history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2009-06-09 do 2013-01-19

1. Plac manewrowy przeznaczony do sprawdzania umiejętności wykonywania poszczególnych zadań egzaminacyjnych powinien:

1) być zlokalizowany możliwie blisko ośrodka egzaminowania;

2) być na stałe wyłączony z ruchu dla pojazdów innych niż przeznaczone do egzaminowania i pojazdów wykorzystywanych przez ośrodek egzaminowania do prowadzenia szkolenia w zakresie ustawy o transporcie drogowym;

3) być odgrodzony od pozostałej części ośrodka egzaminowania;

4) posiadać nawierzchnię asfaltową, betonową lub kostkową, na której wyznaczone są stanowiska umożliwiające realizację zadań egzaminacyjnych.

2. Szczegółowe wymagania w stosunku do stanowisk na placu manewrowym określa instrukcja przeprowadzania egzaminów państwowych na prawo jazdy określona w załączniku nr 5 [2] do rozporządzenia.

[2] Załącznik nr 5 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 14 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 8 maja 2009 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szkolenia, egzaminowania i uzyskiwania uprawnień przez kierujących pojazdami, instruktorów i egzaminatorów (Dz.U. Nr 78, poz. 653). Zmiana weszła w życie 9 czerwca 2009 r.

Wersja obowiązująca od 2009-06-09 do 2013-01-19

1. Plac manewrowy przeznaczony do sprawdzania umiejętności wykonywania poszczególnych zadań egzaminacyjnych powinien:

1) być zlokalizowany możliwie blisko ośrodka egzaminowania;

2) być na stałe wyłączony z ruchu dla pojazdów innych niż przeznaczone do egzaminowania i pojazdów wykorzystywanych przez ośrodek egzaminowania do prowadzenia szkolenia w zakresie ustawy o transporcie drogowym;

3) być odgrodzony od pozostałej części ośrodka egzaminowania;

4) posiadać nawierzchnię asfaltową, betonową lub kostkową, na której wyznaczone są stanowiska umożliwiające realizację zadań egzaminacyjnych.

2. Szczegółowe wymagania w stosunku do stanowisk na placu manewrowym określa instrukcja przeprowadzania egzaminów państwowych na prawo jazdy określona w załączniku nr 5 [2] do rozporządzenia.

[2] Załącznik nr 5 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 14 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 8 maja 2009 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szkolenia, egzaminowania i uzyskiwania uprawnień przez kierujących pojazdami, instruktorów i egzaminatorów (Dz.U. Nr 78, poz. 653). Zmiana weszła w życie 9 czerwca 2009 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2008-12-19 do 2009-06-08

1. Plac manewrowy przeznaczony do sprawdzania umiejętności wykonywania poszczególnych zadań egzaminacyjnych powinien:

1) być zlokalizowany możliwie blisko ośrodka egzaminowania;

2) być na stałe wyłączony z ruchu dla pojazdów innych niż przeznaczone do egzaminowania i pojazdów wykorzystywanych przez ośrodek egzaminowania do prowadzenia szkolenia w zakresie ustawy o transporcie drogowym;

3) być odgrodzony od pozostałej części ośrodka egzaminowania;

4) posiadać nawierzchnię asfaltową, betonową lub kostkową, na której wyznaczone są stanowiska umożliwiające realizację zadań egzaminacyjnych.

2. Szczegółowe wymagania w stosunku do stanowisk na placu manewrowym określa instrukcja przeprowadzania egzaminów państwowych na prawo jazdy określona w załączniku nr 5 [2] do rozporządzenia.

[2] Załącznik nr 5 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 4 listopada 2008 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szkolenia, egzaminowania i uzyskiwania uprawnień przez kierujących pojazdami, instruktorów i egzaminatorów (Dz.U. Nr 215, poz. 1362). Zmiana weszła w życie 19 grudnia 2008 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2006-01-10 do 2008-12-18

1. Plac manewrowy przeznaczony do sprawdzania umiejętności wykonywania poszczególnych zadań egzaminacyjnych powinien:

1) być zlokalizowany możliwie blisko ośrodka egzaminowania;

2) być na stałe wyłączony z ruchu dla pojazdów innych niż przeznaczone do egzaminowania i pojazdów wykorzystywanych przez ośrodek egzaminowania do prowadzenia szkolenia w zakresie ustawy o transporcie drogowym;

3) być odgrodzony od pozostałej części ośrodka egzaminowania;

4) posiadać nawierzchnię asfaltową, betonową lub kostkową, na której wyznaczone są stanowiska umożliwiające realizację zadań egzaminacyjnych.

2. Szczegółowe wymagania w stosunku do stanowisk na placu manewrowym określa instrukcja przeprowadzania egzaminów państwowych na prawo jazdy określona w załączniku nr 5 [2] do rozporządzenia.

[2] Załącznik nr 5 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 rozporządzenia Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 5 stycznia 2006 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szkolenia, egzaminowania i uzyskiwania uprawnień przez kierujących pojazdami, instruktorów i egzaminatorów (Dz.U. Nr 3, poz. 24). Zmiana weszła w życie 9 stycznia 2006 r.

Poprzednie brzmienie § 1 ust. 4 w załączniku nr 5: „4. Zabrania się wyznaczania osób, innych niż określone w ust. 4, do wykonywania czynności związanych z obsługą informatycznych środków technicznych.”.

Poprzednie brzmienie § 9 ust. 3 pkt 1 w załączniku nr 5: „1) należy tak dobrać, aby natężenie ruchu (w godzinach szczytu) na elementach drogi określonych w poz. 1–5 tabeli 6 nie było mniejsze niż 400 pojazdów/h na jeden pas ruchu; nie dotyczy egzaminów prowadzonych w zakresie prawa jazdy kategorii T;”.

Poprzednie brzmienie § 12 ust. 1 pkt 2 w załączniku nr 5:

„2) negatywny wynik egzaminu praktycznego, jeżeli:

a) dwukrotnie nieprawidłowo wykonała to samo zadanie egzaminacyjne – z zastrzeżeniem pkt 3,

b) zachodzą okoliczności, o których mowa w § 30 ust. 4 i ust. 5 pkt 1 rozporządzenia.”.

Poprzednie brzmienie § 12 ust. 2 w załączniku nr 5: „W trakcie egzaminu przeprowadza się sprawdzenie odpowiednio umiejętności wykonania wszystkich zadań, o których mowa w ust 1 pkt 1, wypełniając odpowiednio arkusz przebiegu egzaminu praktycznego, którego wzór określa załącznik nr 13.”.