history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2007-05-25 do 2009-03-13

Użyte w rozporządzeniu określenia oznaczają:

1) ustawa – ustawę z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym;

2) [1] pociąg utrzymaniowo-naprawczy – pociąg lub pojazd zarządcy oraz przedsiębiorcy działającego na jego zlecenie wykonujący przejazd w celu utrzymania infrastruktury kolejowej, nadzoru lub usuwania awarii;

3) całopociągowe przewozy intermodalne – przewozy ładunków wykonywane przy zastosowaniu rozwiązań technicznych lub technologicznych, które przy zmianie środka transportu lub szerokości toru nie będą wymagały przeładunku poszczególnych partii tego ładunku lub przestawienia pudła wagonu;

4) koszt obsługi kredytów – koszt ponoszony z tytułu obsługi kredytów zaciągniętych przez zarządcę na rozwój i modernizację zarządzanej infrastruktury kolejowej;

5) narzut naprawczo-utrzymaniowy – niezbędne nakłady na rozwój własnego potencjału naprawczego i utrzymaniowego zarządcy w zakresie bieżącego utrzymania i prowadzenia ruchu;

6) Prezes UTK – Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego;

7) pociągokilometr – przejazd jednego pociągu na odległość jednego kilometra;

8) [2] pociąg do przewozów pojazdów samochodowych – pociąg w przewozach intermodalnych do przewozu na platformach kolejowych pojazdów samochodowych wykonujących transport drogowy: samochodów ciężarowych, przyczep, naczep z jednostką ciągnącą lub bez jednostki ciągnącej;

9) [3] pojazd kolejowy luzem – lokomotywa, pojazd trakcyjny zaliczany do taboru specjalnego lub pojazd pomocniczy bez dołączonych wagonów lub kolejowych pojazdów trakcyjnych i pomocniczych w stanie nieczynnym.

[1] § 2 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 lit. a) rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 25 kwietnia 2007 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie warunków dostępu i korzystania z infrastruktury kolejowej (Dz.U. Nr 81, poz. 552). Zmiana weszła w życie 25 maja 2007 r.

[2] § 2 pkt 8 dodany przez § 1 pkt 1 lit. b) rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 25 kwietnia 2007 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie warunków dostępu i korzystania z infrastruktury kolejowej (Dz.U. Nr 81, poz. 552). Zmiana weszła w życie 25 maja 2007 r.

[3] § 2 pkt 9 dodany przez § 1 pkt 1 lit. b) rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 25 kwietnia 2007 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie warunków dostępu i korzystania z infrastruktury kolejowej (Dz.U. Nr 81, poz. 552). Zmiana weszła w życie 25 maja 2007 r.

Wersja obowiązująca od 2007-05-25 do 2009-03-13

Użyte w rozporządzeniu określenia oznaczają:

1) ustawa – ustawę z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym;

2) [1] pociąg utrzymaniowo-naprawczy – pociąg lub pojazd zarządcy oraz przedsiębiorcy działającego na jego zlecenie wykonujący przejazd w celu utrzymania infrastruktury kolejowej, nadzoru lub usuwania awarii;

3) całopociągowe przewozy intermodalne – przewozy ładunków wykonywane przy zastosowaniu rozwiązań technicznych lub technologicznych, które przy zmianie środka transportu lub szerokości toru nie będą wymagały przeładunku poszczególnych partii tego ładunku lub przestawienia pudła wagonu;

4) koszt obsługi kredytów – koszt ponoszony z tytułu obsługi kredytów zaciągniętych przez zarządcę na rozwój i modernizację zarządzanej infrastruktury kolejowej;

5) narzut naprawczo-utrzymaniowy – niezbędne nakłady na rozwój własnego potencjału naprawczego i utrzymaniowego zarządcy w zakresie bieżącego utrzymania i prowadzenia ruchu;

6) Prezes UTK – Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego;

7) pociągokilometr – przejazd jednego pociągu na odległość jednego kilometra;

8) [2] pociąg do przewozów pojazdów samochodowych – pociąg w przewozach intermodalnych do przewozu na platformach kolejowych pojazdów samochodowych wykonujących transport drogowy: samochodów ciężarowych, przyczep, naczep z jednostką ciągnącą lub bez jednostki ciągnącej;

9) [3] pojazd kolejowy luzem – lokomotywa, pojazd trakcyjny zaliczany do taboru specjalnego lub pojazd pomocniczy bez dołączonych wagonów lub kolejowych pojazdów trakcyjnych i pomocniczych w stanie nieczynnym.

[1] § 2 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 lit. a) rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 25 kwietnia 2007 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie warunków dostępu i korzystania z infrastruktury kolejowej (Dz.U. Nr 81, poz. 552). Zmiana weszła w życie 25 maja 2007 r.

[2] § 2 pkt 8 dodany przez § 1 pkt 1 lit. b) rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 25 kwietnia 2007 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie warunków dostępu i korzystania z infrastruktury kolejowej (Dz.U. Nr 81, poz. 552). Zmiana weszła w życie 25 maja 2007 r.

[3] § 2 pkt 9 dodany przez § 1 pkt 1 lit. b) rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 25 kwietnia 2007 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie warunków dostępu i korzystania z infrastruktury kolejowej (Dz.U. Nr 81, poz. 552). Zmiana weszła w życie 25 maja 2007 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2006-07-12 do 2007-05-24

Użyte w rozporządzeniu określenia oznaczają:

1) ustawa – ustawę z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym;

2) pociąg technologiczny – pociąg zarządcy wykonujący przewóz w celu budowy infrastruktury kolejowej, jej naprawy, utrzymania, nadzoru bądź usuwania awarii;

3) całopociągowe przewozy intermodalne – przewozy ładunków wykonywane przy zastosowaniu rozwiązań technicznych lub technologicznych, które przy zmianie środka transportu lub szerokości toru nie będą wymagały przeładunku poszczególnych partii tego ładunku lub przestawienia pudła wagonu;

4) koszt obsługi kredytów – koszt ponoszony z tytułu obsługi kredytów zaciągniętych przez zarządcę na rozwój i modernizację zarządzanej infrastruktury kolejowej;

5) narzut naprawczo-utrzymaniowy – niezbędne nakłady na rozwój własnego potencjału naprawczego i utrzymaniowego zarządcy w zakresie bieżącego utrzymania i prowadzenia ruchu;

6) Prezes UTK – Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego;

7) pociągokilometr – przejazd jednego pociągu na odległość jednego kilometra.