Wersja obowiązująca od 2009-03-25 do 2011-11-01
1. Rejestr indywidualnych praktyk pielęgniarek, położnych, rejestr indywidualnych specjalistycznych praktyk pielęgniarek, położnych oraz rejestr grupowych praktyk pielęgniarek, położnych prowadzi się w sposób zapewniający bezpieczeństwo przechowywania danych, możliwość ich udostępniania osobom uprawnionym w formie papierowej oraz elektronicznej, a także pozwalający na ewentualne odtworzenie baz danych.
2. Do rejestrów, o których mowa w ust. 1, wpisuje się następujące dane:
1) numer wpisu praktyki do rejestru;
2) imię i nazwisko pielęgniarki, położnej;
3) imiona i nazwiska wspólników spółki w przypadku grupowej praktyki pielęgniarek, położnych;
4) numer wpisu do ewidencji działalności gospodarczej albo do Krajowego Rejestru Sądowego;
5) numer wpisu do okręgowego rejestru pielęgniarek, położnych;
6) oznaczenie rodzaju praktyki;
7) oznaczenie terminu, na jaki został dokonany wpis praktyki;
8) numer i datę uchwały o wpisie praktyki do rejestru oraz kolejne numery i daty uchwał o zmianie wpisu;
9) numer i datę uchwały o wykreśleniu praktyki z rejestru;
10) [9] adres lub adresy praktyki;
11) numer telefonu, faksu i adres poczty elektronicznej;
12) adres miejsca przyjmowania wezwań;
13) adres miejsca przechowywania dokumentacji medycznej, narzędzi i sprzętu medycznego;
14) rodzaje i zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych;
15) oznaczenie organu sanitarnego oraz datę wydania opinii o spełnieniu warunków umożliwiających udzielanie świadczeń zdrowotnych w danym pomieszczeniu;
16) datę wizytacji lub kontroli przeprowadzonej przez organ prowadzący rejestry praktyk pielęgniarek, położnych;
17) numer prawa wykonywania zawodu, numer PESEL, jeżeli pielęgniarka, położna taki posiada, numer NIP, adres do korespondencji, posiadane specjalizacje – w przypadku gdy pielęgniarka, położna jest członkiem innej izby pielęgniarek, położnych;
18) [10] dane dotyczące poprzedniego numeru w rejestrze.
3. Numer wpisu praktyki do rejestru indywidualnych praktyk pielęgniarek, położnych, indywidualnych specjalistycznych praktyk pielęgniarek, położnych, grupowych praktyk pielęgniarek, położnych, o którym mowa w ust. 2 pkt 1, składa się z ciągu kolejnych znaków:
1) dwucyfrowego numeru kodowego okręgowej izby pielęgniarek, położnych, która prowadzi rejestry, określonego w załączniku nr 10 [11] do rozporządzenia;
2) dwucyfrowego oznaczenia praktyki:
97 – dla grupowej praktyki pielęgniarek, położnych,
98 – dla indywidualnej praktyki pielęgniarek, położnych,
99 – dla indywidualnej specjalistycznej praktyki pielęgniarek, położnych;
3) [12] jednocyfrowego oznaczenia zawodu pielęgniarki, położnej:
1 – dla praktyki wykonywanej przez pielęgniarkę lub prowadzonej przez pielęgniarki,
2 – dla praktyki wykonywanej przez położną lub prowadzonej przez położne,
3 – dla grupowej praktyki prowadzonej przez pielęgniarki i położne;
4) siedmiocyfrowego numeru prawa wykonywania zawodu pielęgniarki, położnej albo sześciocyfrowego kolejnego numeru wpisu do rejestru grupowych praktyk pielęgniarek, położnych w przypadku grupowej praktyki pielęgniarek, położnych.
4. Dokumenty stanowiące podstawę wpisu do rejestru gromadzi się i przechowuje w aktach osobowych pielęgniarki, położnej wraz z dokumentami objętymi okręgowym rejestrem pielęgniarek i położnych.
[9] § 6 ust. 2 pkt 10 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 5 lit. a) rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 23 lutego 2009 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego trybu postępowania w sprawach wpisu do rejestrów indywidualnych praktyk pielęgniarek, położnych, indywidualnych specjalistycznych praktyk pielęgniarek, położnych i grupowych praktyk pielęgniarek, położnych (Dz.U. Nr 37, poz. 295). Zmiana weszła w życie 25 marca 2009 r.
[10] § 6 ust. 2 pkt 18 dodany przez § 1 pkt 5 lit. a) rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 23 lutego 2009 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego trybu postępowania w sprawach wpisu do rejestrów indywidualnych praktyk pielęgniarek, położnych, indywidualnych specjalistycznych praktyk pielęgniarek, położnych i grupowych praktyk pielęgniarek, położnych (Dz.U. Nr 37, poz. 295). Zmiana weszła w życie 25 marca 2009 r.
[11] Załącznik nr 10 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 8 rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 23 lutego 2009 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego trybu postępowania w sprawach wpisu do rejestrów indywidualnych praktyk pielęgniarek, położnych, indywidualnych specjalistycznych praktyk pielęgniarek, położnych i grupowych praktyk pielęgniarek, położnych (Dz.U. Nr 37, poz. 295). Zmiana weszła w życie 25 marca 2009 r.
[12] § 6 ust. 3 pkt 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 5 lit. b) rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 23 lutego 2009 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego trybu postępowania w sprawach wpisu do rejestrów indywidualnych praktyk pielęgniarek, położnych, indywidualnych specjalistycznych praktyk pielęgniarek, położnych i grupowych praktyk pielęgniarek, położnych (Dz.U. Nr 37, poz. 295). Zmiana weszła w życie 25 marca 2009 r.
Wersja obowiązująca od 2009-03-25 do 2011-11-01
1. Rejestr indywidualnych praktyk pielęgniarek, położnych, rejestr indywidualnych specjalistycznych praktyk pielęgniarek, położnych oraz rejestr grupowych praktyk pielęgniarek, położnych prowadzi się w sposób zapewniający bezpieczeństwo przechowywania danych, możliwość ich udostępniania osobom uprawnionym w formie papierowej oraz elektronicznej, a także pozwalający na ewentualne odtworzenie baz danych.
2. Do rejestrów, o których mowa w ust. 1, wpisuje się następujące dane:
1) numer wpisu praktyki do rejestru;
2) imię i nazwisko pielęgniarki, położnej;
3) imiona i nazwiska wspólników spółki w przypadku grupowej praktyki pielęgniarek, położnych;
4) numer wpisu do ewidencji działalności gospodarczej albo do Krajowego Rejestru Sądowego;
5) numer wpisu do okręgowego rejestru pielęgniarek, położnych;
6) oznaczenie rodzaju praktyki;
7) oznaczenie terminu, na jaki został dokonany wpis praktyki;
8) numer i datę uchwały o wpisie praktyki do rejestru oraz kolejne numery i daty uchwał o zmianie wpisu;
9) numer i datę uchwały o wykreśleniu praktyki z rejestru;
10) [9] adres lub adresy praktyki;
11) numer telefonu, faksu i adres poczty elektronicznej;
12) adres miejsca przyjmowania wezwań;
13) adres miejsca przechowywania dokumentacji medycznej, narzędzi i sprzętu medycznego;
14) rodzaje i zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych;
15) oznaczenie organu sanitarnego oraz datę wydania opinii o spełnieniu warunków umożliwiających udzielanie świadczeń zdrowotnych w danym pomieszczeniu;
16) datę wizytacji lub kontroli przeprowadzonej przez organ prowadzący rejestry praktyk pielęgniarek, położnych;
17) numer prawa wykonywania zawodu, numer PESEL, jeżeli pielęgniarka, położna taki posiada, numer NIP, adres do korespondencji, posiadane specjalizacje – w przypadku gdy pielęgniarka, położna jest członkiem innej izby pielęgniarek, położnych;
18) [10] dane dotyczące poprzedniego numeru w rejestrze.
3. Numer wpisu praktyki do rejestru indywidualnych praktyk pielęgniarek, położnych, indywidualnych specjalistycznych praktyk pielęgniarek, położnych, grupowych praktyk pielęgniarek, położnych, o którym mowa w ust. 2 pkt 1, składa się z ciągu kolejnych znaków:
1) dwucyfrowego numeru kodowego okręgowej izby pielęgniarek, położnych, która prowadzi rejestry, określonego w załączniku nr 10 [11] do rozporządzenia;
2) dwucyfrowego oznaczenia praktyki:
97 – dla grupowej praktyki pielęgniarek, położnych,
98 – dla indywidualnej praktyki pielęgniarek, położnych,
99 – dla indywidualnej specjalistycznej praktyki pielęgniarek, położnych;
3) [12] jednocyfrowego oznaczenia zawodu pielęgniarki, położnej:
1 – dla praktyki wykonywanej przez pielęgniarkę lub prowadzonej przez pielęgniarki,
2 – dla praktyki wykonywanej przez położną lub prowadzonej przez położne,
3 – dla grupowej praktyki prowadzonej przez pielęgniarki i położne;
4) siedmiocyfrowego numeru prawa wykonywania zawodu pielęgniarki, położnej albo sześciocyfrowego kolejnego numeru wpisu do rejestru grupowych praktyk pielęgniarek, położnych w przypadku grupowej praktyki pielęgniarek, położnych.
4. Dokumenty stanowiące podstawę wpisu do rejestru gromadzi się i przechowuje w aktach osobowych pielęgniarki, położnej wraz z dokumentami objętymi okręgowym rejestrem pielęgniarek i położnych.
[9] § 6 ust. 2 pkt 10 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 5 lit. a) rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 23 lutego 2009 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego trybu postępowania w sprawach wpisu do rejestrów indywidualnych praktyk pielęgniarek, położnych, indywidualnych specjalistycznych praktyk pielęgniarek, położnych i grupowych praktyk pielęgniarek, położnych (Dz.U. Nr 37, poz. 295). Zmiana weszła w życie 25 marca 2009 r.
[10] § 6 ust. 2 pkt 18 dodany przez § 1 pkt 5 lit. a) rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 23 lutego 2009 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego trybu postępowania w sprawach wpisu do rejestrów indywidualnych praktyk pielęgniarek, położnych, indywidualnych specjalistycznych praktyk pielęgniarek, położnych i grupowych praktyk pielęgniarek, położnych (Dz.U. Nr 37, poz. 295). Zmiana weszła w życie 25 marca 2009 r.
[11] Załącznik nr 10 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 8 rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 23 lutego 2009 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego trybu postępowania w sprawach wpisu do rejestrów indywidualnych praktyk pielęgniarek, położnych, indywidualnych specjalistycznych praktyk pielęgniarek, położnych i grupowych praktyk pielęgniarek, położnych (Dz.U. Nr 37, poz. 295). Zmiana weszła w życie 25 marca 2009 r.
[12] § 6 ust. 3 pkt 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 5 lit. b) rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 23 lutego 2009 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego trybu postępowania w sprawach wpisu do rejestrów indywidualnych praktyk pielęgniarek, położnych, indywidualnych specjalistycznych praktyk pielęgniarek, położnych i grupowych praktyk pielęgniarek, położnych (Dz.U. Nr 37, poz. 295). Zmiana weszła w życie 25 marca 2009 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2007-11-17 do 2009-03-24
1. Rejestr indywidualnych praktyk pielęgniarek, położnych, rejestr indywidualnych specjalistycznych praktyk pielęgniarek, położnych oraz rejestr grupowych praktyk pielęgniarek, położnych prowadzi się w sposób zapewniający bezpieczeństwo przechowywania danych, możliwość ich udostępniania osobom uprawnionym w formie papierowej oraz elektronicznej, a także pozwalający na ewentualne odtworzenie baz danych.
2. Do rejestrów, o których mowa w ust. 1, wpisuje się następujące dane:
1) numer wpisu praktyki do rejestru;
2) imię i nazwisko pielęgniarki, położnej;
3) imiona i nazwiska wspólników spółki w przypadku grupowej praktyki pielęgniarek, położnych;
4) numer wpisu do ewidencji działalności gospodarczej albo do Krajowego Rejestru Sądowego;
5) numer wpisu do okręgowego rejestru pielęgniarek, położnych;
6) oznaczenie rodzaju praktyki;
7) oznaczenie terminu, na jaki został dokonany wpis praktyki;
8) numer i datę uchwały o wpisie praktyki do rejestru oraz kolejne numery i daty uchwał o zmianie wpisu;
9) numer i datę uchwały o wykreśleniu praktyki z rejestru;
10) adres praktyki lub adresy miejsc jej wykonywania;
11) numer telefonu, faksu i adres poczty elektronicznej;
12) adres miejsca przyjmowania wezwań;
13) adres miejsca przechowywania dokumentacji medycznej, narzędzi i sprzętu medycznego;
14) rodzaje i zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych;
15) oznaczenie organu sanitarnego oraz datę wydania opinii o spełnieniu warunków umożliwiających udzielanie świadczeń zdrowotnych w danym pomieszczeniu;
16) datę wizytacji lub kontroli przeprowadzonej przez organ prowadzący rejestry praktyk pielęgniarek, położnych;
17) numer prawa wykonywania zawodu, numer PESEL, jeżeli pielęgniarka, położna taki posiada, numer NIP, adres do korespondencji, posiadane specjalizacje – w przypadku gdy pielęgniarka, położna jest członkiem innej izby pielęgniarek, położnych.
3. Numer wpisu praktyki do rejestru indywidualnych praktyk pielęgniarek, położnych, indywidualnych specjalistycznych praktyk pielęgniarek, położnych, grupowych praktyk pielęgniarek, położnych, o którym mowa w ust. 2 pkt 1, składa się z ciągu kolejnych znaków:
1) dwucyfrowego numeru kodowego okręgowej izby pielęgniarek, położnych, która prowadzi rejestry, określonego w załączniku nr 10 do rozporządzenia;
2) dwucyfrowego oznaczenia praktyki:
97 – dla grupowej praktyki pielęgniarek, położnych,
98 – dla indywidualnej praktyki pielęgniarek, położnych,
99 – dla indywidualnej specjalistycznej praktyki pielęgniarek, położnych;
3) jednocyfrowego oznaczenia zawodu pielęgniarki, położnej:
1 – dla praktyki wykonywanej przez pielęgniarkę lub prowadzonej przez pielęgniarki,
2 – dla praktyki wykonywanej przez położną lub prowadzonej przez położne;
4) siedmiocyfrowego numeru prawa wykonywania zawodu pielęgniarki, położnej albo sześciocyfrowego kolejnego numeru wpisu do rejestru grupowych praktyk pielęgniarek, położnych w przypadku grupowej praktyki pielęgniarek, położnych.
4. Dokumenty stanowiące podstawę wpisu do rejestru gromadzi się i przechowuje w aktach osobowych pielęgniarki, położnej wraz z dokumentami objętymi okręgowym rejestrem pielęgniarek i położnych.