history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2006-03-30 do 2009-03-25

Rozdział 3

Dokumenty

§ 6. 1. Dokumentami, o których mowa w art. 74a § 4 pkt 3 ustawy, są odpowiednio:

1) uchwała rady wydziału lub rady innej jednostki organizacyjnej szkoły wyższej bądź rady naukowej innej placówki naukowej, stwierdzająca nadanie stopnia doktora nauk prawnych;

2) zaświadczenie stwierdzające złożenie egzaminu sędziowskiego, prokuratorskiego, adwokackiego lub radcowskiego.

2. Dokumentami, o których mowa w art. 74a § 4 pkt 4 lit. a ustawy, są odpowiednio:

1) świadectwo pracy lub zaświadczenie wystawione przez aktualnego pracodawcę, potwierdzające co najmniej pięcioletni okres zatrudnienia na stanowiskach związanych ze stosowaniem lub tworzeniem prawa w okresie nie dłuższym niż 8 lat przed złożeniem wniosku;

2) umowa lub umowy, do których stosuje się przepisy o zleceniu, na podstawie których osobiście, w sposób ciągły osoba ubiegająca się o przystąpienie do egzaminu notarialnego wykonywała usługi polegające na stosowaniu bądź tworzeniu prawa przez okres co najmniej 5 lat w okresie nie dłuższym niż 8 lat przed złożeniem wniosku – wraz z zaświadczeniem organu podatkowego o złożeniu we właściwym urzędzie skarbowym deklaracji podatkowych potwierdzających wykonanie obowiązku podatkowego z tytułu powyższych umów lub dowodem złożenia tych deklaracji.

3. [1] Dokumentem, o którym mowa w art. 74a § 4 pkt 4 lit. b ustawy, jest świadectwo pracy lub zaświadczenie wydane przez prezesa właściwego sądu apelacyjnego albo okręgowego, stwierdzające co najmniej pięcioletni okres zatrudnienia na stanowisku referendarza sądowego albo asystenta sędziego.

4. Dokumentem, o którym mowa w art. 74a § 4 pkt 5 ustawy, jest wypis z ewidencji działalności gospodarczej, stwierdzający fakt zarejestrowania działalności gospodarczej w zakresie świadczenia pomocy prawnej przez okres co najmniej 5 lat w okresie nie dłuższym niż 8 lat przed złożeniem wniosku – wraz z zaświadczeniem organu podatkowego o złożeniu we właściwym urzędzie skarbowym deklaracji podatkowych potwierdzających wykonanie obowiązku podatkowego z tytułu prowadzenia tej działalności lub dowodem złożenia tych deklaracji.

[1] § 6 ust. 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 23 marca 2006 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie komisji egzaminacyjnej do spraw aplikacji notarialnej oraz szczegółowego trybu i sposobu przeprowadzania egzaminu konkursowego i notarialnego (Dz.U. Nr 52, poz. 383). Zmiana weszła w życie 30 marca 2006 r.

Wersja obowiązująca od 2006-03-30 do 2009-03-25

Rozdział 3

Dokumenty

§ 6. 1. Dokumentami, o których mowa w art. 74a § 4 pkt 3 ustawy, są odpowiednio:

1) uchwała rady wydziału lub rady innej jednostki organizacyjnej szkoły wyższej bądź rady naukowej innej placówki naukowej, stwierdzająca nadanie stopnia doktora nauk prawnych;

2) zaświadczenie stwierdzające złożenie egzaminu sędziowskiego, prokuratorskiego, adwokackiego lub radcowskiego.

2. Dokumentami, o których mowa w art. 74a § 4 pkt 4 lit. a ustawy, są odpowiednio:

1) świadectwo pracy lub zaświadczenie wystawione przez aktualnego pracodawcę, potwierdzające co najmniej pięcioletni okres zatrudnienia na stanowiskach związanych ze stosowaniem lub tworzeniem prawa w okresie nie dłuższym niż 8 lat przed złożeniem wniosku;

2) umowa lub umowy, do których stosuje się przepisy o zleceniu, na podstawie których osobiście, w sposób ciągły osoba ubiegająca się o przystąpienie do egzaminu notarialnego wykonywała usługi polegające na stosowaniu bądź tworzeniu prawa przez okres co najmniej 5 lat w okresie nie dłuższym niż 8 lat przed złożeniem wniosku – wraz z zaświadczeniem organu podatkowego o złożeniu we właściwym urzędzie skarbowym deklaracji podatkowych potwierdzających wykonanie obowiązku podatkowego z tytułu powyższych umów lub dowodem złożenia tych deklaracji.

3. [1] Dokumentem, o którym mowa w art. 74a § 4 pkt 4 lit. b ustawy, jest świadectwo pracy lub zaświadczenie wydane przez prezesa właściwego sądu apelacyjnego albo okręgowego, stwierdzające co najmniej pięcioletni okres zatrudnienia na stanowisku referendarza sądowego albo asystenta sędziego.

4. Dokumentem, o którym mowa w art. 74a § 4 pkt 5 ustawy, jest wypis z ewidencji działalności gospodarczej, stwierdzający fakt zarejestrowania działalności gospodarczej w zakresie świadczenia pomocy prawnej przez okres co najmniej 5 lat w okresie nie dłuższym niż 8 lat przed złożeniem wniosku – wraz z zaświadczeniem organu podatkowego o złożeniu we właściwym urzędzie skarbowym deklaracji podatkowych potwierdzających wykonanie obowiązku podatkowego z tytułu prowadzenia tej działalności lub dowodem złożenia tych deklaracji.

[1] § 6 ust. 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 23 marca 2006 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie komisji egzaminacyjnej do spraw aplikacji notarialnej oraz szczegółowego trybu i sposobu przeprowadzania egzaminu konkursowego i notarialnego (Dz.U. Nr 52, poz. 383). Zmiana weszła w życie 30 marca 2006 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2006-01-01 do 2006-03-29

Rozdział 3

Dokumenty

§ 6. 1. Dokumentami, o których mowa w art. 74a § 4 pkt 3 ustawy, są odpowiednio:

1) uchwała rady wydziału lub rady innej jednostki organizacyjnej szkoły wyższej bądź rady naukowej innej placówki naukowej, stwierdzająca nadanie stopnia doktora nauk prawnych;

2) zaświadczenie stwierdzające złożenie egzaminu sędziowskiego, prokuratorskiego, adwokackiego lub radcowskiego.

2. Dokumentami, o których mowa w art. 74a § 4 pkt 4 lit. a ustawy, są odpowiednio:

1) świadectwo pracy lub zaświadczenie wystawione przez aktualnego pracodawcę, potwierdzające co najmniej pięcioletni okres zatrudnienia na stanowiskach związanych ze stosowaniem lub tworzeniem prawa w okresie nie dłuższym niż 8 lat przed złożeniem wniosku;

2) umowa lub umowy, do których stosuje się przepisy o zleceniu, na podstawie których osobiście, w sposób ciągły osoba ubiegająca się o przystąpienie do egzaminu notarialnego wykonywała usługi polegające na stosowaniu bądź tworzeniu prawa przez okres co najmniej 5 lat w okresie nie dłuższym niż 8 lat przed złożeniem wniosku – wraz z zaświadczeniem organu podatkowego o złożeniu we właściwym urzędzie skarbowym deklaracji podatkowych potwierdzających wykonanie obowiązku podatkowego z tytułu powyższych umów lub dowodem złożenia tych deklaracji.

3. Dokumentem, o którym mowa w art. 74a § 4 pkt 4 lit. b ustawy, jest świadectwo pracy lub zaświadczenie wydane przez prezesa właściwego sądu okręgowego, stwierdzające co najmniej pięcioletni okres zatrudnienia na stanowisku referendarza sądowego albo asystenta sędziego.

4. Dokumentem, o którym mowa w art. 74a § 4 pkt 5 ustawy, jest wypis z ewidencji działalności gospodarczej, stwierdzający fakt zarejestrowania działalności gospodarczej w zakresie świadczenia pomocy prawnej przez okres co najmniej 5 lat w okresie nie dłuższym niż 8 lat przed złożeniem wniosku – wraz z zaświadczeniem organu podatkowego o złożeniu we właściwym urzędzie skarbowym deklaracji podatkowych potwierdzających wykonanie obowiązku podatkowego z tytułu prowadzenia tej działalności lub dowodem złożenia tych deklaracji.