Wersja obowiązująca od 2007-08-02
[Lokalizacja sektora usuwania z pojazdów elementów i substancji niebezpiecznych] 1. [4] Sektor usuwania z pojazdów elementów i substancji niebezpiecznych, w tym płynów, lokalizuje się w obiekcie budowlanym, posiadającym utwardzone, szczelne podłoże, wyposażone w system odprowadzania ścieków przemysłowych kierowanych do separatora substancji ropopochodnych, zadaszenie oraz ściany boczne zabezpieczające przed czynnikami atmosferycznymi.
2. Sektor, o którym mowa w ust. 1, wyposaża się w:
1) urządzenia do usuwania paliw i płynów eksploatacyjnych z pojazdów;
2) oznakowane pojemniki na usunięte lub wymontowane z pojazdów następujące odpady:
a) odpadowe oleje silnikowe, przekładniowe, ze skrzyń biegów, hydrauliczne – spełniające wymagania wynikające z przepisów rozporządzenia Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 4 sierpnia 2004 r. w sprawie szczegółowego sposobu postępowania z olejami odpadowymi (Dz. U. Nr 192, poz. 1968),
b) pozostałe usunięte paliwa i płyny eksploatacyjne: płyny chłodnicze, płyny ze spryskiwaczy, płyny hamulcowe,
c) akumulatory – pojemniki wykonane z materiałów odpornych na działanie kwasów,
d) [5] (uchylona),
e) usunięte z układów klimatyzacyjnych substancje zubożające warstwę ozonową – pojemniki spełniające wymagania dla zbiorników ciśnieniowych,
f) układy klimatyzacyjne,
g) katalizatory spalin,
h) filtry oleju,
i) zawierające materiały wybuchowe,
j) zawierające rtęć;
3) pojemnik na wymontowane z pojazdów odpady kondensatorów – spełniający wymagania wynikające z przepisów rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 24 czerwca 2002 r. w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania i przemieszczania substancji stwarzających szczególne zagrożenie dla środowiska oraz wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których były lub są wykorzystywane substancje stwarzające szczególne zagrożenie dla środowiska (Dz. U. Nr 96, poz. 860);
4) sorbenty do neutralizacji ewentualnych wycieków paliw i płynów eksploatacyjnych z tych pojazdów.
3. [6] Wymontowane z pojazdów zbiorniki z gazem usuwa się niezwłocznie z sektora, o którym mowa w ust. 1.
[4] § 7 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 lit. a) rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 29 czerwca 2007 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie minimalnych wymagań dla stacji demontażu oraz sposobu demontażu pojazdów wycofanych z eksploatacji (Dz. U. Nr 128, poz. 892). Zmiana weszła w życie 2 sierpnia 2007 r.
[5] § 7 ust. 2 pkt 2 lit. d) uchylona przez § 1 pkt 4 lit. b) rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 29 czerwca 2007 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie minimalnych wymagań dla stacji demontażu oraz sposobu demontażu pojazdów wycofanych z eksploatacji (Dz. U. Nr 128, poz. 892). Zmiana weszła w życie 2 sierpnia 2007 r.
[6] § 7 ust. 3 dodany przez § 1 pkt 4 lit. c) rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 29 czerwca 2007 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie minimalnych wymagań dla stacji demontażu oraz sposobu demontażu pojazdów wycofanych z eksploatacji (Dz. U. Nr 128, poz. 892). Zmiana weszła w życie 2 sierpnia 2007 r.
Wersja obowiązująca od 2007-08-02
[Lokalizacja sektora usuwania z pojazdów elementów i substancji niebezpiecznych] 1. [4] Sektor usuwania z pojazdów elementów i substancji niebezpiecznych, w tym płynów, lokalizuje się w obiekcie budowlanym, posiadającym utwardzone, szczelne podłoże, wyposażone w system odprowadzania ścieków przemysłowych kierowanych do separatora substancji ropopochodnych, zadaszenie oraz ściany boczne zabezpieczające przed czynnikami atmosferycznymi.
2. Sektor, o którym mowa w ust. 1, wyposaża się w:
1) urządzenia do usuwania paliw i płynów eksploatacyjnych z pojazdów;
2) oznakowane pojemniki na usunięte lub wymontowane z pojazdów następujące odpady:
a) odpadowe oleje silnikowe, przekładniowe, ze skrzyń biegów, hydrauliczne – spełniające wymagania wynikające z przepisów rozporządzenia Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 4 sierpnia 2004 r. w sprawie szczegółowego sposobu postępowania z olejami odpadowymi (Dz. U. Nr 192, poz. 1968),
b) pozostałe usunięte paliwa i płyny eksploatacyjne: płyny chłodnicze, płyny ze spryskiwaczy, płyny hamulcowe,
c) akumulatory – pojemniki wykonane z materiałów odpornych na działanie kwasów,
d) [5] (uchylona),
e) usunięte z układów klimatyzacyjnych substancje zubożające warstwę ozonową – pojemniki spełniające wymagania dla zbiorników ciśnieniowych,
f) układy klimatyzacyjne,
g) katalizatory spalin,
h) filtry oleju,
i) zawierające materiały wybuchowe,
j) zawierające rtęć;
3) pojemnik na wymontowane z pojazdów odpady kondensatorów – spełniający wymagania wynikające z przepisów rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 24 czerwca 2002 r. w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania i przemieszczania substancji stwarzających szczególne zagrożenie dla środowiska oraz wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których były lub są wykorzystywane substancje stwarzające szczególne zagrożenie dla środowiska (Dz. U. Nr 96, poz. 860);
4) sorbenty do neutralizacji ewentualnych wycieków paliw i płynów eksploatacyjnych z tych pojazdów.
3. [6] Wymontowane z pojazdów zbiorniki z gazem usuwa się niezwłocznie z sektora, o którym mowa w ust. 1.
[4] § 7 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 lit. a) rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 29 czerwca 2007 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie minimalnych wymagań dla stacji demontażu oraz sposobu demontażu pojazdów wycofanych z eksploatacji (Dz. U. Nr 128, poz. 892). Zmiana weszła w życie 2 sierpnia 2007 r.
[5] § 7 ust. 2 pkt 2 lit. d) uchylona przez § 1 pkt 4 lit. b) rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 29 czerwca 2007 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie minimalnych wymagań dla stacji demontażu oraz sposobu demontażu pojazdów wycofanych z eksploatacji (Dz. U. Nr 128, poz. 892). Zmiana weszła w życie 2 sierpnia 2007 r.
[6] § 7 ust. 3 dodany przez § 1 pkt 4 lit. c) rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 29 czerwca 2007 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie minimalnych wymagań dla stacji demontażu oraz sposobu demontażu pojazdów wycofanych z eksploatacji (Dz. U. Nr 128, poz. 892). Zmiana weszła w życie 2 sierpnia 2007 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2005-11-03 do 2007-08-01
1. Sektor usuwania z pojazdów elementów i substancji niebezpiecznych, w tym płynów, lokalizuje się w obiekcie budowlanym, posiadającym utwardzone, szczelne podłoże wyposażone w system odprowadzania odcieków kierowanych do separatora substancji ropopochodnych, zadaszenie oraz ściany boczne zabezpieczające przed czynnikami atmosferycznymi.
2. Sektor, o którym mowa w ust. 1, wyposaża się w:
1) urządzenia do usuwania paliw i płynów eksploatacyjnych z pojazdów;
2) oznakowane pojemniki na usunięte lub wymontowane z pojazdów następujące odpady:
a) odpadowe oleje silnikowe, przekładniowe, ze skrzyń biegów, hydrauliczne – spełniające wymagania wynikające z przepisów rozporządzenia Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 4 sierpnia 2004 r. w sprawie szczegółowego sposobu postępowania z olejami odpadowymi (Dz. U. Nr 192, poz. 1968),
b) pozostałe usunięte paliwa i płyny eksploatacyjne: płyny chłodnicze, płyny ze spryskiwaczy, płyny hamulcowe,
c) akumulatory – pojemniki wykonane z materiałów odpornych na działanie kwasów,
d) zbiorniki z gazem,
e) usunięte z układów klimatyzacyjnych substancje zubożające warstwę ozonową – pojemniki spełniające wymagania dla zbiorników ciśnieniowych,
f) układy klimatyzacyjne,
g) katalizatory spalin,
h) filtry oleju,
i) zawierające materiały wybuchowe,
j) zawierające rtęć;
3) pojemnik na wymontowane z pojazdów odpady kondensatorów – spełniający wymagania wynikające z przepisów rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 24 czerwca 2002 r. w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania i przemieszczania substancji stwarzających szczególne zagrożenie dla środowiska oraz wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których były lub są wykorzystywane substancje stwarzające szczególne zagrożenie dla środowiska (Dz. U. Nr 96, poz. 860);
4) sorbenty do neutralizacji ewentualnych wycieków paliw i płynów eksploatacyjnych z tych pojazdów.