history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2012-10-10 do 2013-03-01

Użyte w rozporządzeniu określenia oznaczają:

1) [1] (utracił moc);

2) [2] (utracił moc);

3) [3] (utracił moc);

4) [4] (utracił moc);

5) identyfikator literowy państwa rejestracji pojazdu kolejowego – zestaw dużych liter składających się na znak identyfikacyjny tego państwa;

6) [5] (utracił moc);

7) [6] (utracił moc);

8) [7] (utracił moc);

9) oznakowanie pociągu – zestaw znaków lub informacji przeznaczonych dla podróżnych oraz pracowników kolejowych przewoźników i zarządców infrastruktury, określających rodzaj, numer i – jeżeli występuje – nazwę pociągu, trasę jazdy, kolejność i przeznaczenie poszczególnych pojazdów kolejowych, umieszczanych na pojazdach kolejowych tworzących skład pociągu;

10) [8] (utracił moc);

11) (uchylony).

[1] Rozporządzenie utraciło moc 10 października 2012 r. na podstawie § 16 rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 6 września 2012 r. w sprawie krajowego rejestru pojazdów kolejowych (Dz.U. poz. 1063), z wyjątkiem przepisów § 1, § 2, § 3 pkt 5 i 9, § 4, § 5, § 5a ust. 4, § 6–12, § 13 pkt 1–4, § 16–18, § 20–34 oraz załącznika nr 1 i załączników nr 2–5.

[2] Rozporządzenie utraciło moc 10 października 2012 r. na podstawie § 16 rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 6 września 2012 r. w sprawie krajowego rejestru pojazdów kolejowych (Dz.U. poz. 1063), z wyjątkiem przepisów § 1, § 2, § 3 pkt 5 i 9, § 4, § 5, § 5a ust. 4, § 6–12, § 13 pkt 1–4, § 16–18, § 20–34 oraz załącznika nr 1 i załączników nr 2–5.

[3] Rozporządzenie utraciło moc 10 października 2012 r. na podstawie § 16 rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 6 września 2012 r. w sprawie krajowego rejestru pojazdów kolejowych (Dz.U. poz. 1063), z wyjątkiem przepisów § 1, § 2, § 3 pkt 5 i 9, § 4, § 5, § 5a ust. 4, § 6–12, § 13 pkt 1–4, § 16–18, § 20–34 oraz załącznika nr 1 i załączników nr 2–5.

[4] Rozporządzenie utraciło moc 10 października 2012 r. na podstawie § 16 rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 6 września 2012 r. w sprawie krajowego rejestru pojazdów kolejowych (Dz.U. poz. 1063), z wyjątkiem przepisów § 1, § 2, § 3 pkt 5 i 9, § 4, § 5, § 5a ust. 4, § 6–12, § 13 pkt 1–4, § 16–18, § 20–34 oraz załącznika nr 1 i załączników nr 2–5.

[5] Rozporządzenie utraciło moc 10 października 2012 r. na podstawie § 16 rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 6 września 2012 r. w sprawie krajowego rejestru pojazdów kolejowych (Dz.U. poz. 1063), z wyjątkiem przepisów § 1, § 2, § 3 pkt 5 i 9, § 4, § 5, § 5a ust. 4, § 6–12, § 13 pkt 1–4, § 16–18, § 20–34 oraz załącznika nr 1 i załączników nr 2–5.

[6] Rozporządzenie utraciło moc 10 października 2012 r. na podstawie § 16 rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 6 września 2012 r. w sprawie krajowego rejestru pojazdów kolejowych (Dz.U. poz. 1063), z wyjątkiem przepisów § 1, § 2, § 3 pkt 5 i 9, § 4, § 5, § 5a ust. 4, § 6–12, § 13 pkt 1–4, § 16–18, § 20–34 oraz załącznika nr 1 i załączników nr 2–5.

[7] Rozporządzenie utraciło moc 10 października 2012 r. na podstawie § 16 rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 6 września 2012 r. w sprawie krajowego rejestru pojazdów kolejowych (Dz.U. poz. 1063), z wyjątkiem przepisów § 1, § 2, § 3 pkt 5 i 9, § 4, § 5, § 5a ust. 4, § 6–12, § 13 pkt 1–4, § 16–18, § 20–34 oraz załącznika nr 1 i załączników nr 2–5.

[8] Rozporządzenie utraciło moc 10 października 2012 r. na podstawie § 16 rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 6 września 2012 r. w sprawie krajowego rejestru pojazdów kolejowych (Dz.U. poz. 1063), z wyjątkiem przepisów § 1, § 2, § 3 pkt 5 i 9, § 4, § 5, § 5a ust. 4, § 6–12, § 13 pkt 1–4, § 16–18, § 20–34 oraz załącznika nr 1 i załączników nr 2–5.

Wersja obowiązująca od 2012-10-10 do 2013-03-01

Użyte w rozporządzeniu określenia oznaczają:

1) [1] (utracił moc);

2) [2] (utracił moc);

3) [3] (utracił moc);

4) [4] (utracił moc);

5) identyfikator literowy państwa rejestracji pojazdu kolejowego – zestaw dużych liter składających się na znak identyfikacyjny tego państwa;

6) [5] (utracił moc);

7) [6] (utracił moc);

8) [7] (utracił moc);

9) oznakowanie pociągu – zestaw znaków lub informacji przeznaczonych dla podróżnych oraz pracowników kolejowych przewoźników i zarządców infrastruktury, określających rodzaj, numer i – jeżeli występuje – nazwę pociągu, trasę jazdy, kolejność i przeznaczenie poszczególnych pojazdów kolejowych, umieszczanych na pojazdach kolejowych tworzących skład pociągu;

10) [8] (utracił moc);

11) (uchylony).

[1] Rozporządzenie utraciło moc 10 października 2012 r. na podstawie § 16 rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 6 września 2012 r. w sprawie krajowego rejestru pojazdów kolejowych (Dz.U. poz. 1063), z wyjątkiem przepisów § 1, § 2, § 3 pkt 5 i 9, § 4, § 5, § 5a ust. 4, § 6–12, § 13 pkt 1–4, § 16–18, § 20–34 oraz załącznika nr 1 i załączników nr 2–5.

[2] Rozporządzenie utraciło moc 10 października 2012 r. na podstawie § 16 rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 6 września 2012 r. w sprawie krajowego rejestru pojazdów kolejowych (Dz.U. poz. 1063), z wyjątkiem przepisów § 1, § 2, § 3 pkt 5 i 9, § 4, § 5, § 5a ust. 4, § 6–12, § 13 pkt 1–4, § 16–18, § 20–34 oraz załącznika nr 1 i załączników nr 2–5.

[3] Rozporządzenie utraciło moc 10 października 2012 r. na podstawie § 16 rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 6 września 2012 r. w sprawie krajowego rejestru pojazdów kolejowych (Dz.U. poz. 1063), z wyjątkiem przepisów § 1, § 2, § 3 pkt 5 i 9, § 4, § 5, § 5a ust. 4, § 6–12, § 13 pkt 1–4, § 16–18, § 20–34 oraz załącznika nr 1 i załączników nr 2–5.

[4] Rozporządzenie utraciło moc 10 października 2012 r. na podstawie § 16 rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 6 września 2012 r. w sprawie krajowego rejestru pojazdów kolejowych (Dz.U. poz. 1063), z wyjątkiem przepisów § 1, § 2, § 3 pkt 5 i 9, § 4, § 5, § 5a ust. 4, § 6–12, § 13 pkt 1–4, § 16–18, § 20–34 oraz załącznika nr 1 i załączników nr 2–5.

[5] Rozporządzenie utraciło moc 10 października 2012 r. na podstawie § 16 rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 6 września 2012 r. w sprawie krajowego rejestru pojazdów kolejowych (Dz.U. poz. 1063), z wyjątkiem przepisów § 1, § 2, § 3 pkt 5 i 9, § 4, § 5, § 5a ust. 4, § 6–12, § 13 pkt 1–4, § 16–18, § 20–34 oraz załącznika nr 1 i załączników nr 2–5.

[6] Rozporządzenie utraciło moc 10 października 2012 r. na podstawie § 16 rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 6 września 2012 r. w sprawie krajowego rejestru pojazdów kolejowych (Dz.U. poz. 1063), z wyjątkiem przepisów § 1, § 2, § 3 pkt 5 i 9, § 4, § 5, § 5a ust. 4, § 6–12, § 13 pkt 1–4, § 16–18, § 20–34 oraz załącznika nr 1 i załączników nr 2–5.

[7] Rozporządzenie utraciło moc 10 października 2012 r. na podstawie § 16 rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 6 września 2012 r. w sprawie krajowego rejestru pojazdów kolejowych (Dz.U. poz. 1063), z wyjątkiem przepisów § 1, § 2, § 3 pkt 5 i 9, § 4, § 5, § 5a ust. 4, § 6–12, § 13 pkt 1–4, § 16–18, § 20–34 oraz załącznika nr 1 i załączników nr 2–5.

[8] Rozporządzenie utraciło moc 10 października 2012 r. na podstawie § 16 rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 6 września 2012 r. w sprawie krajowego rejestru pojazdów kolejowych (Dz.U. poz. 1063), z wyjątkiem przepisów § 1, § 2, § 3 pkt 5 i 9, § 4, § 5, § 5a ust. 4, § 6–12, § 13 pkt 1–4, § 16–18, § 20–34 oraz załącznika nr 1 i załączników nr 2–5.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2009-07-17 do 2012-10-09

Użyte w rozporządzeniu określenia oznaczają:

1) cyfra samokontroli – dwunastą cyfrę numeru inwentarzowego, służącą do szybkiej kontroli prawidłowości zapisu numeru inwentarzowego;

2) [3] posiadacz pojazdu kolejowego – eksploatującą pojazd kolejowy osobę fizyczną, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną niebędącą osobą prawną, która jest właścicielem pojazdu lub ma prawo do jego użytkowania i jest wpisana do krajowego rejestru pojazdów kolejowych; posiadaczem może być: przewoźnik kolejowy, użytkownik bocznicy kolejowej, zarządca infrastruktury, eksploatujący pojazdy metra lub eksploatujący kolejowe pojazdy specjalne;

3) identyfikator cyfrowy posiadacza pojazdu kolejowego [4] – numer identyfikujący posiadacza pojazdu kolejowego;

4) identyfikator literowy posiadacza pojazdu kolejowego – zestaw dużych liter składających się na znak rozpoznawczy posiadacza pojazdu kolejowego;

5) identyfikator literowy państwa rejestracji pojazdu kolejowego – zestaw dużych liter składających się na znak identyfikacyjny tego państwa;

6) identyfikator pojazdu kolejowego – oznakowanie zawierające dane o cechach konstrukcyjnych, eksploatacyjnych i państwie rejestracji pojazdu kolejowego oraz dane o posiadaczu pojazdu kolejowego;

7) identyfikator literowy typu (serii) pojazdu kolejowego – zestaw dużych i małych liter, określających cechy konstrukcyjne i przeznaczenie pojazdu kolejowego;

8) numer inwentarzowy pojazdu kolejowego – siedemnastoznakowy, dwunastocyfrowy numer określający państwo rejestracji pojazdu kolejowego, podstawowe cechy charakterystyczne pojazdu kolejowego oraz kolejność pojazdu w danym typie (serii) pojazdów kolejowych;

9) oznakowanie pociągu – zestaw znaków lub informacji przeznaczonych dla podróżnych oraz pracowników kolejowych przewoźników i zarządców infrastruktury, określających rodzaj, numer i – jeżeli występuje – nazwę pociągu, trasę jazdy, kolejność i przeznaczenie poszczególnych pojazdów kolejowych, umieszczanych na pojazdach kolejowych tworzących skład pociągu;

10) państwo rejestracji pojazdu kolejowego – państwo, w którym posiadacz pojazdu kolejowego uzyskał wymagane prawem zezwolenia na prowadzoną działalność w dziedzinie transportu kolejowego;

11) [5] (uchylony).

[3] § 3 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. a) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 19 czerwca 2009 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie rejestru i oznakowania pojazdów kolejowych (Dz.U. Nr 105, poz. 872). Zmiana weszła w życie 17 lipca 2009 r.

[4] Użyte w rozporządzeniu wyrazy „eksploatujący pojazd kolejowy” zostały zastąpione użytymi w odpowiedniej liczbie i przypadku wyrazami „posiadacz pojazdu kolejowego” na podstawie § 1 pkt 13 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 19 czerwca 2009 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie rejestru i oznakowania pojazdów kolejowych (Dz.U. Nr 105, poz. 872). Zmiana weszła w życie 17 lipca 2009 r.

[5] § 3 pkt 11 uchylony przez § 1 pkt 3 lit. b) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 19 czerwca 2009 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie rejestru i oznakowania pojazdów kolejowych (Dz.U. Nr 105, poz. 872). Zmiana weszła w życie 17 lipca 2009 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2006-07-09 do 2009-07-16

Użyte w rozporządzeniu określenia oznaczają:

1) cyfra samokontroli – dwunastą cyfrę numeru inwentarzowego, służącą do szybkiej kontroli prawidłowości zapisu numeru inwentarzowego;

2) eksploatujący pojazd kolejowy – przewoźnika kolejowego, użytkownika bocznicy kolejowej, zarządcę infrastruktury, eksploatującego pojazdy metra lub eksploatującego kolejowe pojazdy specjalne;

3) identyfikator cyfrowy eksploatującego pojazd kolejowy – numer identyfikujący eksploatującego pojazd kolejowy;

4) identyfikator literowy eksploatującego pojazd kolejowy – zestaw dużych liter składających się na znak rozpoznawczy eksploatującego pojazd kolejowy;

5) identyfikator literowy państwa rejestracji pojazdu kolejowego – zestaw dużych liter składających się na znak identyfikacyjny tego państwa;

6) identyfikator pojazdu kolejowego – oznakowanie zawierające dane o cechach konstrukcyjnych, eksploatacyjnych i państwie rejestracji pojazdu kolejowego oraz dane o eksploatującym pojazd kolejowy;

7) identyfikator literowy typu (serii) pojazdu kolejowego – zestaw dużych i małych liter, określających cechy konstrukcyjne i przeznaczenie pojazdu kolejowego;

8) numer inwentarzowy pojazdu kolejowego – siedemnastoznakowy, dwunastocyfrowy numer określający państwo rejestracji pojazdu kolejowego, podstawowe cechy charakterystyczne pojazdu kolejowego oraz kolejność pojazdu w danym typie (serii) pojazdów kolejowych;

9) oznakowanie pociągu – zestaw znaków lub informacji przeznaczonych dla podróżnych oraz pracowników kolejowych przewoźników i zarządców infrastruktury, określających rodzaj, numer i – jeżeli występuje – nazwę pociągu, trasę jazdy, kolejność i przeznaczenie poszczególnych pojazdów kolejowych, umieszczanych na pojazdach kolejowych tworzących skład pociągu;

10) państwo rejestracji pojazdu kolejowego – państwo, w którym eksploatujący pojazd kolejowy uzyskał wymagane prawem zezwolenia na prowadzoną działalność w dziedzinie transportu kolejowego;

11) pojazd kolejowy prywatny – eksploatowany pojazd kolejowy, niebędący pojazdem przewoźnika kolejowego.