history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2010-03-31 do 2011-01-02

[Wymagania w zakresie organizacji i funkcjonowania kancelarii tajnych] 1. Rada Ministrów określi, w drodze rozporządzenia, wymagania w zakresie organizacji i funkcjonowania kancelarii tajnych. Rozporządzenie powinno określać:

1) strukturę organizacyjną kancelarii, z uwzględnieniem możliwości tworzenia jej oddziałów;

2) podstawowe zadania kierownika kancelarii;

3) zakres i warunki stosowania środków ochrony fizycznej, z uwzględnieniem klauzul tajności przechowywanych przez kancelarię dokumentów;

4) tryb obiegu informacji niejawnych;

5) wzór karty zapoznania z dokumentem.

2. Ministrowie właściwi do spraw: wewnętrznych, administracji publicznej, zagranicznych, finansów publicznych, budżetu i instytucji finansowych, Minister Sprawiedliwości, Prokurator Generalny, Pierwszy Prezes Sądu Najwyższego, [3] Prezes Narodowego Banku Polskiego, Prezes Najwyższej Izby Kontroli, Szefowie Kancelarii: Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej, Sejmu, Senatu oraz Prezesa Rady Ministrów, Szef Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Szef Agencji Wywiadu, Szef Centralnego Biura Antykorupcyjnego, Komendant Główny Policji, Komendant Główny Straży Granicznej, Szef Biura Ochrony Rządu, a także Prezes Instytutu Pamięci Narodowej – Komisji Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu określą, w drodze zarządzenia, każdy w zakresie swojego działania, szczególny sposób organizacji kancelarii tajnych, stosowania środków ochrony fizycznej oraz obiegu informacji niejawnych.

3. Minister Obrony Narodowej określi, w drodze zarządzenia, szczególny sposób organizacji kancelarii tajnych oraz komórek organizacyjnych, o których mowa w art. 52a ust. 1, stosowania środków ochrony fizycznej oraz obiegu informacji niejawnych.

4. Prezes Rady Ministrów określi, w drodze rozporządzenia, tryb i sposób przyjmowania, przewożenia, wydawania i ochrony materiałów w celu ich zabezpieczenia przed nieuprawnionym ujawnieniem, utratą, uszkodzeniem lub zniszczeniem.

[3] Art. 53 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez art. 9 ustawy z dnia 9 października 2009 r. o zmianie ustawy o prokuraturze oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. Nr 178, poz. 1375). Zmiana weszła w życie 31 marca 2010 r.

Wersja obowiązująca od 2010-03-31 do 2011-01-02

[Wymagania w zakresie organizacji i funkcjonowania kancelarii tajnych] 1. Rada Ministrów określi, w drodze rozporządzenia, wymagania w zakresie organizacji i funkcjonowania kancelarii tajnych. Rozporządzenie powinno określać:

1) strukturę organizacyjną kancelarii, z uwzględnieniem możliwości tworzenia jej oddziałów;

2) podstawowe zadania kierownika kancelarii;

3) zakres i warunki stosowania środków ochrony fizycznej, z uwzględnieniem klauzul tajności przechowywanych przez kancelarię dokumentów;

4) tryb obiegu informacji niejawnych;

5) wzór karty zapoznania z dokumentem.

2. Ministrowie właściwi do spraw: wewnętrznych, administracji publicznej, zagranicznych, finansów publicznych, budżetu i instytucji finansowych, Minister Sprawiedliwości, Prokurator Generalny, Pierwszy Prezes Sądu Najwyższego, [3] Prezes Narodowego Banku Polskiego, Prezes Najwyższej Izby Kontroli, Szefowie Kancelarii: Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej, Sejmu, Senatu oraz Prezesa Rady Ministrów, Szef Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Szef Agencji Wywiadu, Szef Centralnego Biura Antykorupcyjnego, Komendant Główny Policji, Komendant Główny Straży Granicznej, Szef Biura Ochrony Rządu, a także Prezes Instytutu Pamięci Narodowej – Komisji Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu określą, w drodze zarządzenia, każdy w zakresie swojego działania, szczególny sposób organizacji kancelarii tajnych, stosowania środków ochrony fizycznej oraz obiegu informacji niejawnych.

3. Minister Obrony Narodowej określi, w drodze zarządzenia, szczególny sposób organizacji kancelarii tajnych oraz komórek organizacyjnych, o których mowa w art. 52a ust. 1, stosowania środków ochrony fizycznej oraz obiegu informacji niejawnych.

4. Prezes Rady Ministrów określi, w drodze rozporządzenia, tryb i sposób przyjmowania, przewożenia, wydawania i ochrony materiałów w celu ich zabezpieczenia przed nieuprawnionym ujawnieniem, utratą, uszkodzeniem lub zniszczeniem.

[3] Art. 53 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez art. 9 ustawy z dnia 9 października 2009 r. o zmianie ustawy o prokuraturze oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. Nr 178, poz. 1375). Zmiana weszła w życie 31 marca 2010 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2006-07-24 do 2010-03-30

1. Rada Ministrów określi, w drodze rozporządzenia, wymagania w zakresie organizacji i funkcjonowania kancelarii tajnych. Rozporządzenie powinno określać:

1) strukturę organizacyjną kancelarii, z uwzględnieniem możliwości tworzenia jej oddziałów;

2) podstawowe zadania kierownika kancelarii;

3) zakres i warunki stosowania środków ochrony fizycznej, z uwzględnieniem klauzul tajności przechowywanych przez kancelarię dokumentów;

4) tryb obiegu informacji niejawnych;

5) wzór karty zapoznania z dokumentem.

2. [10] Ministrowie właściwi do spraw: wewnętrznych, administracji publicznej, zagranicznych, finansów publicznych, budżetu i instytucji finansowych, Minister Sprawiedliwości, Prezes Narodowego Banku Polskiego, Prezes Najwyższej Izby Kontroli, Szefowie Kancelarii: Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej, Sejmu, Senatu oraz Prezesa Rady Ministrów, Szef Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Szef Agencji Wywiadu, Szef Centralnego Biura Antykorupcyjnego, Komendant Główny Policji, Komendant Główny Straży Granicznej, Szef Biura Ochrony Rządu, a także Prezes Instytutu Pamięci Narodowej – Komisji Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu określą, w drodze zarządzenia, każdy w zakresie swojego działania, szczególny sposób organizacji kancelarii tajnych, stosowania środków ochrony fizycznej oraz obiegu informacji niejawnych.

3. Minister Obrony Narodowej określi, w drodze zarządzenia, szczególny sposób organizacji kancelarii tajnych oraz komórek organizacyjnych, o których mowa w art. 52a ust. 1, stosowania środków ochrony fizycznej oraz obiegu informacji niejawnych.

4. Prezes Rady Ministrów określi, w drodze rozporządzenia, tryb i sposób przyjmowania, przewożenia, wydawania i ochrony materiałów w celu ich zabezpieczenia przed nieuprawnionym ujawnieniem, utratą, uszkodzeniem lub zniszczeniem.

[10] Art. 53 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez art. 184 pkt 6 ustawy z dnia 9 czerwca 2006 r. o Centralnym Biurze Antykorupcyjnym (Dz.U. Nr 104, poz. 708). Zmiana weszła w życie 24 lipca 2006 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2005-10-07 do 2006-07-23    (Dz.U.2005.196.1631 tekst jednolity)

1. Rada Ministrów określi, w drodze rozporządzenia, wymagania w zakresie organizacji i funkcjonowania kancelarii tajnych. Rozporządzenie powinno określać:

1) strukturę organizacyjną kancelarii, z uwzględnieniem możliwości tworzenia jej oddziałów;

2) podstawowe zadania kierownika kancelarii;

3) zakres i warunki stosowania środków ochrony fizycznej, z uwzględnieniem klauzul tajności przechowywanych przez kancelarię dokumentów;

4) tryb obiegu informacji niejawnych;

5) wzór karty zapoznania z dokumentem.

2. Ministrowie właściwi do spraw: wewnętrznych, administracji publicznej, zagranicznych, finansów publicznych, budżetu i instytucji finansowych, Minister Sprawiedliwości, Prezes Narodowego Banku Polskiego, Prezes Najwyższej Izby Kontroli, Szefowie Kancelarii: Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej, Sejmu, Senatu oraz Prezesa Rady Ministrów, Szef Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Szef Agencji Wywiadu, Komendant Główny Policji, Komendant Główny Straży Granicznej, Szef Biura Ochrony Rządu, a także Prezes Instytutu Pamięci Narodowej – Komisji Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu określą, w drodze zarządzenia, każdy w zakresie swojego działania, szczególny sposób organizacji kancelarii tajnych, stosowania środków ochrony fizycznej oraz obiegu informacji niejawnych.

3. Minister Obrony Narodowej określi, w drodze zarządzenia, szczególny sposób organizacji kancelarii tajnych oraz komórek organizacyjnych, o których mowa w art. 52a ust. 1, stosowania środków ochrony fizycznej oraz obiegu informacji niejawnych.

4. Prezes Rady Ministrów określi, w drodze rozporządzenia, tryb i sposób przyjmowania, przewożenia, wydawania i ochrony materiałów w celu ich zabezpieczenia przed nieuprawnionym ujawnieniem, utratą, uszkodzeniem lub zniszczeniem.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2005-06-16 do 2005-10-06

[Delegacja] [71] 1. Rada Ministrów określi, w drodze rozporządzenia, wymagania w zakresie organizacji i funkcjonowania kancelarii tajnych. Rozporządzenie powinno określać:

1) strukturę organizacyjną kancelarii, z uwzględnieniem możliwości tworzenia jej oddziałów,

2) podstawowe zadania kierownika kancelarii,

3) zakres i warunki stosowania środków ochrony fizycznej, z uwzględnieniem klauzul tajności przechowywanych przez kancelarię dokumentów,

4) tryb obiegu informacji niejawnych,

5) wzór karty zapoznania z dokumentem.

2. Ministrowie właściwi do spraw: wewnętrznych, administracji publicznej, zagranicznych, finansów publicznych, budżetu i instytucji finansowych. Minister Sprawiedliwości, Prezes Narodowego Banku Polskiego, Prezes Najwyższej Izby Kontroli, Szefowie Kancelarii: Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej, Sejmu, Senatu oraz Prezesa Rady Ministrów, Szef Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Szef Agencji Wywiadu, Komendant Główny Policji, Komendant Główny Straży Granicznej, Szef Biura Ochrony Rządu, a także Prezes Instytutu Pamięci Narodowej – Komisji Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu określą, w drodze zarządzenia, każdy w zakresie swojego działania, szczególny sposób organizacji kancelarii tajnych, stosowania środków ochrony fizycznej oraz obiegu informacji niejawnych.

3. Minister Obrony Narodowej określi, w drodze zarządzenia, szczególny sposób organizacji kancelarii tajnych oraz komórek organizacyjnych, o których mowa w art. 52a ust. 1, stosowania środków ochrony fizycznej oraz obiegu informacji niejawnych.

4. Prezes Rady Ministrów określi, w drodze rozporządzenia, tryb i sposób przyjmowania, przewożenia, wydawania i ochrony materiałów w celu ich zabezpieczenia przed nieuprawnionym ujawnieniem, utratą, uszkodzeniem lub zniszczeniem.

[71] Art. 53 w brzmieniu ustalonym przez art. 1 pkt 35 ustawy z dnia 15 kwietnia 2005 r. o zmianie ustawy o ochronie informacji niejawnych oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. Nr 85, poz. 727). Zmiana weszła w życie 16 czerwca 2005 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 1999-03-11 do 2005-06-15

[Delegacja] 1. Rada Ministrów określi, w drodze rozporządzenia:

1) wymagania w zakresie organizacji kancelarii tajnych,

2) zakres i warunki stosowania środków ochrony fizycznej,

3) tryb obiegu informacji niejawnych,

4) wzór karty zapoznania się z dokumentem.

2. Minister Obrony Narodowej, ministrowie właściwi: do spraw wewnętrznych, administracji publicznej, spraw zagranicznych, finansów publicznych, budżetu i instytucji finansowych, Prezes Narodowego Banku Polskiego, Prezes Najwyższej Izby Kontroli, Szefowie Kancelarii: Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej, Sejmu, Senatu oraz Prezesa Rady Ministrów oraz Szef Urzędu Ochrony Państwa określą, każdy w zakresie swego działania, szczególne zasady organizacji kancelarii tajnych, stosowanie środków ochrony fizycznej oraz obiegu informacji niejawnych.

3. Minister właściwy do spraw wewnętrznych i Minister Obrony Narodowej, po zasięgnięciu opinii Szefa Urzędu Ochrony Państwa, określą, w drodze rozporządzenia, tryb i sposób:

1) przyjmowania,

2) przewożenia,

3) wydawania,

4) ochrony materiałów

– w celu ich zabezpieczenia przed nieuprawnionym ujawnieniem, utratą, uszkodzeniem lub zniszczeniem.