych praktyk pielęgniarek, położnych i grupowych praktyk pielęgniarek, położnych (Dz.U. Nr 37, poz. 295). Zmiana weszła w życie 25 marca 2009 r.
[12] § 6 ust. 3 pkt 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 5 lit. b) rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 23 lutego 2009 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego trybu postępowania w sprawach wpisu do rejestrów indywidualnych praktyk pielęgniarek, położnych, indywidualnych specjalistycznych praktyk pielęgniarek, położnych i grupowych praktyk pielęgniarek, położnych (Dz.U. Nr 37, poz. 295). Zmiana weszła w życie 25 marca 2009 r.
Wersja obowiązująca od 2009.03.25 do 2011.11.01
1. Rejestr indywidualnych praktyk pielęgniarek, położnych, rejestr indywidualnych specjalistycznych praktyk pielęgniarek, położnych oraz rejestr grupowych praktyk pielęgniarek, położnych prowadzi się w sposób zapewniający bezpieczeństwo przechowywania danych, możliwość ich udostępniania osobom uprawnionym w formie papierowej oraz elektronicznej, a także pozwalający na ewentualne odtworzenie baz danych.
2. Do rejestrów, o których mowa w ust. 1, wpisuje się następujące dane:
1) numer wpisu praktyki do rejestru;
2) imię i nazwisko pielęgniarki, położnej;
3) imiona i nazwiska wspólników spółki w przypadku grupowej praktyki pielęgniarek, położnych;
4) numer wpisu do ewidencji działalności gospodarczej albo do Krajowego Rejestru Sądowego;
5) numer wpisu do okręgowego rejestru pielęgniarek, położnych;
6) oznaczenie rodzaju praktyki;
7) oznaczenie terminu, na jaki został dokonany wpis praktyki;
8) numer i datę uchwały o wpisie praktyki do rejestru oraz kolejne numery i daty uchwał o zmianie wpisu;
9) numer i datę uchwały o wykreśleniu praktyki z rejestru;
10) [9] adres lub adresy praktyki;
11) numer telefonu, faksu i adres poczty elektronicznej;
12) adres miejsca przyjmowania wezwań;
13) adres miejsca przechowywania dokumentacji medycznej, narzędzi i sprzętu medycznego;
14) rodzaje i zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych;
15) oznaczenie organu sanitarnego oraz datę wydania opinii o spełnieniu warunków umożliwiających udzielanie świadczeń zdrowotnych w danym pomieszczeniu;
16) datę wizytacji lub kontroli przeprowadzonej przez organ prowadzący rejestry praktyk pielęgniarek, położnych;
17) numer prawa wykonywania zawodu, numer PESEL, jeżeli pielęgniarka, położna taki posiada, numer NIP, adres do korespondencji, posiadane specjalizacje – w przypadku gdy pielęgniarka, położna jest członkiem innej izby pielęgniarek, położnych;
18) [10] dane dotyczące poprzedniego numeru w rejestrze.
3. Numer wpisu praktyki do rejestru indywidualnych praktyk pielęgniarek, położnych, indywidualnych specjalistycznych praktyk pielęgniarek, położnych, grupowych praktyk pielęgniarek, położnych, o którym mowa w ust. 2 pkt 1, składa się z ciągu kolejnych znaków:
1) dwucyfrowego numeru kodowego okręgowej izby pielęgniarek, położnych, która prowadzi rejestry, określonego w załączniku nr 10 [11] do rozporządzenia;
2) dwucyfrowego oznaczenia praktyki:
97 – dla grupowej praktyki pielęgniarek, położnych,
98 – dla indywidualnej praktyki pielęgniarek, położnych,
99 – dla indywidualnej specjalistycznej praktyki pielęgniarek, położnych;
3) [12] jednocyfrowego oznaczenia zawodu pielęgniarki, położnej:
1 – dla praktyki wykonywanej przez pielęgniarkę lub prowadzonej przez pielęgniarki,
2 – dla praktyki wykonywanej przez położną lub prowadzonej przez położne,
3 – dla grupowej praktyki prowadzonej przez pielęgniarki i położne;
4) siedmiocyfrowego numeru prawa wykonywania zawodu pielęgniarki, położnej albo sześciocyfrowego kolejnego numeru wpisu do rejestru grupowych praktyk pielęgniarek, położnych w przypadku grupowej praktyki pielęgniarek, położnych.
4. Dokumenty stanowiące podstawę wpisu do rejestru gromadzi się i przechowuje w aktach osobowych pielęgniarki, położnej wraz z dokumentami objętymi okręgowym rejestrem pielęgniarek i położnych.
[9] § 6 ust. 2 pkt 10 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 5 lit. a) rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 23 lutego 2009 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego trybu postępowania w sprawach wpisu do rejestrów indywidualnych praktyk pielęgniarek, położnych, indywidualnych specjalistycznych praktyk pielęgniarek, położnych i grupowych praktyk pielęgniarek, położnych (Dz.U. Nr 37, poz. 295). Zmiana weszła w życie 25 marca 2009 r.
[10] § 6 ust. 2 pkt 18 dodany przez § 1 pkt 5 lit. a) rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 23 lutego 2009 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego trybu postępowania w sprawach wpisu do rejestrów indywidualnych praktyk pielęgniarek, położnych, indywidualnych specjalistycznych praktyk pielęgniarek, położnych i grupowych praktyk pielęgniarek, położnych (Dz.U. Nr 37, poz. 295). Zmiana weszła w życie 25 marca 2009 r.
[11] Załącznik nr 10 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 8 rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 23 lutego 2009 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego trybu postępowania w sprawach wpisu do rejestrów indywidualnych praktyk pielęgniarek, położnych, indywidualnych specjalistycznych praktyk pielęgniarek, położnych i grupowych praktyk pielęgniarek, położnych (Dz.U. Nr 37, poz. 295). Zmiana weszła w życie 25 marca 2009 r.
[12] § 6 ust. 3 pkt 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 5 lit. b) rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 23 lutego 2009 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego trybu postępowania w sprawach wpisu do rejestrów indywidualnych praktyk pielęgniarek, położnych, indywidualnych specjalistycznych praktyk pielęgniarek, położnych i grupowych praktyk pielęgniarek, położnych (Dz.U. Nr 37, poz. 295). Zmiana weszła w życie 25 marca 2009 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2007.11.17 do 2009.03.24
1. Rejestr indywidualnych praktyk pielęgniarek, położnych, rejestr indywidualnych specjalistycznych praktyk pielęgniarek, położnych oraz rejestr grupowych praktyk pielęgniarek, położnych prowadzi się w sposób zapewniający bezpieczeństwo przechowywania danych, możliwość ich udostępniania osobom uprawnionym w formie papierowej oraz elektronicznej, a także pozwalający na ewentualne odtworzenie baz danych.
2. Do rejestrów, o których mowa w ust. 1, wpisuje się następujące dane:
1) numer wpisu praktyki do rejestru;
2) imię i nazwisko pielęgniarki, położnej;
3) imiona i nazwiska wspólników spółki w przypadku grupowej praktyki pielęgniarek, położnych;
4) numer wpisu do ewidencji działalności gospodarczej albo do Krajowego Rejestru Sądowego;
5) numer wpisu do okręgowego rejestru pielęgniarek, położnych;
6) oznaczenie rodzaju praktyki;
7) oznaczenie terminu, na jaki został dokonany wpis praktyki;
8) numer i datę uchwały o wpisie praktyki do rejestru oraz kolejne numery i daty uchwał o zmianie wpisu;
9) numer i datę uchwały o wykreśleniu praktyki z rejestru;
10) adres praktyki lub adresy miejsc jej wykonywania;
11) numer telefonu, faksu i adres poczty elektronicznej;
12) adres miejsca przyjmowania wezwań;
13) adres miejsca przechowywania dokumentacji medycznej, narzędzi i sprzętu medycznego;
14) rodzaje i zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych;
15) oznaczenie organu sanitarnego oraz datę wydania opinii o spełnieniu warunków umożliwiających udzielanie świadczeń zdrowotnych w danym pomieszczeniu;
16) datę wizytacji lub kontroli przeprowadzonej przez organ prowadzący rejestry praktyk pielęgniarek, położnych;
17) numer prawa wykonywania zawodu, numer PESEL, jeżeli pielęgniarka, położna taki posiada, numer NIP, adres do korespondencji, posiadane specjalizacje – w przypadku gdy pielęgniarka, położna jest członkiem innej izby pielęgniarek, położnych.
3. Numer wpisu praktyki do rejestru indywidualnych praktyk pielęgniarek, położnych, indywidualnych specjalistycznych praktyk pielęgniarek, położnych, grupowych praktyk pielęgniarek, położnych, o którym mowa w ust. 2 pkt 1, składa się z ciągu kolejnych znaków:
1) dwucyfrowego numeru kodowego okręgowej izby pielęgniarek, położnych, która prowadzi rejestry, określonego w załączniku nr 10 do rozporządzenia;
2) dwucyfrowego oznaczenia praktyki:
97 – dla grupowej praktyki pielęgniarek, położnych,
98 – dla indywidualnej praktyki pielęgniarek, położnych,
99 – dla indywidualnej specjalistycznej praktyki pielęgniarek, położnych;
3) jednocyfrowego oznaczenia zawodu pielęgniarki, położnej:
1 – dla praktyki wykonywanej przez pielęgniarkę lub prowadzonej przez pielęgniarki,
2 – dla praktyki wykonywanej przez położną lub prowadzonej przez położne;
4) siedmiocyfrowego numeru prawa wykonywania zawodu pielęgniarki, położnej albo sześciocyfrowego kolejnego numeru wpisu do rejestru grupowych praktyk pielęgniarek, położnych w przypadku grupowej praktyki pielęgniarek, położnych.
4. Dokumenty stanowiące podstawę wpisu do rejestru gromadzi się i przechowuje w aktach osobowych pielęgniarki, położnej wraz z dokumentami objętymi okręgowym rejestrem pielęgniarek i położnych.