Wersja obowiązująca od 2009-07-17 do 2013-03-01
1. Oznakowanie pojazdów kolejowych wykonuje się zgodnie z normami wymienionymi w załączniku nr 2 do rozporządzenia.
2. Na czynnych, zabytkowych pojazdach kolejowych należy zachować oznakowanie oryginalne, pochodzące z okresu ich eksploatacji. Oznakowanie czynnego zabytkowego pojazdu kolejowego identyfikatorem pojazdu kolejowego powinno być wykonane tak, aby było czytelne i nie kolidowało z oznakowaniem oryginalnym.
3. [9] Posiadacz pojazdu kolejowego określa:
1) dla wagonów pasażerskich i typu pasażerskiego – 11 pierwszych znaków (8 cyfr) numeru inwentarzowego pojazdu kolejowego;
2) dla wagonów towarowych – 11 pierwszych znaków (8 cyfr) numeru inwentarzowego pojazdu kolejowego;
3) dla kolejowych pojazdów trakcyjnych – 11 pierwszych znaków (7 cyfr) numeru inwentarzowego pojazdu kolejowego;
4) dla kolejowych pojazdów specjalnych – 11 pierwszych znaków (8 cyfr) numeru inwentarzowego pojazdu kolejowego.
4. [10] Prezes UTK uzgadnia numery określone przez posiadacza, o których mowa w ust. 3, i nadaje kolejny numer pojazdu w danym typie (serii) pojazdów kolejowych.
[9] § 8 ust. 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 6 lit. a) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 19 czerwca 2009 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie rejestru i oznakowania pojazdów kolejowych (Dz.U. Nr 105, poz. 872). Zmiana weszła w życie 17 lipca 2009 r.
[10] § 8 ust. 4 dodany przez § 1 pkt 6 lit. b) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 19 czerwca 2009 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie rejestru i oznakowania pojazdów kolejowych (Dz.U. Nr 105, poz. 872). Zmiana weszła w życie 17 lipca 2009 r.
Wersja obowiązująca od 2009-07-17 do 2013-03-01
1. Oznakowanie pojazdów kolejowych wykonuje się zgodnie z normami wymienionymi w załączniku nr 2 do rozporządzenia.
2. Na czynnych, zabytkowych pojazdach kolejowych należy zachować oznakowanie oryginalne, pochodzące z okresu ich eksploatacji. Oznakowanie czynnego zabytkowego pojazdu kolejowego identyfikatorem pojazdu kolejowego powinno być wykonane tak, aby było czytelne i nie kolidowało z oznakowaniem oryginalnym.
3. [9] Posiadacz pojazdu kolejowego określa:
1) dla wagonów pasażerskich i typu pasażerskiego – 11 pierwszych znaków (8 cyfr) numeru inwentarzowego pojazdu kolejowego;
2) dla wagonów towarowych – 11 pierwszych znaków (8 cyfr) numeru inwentarzowego pojazdu kolejowego;
3) dla kolejowych pojazdów trakcyjnych – 11 pierwszych znaków (7 cyfr) numeru inwentarzowego pojazdu kolejowego;
4) dla kolejowych pojazdów specjalnych – 11 pierwszych znaków (8 cyfr) numeru inwentarzowego pojazdu kolejowego.
4. [10] Prezes UTK uzgadnia numery określone przez posiadacza, o których mowa w ust. 3, i nadaje kolejny numer pojazdu w danym typie (serii) pojazdów kolejowych.
[9] § 8 ust. 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 6 lit. a) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 19 czerwca 2009 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie rejestru i oznakowania pojazdów kolejowych (Dz.U. Nr 105, poz. 872). Zmiana weszła w życie 17 lipca 2009 r.
[10] § 8 ust. 4 dodany przez § 1 pkt 6 lit. b) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 19 czerwca 2009 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie rejestru i oznakowania pojazdów kolejowych (Dz.U. Nr 105, poz. 872). Zmiana weszła w życie 17 lipca 2009 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2006-07-09 do 2009-07-16
1. Oznakowanie pojazdów kolejowych wykonuje się zgodnie z normami wymienionymi w załączniku nr 2 do rozporządzenia.
2. Na czynnych, zabytkowych pojazdach kolejowych należy zachować oznakowanie oryginalne, pochodzące z okresu ich eksploatacji. Oznakowanie czynnego zabytkowego pojazdu kolejowego identyfikatorem pojazdu kolejowego powinno być wykonane tak, aby było czytelne i nie kolidowało z oznakowaniem oryginalnym.
3. Eksploatujący pojazd kolejowy określa:
1) dla wagonów pasażerskich i typu pasażerskiego – 12 pierwszych znaków (8 cyfr) numeru inwentarzowego pojazdu kolejowego,
2) dla wagonów towarowych – 11 pierwszych znaków (7 cyfr) numeru inwentarzowego pojazdu kolejowego,
3) dla kolejowych pojazdów trakcyjnych i specjalnych – 11 pierwszych znaków (7 cyfr) numeru inwentarzowego pojazdu kolejowego
– oraz uzgadnia z Prezesem Urzędu Transportu Kolejowego, zwanym dalej „Prezesem UTK”, nadanie kolejnego numeru pojazdu w danym typie (serii) pojazdów kolejowych.
§. 9. Sposób oznakowania pojazdów kolejowych oraz pojazdów metra określa załącznik nr 3 do rozporządzenia.