history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2012-11-24 do 2014-05-24

[Przeznaczenie silników wprowadzanych do obrotu] [3] 1. Do obrotu mogą być wprowadzone silniki zamienne do:

1) wagonów silnikowych i lokomotyw spełniające wartości graniczne emisji zanieczyszczeń gazowych i cząstek stałych określone dla etapu III A, pod warunkiem że zastępują silniki, które:

a) nie spełniają wartości granicznych emisji zanieczyszczeń gazowych i cząstek stałych określonych dla etapu III A,

b) spełniają wartości graniczne emisji zanieczyszczeń gazowych i cząstek stałych określone dla etapu III A, ale nie spełniają wartości granicznych dla etapu III B;

2) wagonów silnikowych nieposiadających układu kontroli jazdy i niezdolnych do samodzielnego przemieszczania się niespełniające wartości granicznych emisji zanieczyszczeń gazowych i cząstek stałych określonych dla etapu III A, o ile spełniają wartości graniczne nie niższe niż silniki zamontowane w wagonach silnikowych tego typu.

2. Wprowadzenie do obrotu silników zamiennych do wagonów silnikowych i lokomotyw spełniających warunki, o których mowa w ust. 1, możliwe jest pod warunkiem uzyskania zgody jednostki przeprowadzającej badania zgodności typu lub rodziny silników. Jednostka udziela zgody, jeżeli zamontowanie silnika zamiennego spełniającego wartości graniczne emisji zanieczyszczeń gazowych i cząstek stałych określone dla ostatniego obowiązującego etapu emisji wiąże się ze znacznymi problemami natury technicznej.

3. Przy wprowadzaniu do obrotu silników zamiennych do wagonów silnikowych i lokomotyw nie stosuje się przepisów § 13 ust. 9 pkt 2 i ust. 10 pkt 3 oraz § 15 ust. 1 pkt 3–11.

[3] § 15a dodany przez § 1 pkt 3 rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 18 października 2012 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych wymagań dla silników spalinowych w zakresie ograniczenia emisji zanieczyszczeń gazowych i cząstek stałych przez te silniki (Dz.U. poz. 1226). Zmiana weszła w życie 24 listopada 2012 r.

Wersja obowiązująca od 2012-11-24 do 2014-05-24

[Przeznaczenie silników wprowadzanych do obrotu] [3] 1. Do obrotu mogą być wprowadzone silniki zamienne do:

1) wagonów silnikowych i lokomotyw spełniające wartości graniczne emisji zanieczyszczeń gazowych i cząstek stałych określone dla etapu III A, pod warunkiem że zastępują silniki, które:

a) nie spełniają wartości granicznych emisji zanieczyszczeń gazowych i cząstek stałych określonych dla etapu III A,

b) spełniają wartości graniczne emisji zanieczyszczeń gazowych i cząstek stałych określone dla etapu III A, ale nie spełniają wartości granicznych dla etapu III B;

2) wagonów silnikowych nieposiadających układu kontroli jazdy i niezdolnych do samodzielnego przemieszczania się niespełniające wartości granicznych emisji zanieczyszczeń gazowych i cząstek stałych określonych dla etapu III A, o ile spełniają wartości graniczne nie niższe niż silniki zamontowane w wagonach silnikowych tego typu.

2. Wprowadzenie do obrotu silników zamiennych do wagonów silnikowych i lokomotyw spełniających warunki, o których mowa w ust. 1, możliwe jest pod warunkiem uzyskania zgody jednostki przeprowadzającej badania zgodności typu lub rodziny silników. Jednostka udziela zgody, jeżeli zamontowanie silnika zamiennego spełniającego wartości graniczne emisji zanieczyszczeń gazowych i cząstek stałych określone dla ostatniego obowiązującego etapu emisji wiąże się ze znacznymi problemami natury technicznej.

3. Przy wprowadzaniu do obrotu silników zamiennych do wagonów silnikowych i lokomotyw nie stosuje się przepisów § 13 ust. 9 pkt 2 i ust. 10 pkt 3 oraz § 15 ust. 1 pkt 3–11.

[3] § 15a dodany przez § 1 pkt 3 rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 18 października 2012 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych wymagań dla silników spalinowych w zakresie ograniczenia emisji zanieczyszczeń gazowych i cząstek stałych przez te silniki (Dz.U. poz. 1226). Zmiana weszła w życie 24 listopada 2012 r.