Wersja obowiązująca od 2007-11-14 do 2012-01-01
[Roczne plany pracy] 1. Ośrodek sporządza roczne plany pracy oraz prowadzi:
1) dokumentację dotyczącą:
a) osób zgłaszających gotowość przysposobienia dziecka, kandydatów do pełnienia funkcji rodziny zastępczej oraz kandydatów do prowadzenia placówki rodzinnej,
b) dzieci zakwalifikowanych do przysposobienia, w tym dzieci zakwalifikowanych do przysposobienia związanego ze zmianą dotychczasowego miejsca zamieszkania dziecka na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej na miejsce zamieszkania w innym państwie,
c) pomocy pedagogicznej i psychologicznej udzielonej dzieciom umieszczonym w rodzinach zastępczych lub placówkach rodzinnych,
d) pomocy pedagogicznej, psychologicznej i z zakresu prawa rodzinnego udzielonej rodzinom przysposabiającym, rodzinom zastępczym i rodzinom naturalnym,
e) szkoleń osób, o których mowa w lit. a;
2) rejestr wydanych zaświadczeń kwalifikacyjnych.
2. W przypadku osób, o których mowa w ust. 1 pkt 1 lit. a, ośrodek gromadzi następujące informacje:
1) imię i nazwisko;
2) obywatelstwo;
3) adres zamieszkania;
4) stan cywilny;
5) wykształcenie;
6) zawód;
7) miejsce pracy;
8) warunki mieszkaniowe;
9) stałe źródła dochodu;
10) dane o stanie zdrowia umożliwiającym właściwą opiekę nad dzieckiem;
11) [1] informację o niekaralności z Krajowego Rejestru Karnego opatrzoną datą nie wcześniejszą niż 1 miesiąc przed jej złożeniem.
3. W przypadku osób, o których mowa w ust. 1 pkt 1 lit. b, ośrodek gromadzi następujące informacje:
1) imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz datę urodzenia dziecka i jego rodziców;
2) [2] informacje o sytuacji prawnej oraz o aktualnym miejscu pobytu dziecka;
3) dane o stanie zdrowia i rozwoju psychofizycznym dziecka;
4) [3] dane dotyczące sytuacji prawnej i miejsca pobytu rodzeństwa.
[1] § 2 ust. 2 pkt 11 dodany przez § 1 pkt 1 lit. a) rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 19 października 2007 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie ośrodków adopcyjno-opiekuńczych (Dz.U. Nr 201, poz. 1457). Zmiana weszła w życie 14 listopada 2007 r.
[2] § 2 ust. 3 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 lit. b) rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 19 października 2007 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie ośrodków adopcyjno-opiekuńczych (Dz.U. Nr 201, poz. 1457). Zmiana weszła w życie 14 listopada 2007 r.
[3] § 2 ust. 3 pkt 4 dodany przez § 1 pkt 1 lit. b) rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 19 października 2007 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie ośrodków adopcyjno-opiekuńczych (Dz.U. Nr 201, poz. 1457). Zmiana weszła w życie 14 listopada 2007 r.
Wersja obowiązująca od 2007-11-14 do 2012-01-01
[Roczne plany pracy] 1. Ośrodek sporządza roczne plany pracy oraz prowadzi:
1) dokumentację dotyczącą:
a) osób zgłaszających gotowość przysposobienia dziecka, kandydatów do pełnienia funkcji rodziny zastępczej oraz kandydatów do prowadzenia placówki rodzinnej,
b) dzieci zakwalifikowanych do przysposobienia, w tym dzieci zakwalifikowanych do przysposobienia związanego ze zmianą dotychczasowego miejsca zamieszkania dziecka na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej na miejsce zamieszkania w innym państwie,
c) pomocy pedagogicznej i psychologicznej udzielonej dzieciom umieszczonym w rodzinach zastępczych lub placówkach rodzinnych,
d) pomocy pedagogicznej, psychologicznej i z zakresu prawa rodzinnego udzielonej rodzinom przysposabiającym, rodzinom zastępczym i rodzinom naturalnym,
e) szkoleń osób, o których mowa w lit. a;
2) rejestr wydanych zaświadczeń kwalifikacyjnych.
2. W przypadku osób, o których mowa w ust. 1 pkt 1 lit. a, ośrodek gromadzi następujące informacje:
1) imię i nazwisko;
2) obywatelstwo;
3) adres zamieszkania;
4) stan cywilny;
5) wykształcenie;
6) zawód;
7) miejsce pracy;
8) warunki mieszkaniowe;
9) stałe źródła dochodu;
10) dane o stanie zdrowia umożliwiającym właściwą opiekę nad dzieckiem;
11) [1] informację o niekaralności z Krajowego Rejestru Karnego opatrzoną datą nie wcześniejszą niż 1 miesiąc przed jej złożeniem.
3. W przypadku osób, o których mowa w ust. 1 pkt 1 lit. b, ośrodek gromadzi następujące informacje:
1) imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz datę urodzenia dziecka i jego rodziców;
2) [2] informacje o sytuacji prawnej oraz o aktualnym miejscu pobytu dziecka;
3) dane o stanie zdrowia i rozwoju psychofizycznym dziecka;
4) [3] dane dotyczące sytuacji prawnej i miejsca pobytu rodzeństwa.
[1] § 2 ust. 2 pkt 11 dodany przez § 1 pkt 1 lit. a) rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 19 października 2007 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie ośrodków adopcyjno-opiekuńczych (Dz.U. Nr 201, poz. 1457). Zmiana weszła w życie 14 listopada 2007 r.
[2] § 2 ust. 3 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 lit. b) rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 19 października 2007 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie ośrodków adopcyjno-opiekuńczych (Dz.U. Nr 201, poz. 1457). Zmiana weszła w życie 14 listopada 2007 r.
[3] § 2 ust. 3 pkt 4 dodany przez § 1 pkt 1 lit. b) rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 19 października 2007 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie ośrodków adopcyjno-opiekuńczych (Dz.U. Nr 201, poz. 1457). Zmiana weszła w życie 14 listopada 2007 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2005-11-03 do 2007-11-13
1. Ośrodek sporządza roczne plany pracy oraz prowadzi:
1) dokumentację dotyczącą:
a) osób zgłaszających gotowość przysposobienia dziecka, kandydatów do pełnienia funkcji rodziny zastępczej oraz kandydatów do prowadzenia placówki rodzinnej,
b) dzieci zakwalifikowanych do przysposobienia, w tym dzieci zakwalifikowanych do przysposobienia związanego ze zmianą dotychczasowego miejsca zamieszkania dziecka na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej na miejsce zamieszkania w innym państwie,
c) pomocy pedagogicznej i psychologicznej udzielonej dzieciom umieszczonym w rodzinach zastępczych lub placówkach rodzinnych,
d) pomocy pedagogicznej, psychologicznej i z zakresu prawa rodzinnego udzielonej rodzinom przysposabiającym, rodzinom zastępczym i rodzinom naturalnym,
e) szkoleń osób, o których mowa w lit. a;
2) rejestr wydanych zaświadczeń kwalifikacyjnych.
2. W przypadku osób, o których mowa w ust. 1 pkt 1 lit. a, ośrodek gromadzi następujące informacje:
1) imię i nazwisko;
2) obywatelstwo;
3) adres zamieszkania;
4) stan cywilny;
5) wykształcenie;
6) zawód;
7) miejsce pracy;
8) warunki mieszkaniowe;
9) stałe źródła dochodu;
10) dane o stanie zdrowia umożliwiającym właściwą opiekę nad dzieckiem.
3. W przypadku osób, o których mowa w ust. 1 pkt 1 lit. b, ośrodek gromadzi następujące informacje:
1) imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz datę urodzenia dziecka i jego rodziców;
2) informacje o sytuacji prawnej dziecka;
3) dane o stanie zdrowia i rozwoju psychofizycznym dziecka.