Wersja archiwalna obowiązująca od 2006-12-29 do 2015-02-28
Do wniosku składanego przez przewoźnika kolejowego z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, ubiegającego się o sieciową część certyfikatu bezpieczeństwa, zawierającego jego nazwę, siedzibę i adres należy dołączyć:
1) odpis z właściwego rejestru przedsiębiorstw;
2) kopię certyfikatu bezpieczeństwa w części akceptującej system zarządzania bezpieczeństwem, o którym mowa w art. 18b ust. 1 pkt 1 ustawy, wydanego przez właściwą władzę bezpieczeństwa;
3) kopię licencji, o której mowa w art. 43 ust. 3 ustawy;
4) kopię umowy z zarządcą infrastruktury na dostęp do sieci kolejowej z określeniem tras pociągów, na których będzie prowadzona działalność gospodarcza, a w przypadku przewozu rzeczy – ze wskazaniem ich rodzaju i relacji przewozowych;
5) na przewidziane do eksploatacji pojazdy kolejowe, w tym lokomotywy i wagony – świadectwa dopuszczenia do eksploatacji typu pojazdu kolejowego, wydane na podstawie przepisów art. 23 ust. 4 ustawy;
6) wykaz wewnętrznych regulacji określających warunki techniczne oraz zasady i wymagania związane z eksploatacją i utrzymaniem pojazdów kolejowych;
7) polisę ubezpieczeniową lub certyfikat ubezpieczeniowy stwierdzający ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej za szkody związane z eksploatacją pojazdów kolejowych, przewozem osób i rzeczy oraz w stosunku do osób trzecich, zgodny z przepisami polskimi i międzynarodowymi;
8) oświadczenie, że personel uczestniczący w procesie przewozu posługuje się językiem polskim.