history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2009-01-01 do 2009-06-10

1. Podmiot wykonujący przewóz drogowy może wystąpić do jednostki z wnioskiem o zwrot niewykorzystanej opłaty, zwanym dalej „wnioskiem”, w przypadku niewykorzystania w całości lub w części dokumentu potwierdzającego wniesienie opłaty rocznej z przyczyn od niego niezależnych, a w szczególności:

1) utraty pojazdu, na który wystawiona była karta opłaty;

2) zmiany numerów rejestracyjnych pojazdu, na który wystawiona była karta opłaty;

3) zaprzestania lub zawieszenia wykonywania działalności gospodarczej, w zakresie której wykonywane były przewozy;

4) wymiany szyby w pojeździe, na której umieszczona była winieta;

5) utraty odcinka kontrolnego.

2. We wniosku podmiot wykonujący przewóz drogowy podaje przyczyny niewykorzystania opłaty oraz dołącza do niego:

1) [6] dowód zakupu karty opłaty i odcinek kontrolny tej karty, a w przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 5, dowód zakupu karty opłaty i winietę samoprzylepną;

2) dokumenty potwierdzające przyczynę niewykorzystania opłaty.

3. Wniosek składa się w terminie 14 dni od dnia powstania przyczyny niewykorzystania opłaty. Wniosek złożony po upływie terminu pozostaje nierozpatrzony. Przepis art. 58 Kodeksu postępowania administracyjnego stosuje się odpowiednio.

[6] § 5 ust. 2 pkt 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 19 grudnia 2008 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie opłat za przejazd po drogach krajowych (Dz.U. Nr 235, poz. 1598). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2009 r.

Wersja obowiązująca od 2009-01-01 do 2009-06-10

1. Podmiot wykonujący przewóz drogowy może wystąpić do jednostki z wnioskiem o zwrot niewykorzystanej opłaty, zwanym dalej „wnioskiem”, w przypadku niewykorzystania w całości lub w części dokumentu potwierdzającego wniesienie opłaty rocznej z przyczyn od niego niezależnych, a w szczególności:

1) utraty pojazdu, na który wystawiona była karta opłaty;

2) zmiany numerów rejestracyjnych pojazdu, na który wystawiona była karta opłaty;

3) zaprzestania lub zawieszenia wykonywania działalności gospodarczej, w zakresie której wykonywane były przewozy;

4) wymiany szyby w pojeździe, na której umieszczona była winieta;

5) utraty odcinka kontrolnego.

2. We wniosku podmiot wykonujący przewóz drogowy podaje przyczyny niewykorzystania opłaty oraz dołącza do niego:

1) [6] dowód zakupu karty opłaty i odcinek kontrolny tej karty, a w przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 5, dowód zakupu karty opłaty i winietę samoprzylepną;

2) dokumenty potwierdzające przyczynę niewykorzystania opłaty.

3. Wniosek składa się w terminie 14 dni od dnia powstania przyczyny niewykorzystania opłaty. Wniosek złożony po upływie terminu pozostaje nierozpatrzony. Przepis art. 58 Kodeksu postępowania administracyjnego stosuje się odpowiednio.

[6] § 5 ust. 2 pkt 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 19 grudnia 2008 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie opłat za przejazd po drogach krajowych (Dz.U. Nr 235, poz. 1598). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2009 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2007-11-07 do 2008-12-31

1. Podmiot wykonujący przewóz drogowy może wystąpić do jednostki z wnioskiem o zwrot niewykorzystanej opłaty, zwanym dalej „wnioskiem”, w przypadku niewykorzystania w całości lub w części dokumentu potwierdzającego wniesienie opłaty rocznej z przyczyn od niego niezależnych, a w szczególności:

1) utraty pojazdu, na który wystawiona była karta opłaty;

2) zmiany numerów rejestracyjnych pojazdu, na który wystawiona była karta opłaty;

3) zaprzestania lub zawieszenia wykonywania działalności gospodarczej, w zakresie której wykonywane były przewozy;

4) [6] wymiany szyby w pojeździe, na której umieszczona była winieta;

5) [7] utraty odcinka kontrolnego.

2. We wniosku podmiot wykonujący przewóz drogowy podaje przyczyny niewykorzystania opłaty oraz dołącza do niego:

1) [8] odcinek kontrolny karty opłaty albo dowód jej zakupu w przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 5;

2) dokumenty potwierdzające przyczynę niewykorzystania opłaty.

3. Wniosek składa się w terminie 14 dni od dnia powstania przyczyny niewykorzystania opłaty. Wniosek złożony po upływie terminu pozostaje nierozpatrzony. Przepis art. 58 Kodeksu postępowania administracyjnego stosuje się odpowiednio.

[6] § 5 ust. 1 pkt 4 dodany przez § 1 pkt 2 lit. a) rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 15 października 2007 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie opłat za przejazd po drogach krajowych (Dz.U. Nr 195, poz. 1412). Zmiana weszła w życie 7 listopada 2007 r.

[7] § 5 ust. 1 pkt 5 dodany przez § 1 pkt 2 lit. a) rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 15 października 2007 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie opłat za przejazd po drogach krajowych (Dz.U. Nr 195, poz. 1412). Zmiana weszła w życie 7 listopada 2007 r.

[8] § 5 ust. 2 pkt 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. b) rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 15 października 2007 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie opłat za przejazd po drogach krajowych (Dz.U. Nr 195, poz. 1412). Zmiana weszła w życie 7 listopada 2007 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2006-10-21 do 2007-11-06

1. Podmiot wykonujący przewóz drogowy może wystąpić do jednostki z wnioskiem o zwrot niewykorzystanej opłaty, zwanym dalej „wnioskiem”, w przypadku niewykorzystania w całości lub w części dokumentu potwierdzającego wniesienie opłaty rocznej z przyczyn od niego niezależnych, a w szczególności:

1) utraty pojazdu, na który wystawiona była karta opłaty;

2) zmiany numerów rejestracyjnych pojazdu, na który wystawiona była karta opłaty;

3) zaprzestania lub zawieszenia wykonywania działalności gospodarczej, w zakresie której wykonywane były przewozy.

2. We wniosku podmiot wykonujący przewóz drogowy podaje przyczyny niewykorzystania opłaty oraz dołącza do niego:

1) odcinek kontrolny karty opłaty;

2) dokumenty potwierdzające przyczynę niewykorzystania opłaty.

3. Wniosek składa się w terminie 14 dni od dnia powstania przyczyny niewykorzystania opłaty. Wniosek złożony po upływie terminu pozostaje nierozpatrzony. Przepis art. 58 Kodeksu postępowania administracyjnego stosuje się odpowiednio.