Wersja obowiązująca od 2009-09-30 do 2014-07-22
[8] 1. Dokumentami potwierdzającymi wyłączenia, o których mowa w art. 5 ust. 6 pkt 5 ustawy, są oświadczenia złożone przez:
1) nabywcę na dokumencie dostawy (kwicie bunkrowym), z zastrzeżeniem ust. 2;
2) dostawcę zaopatrującego bezpośrednio statki morskie w paliwo przeznaczone na bunkrowanie tych statków sprzedawcy tego paliwa, z zastrzeżeniem ust. 4.
2. Oświadczenie, o którym mowa w ust. 1 pkt 1, może stanowić podstawę do wyłączenia z obowiązku tworzenia zapasów od produkcji i przywozu paliw przeznaczonych do napędu statków morskich tylko wtedy, gdy zawiera co najmniej informacje o:
1) nazwie i adresie dostawcy paliwa;
2) numerze identyfikacyjnym w krajowym rejestrze urzędowym podmiotów gospodarki narodowej (REGON) i numerze identyfikacji podatkowej (NIP) dostawcy paliwa ciekłego;
3) dacie dostawy paliwa;
4) miejscu dostawy paliwa;
5) nazwie zaopatrywanej jednostki pływającej, jej numerze nadanym przez Międzynarodową Organizację Morską (numer IMO) oraz banderze;
6) danych identyfikacyjnych środka transportu, którym dokonano dostawy paliw;
7) rodzaju i ilości dostarczanego paliwa.
3. Oświadczenie, o którym mowa w ust. 1 pkt 1, powinno zawierać także podpis osoby:
1) dostarczającej paliwo w imieniu dostawcy;
2) przyjmującej paliwo w imieniu podmiotu posiadającego jednostkę pływającą.
4. Oświadczenie, o którym mowa w ust. 1 pkt 2, może stanowić podstawę do wyłączenia z obowiązku tworzenia zapasów od produkcji i przywozu paliw przeznaczonych do napędu statków morskich tylko wtedy, gdy zawiera co najmniej informacje o:
1) nazwie i adresie dostawcy paliwa;
2) numerze identyfikacyjnym w krajowym rejestrze urzędowym podmiotów gospodarki narodowej (REGON) i numerze identyfikacji podatkowej (NIP) dostawcy paliwa ciekłego;
3) nazwie i adresie sprzedawcy paliwa;
4) numerze identyfikacyjnym w krajowym rejestrze urzędowym podmiotów gospodarki narodowej (REGON) i numerze identyfikacji podatkowej (NIP) sprzedawcy paliwa ciekłego;
5) rodzaju i ilości zakupionego paliwa w okresie, którego dotyczy oświadczenie;
6) wykazie numerów i dat wystawienia dokumentów (kwitów bunkrowych) dostawy paliwa na statek potwierdzających, że zakupione paliwo zostało przeznaczone do bunkrowania statków.
5. Oświadczenie, o którym mowa w ust. 1 pkt 2, powinno zawierać także podpis osoby dostarczającej paliwo w imieniu dostawcy. Oświadczenie to, za poprzedni rok kalendarzowy, należy składać do dnia 1 lutego następnego roku.
[8] § 8 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 6 rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 28 sierpnia 2009 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego sposobu tworzenia i utrzymywania zapasów obowiązkowych ropy naftowej lub paliw oraz ustalania ich ilości (Dz.U. Nr 150, poz. 1211). Zmiana weszła w życie 30 września 2009 r.
Wersja obowiązująca od 2009-09-30 do 2014-07-22
[8] 1. Dokumentami potwierdzającymi wyłączenia, o których mowa w art. 5 ust. 6 pkt 5 ustawy, są oświadczenia złożone przez:
1) nabywcę na dokumencie dostawy (kwicie bunkrowym), z zastrzeżeniem ust. 2;
2) dostawcę zaopatrującego bezpośrednio statki morskie w paliwo przeznaczone na bunkrowanie tych statków sprzedawcy tego paliwa, z zastrzeżeniem ust. 4.
2. Oświadczenie, o którym mowa w ust. 1 pkt 1, może stanowić podstawę do wyłączenia z obowiązku tworzenia zapasów od produkcji i przywozu paliw przeznaczonych do napędu statków morskich tylko wtedy, gdy zawiera co najmniej informacje o:
1) nazwie i adresie dostawcy paliwa;
2) numerze identyfikacyjnym w krajowym rejestrze urzędowym podmiotów gospodarki narodowej (REGON) i numerze identyfikacji podatkowej (NIP) dostawcy paliwa ciekłego;
3) dacie dostawy paliwa;
4) miejscu dostawy paliwa;
5) nazwie zaopatrywanej jednostki pływającej, jej numerze nadanym przez Międzynarodową Organizację Morską (numer IMO) oraz banderze;
6) danych identyfikacyjnych środka transportu, którym dokonano dostawy paliw;
7) rodzaju i ilości dostarczanego paliwa.
3. Oświadczenie, o którym mowa w ust. 1 pkt 1, powinno zawierać także podpis osoby:
1) dostarczającej paliwo w imieniu dostawcy;
2) przyjmującej paliwo w imieniu podmiotu posiadającego jednostkę pływającą.
4. Oświadczenie, o którym mowa w ust. 1 pkt 2, może stanowić podstawę do wyłączenia z obowiązku tworzenia zapasów od produkcji i przywozu paliw przeznaczonych do napędu statków morskich tylko wtedy, gdy zawiera co najmniej informacje o:
1) nazwie i adresie dostawcy paliwa;
2) numerze identyfikacyjnym w krajowym rejestrze urzędowym podmiotów gospodarki narodowej (REGON) i numerze identyfikacji podatkowej (NIP) dostawcy paliwa ciekłego;
3) nazwie i adresie sprzedawcy paliwa;
4) numerze identyfikacyjnym w krajowym rejestrze urzędowym podmiotów gospodarki narodowej (REGON) i numerze identyfikacji podatkowej (NIP) sprzedawcy paliwa ciekłego;
5) rodzaju i ilości zakupionego paliwa w okresie, którego dotyczy oświadczenie;
6) wykazie numerów i dat wystawienia dokumentów (kwitów bunkrowych) dostawy paliwa na statek potwierdzających, że zakupione paliwo zostało przeznaczone do bunkrowania statków.
5. Oświadczenie, o którym mowa w ust. 1 pkt 2, powinno zawierać także podpis osoby dostarczającej paliwo w imieniu dostawcy. Oświadczenie to, za poprzedni rok kalendarzowy, należy składać do dnia 1 lutego następnego roku.
[8] § 8 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 6 rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 28 sierpnia 2009 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego sposobu tworzenia i utrzymywania zapasów obowiązkowych ropy naftowej lub paliw oraz ustalania ich ilości (Dz.U. Nr 150, poz. 1211). Zmiana weszła w życie 30 września 2009 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2007-05-25 do 2009-09-29
1. Dokumentem potwierdzającym wyłączenia, o których mowa w art. 5 ust. 6 pkt 5 ustawy, jest oświadczenie złożone przez nabywcę na dokumencie dostawy (kwicie bunkrowym), z zastrzeżeniem ust. 2.
2. Oświadczenie, o którym mowa w ust. 1, może stanowić dokument potwierdzający wyłączenie z obowiązku tworzenia zapasów od produkcji i przywozu paliw przeznaczonych do napędu statków morskich tylko wtedy, gdy zawiera co najmniej następujące informacje:
1) nazwę i adres dostawcy paliwa;
2) numer identyfikacyjny w krajowym rejestrze urzędowym podmiotów gospodarki narodowej (REGON) i numer identyfikacji podatkowej (NIP) dostawcy paliwa ciekłego;
3) datę dostawy paliwa;
4) miejsce dostawy paliwa;
5) nazwę zaopatrywanej jednostki pływającej, jej numer nadany przez Międzynarodową Organizację Morską (numer IMO) oraz banderę;
6) dane identyfikacyjne środka transportu, którym dokonano dostawy paliw;
7) rodzaj i ilość dostarczanego paliwa;
8) podpis osoby dostarczającej paliwo w imieniu dostawcy;
9) podpis osoby przyjmującej paliwo w imieniu podmiotu posiadającego jednostkę pływającą.